Jump to content

GTA IV: de storyline


_KoE_Mzungu

Recommended Posts

post-61247-1262807521,65.jpg

In navolging van @SummerBase en @Dutchy3010, met de savegames voor de PS3, presenteren Hanneswasco en ik het PC savegame topic. In dit topic staan alle savegames van alle missies van de storyline (verhaallijn) van GTA IV, behaalt op de PC. Deze savegames zijn met veel plezier door ons beider gemaakt en wij hopen dat jullie er net zoveel plezier mee zullen beleven. Alle vragen en opmerkingen over deze downloads kunnen in dit topic geplaatst worden, dus niet via PB of in een ander topic.

XLiveLess

Alle savegames zijn behaald m.b.v. xlive.dll, een bestand wat ervoor zorgt dat de savegames niet worden gekoppeld aan een profile_gfwl.jpg Games for Windows-LIVE account, als een savegame is gekoppeld aan een profile_gfwl.jpgGfWL-account is deze namelijk niet zomaar uitwisselbaar en speelbaar door iedereen. Om de savegames in dit topic te kunnen gebruiken dient men zelf het bestand xlive.dll aan de installatiemap van GTA IV toe te voegen. Het bestand xlive.dll (XLiveLess) is >hier< te downloaden op gtaforums.com, daar kan je er ook meer informatie over vinden. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de werking van xlive.dll (XLiveLess), maar zullen zo nodig hierbij proberen te helpen; indien mogelijk. Tip: maak een snelkoppeling op je bureaublad om GTA IV te starten met LaunchGTAIV.exe.

Installatie

Elke savegame (SGTA400) is samen met een Lees mij.txt (tekst-bestand) ingepakt in een .rar bestand, men dient deze dus eerst uit te pakken met een compressieprogramma zoals WinRar, WinZip of een vergelijkbaar compressieprogramma. Zo nodig kan men >hier< gratis compressieprogramma's downloaden. Nadat de download is uitgepakt plaats je de savegame (SGTA400) in de map:

  • Windows 7: %GEBRUIKER%\Documents\Rockstar Games\GTA IV\savegames\
  • Windows Vista: %GEBRUIKER%\Documenten\Rockstar Games\GTA IV\savegames\
  • Windows XP: %GEBRUIKER%\Mijn Documenten\Rockstar Games\GTA IV\savegames\

Indien de map 'savegames' nog niet bestaat dien je deze eerst zelf aan te maken, dit is niet dezelfde map die eerder gemaakte savegames bevat die gemaakt zijn met een profile_gfwl.jpgGfWL-account en dus zonder xlive.dll.

Eventueel kunnen de laatste twee cijfers in de bestandsnaam van de savegame (SGTA400) worden aangepast om de savegame op een andere saveslot te zetten. Merk hierbij op dat de laatste twee cijfers in de bestandsnaam +1 correspondeert met het nummer van het saveslot. Bij deze savegames correspondeert '00' met saveslot 1 en als de bestandsnaam van de savegame bijvoorbeeld op '10' eindigt zal dit corresponderen met saveslot 11.

Informatie

Voor zover mogelijk begint Niko Bellic, de hoofdpersoon, met een onbeschadigd kogelvrij vest en een compleet arsenaal aan wapens met ruim voldoende munitie; deze munitie is echter wel beperkt tot een vast bepaald maximum. Gebouwen, locaties en/of gelegenheden die aangegeven zouden kunnen zijn op radar en plattegrond zijn, voor zover mogelijk, zichtbaar gemaakt door betreffende mapiconen te activeren. Zoals daar zijn: wasstraten, uitgaans- en eetgelegenheden, stripclubs, comedy/cabaret clubs en internetcafés. De Pay 'n' Spray is nooit door ons gebruikt, dit betekent dat de eerste keer dat deze gebruikt gaat worden gratis zal zijn.

Alleen onderdelen van het spel die betrekking hebben op de verhaallijn zijn gespeeld t/m de missie waar de download betrekking op heeft. Er zijn geen afspraken gemaakt met vrienden en/of vriendinnen die geen betrekking hebben op de verhaallijn. Indien betreffende vriend(in) zelf telefonisch contact heeft opgenomen met Niko Bellic voor een afspraak is deze afspraak in eerste instantie aangenomen om deze vervolgens weer te annuleren; dit alles om de relatie tussen Niko en zijn vrienden en vriendinnen zo min mogelijk negatief te beïnvloeden.

