Jump to content

Reputatiesysteem


Joriz

Recommended Posts

..de banknuppel ook.

Nou.. Bij PatrickW is daarvoor wel eerst een blauw pilletje vereist hoor.. :engel:

OMFG :schater:

Willen de sukkels die me steeds minnen zonder reden zich aub bekendmaken? Het is namelijk rotirritant..

Kijk, het reputatie systeem is er hoofdzakelijk voor dat mensen die in een topic een echte goede opmerking maken (maar het wordt vaak misbruikt door vriendjespolitiek). Als jij nou alleen maar OMFG zegt en je titel is 'Mensen die mij minnen, zijn levenloos' dan vraag je in mijn ogen toch echt naar om minnetjes te krijgen.

Een + kan je bijvoorbeeld geven aan een bericht waarin duidelijk een vraag van iemand wordt beantwoord. Een - kan je geven aan een bericht wat niet veel met het onderwerp heeft te maken.

Dit staat er letterlijk in de hoofdpost.

Dus als een mod de heren die spammen tot bedaren wil brengen, moet die ook een min? Dat heeft namelijk ook geen reet te maken met het onderwerp. Als je een woord als OMFG niet meer mag posten door dit klotesysteem(mm, beter gezegd, de mensen die er niet mee kunnen omgaan zoals Jowx als mooi in dat opinietopic vermeldde), waar gaat dit forum dan heen? 't Was een leuke proefperiode, maar een aantal leden hebben duidelijk bewezen dat ze een dergelijk systeem niet kunnen hanteren. Diegene die hierop reageert voelt zich in 9/10 gevallen aangesproken. Ik wacht met smart op alle minnetjes van de mensen die zich aangesproken voelen, die bevestigen nog maar eens dat ze dergelijke verantwoordelijkheid niet aankunnen. Ohja Gijsso, je sprak over vriendjespolitiek, maar dat jij je duurzame minnetje verspilt aan een post waarin 'OMFG' staat, doe je aan 'vijandjespolitiek' hoor..De pot moet de ketel niet verwijten dat hij zwart ziet..Als we al geen grapjes meer mogen maken in onze gebruikerstitel, waarvoor is dat gebruikersding er dan? Jesus Christ, als ik zeg dat je van een brug moet springen ga je het toch (I hope so) niet serieus opnemen en doen? Waarom neem je het zinnetje 'Mensen die mij minnen, zijn levenloos' dan zo serieus? Als je het serieus oppakte,vind je jezelf levenloos, wat ik dan weer best triest vind..:7 En dat je het serieus oppakte, haal ik uit het feit dat je je duurzame minnetje aan 'OMFG' verspilde. De mod die voor een dergelijk bericht gemind wordt, moet ik nog tegenkomen.

Link to comment
Delen op andere websites

..de banknuppel ook.

Nou.. Bij PatrickW is daarvoor wel eerst een blauw pilletje vereist hoor.. :engel:

OMFG :schater:

Willen de sukkels die me steeds minnen zonder reden zich aub bekendmaken? Het is namelijk rotirritant..

Kijk, het reputatie systeem is er hoofdzakelijk voor dat mensen die in een topic een echte goede opmerking maken (maar het wordt vaak misbruikt door vriendjespolitiek). Als jij nou alleen maar OMFG zegt en je titel is 'Mensen die mij minnen, zijn levenloos' dan vraag je in mijn ogen toch echt naar om minnetjes te krijgen.

Een + kan je bijvoorbeeld geven aan een bericht waarin duidelijk een vraag van iemand wordt beantwoord. Een - kan je geven aan een bericht wat niet veel met het onderwerp heeft te maken.

Dit staat er letterlijk in de hoofdpost.

