Jump to content

.exe commands om de prestaties te verhogen


ddevries

Recommended Posts

Ik stel voor dat je volgende post eens doorleest: >>klik<<. :) Daar staat in hoe je dat kan doen.

ja dat had ik dus gelezen, en dat is nou het probleem:

daar staat dat ik '-' moet invullen, terwijl ik op youtube heb gezocht en ze daar weer zeggen dat ik -s '.' -v moet in vullen. :S

P.S. moet ik dat invullen bij het .exe bestand of bij het bestand dat letterijk GTAIV.exe heet?

Bewerkt: door ddevries
Link to comment
Delen op andere websites

waarom zou je het neit ongedaan kunnen maken dan?

waar heb je die lines geplaatst dan?

ik durf met alle zekerheid te zeggen dat je ehm neit goed hebt geplaatst.

Heb je hem bij 'doel' geplaatst helemaal achteraan buiten de haakjes?

Link to comment
Delen op andere websites

waarom zou je het neit ongedaan kunnen maken dan?

waar heb je die lines geplaatst dan?

ik durf met alle zekerheid te zeggen dat je ehm neit goed hebt geplaatst.

Heb je hem bij 'doel' geplaatst helemaal achteraan buiten de haakjes?

dat kan ik nu niet meer terug zien.

ik heb GTA IV nu al geunistalleerd en ga m morgen weer opnieuw installeren en dan kijk ik nog wel een keertje.

ik heb tog de belangrijke bestanden opgeslagen op mn USB-stick.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe gebruik ik Commandlines?

De commandlines feature staat je toe om aan te geven hoe GTA4 zichzelf moet opstarten, wat erg nuttig kan zijn voor dingen als Systeem geheugen en Video geheugen. Het klinkt misschien complex, maar het is erg simpel. Alles wat je moet doen is dit:

  1. Start kladblok (notepad) op je PC.
  2. Je kunt commandlines als volgt toevoegen in dit document "-availablevidmem 1.5" (de aanhalingstekens niet toevoegen!).
  3. Je kunt zoveel commandlines als je wilt toevoegen, elke commandline moet op een nieuwe regel komen zoals dit:
    -availablevidmem 1.5
    -width 1280
    -height 800


  4. Wanneer je al je commandlines hebt toegevoegd, dan moet je het opslaan als een text bestand genaamd "commandline.txt" (uiteraard zonder de aanhalingstekens) in de GTA4 map waar je de bestanden "GTAIV.exe" en "LaunchGTAIV.exe" kunt vinden.

Wanneer je GTA4 start, zal het spel altijd dit bestand lezen en doen welke instructies je gegeven hebt.

Commandlines en wat ze doen

Command Line Wat doet het? Voorbeeld
-width Stelt de horizontale resolutie in -width 1280
-height Stelt de verticale resolutie in -height 720
-texturequality Veranderd texture kwaliteit low/med/high (0-2) -texturequality 1
-shadowdensity Regelt schaduwen door koplampen (0-16) -shadowdensity 3
-renderquality Regelt de render kwaliteit van het spel (0- 4) -renderquality 3
-viewdistance Regelt view distance (0-99) -viewdistance 25
-detailquality Regelt detail distance (0-99) -detailquality 30
-norestrictions Verwijderd geheugen restricites op graphics instellingen -norestrictions
-novblank Verwijderd v-sync -novblank
-safemode Start GTA 4 met alles op Low -safemode
-fullscreen Start GTA 4 fullscreen -fullscreen
-windowed Start GTA 4 in een window -windowed
-availablevidmem Wijst sommige systeem RAM toe aan VRAM -availablevidmem 1.5
-percentvidmem how Hoeveel VRAM van je GPU GTA4 kan gebruiken (1,0 is alles, 0,5 is helft) -percentvidmem 0.5
-frameLimit Limiteert je framerate naar de refresh rate -frameLimit 1
-refreshrate Regelt de refresh rate, kijk uit dat je geen refresh rate doet die je monitor niet aan kan -refreshrate 60
-fullspecaudio Gelegenheid tot high-end cpu audio -fullspecaudio
-minspecaudio Gelegenheid tot low-end cpu audio -minspecaudio
-noprecache Schakeld precache uit -noprecache
-nomemrestrict Schakeld alle geheugen restricites uit -nomemrestrict
-benchmark Start een ingame benchmark, en sluit dan het spel af -benchmark
-help lists De commands en het gebruik maar het ziet er niet zo fantastisch uit als dit -help

Sommige leden zijn bang dat het gebruik van commandlines hun hardware kan beschadigen. Dit is NIET mogelijk. De enige commandline die dicht bij beschadiging van de hardware kan komen is de "-refreshrate" command en zelfs dan, gezien hoe de moderne monitoren werken, zal er gewoon niets in beeld komen wanneer je een refresh rate gebruikt die de monitor niet aan kan.

Echter, je moet onthouden dat commandlines een erg krachtige set van features zijn en zullen goed gebruikt moeten worden. Niet goed gebruik van commandlines kan leiden tot glitches in je spel. Wanneer je een voorbeeld nodig hebt dan moet je de "-nomemrestrict" command om alle geheugen restricties gebruiken en dan je graphics naar 1,5gbs vram (welke je niet hebt) zetten, en je zult zien dat er textures missen en er andere grafische glitches voorkomen.

(Dit komt uit een FAQ die ik op het moment aan het vertalen ben, deze zal 1 dezer dagen online verschijnen).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...