Op bepaalde momenten in het spel moet er door de speler keuzes worden gemaakt m.b.t. het liquideren van bepaalde personages. Bij die keuzes die verschillende gevolgen kunnen hebben zijn we uitgegaan van de aanbevolen acties zoals beschreven op wikigta.org.

SaveGames

De volgorde van de missies zoals ze staan in onderstaande tabel is ook de volgorde waarin ze zijn gespeeld. Sommige missies die uit twee delen bestaan zijn ook hieronder in twee delen weergegeven en te downloaden; behalve als het eerste deel niets anders is dan een cutscene (kort filmpje), in die gevallen zijn zowel het eerste als het tweede deel in één savegame te downloaden. Vanaf de missie Buoys Ahoy zal Bryce's Infernus beschikbaar zijn, deze 'missie' kan niet gefaald worden en daarom hebben wij besloten om die Infernus niet op te halen. Op die manier blijft deze Infernus behouden, zal deze geen parkeerplaats in beslag nemen en is het de keuze aan de speler wanneer deze Infernus gebruikt gaat worden.

[table=header]#|Missie behaalt|Opdrachtgever|SaveGame|Opmerkingen

1|The Cousins Bellic|Roman Bellic|Download|Knife, combat pistol, combat shotgun, SMG, carbine rifle en grenades (geen sniper rifle en RPG). Alle munitie op maximaal, dit geldt voor bijna alle savegames.

2|It's your Call|Roman Bellic|Download

3|Three's a Crowd|Roman Bellic|Download

4|Bleed Out|Roman Bellic|Download

5|First Date|Michelle|Download

6|Easy Fare|Roman Bellic|Download

7|Jamaican Heat|Roman Bellic|Download

8|Bull in a China Shop|Vladimir Glebov|Download

9|Hung Out to Dry|Vladimir Glebov|Download

10|Clean Getaway|Vladimir Glebov|Download

11|Ivan the Not So Terrible|Vladimir Glebov|Download|Ivan is niet geliquideerd.

12|Uncle Vlad|Roman Bellic|Download

13|Crime and Punishment|Roman Bellic|Download|Most Wanted en Vigilante beschikbaar.

14|Do You Have Protection?|Mikhail Faustin|Download

15|Final Destination|Mikhail Faustin|Download

16|Loggin On|Roman Bellic|Download|Exotic Exports beschikbaar.

17|No Love Lost|Mikhail Faustin|Download

18|Rigged to Blow|Mikhail Faustin|Download

19|Concrete Jungle|Little Jacob|Download

20|Shadow|Little Jacob|Download|Drug Delivery beschikbaar.

21|The Master and the Molotov|Dimitri Rascalov|Download

22|Russian Revolution|Dimitri Rascalov|Download

23|Roman's Sorrow|Roman Bellic|Download|Eerste safe house in Broker onbruikbaar. Nieuw safe house in Bohan.

24|Search and Delete|Brucie Kibbutz|Download

25|Easy as Can Be|Brucie Kibbutz|Download

26a|Out of the Closet...|Brucie Kibbutz|Download

26b|...Out of the Closet|Brucie Kibbutz|Download

27|No. 1|Brucie Kibbutz|Download|Races beschikbaar.

28|Escuela of the Streets|Manny Escuela|Download

29|Street Sweeper|Manny Escuela|Download

30|Luck of the Irish|Elizabeta Torres|Download|Arsenaal uitgebreid met een sniper rifle.

31|Blow your Cover|Elizabeta Torres|Download|Algonquin (2de eiland) bereikbaar, arsenaal uitgebreid met een RPG. Zowel de sniper rifle als de RPG vanaf nu ook met maximale munitie.

32|The Puerto Rican Connection|Manny Escuela|Download

33|The Snow Storm|Elizabeta Torres|Download

34|Have a Heart|Elizabeta Torres|Download

35|Deconstruction for Beginners|Playboy X|Download

36|Ruff Rider|Dwayne Forge|Download|Cherise is niet geliquideerd.

37|Undress to Kill|Dwayne Forge|Download

38|Photo Shoot|Playboy X|Download|Sniper rifle ingewisseld voor een combat sniper.

39|The Holland Play|Playboy X|Download|Playboy X is geliquideerd. Nieuw safe house in Algonquin, inclusief GTA III outfit.

40|Hostile Negotiation|Mallorie|Download|Nieuw safe house in Algonquin.