Het hoeft echt niet alleen vriendjespolitiek te zijn hoor? Ik zit nu op ruim 50+jes, waarvan ruim 80% door mijn verhaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus als een mod de heren die spammen tot bedaren wil brengen, moet die ook een min? Dat heeft namelijk ook geen reet te maken met het onderwerp. Als je een woord als OMFG niet meer mag posten door dit klotesysteem(mm, beter gezegd, de mensen die er niet mee kunnen omgaan zoals Jowx als mooi in dat opinietopic vermeldde), waar gaat dit forum dan heen? 't Was een leuke proefperiode, maar een aantal leden hebben duidelijk bewezen dat ze een dergelijk systeem niet kunnen hanteren. Diegene die hierop reageert voelt zich in 9/10 gevallen aangesproken. Ik wacht met smart op alle minnetjes van de mensen die zich aangesproken voelen, die bevestigen nog maar eens dat ze dergelijke verantwoordelijkheid niet aankunnen.

Ohja Gijsso, je sprak over vriendjespolitiek, maar dat jij je duurzame minnetje verspilt aan een post waarin 'OMFG' staat, doe je aan 'vijandjespolitiek' hoor..De pot moet de ketel niet verwijten dat hij zwart ziet..Als we al geen grapjes meer mogen maken in onze gebruikerstitel, waarvoor is dat gebruikersding er dan? Jesus Christ, als ik zeg dat je van een brug moet springen ga je het toch (I hope so) niet serieus opnemen en doen? Waarom neem je het zinnetje 'Mensen die mij minnen, zijn levenloos' dan zo serieus? Als je het serieus oppakte,vind je jezelf levenloos, wat ik dan weer best triest vind..:7 En dat je het serieus oppakte, haal ik uit het feit dat je je duurzame minnetje aan 'OMFG' verspilde. De mod die voor een dergelijk bericht gemind wordt, moet ik nog tegenkomen.

Weet jij dat jij wel heel erg veel waarde aan 1 minnetje geeft? En denk jij dat het mij een reet kan schelen dat ik een - aan jou heb verspilt? Nu zeg ik het maar even: Het kan me echt een ene reet schelen. Wel zonde dat het aan jou was.

Als we al geen grapjes meer mogen maken in onze gebruikerstitel, waarvoor is dat gebruikersding er dan?

Ik zag het niet echt als een grapje. Als je nou hebt Pinguine sind Hammergeil dan weet je dat het puur gekloot is. Pinguïns zijn echt niet geil en het is in het Duits. Dat neem je bij zoiets nooit echt serieus. Bij jou leek het of je al pissed was doordat je een paar minnetjes hebt en dan roepen van stop. Maar dan gaan mensen juist door.

Ga nu maar weinen omdat Cove niet meer bestaat en ga door met je leven.

Het hoeft echt niet alleen vriendjespolitiek te zijn hoor? Ik zit nu op ruim 50+jes, waarvan ruim 80% door mijn verhaal.

Vaak is niet altijd lieve schat ;)

Bewerkt: door Gijsso
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het een dom syssteem want als je het er niet mee eens bent geven ze ze ook...

Dat is niet de bedoeling van die dingen het gaat er om of je iemandhelpt of offtpic post,Je mag toch een eigen mening hebben of niet?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het een dom syssteem want als je het er niet mee eens bent geven ze ze ook...

Dat is niet de bedoeling van die dingen het gaat er om of je iemandhelpt of offtpic post,Je mag toch een eigen mening hebben of niet?

Inderdaad... Dit systeem is eigenlijk een soort van vriendjespolitiek. Je gaat gewoon aan elkaar vragen om plusjes of minnetjes, dan ben je eigeniljk fout bezig. En daarbij... Zoals ik al vaker wel zei, je moet zelf weten wat kan en wat niet kan, daar hoef je heus geen minnetje of plusje voor te krijgen. Als het bericht écht ongepast is, dan zullen de moderators wel optreden. Er is nu al een itjd een proefperiode, en je ziet het, het loopt helemaal uit de hand, dus ik zeg gewoon: "weggooien dat systeem!"

Link to comment
Delen op andere websites

Weet jij dat jij wel heel erg veel waarde aan 1 minnetje geeft?

1 minnetje per dag, da's best een duurzaam product.

