Jump to content

'België nog nooit zo machtig'


Fleem

Recommended Posts

Dat is ondertussen toch al 200 jaar geleden, standaarden zijn verandert, toestanden ook, als we ons gaan baseren op dingen die al ver achter ons liggen... :7

Als we ons gaan baseren op dingen die al ver achter ons liggen krijg je hele informatieve visies. Het huidige België is natuurlijk perfect, met de onafhankelijke federaties tussen de talen. De enige reden waarom België nog als land bestaat is dat Vlaanderen en Wallonïe onafhankelijk niets voorstellen, en dus nog minder macht hebben. Daarbij neemt men de wafelijzerpolitiek en het ontbreken van een fatsoenlijk kabinet voor lief.

Er bestaan eilandengemeenscappen van 42 inwoners die ook als land functioneren...

Dan kunnen wij onafhankelijk natuurlijk niets voorstellen natuurlijk, dat Wallonië niet onafhankelijk kan zijn is wel duidelijk in dit topic, maar mag jij even uitleggen waarom Vlaanderen dat niet zou zijn...

Link to comment
Delen op andere websites

Tuurlijk.. noem mij maar weer kinderachtig. Als de confrontatie te hard wordt, ga je lopen miepen. Ik iets tegen België qua politiek en handelen; Ja.. tegen de bevolking; Nee.. Ik ben gewoon objectief. Ik zeg toch ook niet dat jij Nederland haat. Slaat nergens op en tekent alleen maar jouw zwakte aan in een discussie. Als je je aangesproken voelt, heeft dat met jou capaciteit te maken. Dat zal je dus bij jezelf moeten oplossen en niet op mij afschuiven. ;)

:cya:

Bewerkt: door Grove St.
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is ondertussen toch al 200 jaar geleden, standaarden zijn verandert, toestanden ook, als we ons gaan baseren op dingen die al ver achter ons liggen... :7

Als we ons gaan baseren op dingen die al ver achter ons liggen krijg je hele informatieve visies. Het huidige België is natuurlijk perfect, met de onafhankelijke federaties tussen de talen. De enige reden waarom België nog als land bestaat is dat Vlaanderen en Wallonïe onafhankelijk niets voorstellen, en dus nog minder macht hebben. Daarbij neemt men de wafelijzerpolitiek en het ontbreken van een fatsoenlijk kabinet voor lief.

Er bestaan eilandengemeenscappen van 42 inwoners die ook als land functioneren...

Dan kunnen wij onafhankelijk natuurlijk niets voorstellen natuurlijk, dat Wallonië niet onafhankelijk kan zijn is wel duidelijk in dit topic, maar mag jij even uitleggen waarom Vlaanderen dat niet zou zijn...

Grote politieke verdeeldheid onder de Vlaamse partijen, nog minder invloed in het Europees Parlement, minder toerisme, onrust in de handel. Dat vind ik eigenlijk wel genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Grote politieke verdeeldheid onder de Vlaamse partijen, nog minder invloed in het Europees Parlement, minder toerisme, onrust in de handel. Dat vind ik eigenlijk wel genoeg.

Nu is er helemaal geen verdeeldheid in de politiek hoor, al die tegenwerkende Waalse partijen...

@Grove St.: Ik loop helemaal niet weg, ik zeg gewoon wat ik denk, ik zeg ook nergens dat ik me zelf aangesproken voel, ik verdedig hetgene dat jij verwoord, geloof me, zo snel geef ik het niet op in een discussie hoor :7 ...

Link to comment
Delen op andere websites

@hierboven: lees; in ieder geval een deel. En er is een verschil tussen politiek België en burgerlijk België. Een politiek iemand hoeft niet te roepen; Politiek België wilt dit, aan de reactie's van burgers zie je al snel wat burgerlijk België wilt. (de Belgen dus)

En zo'n groot verschil zitten er toch niet tussen de Nederlanders en de Vlamingen? Vlaanderen is misschien wat minder hard (let op: een deel van Nederland is ongezout, neemt niet weg dat heel Nederland ongezout is) Wij hebben nou eenmaal passie en die tonen wij graag (o.a. op Koninginnedag)

Grote verschillen zitten er juist wel. Kijk naar het onderwijs, het geloof, pure gewoontes. Neem nu het geloof. De grote meerderheid is Protestant, hier in België vormt dat zelf de minderheid. Het onderwijs: jullie zitten meer op de schoolbanken dan wij Vlamingen en Belgen. Dus, dan zou een van beiden compleet moeten omdraaien? Stel dat de Vlamingen Nederlanders zijn ook in het algemeen veel vriendelijker dan Vlamingen. Koninginnedag is ook een mooi voorbeeld. Hier in België wordt er nauwelijks naar onze Koning omgekeken. En het zit hem net in die dingen, dat Nederland en Vlaanderen nooit zal fusioneren.

