Jump to content

Rock/Metal Topic


TaartJJ~!

Recommended Posts

getver... lijstje weg..

De browser begon vervelend te doen.

Hoewel ik tegenwoordig wat rustigere nummers luister, kan ik de metal/hard-rock ook nog zeer goed waarderen en zet het dan ook nog regelmatig aan.

Met stip op 1 en all-time favorite: MANOWAR

verder

Iron Maiden

W.A.S.P.

DIO

Metallica

Megadeath

Black Sabbath

Judas Priest

Led Zeppelin

Jimmy Hendriks

Blind Guardian

Saxon

Hammerfall

Danzig

Deep Purple

Guns 'n Roses

Golden Earring

Janis Joplin

Lynyrd skynyrd

Motorhead

Nirvana

Rose Tattoo

the Rolling Stones

Volbeat

Twisted Sister

Wat nummertjes om te luisteren :)

Manowar:

https://www.youtube.com/watch?v=C9iWcRT3sG8

Wasp:

Deep Purple:

https://www.youtube.com/watch?v=1slq_FwRN8o

Bewerkt: door Dragon__rage
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • Reacties 164
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Cheers.

    19

  • Lord-Vortex

    15

  • GuitarGuy666

    10

  • StijnGTA

    10

  • 1 year later...

Zijn er toevallig nog Testament fans hier? Ik heb onlangs naar het nieuwe album van ze geluisterd; Brotherhood of the Snake. Echt een heel ziek album! Ben blij dat deze band ondanks zijn vrij lange bestaan (1983) nog steeds héél erg goed is. Als je dit zou vergelijken met Metallica ben ik blij dat er in ieder geval nog een thrash legende is die nog net zulke goede kwaliteit levert als vroeger. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 8 maanden later...

Volgende week vrijdag en zaterdag is het Into the Grave festival er weer in Leeuwarden! :) De bands die komen zijn onder andere Amon Amarth, Sodom, Overkill, Saxon, Arch Enemy, Whitechapel en Flotsam & Jetsam. Nog leden die er heen gaan? Ik kan zelf niet wachten om Sodom te zien! The Charm the Fury heb ik al eerder dit jaar gezien als openingsact voor Slayer, maar helaas was daar niet zo veel aan. Dat kwam ook mede doordat het geluid imo verkeerd afgesteld stond. De gitaren zijn sowieso al laag gestemd waardoor ze slecht te horen waren en het volume was ook te laag ten opzichte van de drums. 

 

 


ITG_tijdschema_new.png
 

 

Bewerkt: door GuitarGuy666
Link to comment
Delen op andere websites

Op 6-8-2017 om 21:03, GuitarGuy666 zei:

Volgende week vrijdag en zaterdag is het Into the Grave festival er weer in Leeuwarden! :) De bands die komen zijn onder andere Amon Amarth, Sodom, Overkill, Saxon, Arch Enemy, Whitechapel en Flotsam & Jetsam. Nog leden die er heen gaan? Ik kan zelf niet wachten om Sodom te zien! The Charm the Fury heb ik al eerder dit jaar gezien als openingsact voor Slayer, maar helaas was daar niet zo veel aan. Dat kwam ook mede doordat het geluid imo verkeerd afgesteld stond. De gitaren zijn sowieso al laag gestemd waardoor ze slecht te horen waren en het volume was ook te laag ten opzichte van de drums. 

  Inhoud verbergen

 


ITG_tijdschema_new.png
 

 

Lekker weekendje was het hoor. 

Link to comment
Delen op andere websites

Op 14-8-2017 om 16:37, GuitarGuy666 zei:

Jij was ook heen geweest? :) Welke acts vond je het best?

Qua act was de laatste wel het best. Ik bedoel kom op 2 Vikingen die staan te vechten met dat sicke masker icm met het licht. Qua muziek ging ik toch wel het meest los op Whitechapel. De rest was ook echt geweldig. Het begin vaak niet gezien omdat we traag waren dus daar kan ik niet over meepraten. :puh: Ook voor het eerst gecrowdsurft. Echt iets van 50 meter bij Arch Enemy, dat was wel echt vet. Wel maar 1x geweest omdat ik wel echt gek werd van de mensen die steeds weer opnieuw gingen crowd surfen.

 

En jouw verhaal? xd

Link to comment
Delen op andere websites

34 minuten geleden, Nyltje zei:

Qua act was de laatste wel het best. Ik bedoel kom op 2 Vikingen die staan te vechten met dat sicke masker icm met het licht. Qua muziek ging ik toch wel het meest los op Whitechapel. De rest was ook echt geweldig. Het begin vaak niet gezien omdat we traag waren dus daar kan ik niet over meepraten. :puh: Ook voor het eerst gecrowdsurft. Echt iets van 50 meter bij Arch Enemy, dat was wel echt vet. Wel maar 1x geweest omdat ik wel echt gek werd van de mensen die steeds weer opnieuw gingen crowd surfen.

