Jump to content

Bugs & Glitches


Recommended Posts

Bugs & Crashes

We willen dat DYOM zonder crashes werkt, dus zullen we altijd proberen om de problemen op te lossen. Maar we kunnen alleen problemen fixen als we het probleem kunnen reproduceren, of als de beschrijving van het probleem goed genoeg is. Daardoor kunnen we een idee krijgen waar het probleem zit in onze code, en hoeven we niet alle 15.000+ regels scm-code wat we tot nu toe voor deze mod hebben geschreven te doorzoeken.

Over het melden van crashes:

Er zijn drie belangrijke types van crashes:

  • Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

Ik zal proberen om kort te beschrijven wat de beste manier is om met deze crashes om te gaan.

Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.

Deze zijn bijna altijd gerelateerd aan het verkeerd installeren van CLEO3.

- CLEO3 is helemaal niet geïnstalleerd.

- CLEO3 is niet goed geïnstalleerd.

- De .exe die je hebt is niet compatibel met CLEO3

Wanneer dit het geval is, kan je in deze tutorial kijken voor het installeren van CLEO3. Daar kan je ook een goede .exe vinden!

Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.

- Heb je andere mods geïnstalleerd, die niet DYOM compatibel is?

- Probeer de actieve CLEO scripts uit te schakelen.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met veel detail over het moment dat de crash optreed. Wat was de staat van de missie, en wanneer crashte hij precies? Wees zo gedetailleerd als mogelijk, dus in plaats van vermelden dat er een crash wanneer je een actor toevoegt, kan je beter zeggen dat de crash optrad gelijk nadat je <spatie> gedrukt hebt wanneer je een RPG als wapen koos voor een actor.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met een link naar de mission-file die je gespeeld hebt, en probeer een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de omstandigheden van de crash te geven.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Alvast bedankt voor het meehelpen de DYOM-mod bug-vrij te maken!

Link to post
Share on other sites
  • Replies 35
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Basssss

    10

  • Dutchy3010

    7

  • hoidatwastimmi

    4

  • Beagle

    4

hoidatwastimmi

Bugs & Crashes

We willen dat DYOM zonder crashes werkt, dus zullen we altijd proberen om de problemen op te lossen. Maar we kunnen alleen problemen fixen als we het probleem kunnen reproduceren, of als de beschrijving van het probleem goed genoeg is. Daardoor kunnen we een idee krijgen waar het probleem zit in onze code, en hoeven we niet alle 15.000+ regels scm-code wat we tot nu toe voor deze mod hebben geschreven te doorzoeken.

Over het melden van crashes:

Er zijn drie belangrijke types van crashes:

  • Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

Ik zal proberen om kort te beschrijven wat de beste manier is om met deze crashes om te gaan.

Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.

Deze zijn bijna altijd gerelateerd aan het verkeerd installeren van CLEO3.

- CLEO3 is helemaal niet geïnstalleerd.

- CLEO3 is niet goed geïnstalleerd.

- De .exe die je hebt is niet compatibel met CLEO3

Wanneer dit het geval is, kan je in deze tutorial kijken voor het installeren van CLEO3. Daar kan je ook een goede .exe vinden!

Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.

- Heb je andere mods geïnstalleerd, die niet DYOM compatibel is?

- Probeer de actieve CLEO scripts uit te schakelen.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met veel detail over het moment dat de crash optreed. Wat was de staat van de missie, en wanneer crashte hij precies? Wees zo gedetailleerd als mogelijk, dus in plaats van vermelden dat er een crash wanneer je een actor toevoegt, kan je beter zeggen dat de crash optrad gelijk nadat je <spatie> gedrukt hebt wanneer je een RPG als wapen koos voor een actor.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met een link naar de mission-file die je gespeeld hebt, en probeer een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de omstandigheden van de crash te geven.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Alvast bedankt voor het meehelpen de DYOM-mod bug-vrij te maken!

soms als je naar de shotgun gaat kan je niet meer bewegen en dan moet je DYOM opnieuw opstarten dat is iritant als je iets moois gemaakt hebt en je vergeten bent op te slaan

Link to post
Share on other sites

- Naarmate je langer bezig bent, zal CJ honger krijgen. Tamelijk irritant.

- Je kunt een rijdende auto niet tegen een andere auto laten botsen, wat je ook probeert, de auto rijd er met de vreemdste manieren omheen.

Link to post
Share on other sites

Dat eerste is misschien voor de bugfix versie nog wel op te lossen. Dat tweede, is niet op te lossen ben ik bang. Of in ieder geval, niet mooi. Dat heeft allemaal te maken met de engine van SA, die wij met de huidige DYOM al tot het uiterste drijven.

Link to post
Share on other sites

Er is een heel groot verschil tussen zomaar een missie scripten, en DYOM. In DYOM moet je namelijk alles dynamisch maken, en niet alleen zeggen "dat moet gebeuren". Dat is dus erg veel meer belastend voor de engine.

Link to post
Share on other sites

Sorry voor dubbelpost, twee nieuwe bugs.

- Als je een cutscene vanuit de lucht maakt, spawnt het camera-icoontje op de grond. Als je boven water een cutscene maakt, spawnt ie op de bodem van de oceaan. Irritant als je in het noorden van San Fierro bezig bent met cutscenes, aangezien het daar te diep is om te komen. Je spawnt namelijk weer aan land omdat je te laag zit.

- Als je een Hydra spawnt als de ondergrond bezig is met laden, begint de Hydra te roken en vervolgens te exploderen. ;)

Link to post
Share on other sites

Altijd? Want het probleem is, dat sommige mensen daar wel last van hebben, en anderen niet. Wij kunnen daar geen oplossing voor vinden. Heb je het ook als je met 10 tegelijk daar naartoe springt? Of als je 10 verder springt, en dan "terug" gaat naar dat interior? Of heb je het gewoon áltijd met dat interior?

Link to post
Share on other sites

Ik deed het gewoon met sprongen van 1. Ik was even door alle interiors aan het bladeren om inspiratie op te doen.

Ik zal zo meteen eens kijken of hij altijd crasht.

Ik denk dat ie gewoon random crasht bij interiors. Ik heb zonet even gekeken en toen kreeg ik nummer 141 wel te zien maar crashte ie bij nummer 143.

Edited by Big Boss
Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat het daaraan ligt, want al de rest van de menu's en zo doet het gewoon goed. Alleen die interior browser doet soms lastig.

Ik heb versie 2 trouwens (met een no-cd exe :$ Heb wel de DVD maar ben te lui om die telkens te verwisselen ).

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...