Jump to content

Flying rat 156 : beschrijving moet preciezer


bokske

Recommended Posts

Om de 100% te halen heb ik dan toch maar eens de langdurige taak ondernomen om de "Endangered Species" collectable te halen.

De duidelijke kaart en gedetailleerde foto's en beschrijving op nl.WikiGTA zijn daarbij een grote hulp.

Helaas overkwam mij de nachtmerrie van zovelen : na het volledig afwerken van de hele lijst, met schrappen op een printout,

had ik nog maar 199 duiven geschoten. Begin er dan maar eens aan. Op Internet zijn ze het erover eens dat er geen andere

manier bestaat om deze situatie te redden, dan de hele lijst van 200 lokaties nog eens afgaan.

Het voordeel is dat er niet geschoten moet worden bij die 2de passage, dus tijdrovende politie-achtervolgingen zijn er niet.

Maar het is toch stomvervelend, het neemt spelplezier weg. Enigszins is de mislukking mijn eigen schuld, omdat ik niet de

hele lijst in numerieke volgorde heb afgewerkt. Eerder in orde-van-nabijheid. Daardoor had ik geen feedback dat er ergens

eentje aan mijn aandacht aan het ontsnappen was.

Na meer dan 100 vindplaatsen nogmaals bezocht te hebben, heb ik dan eindelijk ontdekt welk rotbeest daar nog altijd zat te

koekeloeren. Ik vind het een vergeeflijke fout ; kijk eens naar de uitleg bij nummer 156.

http://nl.wikigta.org/wiki/Flying_Rat_151-160_(GTA_IV)#Flying_Rat_156

In het smal parkje net noordelijk boven de South Parkway, zit inderdaad een cirkel in de grond. Ik vond daar echter geen duif,

dus mijn besluit was dat ik die al eens eerder tijdens een missie lukraak had afgeknald (zo waren er wel meer ; in principe

hoeft dat geen probleem te zijn).

Toen ik er de tweede keer langskwam, zag ik dat ik er was ingetuind. Er zijn daar twee cirkels op de grond in dat parkje,

en tot overmaat van ramp zelfs 3 hamburger-verkopers. Een vluchtige blik op de foto deed me daarom besluiten dat ik de

juiste plek had bezocht, maar dat "de vogel was gaan vliegen". Fout ! Er zou duidelijk in de wegbeschrijving moeten worden

vermeld dat alleen de westelijke cirkel de juiste is.

Link to comment
Delen op andere websites

Je doet precies alsof het onze schuld is dat je de Flying Rats nog een tweede keer bent moeten afgaan... Op WikiGTA staan uitgebreide beschrijvingen van alle FLying Rats, met daarbij overal een afbeelding, dus dat moet normaal genoeg zijn. Als je vind dat er iets moet bij vermeld worden kan je dat dus wat vriendelijker zeggen, want het komt aan alsof je kwaad bent op ons.

Ik zal de Flying Rat binnenkort eens opzoeken en kijken wat ik kan toevoegen aan de beschrijving.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan mij enigszins voorstellen hoe frustrerend het kan zijn als je één van de 200 duiven over het hoofd hebt gezien om vervolgens alle locaties nog maar eens te moeten controleren. Ik ben persoonlijk verantwoordelijk voor de meeste beschrijvingen, Hanneswasco heeft gezorgd voor de meeste screens. Ik heb de locatie zojuist nog eens bezocht nadat ik eerst op mijn gemak de (oude) beschrijving én de screen had bekeken. Ik ben van mening dat er géén fout in de beschrijving van deze Flying Rat was, en in combinatie met de screen zou deze pigeon toch redelijk goed te vinden moeten zijn. We hebben bij het maken van de screens ook doelbewust ervoor gekozen om de radar te laten zien zodat je op die manier nog secuurder kan zoeken. Vergeet natuurlijk niet op de screen zelf te klikken voor een grotere versie van die screen.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat er altijd wel punten kunnen zijn voor verbetering, daarom heb ik de tekst aangepast zodat anderen bespaard blijven wat jou is overkomen bokske. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ehh, tja, Hanneswasco, ik was nogal erg gefrustreerd toen ik dat bericht schreef.

De 100% is ondertussen erg dichtbij gekomen, dus nu gaat het alweer beter :cya: .

Het was natuurlijk mijn eigen schuld dat ik alle vindplaatsen van duiven nog een tweede keer

moest afgaan. Zonder jullie overzicht zou ik er nooit aan begonnen zijn, denk ik.

Bedankt voor de update, _KoE_Mzungu. Laat ons hopen dat een andere speler hiermee

geholpen is.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...