Jump to content

Het "Ik wil een nieuwe desktop of Laptop" topic


Fedmas

Recommended Posts

Een 970m is inderdaad veel beter dan een 960m, maar dat kost al gauw €400 meer en dat word dan weer wat te duur.

bovendien heeft de asus laptop wel een 960 met 4 GB vram i.p.v. 2 GB.

EDIT:

Wat is er te krijgen qua specs voor €1000?

Mijn vader vond de asus toch te duur en voor minder dan €1000 kon ik geen laptop met i7 vinden.

Bewerkt: door Matthias1999
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 82
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nyltje

    13

  • Matthias1999

    9

  • Fedmas

    8

  • NicolaB

    7

Deze kost al €100 euro minder en je krijgt bijna hetzelfde.

Anders kan je deze kopen en een losse 8GB ram stick. Dan moet je wel wat moeite doen, maar dan heb je precies t zelfde voor €1050(ongeveer). :)Deze zou bijvoorbeeld passen in die laptop.

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf ga nu eindelijk een nieuwe PC kopen. Niet omdat deze het niet meer doet, maar het wordt tijd voor een vernieuwing (deze komt uit 2009, heeft vista en 4gb ram).

Even langs dit topic of ik niet wat gemist hebt en of jullie nog tips hebben. Ik heb al een beeldscherm, randapperatuur en ook een redelijke videokaart (660gtx 2gb) van m'n oude PC. Kast en voeding vernieuw ik toch maar, want ik wil niet dat m'n voeding er over 5 jaar ofzo mee kapt en m'n hele pc aan de gallemiezen helpt. >.<

M.jpgCorsair VS650artnr. 740488 : stukprijs a € 59,90

€ 59,90 M.jpgCooler Master Hyper 212 Evoartnr. 455750 : stukprijs a € 34,99

€ 34,99 M.jpgWD Red WD30EFRXartnr. 531109 : stukprijs a € 114,90

€ 114,90 M.jpgWindows 10 Homeartnr. 840301 : stukprijs a € 93,90

€ 93,90 M.jpgKingston HyperX FURY DDR4artnr. 804734 : stukprijs a € 77,90

€ 77,90 M.jpgIntel Core i7-6700K / 4 GHzartnr. 837546 : stukprijs a € 348,99

€ 348,99 M.jpgASUS Z170 PRO GAMINGartnr. 843617 : stukprijs a € 152,90

€ 152,90

Alvast bedankt voor de feedback :tu:

Edit: ook maar ff een luiheidspakket samengesteld, omdat ik geen zin heb om het allemaal over te zetten en zelf te doen. :D

M.jpgAzerty Montage + windows installatie 1 jaar garantie artnr. 9448 : stukprijs a € 95,00

€ 95,00 M.jpgAsus DRW-24F1MT artnr. 855315 : stukprijs a € 19,90

€ 19,90 M.jpgCooler Master N300 artnr. 624119 : stukprijs a € 46,90

€ 46,90

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

First of al, leuk dat je de nieuwste i7 pakt, maar verwacht dan echt niet dat je alles meteen maxed out kunt spelen met een GTX660. :puh: Pak dan eerder een i5-6500, met een MSI Gaming M3 moederbord, en steek het geld wat je dan over hebt in een GTX1060. Heb je 3x het aantal VRAM, maar 50x de power. :puh:

Ten tweede, kies een SSD. Pak een 2TB WD Blue van €80 en een SSD van 120GB van Kingston voor €50. Die SSD is véél sneller dan die HDD, en het enige wat je eigenlijk op hoeft te zetten zijn wat programma's die je vaak gebruikt en Windows. Geloof me, je zult een verschil merken.

Voor de rest lijkt het me een goede build1 :tu:

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

First of al, leuk dat je de nieuwste i7 pakt, maar verwacht dan echt niet dat je alles meteen maxed out kunt spelen met een GTX660. puh2.gif Pak dan eerder een i5-6500, met een MSI Gaming M3 moederbord, en steek het geld wat je dan over hebt in een GTX1060. Heb je 3x het aantal VRAM, maar 50x de power. puh2.gif

Nja, ik wil dat de basis goed vervangen wordt bij deze PC. Dus moederbord, core, besturingssysteem en geheugen wat meer van deze tijd. In deze oude vista PC zat eerst ook nog een 8600GTS en een 9800GT. Ik wil daar nu geen 200 euro aan besteden. Deze kaart kan nog mee :puh:

Ten tweede, kies een SSD. Pak een 2TB WD Blue van €80 en een SSD van 120GB van Kingston voor €50. Die SSD is véél sneller dan die HDD, en het enige wat je eigenlijk op hoeft te zetten zijn wat programma's die je vaak gebruikt en Windows. Geloof me, je zult een verschil merken.

