Jump to content

Texture packs


Beagle

Recommended Posts

texturepacks.png

Texture packs?

Texture packs zijn zoals de naam zegt paketten met texturen. Deze worden het meest gebruikt in 3D applicaties zoals 3DS Max, GMax, ZModeller, Blender, Maya en SketchUp. Als je een aantal van deze paketten download en uitpakt heb je een mooie verzameling textures van goede kwaliteit die je voor renders of in een spel kan gebruiken. De texture packs zijn niet door mij gemaakt, de site waar het vandaan komt of de naam van de maker staat erbij. Credits geven aan deze heren is natuurlijk wel zo netjes als je ze gebruikt. Naast de texture packs die ik hier noem, kan je natuurlijk ook altijd nog zoeken met Google, en andere (te) hoge kwaliteit's texturen op CGTextures.com vinden. Als je zelf nog een texture pack gemaakt hebt of eentje gevonden hebt, meld het hier en ik zet het erbij.

Grafisch ontwerp en de beschrijvingen zijn gemaakt door Beagle. Graag niet kopiëren zonder mijn toestemming.

[table=border]bricksntiles.png|Texturen van muren en betegeling in verschillende soorten en maten. De muren zijn verschillende soorten (bak)steen, cement en een paar "debris" (puin) texturen. De betegeling is zoals in je badkamer met wat variaties.|Rebelliousminds

castletex.png|Texturen van onderdelen van kastelen zoals kasteelmuren, hooi, leer en andere dingen die je in een kasteel kan vinden. Bevat ook bump, normal en AO maps, maar deze kan je alleen gebruiken voor renders (de SA engine heeft er weinig aan).|Rebelliousminds

doors_windows.png|Texturen van deuren en ramen. Alle soorten en maten zijn te vinden. Bevat ook AO, bump en normal maps voor elke textuur.|Rebelliousminds

boxes.png|Texturen van allerlei soorten dozen en kisten met verschillende opschriften.|Rebelliousminds

roads.png|Texturen van verschillende soorten wegen, inclusief tekeningen erop (haaientanden en dergelijke) en borden (stopborden, "do not enter").|Rebelliousminds

signs.png|Texturen van verschillende borden, waarschuwingen, posters en stickers.|?

vloeren_behang.png|Texturen van vloeren zoals marmer, tapijt, hout en tegels. Ook behang voor muren.|?

vloeren2.png|Nog een paar texturen van vloeren en tegels.|?

landschap.png|Texturen van verschillende soorten landschappen, zoals steen, gras en zand.|?

metaal.png|Texturen van allerlei soorten metaal, van deuren en panelen tot wrakken en tonnen.|?

cement.png|Texturen van cement, vooral texturen voor parkeergarages/plaatsen en muren.|?

daken.png|Texturen van álle soorten daken.|?

deuren.png|Texturen van verschillende soorten deuren en ramen.|?

Texture pack #1|10 Hout, 10 grond, 10 modderige muur, 10 steen.|KooKoo

Texture pack #2|14 Grond, 10 marmer, 8 muur, 10 hout.|KooKoo

Texture pack #3|20 ramen.|KooKoo[/table]

Link to comment
Delen op andere websites

Nice! Misschien even een tweede post toevoegen met links naar sites waar gratis textures op staan? Ik gebruik er momenteel maar één, afgezien van Google, en da's CGTextures.com; je zult 'm vast wel kennen :').

[Edit] Zie net dat je dit al zei in je post, maar misschien is een aparte post nog wel handig als er meer mensen met sites aan komen zetten?

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Geweldig! Precies wat ik nodig heb. Ik zit altijd op CGTextures te zoeken naar deuren en ramen, maar al die textures zijn crap. Nu heb ik deze packs eens bekeken, en ze zijn perfect! Bedankt voor het posten Beagol! :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 9 maanden later...
  • 4 maanden later...

Helaas bestaat de website van Rebellious Mind niet meer, maar de rest staat gewoon op megaupload.

Heeft iemand misschien nieuwe links? :)

laat ik nou net road.zip nodig hebben :s

Bewerkt: door cooling
Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...