Jump to content

Autosnelheden verschillen


Robbert9

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb een vraagje: Als ik naar wikigta.org>GTA IV>Voertuigen en dan bijvoorbeeld naar Comet ga dan zi ik daar dat hij 160 km/u kan. Als ik naar GTA4.net ga en dan naar voertuigen>comet en dan de snelheid zie ik dat diezelfde comet daar opeens 347 kan en hier 160??? hoe kan da

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt mij een foutje in WikiGTA. Als je het verschil tussen die 2 aantallen bekijkt, lijkt het mij geloofwaardiger dat zijn topsnelheid 347 km/h bedraagt.

EDIT: Welkom op het forum trouwens :)

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Link to comment
Delen op andere websites

Dankjewel ^_^

ja ik denk ook dat het een foutje is maar hoe zijn ze aan die snelheden gekomen? 160 voor een porsche 911 is erg weinig dus moeten ze het maar even bijwerken met de gta4.net getallen

ps. gta4.net vind ik een zeer professionele site :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Het GTA IV-gedeelte op WikiGta is nog niet helemaal aangepast en vernieuwd,

daarom dat er we wat dingen kunnen ontbreken/fout zijn.

De snelheden van de sportwagesn zijn fout, van de rest kloppen ze hoor ;) ,

of het staat bij de sedans en zo nog in Mijl :7 .

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo Robbert9,

Ten eerste welkom op het forum. Dan nu even het antwoord op je vraag: Die snelheden moet je zowiezo niet serieus nemen. Het is alleen handig om te vergelijken welke sneller is.. Maar als je met je Comet op topsnelheid zit, moet je er niet meteen van uitgegaan dat je exact 347km/u ofzo rijdt. Je zou pas echt weten wat de top van een voertuig is als je echt een paar minuten op die top zou zitten en continu rechtdoor zou gaan. Maar met een weg die rechtdoorgaat, hou je 't niet 2 minuten vol in Liberty City (of de baan houdt op, of er komt een bocht, of obstakels...). Je zou in principe hooguit de topsnelheden van boten en heli's kunnen waarnemen, maar bij boten hangt 't weer af van factoren als golven en hoe ver je de linker stick naar voren haalt of naar achter trekt. Er zijn geen snelheidsmeters in GTA IV dus kun je heel moeilijk waarnemen wat de topsnelheid is. Ik ben het wel met je eens dat 160km/u (=100mph, ook nog even rekening houden met de andere eenheden die GTA IV kent) iets minder realistisch is.

Tevens zijn er bepaalde dingen die een auto sneller kunnen maken. Zo is er bijvoorbeeld het feit dat kapotte achter of voorbanden zorgen voor langzamere acceleratie, maar hogere topsnelheid, en alle banden kapot zorgt voor nog langzamere acceleratie en een nog hogere topsnelheid. Op een motor rij je sneller als je continu met je mannetje naar voor, naar achter, naar voor, naar achter enzovoorts leunt. En bij beide voertuigsoorten (auto/bus etc. en motor/scooter) schijnt het zo te zijn dat het voertuig sneller rijdt als je 'm verlaagt (door te schieten vlak achter de wielen verlaag je een auto), maar daar heb ik nog geen zekerheid van.

Edit: Ik lees net hierboven dat het uit de files gehaald wordt. Als dat het geval is, heeft WikiGTA geen rekening gehouden met het eenheidsverschil. Nu het trouwens zo gezegd is lijkt het me inderdaad wel een mogelijke optie wat voor de fout zorgt. 160mph x 1.6 = 256km/u is overigens wel een realistischere topsnelheid dan 347km/u. (ik meen dat de daadwerkelijke top namelijk rond de 270 tot 300 ligt van de Porsche in real).

Bewerkt: door Wienish
Link to comment
Delen op andere websites

ja wienish waarschijnlijk heb je gelijk maar dan zouden ze ook kunnen informeren bij rockstar games de makers van de auto's en snelheden of hebben ze dat ook gedaan?

Waarom zouden ze dat doen?

Het gaat er om dat je het zelf kan ontdekken :7 .

Daarvoor zijn games gemaakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Die eenheid is wss in 'MPH' oftewel Miles Per Hour, aangezien dat de amerikaanse eenheid is. 160MPH komt dus overeen met ongeveer 260km/h wat een redelijk normale snelheid is. Verder hangt die topsnelheid ook af van de driveforce, die 260 zul je nooit halen, de weg is daar te kort voor.

Link to comment
Delen op andere websites

Die eenheid is wss in 'MPH' oftewel Miles Per Hour, aangezien dat de amerikaanse eenheid is. 160MPH komt dus overeen met ongeveer 260km/h wat een redelijk normale snelheid is. Verder hangt die topsnelheid ook af van de driveforce, die 260 zul je nooit halen, de weg is daar te kort voor.

Op de landingsbanen van de vliegvelden met kapotte banden kun je toch flinke snelheden halen? Die 260 wil ik niet meteen zeggen, maar hard gaat 't toch wel. Welke snelheden daar daadwerkelijk mogelijk zijn, dat valt niet op te meten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...