Jump to content

Test Drive Unlimited 2


GekkieJ01

Recommended Posts

Xbox Magazine - Duncan Harris

Test Drive Unlimited 2

It's back to the beach and tops are optional!

1987 was a long time ago. But since then the Test Drive series has doggedly followed the sound of its own exhaust note. Adventure and discovery are its highway codes, not science and perfectionism. And even in its early breakdancing '80s days, when it was just a linear affair with an iconic in-car view, it was a franchise that gave you the world.

"I remember the mountains, the cliffs, and the roads." smiles David Nadal, head of current Test Drive developer Eden Studios. "It's why we chose islands. It's what drives our creativity."

One of the islands he's referring to is Oahu, Hawaii, home to 2006's Test Drive Unlimited. More than just a sequel or reboot, it was one of the first genuine MMORs (Massively Multiplayer Online Racers), giving you a diverse, naturally elclosed driving universe to play in. You step off the plane, buy your first car and house, flick on the stereo, and put your foot down - and that's where the tutorial ends. Coast to coast, city to city: where you race is your own business.

So where to for TDU2? It's Ibiza, a beautiful and suprising Spanish paradise. "We chose it because it's a perfect fit for meeting and inviting friends," adds Nadal. "Having up to 32 avatars running around changes the entire thing."

That social aspect is the whole point of TDU, including the pride of ownership. Pimp a car and it looks identical online and off, so whatever you've added can be seen by passing players. The game's avatar, garage, and lobby systems have been drastically expanded - the options for racers are now much closer to those of an MMORPG. You can walk freely around your cars - even when they're sitting on the starting line waiting for a race - and better yet, around your frinends' rides, too. You can sit in each other's cars, meet up in showrooms, and then throw down the gauntlet and bet on the result.

Eden's lips are sealed regarding Twitter and facebook support (a la the upcoming Blur), but the most exciting aspect of its new social scene is co-op. That's right: you don't have to leave your buddy's car when they decide to crank the ignition. Should you choose to be their wingman for a race of casual drive, you can use voice chat or instructional icons to make yourself useful, checking the map for routes and shortcuts. Those can now be anywhere in TDU2 thanks to some other new arrivals: off-road 4x4s.

Just like Oahu, Ibiza has more than its share of ups and downs. But unlike TDU, the sequel makes them as attractive a destination as any on level ground. Take the road less traveled and you'll come across wrecks that award you exclusive cars. You'll also rack persistent stats: Competition, Discovery, Social, Collection, and Global. Taking a cue from fellow open-world racer Burnout Paradise, TDU2 offers constant rewards for simply playing it as intended. That could mean visiting your friend's new yacht (the most prestigious in-game purchase), powering into oncoming traffic without trading paint, or just charting some of the game's 577 miles of roads.

Bringing to mind the corporate economics of PC MMO Eve Online, each car club (i.e., clan) has its own bank account used to rinance expansino, accessories, and, or course, cars. Purchase options in the demo include Small, Dabbler, and Devotee houses, the more prestigious adding their own garages and, to sweeten the deal, exclusives like the Gumpert Apollo supercar. Only one club member can take these cars fr a spin, cementing their role as online status symbols. There's passing mention of "stealing" money from rival clans, implying a genuine and persistent sense of risk and reward in the game's interclub challenges.

If TDU is an acquired taste, it's not just because of where it chooses to drive. Nadal is the first to admit that last tame's handling and physics wavered throughout development like an F1 car on a skid pan, wildly veering between degrees of simulation. "It's the center of everything we're doing," he explains. "We're proposing a line-up of luxurious cars for car lovers, so we have to provide the sensation of actually driving them. We changed the physics from the first game because they were too demanding: there was no feedback to say you were really moving with the cars."

