Jump to content

Reputatiesysteem


Joriz

Recommended Posts

Hannes' woordkeuze met "volwassen" was wat ongelukkig denk ik.

Maar goed, ten eerste is Superlid een soort beloning voor je inzet op het forum, dus hoort het deels bij de beloning die je krijgt met grotere inboxruimte, mogelijkheid tot het uploaden in een galerij. Ten tweede vertrouwt de crew superleden wat meer qua manieren op het forum denk ik, SL+ hebben al getoond dat ze te vertrouwen zijn en zo goed mogelijk hun best doen op het forum om anderen te helpen, anders waren ze niet gepromoveerd. Natuurlijk zijn er ook erg veel leden die het systeem gebruiken zoals het hoort, en die, zoals Hannes het dan zegt, even volwassen zijn. :puh: Deze leden hebben het misschien in zich om ook superlid te worden, en dan mag je lekker veel plusjes of minnetjes uitdelen. Maar neem het van mij aan, 3 plusjes en 1 minnetje per etmaal volstaat echt. Ik heb het ondertussen al teveel gezegd, maar ik heb nog niet één minnetje en slechts een paar plusjes uitgedeeld.

Als dat volstaat waarom kunnen SL+ dan meer minnetjes en plusjes geven?

Lezen, kameraad. Die vraag is op pagina 2 geloof ik ook al gesteld. Dat SL+ meer kan hoort bij de beloningen voor goed gedrag. Zoals Thuco al zegt is dit hetzelfde als vragen waarom SL+ meer berichten op kan slaan. Simpelweg een kleine beloning.

Aan de andere kant is het zo dat je SL+ wordt door het vertrouwen te winnen van admins/mods dat je goed gedrag in je hebt en net zo snel uit je ritme schiet qua gedrag. In dat geval kunnen meer opties ook wel worden toevertrouwd.

Link to comment
Delen op andere websites

Hannes' woordkeuze met "volwassen" was wat ongelukkig denk ik.

Maar goed, ten eerste is Superlid een soort beloning voor je inzet op het forum, dus hoort het deels bij de beloning die je krijgt met grotere inboxruimte, mogelijkheid tot het uploaden in een galerij. Ten tweede vertrouwt de crew superleden wat meer qua manieren op het forum denk ik, SL+ hebben al getoond dat ze te vertrouwen zijn en zo goed mogelijk hun best doen op het forum om anderen te helpen, anders waren ze niet gepromoveerd. Natuurlijk zijn er ook erg veel leden die het systeem gebruiken zoals het hoort, en die, zoals Hannes het dan zegt, even volwassen zijn. :puh: Deze leden hebben het misschien in zich om ook superlid te worden, en dan mag je lekker veel plusjes of minnetjes uitdelen. Maar neem het van mij aan, 3 plusjes en 1 minnetje per etmaal volstaat echt. Ik heb het ondertussen al teveel gezegd, maar ik heb nog niet één minnetje en slechts een paar plusjes uitgedeeld.

Als dat volstaat waarom kunnen SL+ dan meer minnetjes en plusjes geven?

Lezen, kameraad. Die vraag is op pagina 2 geloof ik ook al gesteld. Dat SL+ meer kan hoort bij de beloningen voor goed gedrag. Zoals Thuco al zegt is dit hetzelfde als vragen waarom SL+ meer berichten op kan slaan. Simpelweg een kleine beloning.

Aan de andere kant is het zo dat je SL+ wordt door het vertrouwen te winnen van admins/mods dat je goed gedrag in je hebt en net zo snel uit je ritme schiet qua gedrag. In dat geval kunnen meer opties ook wel worden toevertrouwd.

Ten eerste vriend, ben ik je kameraad niet. Ten tweede: ik en menig anderen zijn het er zeker mee eens dat een SL+ voordelen moet krijgen maar dat deze voordelen alleen voordelen zijn die niets met anderen te maken hebben, bv. een blog maken is een voordeel maar een ander lid kan hierdoor niet gekwetst worden maar met dit reputatiesysteem is dit wel. Dus afschaffen dit voordeel, en snel...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ruik jaloezie. Maar goed, het is een proefperiode. Duidelijk genoeg ;)

Chit man, waarom zou ik jaloers zijn? Ik heb in mijn leven nog wel wat anders dan Gtaf dus waarom zou ik jaloers zijn op Sl zijn? Ik reageer hier gewoon op omdat ik het schijt heb aan oneerlijkheid. Het is toch niet omdat sommige leden SL+ zijn ze hierdoor meer mensen mogen beoordelen?

