Jump to content

[Stelling] Used games verkopen


Fiegel5

Recommended Posts

Toen ik vanmiddag een topic bezocht hier op GTAForum zag ik dat iemand zijn used games ging verkopen om daarna Read Dead Redemption te kopen. Dat bracht mij op ideeën en ik heb een Game Mania winkel hier in de stad gebeld en wat gepeild naar de prijzen die ik zou terug krijgen voor mijn used games. Aan de telefoon schrok ik van de lage prijzen die ik voor mijn used games terug kreeg. En sommige games namen ze nog niet eens aan! Met in het achterhoofd dat ik eerder 60 euro voor deze game betaalde heb ik opgehangen. Nu vroeg ik me af wat jullie hier van vonden.

De stelling:

Gamewinkels betalen voldoende voor used games.

[Hoofdtopic]

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet hoeveel ze voor used games geven maar ik denk wel dat het redelijk is omdat veel mensen liever geen used games kopen omdat er geen garantie opzit en natuurlijk 2e hands is en dus is het al moeilijker te verkopen voor een winkel.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat hangt van de games af. FIFA games krijgen ze bijvoorbeeld heel vaak aangeboden, daar krijg je dan maar 3 euro voor. Maar ik kreeg ooit het spel Monster House, wat overigens een stom spel is, en die heb ik toen verkocht. Dar spel leverde 20 euro op. Het hangt er dus vanaf hoeveel ze van dat spel in voorraad hebben.

Ik vind dat het goed is, dat het er is. Of je het gebruikt of niet, is je eigen keuze.

Link to comment
Delen op andere websites

Die game winkels geven altijd erg weinig geld voor je games. Maar dat is ook heel logisch als je er over na denkt. Want een game winkel moet natuurlijk ook wel wat winst kunnen maken. En stel, je kan je game verkopen op marktplaats voor 10 euro. Als jouw lokale game shop die game voor 10 euro zou moeten kopen, dan zouden ze die voor weer 20 euro moeten verkopen om een redelijke winst te kunnen maken. En niemand zou dan nog 20 euro voor een gebruikt spel betalen als je exact het zelfde voor 12,50 (verzendkosten bijgerekend) kan kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het er wel mee eens net als jimmiefitz.;) Maar ook ligt het aan de garantie die er dus niet op zit. Ik vind dus dat gamewinkels voldoende betalen voor used games.:Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal even om de discussie aan te vullen even mijn lijstje posten wat ik voor de games zou kunnen krijgen:

[table=border]

Game|Prijs

Wolfenstein| 15€

Forza 2| 10€

Guitar hero Metalica | 5€

James Bond (QOS)| 10€

AC1| 0€

Rainbow Six 2| 5€

[/table]

Rond deze koers waren (uit mijn hoofd) de prijzen. Deze informatie is door Gamemania vrijgegeven, alle games zijn voor de Xbox 360.

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Game Mania zijn echt een stelletje geld wolven. Ik wou GTA EFLC voor de 360 verkopen, omdat hij voor 30 euro tweedehands was. Dus ik denk, oh, dan kan ik wel 20 euro vangen ofzo. Maar nee, volgens verscheidene fora mocht ik al blij zijn met 10 euro.

Ik kan begrijpen dat ze winst willen maken, maar ik vraag me echt af wie z'n spullen nu aan GM verkoopt... O.o

Al denk ik er wel over na om mijn nutteloze spellen te verkopen die ik toch liever op de PC speel (en heb gekregen)

Link to comment
Delen op andere websites

vind ik ook.. ik begrijp wel dat ze winst moeten maken, maar als je 5 euro krijgt voor een game, wordt die voor 25 euro verkocht..

de schuld ligt natuurlijk ook bij de overheid, die gewoon te veel belastingen eist

Bewerkt: door Zwerver
Link to comment
Delen op andere websites

Ben het totaal niet eens met de stelling. Ben een paar keer met spellen naar de gamewinkel gegaan maar prijzen zoals €15,- voor Motorstorm Pacific Rift (die ik niet gespeeld had en gewoon nieuw in de seal zat, spel was net uit) en een tientje voor Modern Warfare 2 (laatst geweest), vind ik echt schandalig laag.

Bewerkt: door TZG
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan ze ook gewoon weggeven.. :duh: Wat een absurd lage prijzen, niet te geloven. Houden ze rekening met hoe nieuw het spel is, of de staat van het spel?

Beide, als je een game van 5 jaar oud wil verkopen aan hun, dan krijg je er natuurlijk bar weinig voor omdat de vraag voor die game ook weinig is.

Heb je een game die 1 week uit is, waar veel vraag en weinig aanbod van is, dan kopen ze die maar al te graag voor een goede prijs.

Heb je een game met een paar krassen erop, dan is de staat dus slecht en betalen ze of weinig, of nemen ze de game niet eens aan.

Jij gaat toch ook geen auto met een dikke deuk kopen?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...