There will be this time, he continues, with much of Eden's effort going into things like front-wheel drive versus rear-wheel drive, or modern versus classic cars. For now we'll have to take his word on that: there's no hands-on time for this demo, unfortunately - probably because Atari doesn't want cowboy journalists slamming a system that's far from finished. It's a testament to the sequel's dynamic camera that we still get a sense of momentum, the view pulling back as you pick up speed and floating to the side as you skid, suggesting deviation. But you have to wonder if this is tuning we're witnessing of something more, and whether Test Drive Unlimited's identity as a racing game is still lagging behind that of a social driving experiment.

Physics aren't really up for discussion, either, although senior producer Nour Polloni agrees that thdy "need to make sure you can feel it. We don't want to pentalize players because they love to mess around, but it has to be a credible reaction if you crash." A rather ill-advised part of the demo sees our driver crash full throttle into a lamppost, leaving some basic deformation and all kinds of cosmetic damage, the car bounding back like a toy. It's a personality trait as much as anything, this being a series obsessed with outward appearances and the horror of scratches on expensive carbon fiber. Actually totaling a car Dirt-style, splaying it across the roadside like a murder victim, is simply beyond TDU's remit, and possibly even its technology.

Barring some unlikely catastrophe, it's safe to assume that TDU2 will be a world apart from, and above, its predecessor. That doesn't automatically mean more fans for this iconoclastic racer, but it's hard to imagine anyone complaining: more than 1.2 million unique players enjoyed TDU online - a collosal number for a non-FPS. And they have every reason to return, with Eden a vast, dedicated, community-driven DLC program lasting "as long as the fans demand it."

Bron: Xbox Magazine

De nieuwtjes worden echt leuker :D Nu ik lees dat als je een getunede bumper toevoegt en MP gaat spelen dat de rest dat ook ziet is toch wel het leukste, wel jammer van het nieuws over het vrij rond lopen want ik lees hierin dat je alleen kan uitstappen bij: Clubs, Garage's, Kledingwinkels enzovoort.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GekkieJ01

    313

  • GolfG60

    168

  • TalkingPear

    116

  • Dj-GTA

    107

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kolere! shiny.gif

Ziet er echt zooo gaaf uit man, maar ik weet nu al dat ik hem niet aankan aangezien ik TDU zelf nog maar net aankan op mijn laptopje. Maar ik koop hem wss op de PS3.

Als we hem allemaal hebben, moeten we wel ff online gaan he.. biertje.gif

Natuurlijk :puh: Gaan we effe meeten @ een kroeg :puh:

En we gaan ook lekker shoppen!! :dans:

Nee toch maar niet, laten we het maar lekker bij een café houden.. :bier:

Bewerkt: door Tha-Ran
Link to comment
Delen op andere websites

Hier een lijstje van wat er al bekend is, wat er mogelijk inkomt enzovoort, met dank aan Johnnnyboy15nl

Wat is er bekend?

- De game speelt zich af op het eiland Ibiza en zal ongeveer 2.5x groter zijn dan het vorige eiland.

- Er zal een dynamisch weer systeem in zitten (regen, zon ect)

- Er zal een dynamisch dag en nacht systeem in zitten. (dus racen in het donker)

- Je kunt het zand pad kiezen (off-road) om het eiland wat meer te verkennen

- Er zullen SUV's, Buggy's, Crossmotors en Quad bikes aanwezig zijn (nog niet 100% zeker maar de kans is groot).

Ook nieuw in de game zijn de functies van de auto's in de game, hieronder zie je een lijstje wat er zoal nieuw is.

Vraag (V) & Antwoord (A)

V: Zal er schade aanwezig zijn?

A: Ja.

V: Zal er een Radio aanwezig zijn?

A: Ja.

V: Kunnen de ramen open en dicht?

A: Ja.

V: Zitten er knipperlichten in de game, om aan te geven welke kant je op wilt?

A: Ja.

V: Doet de verlichting het?

A: Ja die doen het, en zullen automatisch aangaan bij nacht (zo ook de mistlampen / breedstralers)

V: Doen de ruitenwissers het?

A: Ja.

