Jump to content

3d en 2D


Dakendak

Recommended Posts

Beste ,

ik zou graag eens het verschil uitleggen tussen 2D en 3D . GTA:CW is 3D ! 3D= Lengte , breedte en DIEPTE

2D= Lengte EN breedte . Dan heb je 2d ...

Alleen is GTA:CW topdown view . Waarom ik dit zeg ? Omdat vele zeggen 'dat ze het spijtig tot zelfs irritant vinden dat GTA:CW geen 3D is' . Bedankt !

Link to comment
Delen op andere websites

Beste ,

ik zou graag eens het verschil uitleggen tussen 2D en 3D . GTA:CW is 3D ! 3D= Lengte , breedte en DIEPTE

2D= Lengte EN breedte . Dan heb je 2d ...

Alleen is GTA:CW topdown view . Waarom ik dit zeg ? Omdat vele zeggen 'dat ze het spijtig tot zelfs irritant vinden dat GTA:CW geen 3D is' . Bedankt !

GTA:CW is zeker 3d want je ziet de gebouwen schuin vanboven.

En de auto gaat door de lucht heen netzoals je springt dus er zijn 3 dimensies.

2d is RECHT van boven

2d-chessboard-plain-16.gif

3d is van schuine kant

fritz-ss-4.jpg

dit is voor de extra duidelijkheid...

Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk is het wel 3d maar niet het 3d zoals we dat van games kennen en dat gewend zijn. Het ziet er wel een beetje 2d achtig uit, en dat vinden mensen zo jammer van dit spel.

Daar ben ik het mee eens.

Had dan GTA2 uitgebracht met betere graphics.

Dit vind ik zo

kut

spelen

Link to comment
Delen op andere websites

Beter leg je gewoon het verschil uit tussen 3D en First Person =)..

??? Dat kan je niet vergelijken . 3D: 3 dimensies : breedte , lengte , en diepte

First person : Je ziet alles door de ogen van de persoond die je bent , dus First:ik . De ik-vorm uit Nederlands ;)

Third Person : je ziet iemand die je speelt . Dat ben jij zelf niet , maar hij . Derde persoon enkelvoud :D

Dus , dat kan niet vergeleken worden :N

Bewerkt: door Dakendak
Link to comment
Delen op andere websites

WinterGlove (gast)

Het is inderdaad waar dat het spel wel 3D is net zoals ik al veel hoor dat mensen de topdown view irritant vinden is het niet zo irritant. Als je GTA CTW speelt je heb je een keer een andere kijk op de gta spellen zoals wij ze kennen zelf heb ik alle GTA's dus weet ik wel wat het verschil is. Dus eigenlijk is GTA CTW een mix tussen 3D en 2D. [Topdown View = GTA & GTA 2] [3D = GTA III - GTA Vice City - GTA Liberty City Stories - GTA Vice City Stories - GTA San Andreas - GTA IV]

Link to comment
Delen op andere websites

WinterGlove (gast)

CTW is geen topdown, ook geen 3rd person.

Het heeft een isometrisch standpunt, zo uit mijn hoofd.

Als of dat wat uitmaakt we kunnen ook zeggen dat het lijkt op Birds Eye View (stand alsof je vanuit de ogen van een vogel kijkt)

Link to comment
Delen op andere websites

CTW is geen topdown, ook geen 3rd person.

Het heeft een isometrisch standpunt, zo uit mijn hoofd.

Als of dat wat uitmaakt we kunnen ook zeggen dat het lijkt op Birds Eye View (stand alsof je vanuit de ogen van een vogel kijkt)

Natuurlijk maakt het iets uit. Als je iets niet correct benoemd, kan er verwarring ontstaan. Dan maakt het volgens jou dus ook niet uit dat 3d 3d heet, of 2d 2d heet. Waarom maakt dat dan wel uit? :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

WinterGlove (gast)

CTW is geen topdown, ook geen 3rd person.

Het heeft een isometrisch standpunt, zo uit mijn hoofd.

Als of dat wat uitmaakt we kunnen ook zeggen dat het lijkt op Birds Eye View (stand alsof je vanuit de ogen van een vogel kijkt)

Natuurlijk maakt het iets uit. Als je iets niet correct benoemd, kan er verwarring ontstaan. Dan maakt het volgens jou dus ook niet uit dat 3d 3d heet, of 2d 2d heet. Waarom maakt dat dan wel uit? :cab:

3D en 2D maakt wel uit maar je moet het beter uitleggen inplaats van gelijk Isometrisch standpunt te roepen

Link to comment
Delen op andere websites

CTW is geen topdown, ook geen 3rd person.

Het heeft een isometrisch standpunt, zo uit mijn hoofd.

Als of dat wat uitmaakt we kunnen ook zeggen dat het lijkt op Birds Eye View (stand alsof je vanuit de ogen van een vogel kijkt)

Natuurlijk maakt het iets uit. Als je iets niet correct benoemd, kan er verwarring ontstaan. Dan maakt het volgens jou dus ook niet uit dat 3d 3d heet, of 2d 2d heet. Waarom maakt dat dan wel uit? :cab:

3D en 2D maakt wel uit maar je moet het beter uitleggen inplaats van gelijk Isometrisch standpunt te roepen

Hoe kan ik het anders uitleggen? Hier wordt het standpunt van Chinatown Wars bedoelt. Dat heet geen Top Down, omdat het niet van boven is, zoals GTA 1+2, maar meer schuin erop. Dat heet isometrisch standpunt. That's the difference.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe kan ik het anders uitleggen? Hier wordt het standpunt van Chinatown Wars bedoelt. Dat heet geen Top Down, omdat het niet van boven is, zoals GTA 1+2, maar meer schuin erop. Dat heet isometrisch standpunt. That's the difference.

Ook fout. Isometrische projectie wil zeggen dat je een object of spelwereld onder een hoek waardoor alle dimensies op dezelfde manier ingekort worden om diepte te suggereren. Hierdoor heeft de camera ook altijd hetzelfde standpunt. Ter illustratie: Age of Empires heeft een isometrisch perspectief (vier vaste camerastandpunten op de hoeken), Age of Mythology niet (volledig roterende camera).

Het perspectief van GTA Chinatown Wars is ook niet echt top down, maar het lijkt er meer op dan op een isometrisch perspectief.

Link to comment
Delen op andere websites

WinterGlove (gast)

Hoe kan ik het anders uitleggen? Hier wordt het standpunt van Chinatown Wars bedoelt. Dat heet geen Top Down, omdat het niet van boven is, zoals GTA 1+2, maar meer schuin erop. Dat heet isometrisch standpunt. That's the difference.

Ook fout. Isometrische projectie wil zeggen dat je een object of spelwereld onder een hoek waardoor alle dimensies op dezelfde manier ingekort worden om diepte te suggereren. Hierdoor heeft de camera ook altijd hetzelfde standpunt. Ter illustratie: Age of Empires heeft een isometrisch perspectief (vier vaste camerastandpunten op de hoeken), Age of Mythology niet (volledig roterende camera).

Het perspectief van GTA Chinatown Wars is ook niet echt top down, maar het lijkt er meer op dan op een isometrisch perspectief.

Dus ik had wel gelijk met dat het een soort van Top down view is maar ook een beetje als of je uit de ogn van een vogel kijkt het geeft je namelijk weer het oude GTA Classic Arcade gevoel weer. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Huang en alle andere peds en personages zijn niet in 3d het zijn 2d sprites. Zodat het spel minder hoeft te renderen.

Dus het is een soort van mix tussen 2d en 3d inderdaad.

Bewerkt: door viccie211
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...