Anyway, om even ook men mening over de topic zelf te geven. Ik denk niet dat België hierdoor machtiger wordt maar wel dat ons land een bekendere naam krijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt het nou aan mij of heb jij iets tegen Belgen?

En alsjeblieft ga me nou geen domme Belg noemen.

Wij zijn gewoon trots omdat we ook is eens een keer een Belg hebben die is eens wat meer heeft bereikt dan de mannen uit de regering die er zo goed als niks van bakken.

Van Rompuy zat ook in de regering?

Dat enthousiasme is zo weg, zeker met de aankomende problemen binnen onze eigen regering. :7

Na mijn correctie kan ik maar één ding zeggen; domme belg.

Ten eerste: Had daar nou is of eens gestaan dat maakt geen zak uit iedereen die Nederlands kan had die zin kunnen begrijpen.

Ten tweede: Ik had het over de tijd dat Leterme premier was en niet Van Rompuy, want bij hem ging het veel beter.

Ten derde: Ooit al van het werkwoord "lezen" gehoord?

Misschien moet je dat maar is opzoeken in een woordenboek dan zie je misschien dat ik had gezegt om me geen domme Belg te noemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt het nou aan mij of heb jij iets tegen Belgen?

En alsjeblieft ga me nou geen domme Belg noemen.

Wij zijn gewoon trots omdat we ook is eens een keer een Belg hebben die is eens wat meer heeft bereikt dan de mannen uit de regering die er zo goed als niks van bakken.

Van Rompuy zat ook in de regering?

Dat enthousiasme is zo weg, zeker met de aankomende problemen binnen onze eigen regering. :7

Na mijn correctie kan ik maar één ding zeggen; domme belg.

Ten eerste: Had daar nou is of eens gestaan dat maakt geen zak uit iedereen die Nederlands kan had die zin kunnen begrijpen.

Ten tweede: Ik had het over de tijd dat Leterme premier was en niet Van Rompuy, want bij hem ging het veel beter.

Ten derde: Ooit al van het werkwoord "lezen" gehoord?

Misschien moet je dat maar is opzoeken in een woordenboek dan zie je misschien dat ik had gezegtd om me geen domme Belg te noemen.

Ten eerste: Een VMBO-er, iemand die zich met jou kan meten, schrijft ook op die manier. Het is te begrijpen, maar het toont je domheid wel aan als je zoiets simpels niet kan opbrengen.

Ten tweede: Wees dan duidelijk, dommerd.

Ten derde: Jazeker. Ieder normaal persoon kent dat woord waarschijnlijk wel. Daarom verbaast het me dat je erover begint.

En nogmaals, doe eens iets aan je grammatica.

Link to comment
Delen op andere websites

Ten eerste: Een VMBO-er, iemand die zich met jou kan meten, schrijft ook op die manier. Het is te begrijpen, maar het toont je domheid wel aan als je zoiets simpels niet kan opbrengen.

Ten tweede: Wees dan duidelijk, dommerd.

Ten derde: Jazeker. Ieder normaal persoon kent dat woord waarschijnlijk wel. Daarom verbaast het me dat je erover begint.

En nogmaals, doe eens iets aan je grammatica.

Wie ben jij om een ander dom te noemen? :duh: Toont wel hoe een lompe persoonlijkheid jij hebt...

Link to comment
Delen op andere websites

Ten eerste: Een VMBO-er, iemand die zich met jou kan meten, schrijft ook op die manier. Het is te begrijpen, maar het toont je domheid wel aan als je zoiets simpels niet kan opbrengen.

Ten tweede: Wees dan duidelijk, dommerd.