Ja, daar had je het wel eerder al over. Ik ga het toch maar eens proberen. Bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

Nja, ik wil dat de basis goed vervangen wordt bij deze PC. Dus moederbord, core, besturingssysteem en geheugen wat meer van deze tijd. In deze oude vista PC zat eerst ook nog een 8600GTS en een 9800GT. Ik wil daar nu geen 200 euro aan besteden. Deze kaart kan nog mee :puh:

Ik snap wat je bedoelt, alleen zul je straks tijdens het spelen GPU intensive games (waaronder wel GTA een beetje) amper verschil merken. Koop dan tijdelijk een andere GPU (desnoods 2e hands op Tweakers). Een 2e hands GTX 960 is bijvoorbeeld nu €130. Dan zal je, samen met die nieuwe i7, toch wel een groter verschil merken dan met een GTX660Ti. Mocht je een andere GPU willen kopen, verkoop je die GTX960 weer voor €100 en koop je een nieuwe GPU.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan je ook net als Ezra echt een ssd aanraden. Games starten veel sneller op (bijv. Gta V van 5+min naar 30sec) en ook ingame met bijvoorbeeld fast travel werkt het ongelofelijk lekker. (bijv The Division fast travel van 1min naar 10sec) Ssd van 120gb vind ik wat weinig, want mijne van 240gb is steeds bijna vol. Als je verschillende games speelt is een van 240/250gb wel beter. Je kan het voor je zelf eerst uitrekenen; het geheugen van welke games je speelt bij elkaar optellen +20 (Windows/extra dingen) Je kan games die snel laden of waarbij je ook geen fast travel hebt er wel af halen. Ik had dit ook eerst zelf uitgerekend en ik ontdekte dat een 120gb echt veel te weinig was, maar dat kan bij jou natuurlijk anders zijn.

Die Gtx 960 daalt nu best wel in prijs.

Je kan ook de cd's van Windows 10 branden of op een usb zetten en dan een losse key kopen. Ik gebruik nu ook nog steeds een key van een pc van 5 jaar geleden. :puh: Hij is nog steeds legaal staat er. Maar als je niet moeilijk wilt doen met installeren enz. moet je dit niet doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan je ook net als Ezra echt een ssd aanraden. Games starten veel sneller op (bijv. Gta V van 5+min naar 30sec) en ook ingame met bijvoorbeeld fast travel werkt het ongelofelijk lekker. (bijv The Division fast travel van 1min naar 10sec) Ssd van 120gb vind ik wat weinig, want mijne van 240gb is steeds bijna vol. Als je verschillende games speelt is een van 240/250gb wel beter. Je kan het voor je zelf eerst uitrekenen; het geheugen van welke games je speelt bij elkaar optellen +20 (Windows/extra dingen) Je kan games die snel laden of waarbij je ook geen fast travel hebt er wel af halen. Ik had dit ook eerst zelf uitgerekend en ik ontdekte dat een 120gb echt veel te weinig was, maar dat kan bij jou natuurlijk anders zijn.

Ja precies, dat dacht ik ook. 2x GTAV en die schijf is dan al vol :puh: Zal ook eventjes wennen zijn dat ik dan alles op een andere schijf moet neerpleuren en die SSD-schijf leeg-achtig moet houden i.p.v. gewoon ergens neerpleuren :puh:

iig bedankt Nyltje :)

Link to comment
Delen op andere websites

Deze kost al €100 euro minder en je krijgt bijna hetzelfde.

Anders kan je deze kopen en een losse 8GB ram stick. Dan moet je wel wat moeite doen, maar dan heb je precies t zelfde voor €1050(ongeveer). smile3.gifDeze zou bijvoorbeeld passen in die laptop.

Naast de 8/16 GB Ram is er nog een verschil, namelijk de videokaart.

Allebei hebben ze een 960m, maar de goedkopere met 2GB VRAM en de duurdere met 4 GB VRAM.

Dit is volgens mij best een groot verschil, zeker voor de toekomst. Ik weet alleen niet of dat verschil €100 waard is.

Bewerkt: door Matthias1999
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan je ook net als Ezra echt een ssd aanraden. Games starten veel sneller op (bijv. Gta V van 5+min naar 30sec) en ook ingame met bijvoorbeeld fast travel werkt het ongelofelijk lekker. (bijv The Division fast travel van 1min naar 10sec) Ssd van 120gb vind ik wat weinig, want mijne van 240gb is steeds bijna vol. Als je verschillende games speelt is een van 240/250gb wel beter. Je kan het voor je zelf eerst uitrekenen; het geheugen van welke games je speelt bij elkaar optellen +20 (Windows/extra dingen) Je kan games die snel laden of waarbij je ook geen fast travel hebt er wel af halen. Ik had dit ook eerst zelf uitgerekend en ik ontdekte dat een 120gb echt veel te weinig was, maar dat kan bij jou natuurlijk anders zijn.