41|Call and Collect|Francis McReary|Download

42a|Final Interview...|Francis McReary|Download

42b|...Final Interview|Francis McReary|Download

43|Holland Nights|Francis McReary|Download|Clarence is niet geliquideerd.

44|Lure|Francis McReary|Download

45|Harboring a Grudge|Patrick McReary|Download

46|Waste Not Want Knots|Patrick McReary|Download

47|Three Leaf Clover|Patrick McReary|Download|Alderney (3de eiland) bereikbaar. Bivakmuts beschikbaar.

48|Wrong is Right|United Liberty Paper|Download

49|Portrait of a Killer|United Liberty Paper|Download

50|Dust Off|United Liberty Paper|Download

51|Paper Trail|United Liberty Paper|Download

52|Actions Speak Louder than Words|Gerald McReary|Download

53|I Need your Clothes, your Boots, and your Motorcycle|Gerald McReary|Download|Albanian outfit beschikbaar.

54|Smackdown|Derrick McReary|Download|Stevie's Car Theft beschikbaar.

55|A Long Way to Fall|Ray Boccino|Download|Nieuw safe house in Alderney.

56|Babysitting|Derrick McReary|Download

57|Taking in the Trash|Ray Boccino|Download|Trash suit beschikbaar.

58|Meltdown|Ray Boccino|Download

59|Museum Piece|Ray Boccino|Download

60|No Way on the Subway|Ray Boccino|Download

61|Late Checkout|Ray Boccino|Download

62|Weekend at Florian's|Niko Bellic|Download

63|Hating the Haters|Bernie Crane|Download

64|Union Drive|Bernie Crane|Download

65|Buoys Ahoy|Bernie Crane|Download|Bryce's Infernus beschikbaar.

66|Tunnel of Death|Derrick McReary|Download

67|Blood Brothers|Francis McReary|Download|Derrick is geliquideerd.

68|Truck Hustle|Phil Bell|Download|Assassinations beschikbaar.

69|Pegorino's Pride|James Pegorino|Download

70|Payback|James Pegorino|Download

71|Undertaker|Patrick McReary|Download

72a|I'll Take Her...|Gerald McReary|Download

72b|...I'll Take Her|Gerald McReary|Download

73|Ransom|Patrick McReary|Download|Naam v/d savegame is onveranderd: nog steeds "...I'll Take Her".

74|She's a Keeper|Gerald McReary|Download

75|Diamonds are a Girl's Best Friend|Gerald McReary|Download

76|Catch the Wave|Phil Bell|Download

77|Trespass|Phil Bell|Download

78|To Live and Die in Alderney|Phil Bell|Download

79|Flatline|James Pegorino|Download|Medic outfit beschikbaar.

80|Pest Control|James Pegorino|Download

81|Entourage|Jon Gravelli|Download

82|Dining Out|Jon Gravelli|Download

83|Liquidize the Assets|Jon Gravelli|Download

84|That Special Someone|Niko Bellic|Download

85|One Last Thing...|James Pegorino|Download|Hierna kan men kiezen tussen Deal en Revenge.

86D|If the Price is Right|James Pegorino|Download|Deze is onderdeel van de keuze Deal.

87D|Mr. & Mrs. Bellic|Roman Bellic|Download|Deze is onderdeel van de keuze Deal.

88D|A Revenger's Tragedy|Niko Bellic|Download|Deze is onderdeel van de keuze Deal. Einde verhaallijn.

86R|A Dish Served Cold|Niko Bellic|Download|Deze is onderdeel van de keuze Revenge.

87R|Mr. & Mrs. Bellic|Roman Bellic|Download|Deze is onderdeel van de keuze Revenge.

88R|Out of Commission|Niko Bellic|Download|Deze is onderdeel van de keuze Revenge. Einde verhaallijn.[/table]

Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Link to comment
Delen op andere websites

Erg mooie lijst!

Is het misschien geen idee om ook save-games toe te voegen die ook de side missies hebben gehaald?