Ten derde: Jazeker. Ieder normaal persoon kent dat woord waarschijnlijk wel. Daarom verbaast het me dat je erover begint.

En nogmaals, doe eens iets aan je grammatica.

Wie ben jij om een ander dom te noemen? :duh: Toont wel hoe een lompe persoonlijkheid jij hebt...

Ik ben ik. Waarom zou ik jou niet dom mogen noemen? Omdat dat in strijd is met het etische moraal van deze tijd? Onzin. Als je je aangesproken voelt, moet je er wat aan doen. Daar mijn persoonlijkheid niet lomp is, maakt dat jou lomp.

Link to comment
Delen op andere websites

Hahahahaaaahahaaaa.. hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! SCHATER!! :bonk::schater:

Echt.. *pinkt traantje weg*.. de Belgen laten zich wel weer kennen hoor.. :cry::schater:

Echt.. typisch Belgisch.. meteen van de daken schreeuwen als ze eens een keertje tot iets worden verkozen en dan natuurlijk zoveel mogelijk punten uit de duim zuigen om Nederland proberen af te troeven. Het is toch te sneu voor woorden..

Dat een 'professioneel' land, 10 redenen gaat bedenken om Nederland omver proberen te duwen. :schater:

En wat je macht noemt.. het is maar een benoeming, België is nog altijd niks in de EU. De landen die het rijkst zijn hebben de meeste macht, dat toevallig de 'icoon' een Belg is, sowhat.. Alsof België nu opeens wereldleider is. :cab: En de argumenten zijn ook bullshit.. ben blij dat België niet bij Nederland gevoegd is. Zo'n arrogant land, die probeert dmv elleboog stootwerk omhoog te komen. Maak er geen woord meer over vuil. :cya:

Shut the bloody (...) up over België. Volgens mij ben jij nog dommer dan hoe jij Belgen voorstelt. Er zijn zat moppen over belgen die dom zijn, wij lachen erom, Belgen lachen erom (eventjes dan), maar in principe zijn zij geen haar beter dan Nederlanders. In jouw post zit simpelweg geen logica. Alsof een land niet trots mag zijn op zijn prestaties? Alsof Nederland niet trots naar buiten zou komen met nieuwsberichten dat Balkenende verkozen zou worden. Er werd veel voorpaginanieuws geschreven toen het gerucht ging.. Naja, als je het mij vraagt was 't ook maar beter als Balkie wegging, aan de ene kant dan.. Aan de andere kant zou het een kans voor Balkenende zijn om heel Europa te verkrachten.

Kijk naar de honderden mopjes die wij hebben over Belgen, alsof wij hun nooit zwart hebben proberen te maken? Tuurlijk zullen er mensen zijn die denken "België ging bij Nederland weg, dus het zijn domme landverraders". Niet dat Belgen het serieus moeten nemen, maar je moet niet gaan zeiken als er eens zoiets terugkomt. Je moet helemaal niet zeiken op een heel land, maar hooguit op de persoon van wie de uitspraken komen.

België en Nederland behoorden vroeger tot Het verenigd Koninkrijk Der Nederlanden, maar België is onafhankelijk geworden. Ik denk dat het dat is waar Grove op doelt. :)

Dat is ondertussen toch al 200 jaar geleden, standaarden zijn verandert, toestanden ook, als we ons gaan baseren op dingen die al ver achter ons liggen... :7

Nee, daar doelde ik niet op. Een aantal maanden geleden was tijdens de crisis in België (politieke crisis) een topic aangemaakt over of Vlaanderen bij Nederland zou willen horen. Eén deel van België zou zich bij Nederland aansluiten en een ander deel (het franstalige deel) bij Frankrijk (aangezien ze onderling mot hebben). Linkje naar een nieuwsbericht erover, daarnaast was er ook een onderzoek gedaan naar de meningen van de mensen.

Als je even zoekt op het forum, dan is het topic te vinden. ;)

Het is algemeen bekend dat Nederland en België elkaar proberen 'af te troeven', zo ook in de politiek. Dat is o.a. te zien met dat conflict over de rivier die naar Antwerpen gaat. Die zou verdiept moeten worden. Nederland zou zich niet aan de afspraken houden, maar België ook niet, aangezien België ook een afspraak niet nakwam (waarover weet ik even niet meer). België heeft een onzekere tijd ondergaan, dat is ook aan de politieke reactie's te zien.