 

En jouw verhaal? xd

Dat crowd surfen bij Arch Enemy heeft voor mij de show wel een beetje verpest. Ik stond rechts vooraan, en drie gasten heb ik wel minstens 8 keer langs zien komen om te crowdsurfen. Uiteindelijk ging ik niet meer voor ze aan de kant, dus vonden ze het belangrijk om mij aan de kant te beuken. Verder vond ik Whitechapel inderdaad wel een van de gestoordste shows die ik daar gezien heb. De muziek was niet zo zeer heel erg goed omdat het een beetje monotoon was, maar man wat ben ik los gegaan in die moshpit/circle pit! Phil Bozeman riep uiteindelijk dat hij een circle pit wilde zien, waar ik ook wel zin in had. Maar zo gauw ik er in was gesprongen bleek aan de buitenkant een circle pit te zijn, maar midden in nog steeds een enorme moshpit. :7 Ik heb geloof ik 2 a 3 rondjes rondbeuken gehad voordat ik eindelijk helemaal vooraan stil stond. Zo gestoord heb ik mensen nog nooit gezien. Enige irritatiepuntje was dat ik elke minuut iemand over me heen moest tillen. 

Sodom vond ik samen met Amon Amarth en Overkill de beste acts. Ik kwam eigenlijk voor Sodom, dus was daar helemaal vooraan gaan staan. Niemand kende de nummers wat ik wel jammer vond, maar ik stond alles mee te schreeuwen. Tom Angelripper riep uiteindelijk "This song is called Agent...", dus riep ik heel hard Agent Orange. Hij keek me toen aan en wees even naar me wat echt heel vet was. Een maat van me heeft ook een foto gemaakt van dat precieze moment. Enorm strakke show gespeeld met veel bekende nummers. Overkill was ook heel strak. Vooral geniaal dat Bobby Blitz zijn Nederlands had voorbereid. :7 Bij Amon Amarth was er helaas een enorme lul die twee maal bier over mij heen gooide, maar verder heb ik enorm genoten van de show! 

De eerste dag was ik wat later omdat de tent nog opgezet moest worden en omdat de wachtrij echt dodelijk lang was. Charm the Fury daarom gemist, maar die had ik al bij Slayer gezien als voorprogramma, niet een heel interessante band. Metal Church en Flotsam & Jetsam waren tot mijn verbazing nog best goed. Saxon was de eerste dag trouwens ook heel erg goed. Ben helemaal los gegaan op Wheels of Steel! Erg toffe show.

Ook heb ik weer eens voor €50 aan patches gekocht voor op mijn jacket. Ik was al een hele poos op zoek naar een backpatch van Death, het liefste van hun Human album, en heb m tot mijn verbazing gevonden voor €10! 'S nachts bij het licht van mijn telefoon alles erop genaaid, maar thuis toch maar opnieuw gedaan omdat het er niet uit zag. :7 

Heb hier onder nog enkele foto's die ik gemaakt heb. Die gast die daar in het midden zo uit z'n dak gaat ben ik trouwens.

 



wTLl1zK.jpg

s7k5Tnr.jpg

5Tvzzan.jpg

 

Hier heb ik nog een paar foto's van mn jacket hoe die er nu bij staat;

 



dLYp4yb.jpg

Yjvi0di.jpg

MyLi53m.jpg

Heb alleen wel zoals je ziet de Obituary en Sodom patch naar de achterkant verplaatst omdat tijdens het dragen van het vest de kraag er overheen valt.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat je daar post is ook zeker een hele andere richting op dan de muziek die ik normaal gesproken luister. De eerste doet me trouwens een beetje aan een zwaardere variant van Oasis denken. Heb trouwens wel een keer van Primal Scream gehoord. De muziek die ik nu een beetje luister is vooral Thrash en Death metal, en heel af en toe een beetje Black als ik daar zin in heb. Bands die ik nu vooral luister zijn Death (mijn favoriete band), Megadeth, Slayer, Judas Priest, Possessed en Darkthrone. De volgende nummers bijvoorbeeld:

 

Death metal:

 

Thrash metal:

 

Black metal:

 

Link to comment
Delen op andere websites

De Death die je daar noemt is zo te zien een andere dan de legendarische zwarte (proto)punkband uit Detroit. Onvermijdelijk ook, met zo'n naam. :puh:

 

Primal Scream heeft bij vlagen wel wat weg van Oasis, inderdaad, al waren zij er een paar jaar eerder bij dan de Gallaghers. Hebben echt al van alles gemaakt, van alternative dance met industrial-invloeden tot bluesrock. Veel mensen vinden die rockplaten van ze vreselijk, ik vind het allemaal fantastisch. Een van mijn favoriete bands. Zanger is trouwens ooit begonnen als drummer voor The Jesus And Mary Chain, een andere favoriet van me:

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Dat deathmetal lijkt eerder op zware punk ofzo wat ook wel weer op deathmetal lijkt. xd
Mrja. Deathmetal is gwn de hardste rock

Trash is letterlijk trash want het moet gwn zo snel en zoveel mogelijk boeie of het goed getimed is

En black metal is deathmetal met een donkere lyrics xd

Dan heb je natuurlijk ook stoner, dat is vaak gewoon metal rond de 90/100bpm.