En denk jij dat het mij een reet kan schelen dat ik een - aan jou heb verspilt? Nu zeg ik het maar even: Het kan me echt een ene reet schelen. Wel zonde dat het aan jou was.

Ligt het aan mij of kan echt niemand discussiëren zonder mensen af te kraken?

Ik zag het niet echt als een grapje. Als je nou hebt Pinguine sind Hammergeil dan weet je dat het puur gekloot is. Pinguïns zijn echt niet geil en het is in het Duits. Dat neem je bij zoiets nooit echt serieus. Bij jou leek het of je al pissed was doordat je een paar minnetjes hebt en dan roepen van stop. Maar dan gaan mensen juist door.

Tuurlijk, als je iemand plaagt en diegene zegt: 'stop', blijf je natuurlijk doorpesten. Da's dan weer jouw logica. :) Ik heb genoeg minnetjes gehad die nergens opslaan, dat ik dan eens wat in m'n gebruikerkstitel zet, oh oh, wat erg..Negeer me anders gewoon op dit forum, als het toch is om me te kloten.

Ga nu maar weinen omdat Cove niet meer bestaat en ga door met je leven.

En dit slaat op? Ik hoop dat je beseft dat jouw post me in mijn ogen het recht geeft je verrot te schelden, want eerlijk gezegd zit jouw hele post vol provocatie. Dat ex-covers zeggen dat mensen van BD altijd ruzie zochtenn in ons subforum kan je ze echt niet meer kwalijk nemen, want het is weer iemand van BD die zit te zeiken over Cove.

Ik vind het een dom syssteem want als je het er niet mee eens bent geven ze ze ook...

Dat is niet de bedoeling van die dingen het gaat er om of je iemandhelpt of offtpic post,Je mag toch een eigen mening hebben of niet?

Ja, dat mag. Met superveel minnetjes op je naam natuurlijk. En eerlijk gezegd zijn er weinig mensen op dit forum die met dit systeem kunnen omgaan, posts van mij waarin ik op een normale manier discussieer of m'n mening zeg worden zomaar gemind, sorry, dat slaat nergens op. 't Is net die kilometerheffing en recht van privacy. De ene wet overtreedt de andere. Da's hier ook zo. Een mening hebben is nog steeds een mensenrecht, maar dat mensen je daarvoor een slechte reputatie mogen geven slaat in mijn ogen nergens op. 't Is maar een mening(waarvoor ik hoogstwaarschijnlijk 20 minnetjes krijg).

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Dit gaat nergens meer over. :7

Anywayz, plusjes zijn cool. Dan denkt iemand, van: Daar doe ik het voor (als diegene een goed topic of een behulpzame post heeft gepost). Maar minnetjes vind ik toch weinig aan. Je gaat je daardoor al snel denken: ik wordt blijkbaar niet gewaardeerd, dus ik stop, of ze gaan hun misdragen (zoals Megapilot, zie het niet als een aanval, maar dit slaat dus nergens op (de hele discussie). Gijsso idem.

Minnetjes lijken me dus niet echt van belang, vooral omdat de sfeer er niet beter op wordt, en omdat er dus minnetjes voor de lol worden weggeven (zie Megapilot, die alleen zichzelf probeert te zijn).

Link to comment
Delen op andere websites

Sommige mensen hechten teveel waarden aan een min, maar waarom? Omdat er dan op je profiel een negatief getal staat? Maakt dat zoveel uit? Nee toch? Het is een getal op je profiel op een forum, wat dus op het internet is! Als je in je real life ook minnetjes krijgt, dan zou ik er wel wat waarde aan hechten, maar op het internet? Komop! Daar kan je iedereen zijn die je wilt, oude mannen van 60 kunnen kleine meisjes met cupmaat D spelen en vice versa. Met een min verpest je je hele leven niet hoor mensen, keep on living!