Eerst wilt men Nederland aanklagen vanwege de uitgravingen, vervolgens wilt België meehelpen met het ontwikkelen van de kilometerheffing, beetje laat, want het is allemaal al ontwikkeld. En vervolgens verschijnt er weer een of ander propoganda bericht in de krant (met een interview), die nergens over gaat en alleen maar hun eigen ego streelt. Boeiend wie die titel krijgt... moeten ze daarvoor nou achteraf speculeren over waarom ze verkozen zijn? Van mij hoef je dan als land ook niet meer aan te kloppen om samen te werken met bijv. een kilometerheffings project. Als we zulke kinderachtige ego berichten gaan plaatsen, dan zeg ik; succes België, jullie doen alles maar alleen. Zoek ut zelf maar ut! :)

@hierboven: lees; in ieder geval een deel. En er is een verschil tussen politiek België en burgerlijk België. Een politiek iemand hoeft niet te roepen; Politiek België wilt dit, aan de reactie's van burgers zie je al snel wat burgerlijk België wilt. (de Belgen dus)

En zo'n groot verschil zitten er toch niet tussen de Nederlanders en de Vlamingen? Vlaanderen is misschien wat minder hard (let op: een deel van Nederland is ongezout, neemt niet weg dat heel Nederland ongezout is) Wij hebben nou eenmaal passie en die tonen wij graag (o.a. op Koninginnedag)

Bij deze mijn toelichting, voor de rest heb ik weinig meer te zeggen.

Mijn standpunt is duidelijk.. :Y

Over België en onze kilometerheffing: Er is nog helemaal niks rond ;) Je zult zien dat er nu teveel regels zijn voor de kilometerheffing, simpelweg teveel om foutloos uit te voeren, waardoor men het toch weer niet rond zal krijgen.

In theorie is 't echt niet alleen NL en België dat 'met zijn ego strijkt', kijk naar Duitsland en WOII, wie zeikt daar nog over? Kijk naar Noord-Korea en de kernwapens, ga je daar ook over zeiken?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ik. Waarom zou ik jou niet dom mogen noemen? Omdat dat in strijd is met het etische moraal van deze tijd? Onzin. Als je je aangesproken voelt, moet je er wat aan doen. Daar mijn persoonlijkheid niet lomp is, maakt dat jou lomp.

Jij mag een ander niet dom noemen omdat jij helemaal geen inzicht hebt op die persoon, jij zegt door zoiets dat jij je beter voelt dan de ander, jij denkt dat je beter bent en daarin, ja en in niets anders is jouw persoonlijkheid lomp, als je niet verder kan denken dan je neus lang is kan je maar beter je mening over een ander niet zeggen, want er is niemand mee geholpen dat je een ander afkraakt omdat jij je beter voelt.

@Wienish: toch iemand die mijn mening deelt :ch: .

Bewerkt: door Hearv94
Link to comment
Delen op andere websites

Hahahahaaaahahaaaa.. hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! SCHATER!! :bonk::schater:

Echt.. *pinkt traantje weg*.. de Belgen laten zich wel weer kennen hoor.. :cry::schater:

Echt.. typisch Belgisch.. meteen van de daken schreeuwen als ze eens een keertje tot iets worden verkozen en dan natuurlijk zoveel mogelijk punten uit de duim zuigen om Nederland proberen af te troeven. Het is toch te sneu voor woorden..

Dat een 'professioneel' land, 10 redenen gaat bedenken om Nederland omver proberen te duwen. :schater:

En wat je macht noemt.. het is maar een benoeming, België is nog altijd niks in de EU. De landen die het rijkst zijn hebben de meeste macht, dat toevallig de 'icoon' een Belg is, sowhat.. Alsof België nu opeens wereldleider is. :cab: En de argumenten zijn ook bullshit.. ben blij dat België niet bij Nederland gevoegd is. Zo'n arrogant land, die probeert dmv elleboog stootwerk omhoog te komen. Maak er geen woord meer over vuil. :cya:

Wat ben jij toch een zeveraar. De Belgen hebben helemaal niks geschreeuwd! Maar mag ik wel opmerken dat de eerste minister van Nederland enkele dagen na de aanstelling van Van Rompuy zei dat het dankzij hem was dat Van Rompuy gekozen werd en hij niet. Dan kunnen wij Belgen ook beginnen over Nederlanders dit en Nederlanders dat.