Link to comment
Delen op andere websites

Voor de laatste keer: Superleden hebben meer vertrouwen binnen de crew. Superleden mogen daarom gewoon meer.

Het is niet dat een Lid daarom meteen minder vertrouwen heeft, maar een Superlid heeft zich bewezen dat hij te vertrouwen is door goed zijn best te hebben gedaan. Superleden (maar nu Moderators) mochten toch ook stemmen over leden, of ze Superlid mochten worden? Dat is toch ook andere leden beoordelen?

Kom op, 't is een beoordeling. Of een Superlid je op dag1 een -netje geeft en een Lid je op dag2 een -netje geeft omdat hij die de dag ervoor had opgebruikt.. Ik geloof echt niet dat Superleden het forum afstruinen om te kijken waar ze hun plusjes- en minnetjeskrediet aan uit kunnen geven.

@ hieronder:

"daarom meteen minder vertrouwen heeft", moeilijk? Er staat meteen; daarmee bedoel ik dat er leden zijn die geen vertrouwen hebben, maar ook leden die het wel hebben, maar geen Superlid zijn.

Als je er geen probleem mee hebt als het aantal van leden en superleden toch gelijk is, wat is het probleem nu dan?

@ daaronder (MegaPilot): Je had het net nog over te veel plusjes, nu begin je weer over onterechte plusjes terwijl je nog niet eens klaar bent met discussiëren over je eerste discussiepunt. Kom op.. :t

Link to comment
Delen op andere websites

Voor de laatste keer: Superleden hebben meer vertrouwen binnen de crew. Superleden mogen daarom gewoon meer.

Het is niet dat een Lid daarom meteen minder vertrouwen heeft, maar een Superlid heeft zich bewezen dat hij te vertrouwen is door goed zijn best te hebben gedaan. Superleden (maar nu Moderators) mochten toch ook stemmen over leden, of ze Superlid mochten worden? Dat is toch ook andere leden beoordelen?

Kom op, 't is een beoordeling. Of een Superlid je op dag1 een -netje geeft en een Lid je op dag2 een -netje geeft omdat hij die de dag ervoor had opgebruikt.. Ik geloof echt niet dat Superleden het forum afstruinen om te kijken waar ze hun plusjes- en minnetjeskrediet aan uit kunnen geven.

Je spreekt jezelf wel tegen..En als ze de plusjes en minnetjes volgens jou niet nodig hebben, waarom hebben ze er dan meer? Onnodig toch?

Link to comment
Delen op andere websites

Jongens he, hoe erg kan je zeuren over plusjes en minnetjes.

Wees er eens blij mee man, en dat die superleden meer hebben, ja, die hebben zich goed ingezet voor het forum, die hebben daar een beloning voor gekregen.

Het is toch zo dat als je promotie bij je werk maakt dat je meer loon krijgt? Vergelijk het met dat.

En als je zelf die 10 plusjes en die 3 minnetjes wil, ga je dan (nog) meer inzetten op het forum waardoor je opvalt. De meeste mensen zeggen hier dat ze die dingen haast niet gebruiken, waarvoor zitten jullie dan te zeuren om meer? :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, is wel waar. Vind jij de plusjes en minnetjes maar schijt? Goed, gebruik ze dan niet. Vind jij plusjes en minnetjes leuk? Goed, gebruik ze dan wel. Wat zit iedereen te zagen? Als je ze wil gebruiken, gebruik ze dan, zoniet, gebruik ze dan niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Er wordt veel te veel misbruik van gemaakt, al zeker 3 minnetjes die ik gekregen heb slaan nergens op. (Het bedanken van iemand, het uiten van m'n mening op een deftige, niet afkrakende manier). Dan heb je nog bijvoorbeeld Beagle, en er zullen zeker nog wel minnetjes zijn die nergens opslaan..Maar ook heel wat plusjes slaan nergens op..