Voor de rest een erg mooie lijst zoals ik al zij plus verdient. :tu:

Wat is daar het nut van? Het nut van deze savegames is om een bepaalde missie te kunnen (her)spelen, en niet om na een missie te kunnen spelen, snap je? Dus de zijmissies zijn gewoon beschikbaar na een bepaalde missie (zie daarvoor de laatste kolom in de tabel) en dus hoeven we daarvoor geen aparte savegames te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik zo vrij mag zijn om Hanneswasco aan te vullen: anders hadden we net zo goed een 100% savegame kunnen maken, was dus 1 savegame voldoende geweest en was dit topic er niet geweest. Een topic over 1 download was niet de moeite waard geweest. :cab:

Wat niet wil zeggen dat we geen 100% savegame gaan maken, maar dat zal geen onderdeel worden van dit topic.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Als ik zo vrij mag zijn om Hanneswasco aan te vullen: anders hadden we net zo goed een 100% savegame kunnen maken, was dus 1 savegame voldoende geweest en was dit topic er niet geweest. Een topic over 1 download was niet de moeite waard geweest. :cab:

Wat niet wil zeggen dat we geen 100% savegame gaan maken, maar dat zal geen onderdeel worden van dit topic.

k heb alles gedaan maar ik krijg hem niet in het slot te zien

Link to comment
Delen op andere websites

Wat heeft dat met post #4 te maken? Ik snap jouw reactie niet m.b.t. die post. :cab:

En als je 'm niet ziet doe je toch wat verkeerd, heb je de beginpost goed gelezen? Heb je XliveLess gebruikt en daarmee ook het spel met het correcte bestandje gestart? Zeg niet dat je alles gedaan hebt, maar vertel wat je gedaan hebt. Anders is het lastig te bepalen welke stap je hebt overgeslagen. :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik heb dus een savegame gedownload en in de juiste map gezet maar nu krijg ik deze errror als ik de savegame wil laden:

load failed please check your hard drive and try again

Weet iemand een oplossing?

Link to comment
Delen op andere websites

Staat de savegame wel in de lijst met savegames in het spel? Komt de naam van de savegame, die je hebt gedownload, overeen met de savegame-naam zoals dat in de tabel staat aangegeven? Gebruik je XLiveLess (xlive.dll)?

Probeer in het vervolg zoveel mogelijk info te geven als je maar kan, voor zover betrekking op het onderwerp. Je kan beter teveel informatie geven dan te weinig. En als je te weinig informatie geeft duurt het weer langer voordat je geholpen kan worden. :7 En ik denk dat je graag snel geholpen wilt worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Halleu:D

ik wil die XLiveless downloaden, maar ik snap er helemaal nix van.. kun je ook als je gta 4 helemaal op nieuw installeer xLiveless doen in plaats van Games For Windows Life account dinges?

greetz

Bewerkt: door marienusje
Link to comment
Delen op andere websites

Halleu:D

ik wil wel zon bestandje downloaden.. maar bij mij in de map Documents\Rockstar Games\GTA IV staat nergens Savegames. er staat alleen user music en videos..

Hoe kan dit? heb ik het spel verkeert geistalleerd ofsoo?

Groetjees..

Als je het begin van de topic ( de info ) had gelezen , dan had je gezien dat indien er geen savegame - map is , je er zelf 1 moet maken.

Lees eerst de info voordat je met zo'n problemen afkomt....

Link to comment
Delen op andere websites

Indien de map 'savegames' nog niet bestaat dien je deze eerst zelf aan te maken, dit is niet dezelfde map die eerder gemaakte savegames bevat die gemaakt zijn met een ;]GfWL-account en dus zonder xlive.dll.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Halleu:D

ik wil die XLiveless downloaden, maar ik snap er helemaal nix van.. kun je ook als je gta 4 helemaal op nieuw installeer xLiveless doen in plaats van Games For Windows Life account dinges?

greetz

Ik snap ook helemaal niks van dat xliveless gedoe. Op dat forum staat wel wat het doet enzo maar niet hoe je het moet installeren(waar plaatsen) etc.

Kan iemand ff helpen?

grtz

Link to comment
Delen op andere websites

:{ Lees aub de beginpost goed door Jasper1.

done, heb nu xlive.dll in installatiemap gezet en de savegame in de pas aangemaakte savegames map bij mijndocumenten/ROckstargames/GTA4

en de savegame heet SGTA400.

Ik open het spel met LaunchGTA4.exe en ik heb een offline account gecreeerd. En dan speel ik het spel en zit ik nog steeds bij die klote eerste missie...

Ik heb namelijk gespeeld tot iets na de overval missie en toen crashte men pc, alles opnieuw moeten installeren en geen zin om alles opnieuw te spelen.

Kan het misshcien zijn dat mijn savegame nog op mijn live accoutn staat ofzo?

grtz

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...