En wat er hier allemaal geschreven wordt over BHV, Meer dan de helft van wat ik hier lees klopt totaal niet. Dat van de Vlamingen zeggen het moet gesplitst worden en de Wallen zeggen nee dat heeft helemaal niks te maken met willen maar met moeten, BHV moet gesplits worden voor in die steden heldige verkiezingen te kunnen houden. Het eenige probleem ligt hem politiek tussen de Vlamingen en de Wallen, maarja niet alles kan over wolkjes lopen he. Dus zwijg toch alsjeblief over domme Belgen dit en dat, Daarover gaat het topic helemaal niet.

@ Froop: Wat jij zegt zegt dan toch meer over jou dan over die andere persoon.

Bewerkt: door Tomeken
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ik. Waarom zou ik jou niet dom mogen noemen? Omdat dat in strijd is met het etische moraal van deze tijd? Onzin. Als je je aangesproken voelt, moet je er wat aan doen. Daar mijn persoonlijkheid niet lomp is, maakt dat jou lomp.

Jij mag een ander niet dom noemen omdat jij helemaal geen inzicht hebt op die persoon, jij zegt door zoiets dat jij je beter voelt dan de ander, jij denkt dat je beter bent en daarin, ja en in niets anders is jouw persoonlijkheid lomp, als je niet verder kan denken dan je neus lang is kan je maar beter je mening over een ander niet zeggen, want er is niemand mee geholpen dat je een ander afkraakt omdat jij je beter voelt.

@Wienish: toch iemand die mijn mening deelt :ch: .

Ik zie je gedrag, en je gedrag is stupide, of dom in jouw woorden. En stel, ik zal me daardoor verheven voelen, dan is dat toch mooi meegenomen? Niet zo vijandig doen jongen. En wil je in het vervolg zorgvuldiger je woorden gebruiken? 'Je mening zeggen' is iets dat niet aanwezig is, en je gebruik van komma's baart mij enige zorgen, dat zorgt ervoor dat ik de helft van je bericht niet begrijp. Alvast bedankt.

@Tomeken: Het enige dat ik concludeer is dat de heer waarvan ik zeg dat hij dom is, dom is. Niets meer, niets minder. Wat zal dat over mij zeggen? Vrij weinig, vind je niet?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ik. Waarom zou ik jou niet dom mogen noemen? Omdat dat in strijd is met het etische moraal van deze tijd? Onzin. Als je je aangesproken voelt, moet je er wat aan doen. Daar mijn persoonlijkheid niet lomp is, maakt dat jou lomp.

Jij mag een ander niet dom noemen omdat jij helemaal geen inzicht hebt op die persoon, jij zegt door zoiets dat jij je beter voelt dan de ander, jij denkt dat je beter bent en daarin, ja en in niets anders is jouw persoonlijkheid lomp, als je niet verder kan denken dan je neus lang is kan je maar beter je mening over een ander niet zeggen, want er is niemand mee geholpen dat je een ander afkraakt omdat jij je beter voelt.

@Wienish: toch iemand die mijn mening deelt :ch: .

Ik zie je gedrag, en je gedrag is stupide, of dom in jouw woorden. En stel, ik zal me daardoor verheven voelen, dan is dat toch mooi meegenomen? Niet zo vijandig doen jongen. En wil je in het vervolg zorgvuldiger je woorden gebruiken? 'Je mening zeggen' is iets dat niet aanwezig is, en je gebruik van komma's baart mij enige zorgen, dat zorgt ervoor dat ik de helft van je bericht niet begrijp. Alvast bedankt.

@Tomeken: Het enige dat ik concludeer is dat de heer waarvan ik zeg dat hij dom is, dom is. Niets meer, niets minder. Wat zal dat over mij zeggen? Vrij weinig, vind je niet?

Ow je ziet dat op basis van iemand zijn gedrag.

Als ik naar jou gedrag kijk kan ik daar ook veel negatieve dingen over zeggen.

Maar doet ik dat?

Nee dat doe ik niet.

Dus waarom zou jij dat dan wel doen?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...