V: Kun je het dak van je cabrio open en dicht doen?

A: Ja.

V: Kun je je auto's tunnen?

A: Dat is mogelijk, TDU2 krijgt een soort gelijk systeem als Forza 3.

---Deel 2---

Vraag (V) & Antwoord (A) over de omgeving!

V: Waar vind de game zich plaats?

A: De game vind zich plaats op het echte eiland van Ibiza en is groter gemaakt zodat het echt aanvoelt alsof je op een mega groot eiland bent, om van de éne kant naar de andere kant van het eiland te rijden doe je er ongeveer 20 a 30 minuten over. Rond het eiland is 40 minuten.

V: Kan je overal naar toe?

A: Ja, nu kun je dus ook de zandpaden volgen zodat je echt overal kunt komen.

V: Zal je de mogelijkheid hebben om snel van A naar B te reizen?

A: Ja, net als TDU1 kan je in TDU2 ook snel heen en weer reizen, maar dan moet eerst die weg verkent zijn.

V: Waar kan ik mijn gekochte auto's stallen?

A: In de huizen die je hebt gekocht, ook zal je je huis kunnen op leuke met het geld dat je verdient..

---Deel 3---

Vraag (V) & Antwoord (A) Online & Clubs!

V: Hoeveel spelers zitten er maximaal in een race?

A: 8 Spelers

V: Zal ik de verbinding (dus ook me buddy's) verliezen zodra ik een winkel of gebouw in ga?

A: Nee, in TDU2 blijf je bij de zelfde groep wat je ook doet, dus je zal ze niet verliezen. En opnieuw moeten zoeken.

V: Kan ik meer doen met mijn vrienden dan alleen maar rond rijden?

A: Ja, je hebt de mogelijkheid om in te stappen als een passagier bij je vriend of andersom. Vervolgens kun je samen naar winkels gaan of kan je een beetje scheuren op het zand zodat de passagier kan fungeren als een co-rally instructeur

V: Zijn clubs nu nog belangrijker deze keer?

A: Ja clubs zijn nu veel belangrijker!

V: Zijn er voordelen om in een club te zitten?

A: Ja, een van die voordelen is een exclusieve auto die door een persoon van de club tegelijkertijd kan worden bestuurd.

V: kan je club huizen speciaal maken?

A: Ja, door sponsors krijg je betere club huizen en is er meer entertainment aanwezig.

---Deel 4---

De Auto Lijst

Lijst word geüpdatet indien er nieuwe auto's bekend zijn!

Audi

'08 TT S

Dodge

'06 Charger SRT-8

'08 Viper SRT-10

Gumpert

'10 Apollo Sport

McLaren

'10 MP4-12C

Mercedes

'54 300 SL

'09 SLR McLaren Roadster 722 S

'09 SLR Z199

Pagani

'99 Zonda

'01 Zonda C12S

'08 Zonda Cinque

'05 Zonda F

'03 Zonda Roadster

Saleen

'10 S5S Raptor

'05 S7 Twin Turbo

Spyker

'09 C8 Aileron Coupe

'08 C12 Zagato

'10 D12 (Peking to Paris SUV)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

wat nieuwe screens:

screenshot08.jpg

screenshot01.jpg

screenshot04.jpg

screenshot10.jpg

screenshot07.jpg

screenshot02.jpg

en er is een datum bekend!

aankomend najaar het vroegst in september

http://www.speedmaniacs.com/News,Test-Drive-Unlimited-2-Neue-Screenshots-Details-und-Releaseinfo,4544

hier een grove vertaling door mij!

Atari is voor voor voor meer details over Test Drive Unlimited bekend seconde Lees hier gereden worden op welk eiland de race, welke plannen er zijn voor extra game content en zal verschijnen wanneer het spel is - plus gloednieuwe screenshots.

Na de officiële aankondiging van TDU 2 iets meer dan een maand, zijn er nu al uit naar de opvolger van Test Drive Unlimited te wachten gamers nu een handvol extra informatie voor de Massively Open Online Racing Game.