Ja precies, dat dacht ik ook. 2x GTAV en die schijf is dan al vol :puh: Zal ook eventjes wennen zijn dat ik dan alles op een andere schijf moet neerpleuren en die SSD-schijf leeg-achtig moet houden i.p.v. gewoon ergens neerpleuren :puh:

iig bedankt Nyltje :)

In het begin moest ik vooral veel dingen instellen zodat alle rotzooi zoals downloads, bureaublad enz instellen op m'n hdd en ook dat programma's automatisch op mijn hdd geinstalleerd worden. Ik had met programma's van Adobe nogal problemen, die kreeg ik met geen mogelijkheid op m'n hdd, uiteindelijk een verwijzing naar m'n hdd gemaakt, waardoor alle Adobe programma's nu wel op m'n ssd staan. (is toch in totaal 9gb) Ik keek trouwens net even, blijkt het dat het weer op m'n ssd staat, even fixen. :(

Ik weet even niet meer hoe ik het moest fixen. Misschien weet iemand een makkelijkere oplossing?

Ik heb zelf een 250GB Samsung EVO en ik heb nog, na het installeren van Windows 10, een aantal games, en 5 maanden aan documenten nog 90GB vrij. Best te doen eigenlijk. puh2.gif

Bij mij zit ie dus steeds (bijna) vol/<10gb. Zo zie je maar, bij iedereen is het anders. :puh:

Deze kost al €100 euro minder en je krijgt bijna hetzelfde.

Anders kan je deze kopen en een losse 8GB ram stick. Dan moet je wel wat moeite doen, maar dan heb je precies t zelfde voor €1050(ongeveer). smile3.gifDeze zou bijvoorbeeld passen in die laptop.

Naast de 8/16 GB Ram is er nog een verschil, namelijk de videokaart.

Allebei hebben ze een 960m, maar de goedkopere met 2GB VRAM en de duurdere met 4 GB VRAM.

Dit is volgens mij best een groot verschil, zeker voor de toekomst. Ik weet alleen niet of dat verschil €100 waard is.

Ik weet niet waar je leest dat de een en de andere 2gb en 4gb hebben, maar met een gtx960m moet die 2gb niet uitmaken.

Na wat Googlen kwam ik hierop uit: http://www.tomsguide...b-4gb-vram.html Wat mijn verhaal al bevestigt.

Die goedkopere is goed voor jouw doeleinden en je kan zelfs later upgraden naar 16gb, wat ook het maximum is bij de andere laptop. Dit lijkt me echt een prima laptop, je kan er erg goed video/foto bewerking op doen en games zoals Gta V kan je zeker wel op med/high (meeste op high) aan.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Deze kost al €100 euro minder en je krijgt bijna hetzelfde.

Anders kan je deze kopen en een losse 8GB ram stick. Dan moet je wel wat moeite doen, maar dan heb je precies t zelfde voor €1050(ongeveer). smile3.gifDeze zou bijvoorbeeld passen in die laptop.

Naast de 8/16 GB Ram is er nog een verschil, namelijk de videokaart.

Allebei hebben ze een 960m, maar de goedkopere met 2GB VRAM en de duurdere met 4 GB VRAM.

Dit is volgens mij best een groot verschil, zeker voor de toekomst. Ik weet alleen niet of dat verschil €100 waard is.

Als je geen VRAM meer hebt, gebruikt iedere GPU geheugen van je RAM volgensmij. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet waar je leest dat de een en de andere 2gb en 4gb hebben, maar met een gtx960m moet die 2gb niet uitmaken.

Na wat Googlen kwam ik hierop uit: http://www.tomsguide...b-4gb-vram.html Wat mijn verhaal al bevestigt.

Die goedkopere is goed voor jouw doeleinden en je kan zelfs later upgraden naar 16gb, wat ook het maximum is bij de andere laptop.

Dit lijkt me echt een prima laptop, je kan er erg goed video/foto bewerking op doen en games zoals Gta V kan je zeker wel op

med/high (meeste op high) aan.

Tweakers laat de hoeveelheid vram blijkbaar niet zien.

Hier kan je het verschil wel zien:

De duurdere (4gb)

De goedkopere (2gb)

Ik heb een vergelijkingsvideo gevonden over het verschil tussen deze 2 modellen van 960 in gta v.

Het verschil is niet zo groot, maar aangezien het verschil volledig aan het verschil in vram ligt lijkt het mij dat het verschil

steeds groter wordt zolang de 960 niet te zwak is om ook echt van die 4gb (of eigenlijk meer dan 2gb) gebruik te maken.

Bewerkt: door Matthias1999
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...