Link to comment
Delen op andere websites

MegaPilot, ik verbaas me dat jij je zo ongelooflijk druk loopt te maken over dat je zoveel minnetjes krijgt. Je hebt ze immers allemaal zelf verdient. Als een post van jou 10 keer word gemint, dan zal daar wel een reden voor zijn. Jij kan dan wel boos worden en geïrriteerd raken dat mensen jou een min geven, maar misschien moet je eens bij jezelf te raden gaan, en eens in de spiegel kijken. Reflecteren heet dat met een duur woord. Mensen minnen jouw posts maar om 1 reden: Het is een kut post.

Neem bijvoorbeeld deze post van jou:

OMFG :schater:

Wees eens eerlijk, vind jij deze post géén minnetje waard dan? Het hele systeem is er zodat je een - kan geven aan een off-topic post, onzinnige posts e.d. "OMFG" is niet bepaald een zinnige bijdrage aan dit topic imo. Op die post krijg jij vervolgens een X aantal minnen (op het moment van schrijven zijn dat er 4), vervolgens plaats je deze post:

Willen de sukkels die me steeds minnen zonder reden zich aub bekendmaken? Het is namelijk rotirritant..

Je maakt mensen die een post met de inhoud "OMFG" minnen uit voor sukkels? Sorry hoor, maar in mijn ogen is ook deze post een dikke - waard. Ik word immers niet graag sukkel genoemd door een spammer. Maargoed, in jouw ogen is het natuurlijk een prima post, en dat mag allemaal. Maar dan niet boos worden als iemand je een min verkoopt, want die verdien je op dat moment ook gewoon. En nu stoppen met zeuren en zorg dat je betere berichten plaatst en plusjes krijgt van iedereen. Overigens heb ik je niet gemind, hoor. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het een goede toevoeging hoor, je kunt nu namelijk een min geven als je het er niet mee eens bent. Dat een lid maar 1 - per dag mag uitdelen vind ik wel goed, anders ga je de hele dag wel door ermee. Ik vind wel 3 plusjes voor 1 dag te weinig. Maak er 5 van, of 6, maar er zit toch een behoorlijk verschil in 10 en 25. Nu kunnen we wel weer beginnen over van: Superleden of Megaleden hebben er hun best voor gedaan ofzo, maar daar heb ik niet veel zin in. Soms zie ik ook wel eens posts waarvan ik denk: Waarom ga je daar een min op geven? Maar toch, het is een goed idee, nu kan iedereen vinden of het goed is of slecht, zonder in discussie met diegene te gaan. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het een goede toevoeging hoor, je kunt nu namelijk een min geven als je het er niet mee eens bent.

Dat is nu juist wat men probeert te voorkomen. Of ik begrijp je verkeerd, of meningsverschil wordt beloond met een min volgens jou?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het een goede toevoeging hoor, je kunt nu namelijk een min geven als je het er niet mee eens bent.

Dat is nu juist wat men probeert te voorkomen. Of ik begrijp je verkeerd, of meningsverschil wordt beloond met een min volgens jou?

Dat zie je dan verkeerd, want dat bedoel ik niet, maar ik zie het nog vaak genoeg dat mensen een min krijgen als ze iets zeggen waar sommigen het dan weer niet mee eens zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het een erg goede toevoeging, en de reden waarom MegaPilot GTAForum verlaten heeft, is belachelijk. Ik denk niet dat men dit systeem oprichtte met als doel leden wegjagen of mensen uitbuiten... Het gaat gewoon om hoe goed je topics, antwoorden en gedrag zijn. En ja, daar horen nu eenmaal van die mensen bij die bij -1 direct zich beledigd of uitgebuit voelen. Aandacht willen noem ik dat. Ik negeer het systeem gewoon : Heb ik plusjes, dan is dat goed, heb ik minnetjes, dan is dat ook goed. En ja, hier horen ook mensen bij die het systeem willen verkrachten bij wijze van spreken door kinderachtig gedrag en bij elke foute opmerking of lelijke signature of wat dan ook minnetjes gaan zetten, zijn evenveel aandachttrekkers als diegene die ermee bekogeld worden. Het is een geweldig systeem en er zal misbruik van gemaakt worden, maar laten we dat negeren en ons focussen op de leuke kanten van het forum ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...