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi Joriz alleen ik zie niks speciaals aan dit onderwerp in de lijst terwijl jou onderwerp meer als 30 plusjes heeft

Voor de rest Geweldige update dit maakt weer meer mogelijk op het forum :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi Joriz alleen ik zie niks speciaals aan dit onderwerp in de lijst terwijl jou onderwerp meer als 30 plusjes heeft

Daar wordt nog druk aan gewerkt. Deze skin is voorlopig nog niet (nooit) af. We blijven druk bezig met toevoegen van verbeteringen.

Link to comment
Delen op andere websites

Iemand heeft een andere mening dan jou, dus geeft hij je een minnetje. Dat gaat zeker veel gebeuren. En ik denk ook dat net als het aantal post, mensen dit heel belangrijk gaan vinden en daarom gaan schooien om een plusje. Die moet je dus bij voorbaat al een minnetje geven. Ik hoop dus dat dit een beetje serieus wordt genomen allemaal en dat ook alleen de post die een plusje of minnetje verdienden er een krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Die moet je dus bij voorbaat al een minnetje geven.

En daar ga jij dus ook al mee de fout in, net als degene die gaat vragen om plusjes. Wellicht is het aan te raden voor iedereen om wat meer naar zichzelf te kijken, dan naar anderen. Rivel bijvoorbeeld hierboven, maakt er een hangijzer van dat superleden meer posts mogen waarderen per dag, dan dat leden dat mogen. Als reden geeft hij aan, dat dan anderen kunnen worden aangevallen door SL+? Kom op, we zijn hier niet op de kleuterschool, jongens.. Je hoeft niet te proberen elkaar de kaas van het brood te eten, en je hoort er ook niet bang voor te zijn dat een ander het bij jou doet, daarvoor is het systeem niet bedoeld. Dergelijk gedrag zijn we als crew zeker niet van gediend. Als dit het resultaat is van de testfase hoef ik niet te vertellen wat er dan van het reputatiesysteem op dit forum overblijft.

Het systeem is bedoeld om pas gebruikt te worden als je bij wijze van spreken door een bepaalde post van verbazing van je bureaustoeltje afvalt, en niet eerder. Dat je van je stoel, op je smoel gaat, kan komen door positieve verbijstering, of door negatieve walging. Pas dan hoor je weer op te krabbelen en te gaan denken over het geven van een plus of min.. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Die moet je dus bij voorbaat al een minnetje geven.

En daar ga jij dus ook al mee de fout in, net als degene die gaat vragen om plusjes. Wellicht is het aan te raden voor iedereen om wat meer naar zichzelf te kijken, dan naar anderen. Rivel bijvoorbeeld hierboven, maakt er een hangijzer van dat superleden meer posts mogen waarderen per dag, dan dat leden dat mogen. Als reden geeft hij aan, dat dan anderen kunnen worden aangevallen door SL+? Kom op, we zijn hier niet op de kleuterschool, jongens.. Je hoeft niet te proberen elkaar de kaas van het brood te eten, en je hoort er ook niet bang voor te zijn dat een ander het bij jou doet, daarvoor is het systeem niet bedoeld. Dergelijk gedrag zijn we als crew zeker niet van gediend. Als dit het resultaat is van de testfase hoef ik niet te vertellen wat er dan van het reputatiesysteem op dit forum overblijft.

Het systeem is bedoeld om pas gebruikt te worden als je bij wijze van spreken door een bepaalde post van verbazing van je bureaustoeltje afvalt, en niet eerder. Dat je van je stoel, op je smoel gaat, kan komen door positieve verbijstering, of door negatieve walging. Pas dan hoor je weer op te krabbelen en te gaan denken over het geven van een plus of min.. ^_^

Nou mijn doel is simpelweg, waarom moet er uberhaupt een onderscheid zijn in het aantal waarderingspunten die je kan geven? Waarom moeten SL+ perse meer waardering kunnen geven? Iedereen gelijk, iedereen evenveel zo vind ik het eerlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...