 

Nog ff over dat festival. Het was idd irritant van al die mensen die steeds weer opnieuw gingen, mensen die 1x gingen was wel lache, omdat je hun echt zo zag kijken van: WTF gebeurt er?! xd

Ik heb jou trouwens niet gezien. Ik stond niet vaak helemaal vooraan, mr wel altijd in de buurt van de pit om m'n energie kwijt te raken. :puh: Waar heb je trouwens die foto's gevonden?

 

Het is inderdaad een andere style. Maar ik vind alle rock goed. In ieder geval bijna geen rock die ik niet goed vind.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

8 uur geleden, Nyltje zei:

Dat deathmetal lijkt eerder op zware punk ofzo wat ook wel weer op deathmetal lijkt. xd
Mrja. Deathmetal is gwn de hardste rock

Trash is letterlijk trash want het moet gwn zo snel en zoveel mogelijk boeie of het goed getimed is

En black metal is deathmetal met een donkere lyrics xd

Dan heb je natuurlijk ook stoner, dat is vaak gewoon metal rond de 90/100bpm.

 

Nog ff over dat festival. Het was idd irritant van al die mensen die steeds weer opnieuw gingen, mensen die 1x gingen was wel lache, omdat je hun echt zo zag kijken van: WTF gebeurt er?! xd

Ik heb jou trouwens niet gezien. Ik stond niet vaak helemaal vooraan, mr wel altijd in de buurt van de pit om m'n energie kwijt te raken. :puh: Waar heb je trouwens die foto's gevonden?

 

Het is inderdaad een andere style. Maar ik vind alle rock goed. In ieder geval bijna geen rock die ik niet goed vind.

Wat thrash betreft ben ik het niet helemaal met je eens. Ik speel zelf heel veel thrash metal, en je moet wel degelijk goed timen als je het goed wilt laten klinken. Tuurlijk zijn er ook bands die wat minder om ritme geven, maar in het algemeen zit het heel strak in elkaar. Blackmetal kun je eigenlijk niet vergelijken met death metal. Black is vrijwel alleen maar tremolo picking en geeft atmosfeer. De teksten bij black metal kunnen over van alles gaan, maar meestal gaan ze over satanisme of religie. Teksten bij death metal gaan meestal over horror (kijk maar naar Cannibal Corpse, die spant de kroon wat die teksten betreft), of over vrij ingewikkelde filosofie (kijk maar naar Death, vanaf hun Spiritual Healing album). Death metal heeft veel thrash invloeden maar zit dan nog diverser in elkaar zit. Je hebt vaak bijvoorbeeld geen (herhalend) refrein bij death metal, omdat je na elk stuk in het nummer weer naar een nieuw volgend stuk gaat. Wat stoner betreft ben ik het volledig met je eens. :7 Hoe langzamer dat gespeeld wordt hoe beter de fans het vinden. :7 

Enkele voorbeelden die heel duidelijk zijn voor het verschil in death/black:

Wat black metal betreft (atmosfeer):

 

Wat death metal betreft:

 

Possessed is de eerste death metal band ooit, hoewel deze vaak onder thrash valt volgens verschillende websites wegens de grote thrash invloeden. Seven Churches is hun debuut, waarin je heel goed de thrash invloeden van death metal kunt horen.

 

Die foto's had ik op de facebook pagina van het evenement gevonden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 years later...

ik ben van de oude stempellaat maar zegen. heb deze muziek wat laat gevonden was al wel wat ouder dan de meeste die deze muziek kenen  was meestal gewone muziek pop en zo van de gebuur had ik reeds ac/dc gehoord maar geen gedacht wat voor muziek dat was  tot ik op een dag avond langs de straten liep en voorbij de toen nog platenzaak liep en ik voor het raam zag staan een plaat met een wijze hoes of tekening. de volgende dag  ben ik naar daar geweest en eens geluisterd wat deze muziek was het was een nieuwe band ironmaiden de aller eerste heb ze dan ook gekocht. en dan ging het altijd maar verder pop muziek was veel minder geworden maar toch kende ik nog niet erg veel groepen ik kocht wel platen en vond ze wel goed en was al iets of wat een hardrocker  had al een jeans vest zonder mouwen en vaak veranderd van logo op mijn jeans vest ironmaiden venom and AC/DC  tot ik op een dag bij een friend kwam en motorhead hoorde en ik keek naar deze plaat wist ik dit is mijn favoriete band. redelijk dan veel optredens gezien en zo. toen was deze muziek een boeman wat je was nergens welkom. nu 2021 vele die niet eens naar heavy metal luistern dragen een t- shirt van een band bijna iedereen die een gitaar kan spelen maakt heavy metal  er is bijna geen taboe meer op deze muziek. maar  heavy metal muziek en de wereld is nu niet meer is wat hij ooit geweest is.    

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...