PC, PlayStation 3 - en Xbox 360 racer zal vanaf september 2010 op het Spaanse eiland Ibizia kans om een weg met een lengte van meer dan 2.000 mijl "en wordt het gaspedaal verschillende sportwagens en supercars aan de vloerplaat te verkennen.

Vóór de release van Eden Games ook plannen om een beta fase, maar op het moment zijn er geen verdere informatie. Dat is al duidelijk dat er zal worden zoals het geval was, zelfs wanneer TDU Sequel weer tal van extra downloadbare game content.

In aanvulling op gratis updates, zal er DLC pakketten als nieuw voertuig, maar ook kleding, meubels en andere accessoires voor de aanpassing van avatars en virtuele huizen.

Om te gaan met dit nieuws, zijn er een aantal verse screenshots van Test Drive Unlimited 2, de herberg van onze galerij kan worden beschouwd voor het spel.

http://www.speedmaniacs.com/News,Test-Drive-Unlimited-2-Neue-Screenshots-Details-und-Releaseinfo,4544

Bewerkt: door onbekendeIV
Link to comment
Delen op andere websites

lijkt me echt een pracht game. ik vond aan TDU 1 zo leuk, dat et zo realistisch reed. 8er et stuur en met de clutch enzo. wel mooi dat er nu ook een mpv in zit, want ik miste de wat dagelijkse karretjes :D

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

NIEUWE FOTO's van TDU2, met als leuk nieuwtje de Lancia.

pic2029.jpg


En de officiele trailer van TDU2 komt over een paar dagen :)

99 van de 61 huizen? zou top zijn als er 99 huizen in zouden zitten. Maar die 175 voertuigen spreekt me wel heel erg aan, echt top gewoon:D.

Kan niet wachten tot september.

Link to comment
Delen op andere websites

Die trailer faalt. Hij begint leuk, tot het bij het rijden aan komt. De filmpjes van de auto's zien er ouderwets lelijk uit, het rijgedrag lijkt me falend onrealistisch, hoe de auto's allemaal wegschoten vond ik ook een beetje scheef.

Jammer, ik wou hem net gaan pre-orderen, tot ik de trailer zag.

Link to comment
Delen op andere websites

Op sommige punten vind ik wel dat je gelijk hebt, in TDU had je namelijk echt kut wegdek, als je dan op een snelweg reed waren het alleen maar hobbel hier hobbel daar. Net zoals die rondjes driften... Waarom laten ze gewoon niet zien dat ze 100 rijden op een weg ofzo?. Maargoed ik heb weer een nieuw nieuwtje gevonden.

Atari is alweer bezig met een tweede nieuwe trailer voor TDU2, hopelijk worden er weer een aantal auto's vrijgegeven deze maanden.

Link to comment
Delen op andere websites

Op sommige punten vind ik wel dat je gelijk hebt, in TDU had je namelijk echt kut wegdek, als je dan op een snelweg reed waren het alleen maar hobbel hier hobbel daar. Net zoals die rondjes driften... Waarom laten ze gewoon niet zien dat ze 100 rijden op een weg ofzo?. Maargoed ik heb weer een nieuw nieuwtje gevonden.

Atari is alweer bezig met een tweede nieuwe trailer voor TDU2, hopelijk worden er weer een aantal auto's vrijgegeven deze maanden.

Een trailer over puur en alleen de gameplay en het ''verhaal'' zou interessant zijn:)

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is een mooie game, als er nu een trailer van is en ik zag er mooie auto's tussen zitten, want GT5 is weer vertraagd.

Binnenkort komt er ook een nieuwe F1game van Codemasters.

Je kant hem al pre-orderen zie ik voor 24/9 :bier:

En voor de carlist houder, voeg de Koenigsegg CCxR er ook maar aan toe, dat is die zwarte met Spoiler.

Bewerkt: door The360box
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...