Jump to content

[Stelling] Used games verkopen


Fiegel5

Recommended Posts

Ze maken de games trouwens wel krasvrij. Elk spel. Maakt niet uit of hij geseald is, vers van de productie afkomt, of vol zit met krassen, ze maken hem gewoon kras vrij. Als er een dikke barst in zit kan je natuurlijk zelf wel verwachten dat ze die niet krasvrij kunnen maken en die dus ook niet van je kopen.

Maar ze kopen het dus in voor 10 euro, maken het kras vrij (wat voor een normaal persoon 15 euro is, zo ook bij Game Mania) en gooien er een winst van zo'n 10 euro op. Verkopen het op deze manier dus voor 35 euro, zo'n 10-15 euro goedkoper dan het nieuwe spel. (het voorbeeld is hier trouwens een bij de release gekochte MW2 die je een week na release wou verkopen). Aan de andere kant kan ik wel begrijpen dat ze winst willen, maar het krasvrij maken kost hun waarschijnlijk maar zo'n euro aan stoffen die ze er voor eenmalig gebruiken. Wel veel geld aan zo'n machine, denk ik, maar de stoffen kunnen nooit meer dan vijf euro zijn voor een keertje. Dus verdienen ze er in feite zo'n 20 euro mee, afhankelijk van hoeveel het voor hun kost om zo'n cd'tje krasvrij te maken. En dat is best veel als je er over nadenkt.

Ik denk er over na om buiten de Game Mania te staan, en daar m'n spellen te verkopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt nog altijd soms van die acties waarbij je 2 oude games kan inruilen waardoor je op nieuwe games maar de helft moet betalen maar dan krijg je omgerekend maar ongeveer €15 voordeel per game.

Maar het is wel beter dan maar €5. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf verkoop/ruil mijn eigen games ook, maar dit moet je gewoon nooit in een gamewinkel zelf doen. Hun geven er zo'n lage prijs voor waardoor je het beter kan aanbieden op websites zoals Marktplaats of een gamewebsite zoals InsideGamer. Er bestaat natuurlijk een kans dat je opgelicht word, maar in het jaar dat ik het nu doe ben ik nog nooit opgelicht. Dit mede mogelijk gemaakt door topics op de desbetreffende websites en natuurlijk de handige website Opgelichtopinternet.nl waar je oplichters op naam, adres en bankrekening kan zoeken.

Mijn mening kort samengevat: Ruil/verkoop je games niet in een winkel maar bied ze zelf aan. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik vind gewoon dat als je je games wil verkopen dat je dat gewoon rechtstreeks aan iemand anders doet en niet aan een winkel, zo krijg vaak meer geld voor je game en geen koopverplichting. De garantie die eerder in dit topic ter sprake gekomen is vind ik belachelijk, op nieuwe games zit er niet echt garantie hoor, dus kan je die ook niet kwijt zijn op een tweedehands game.

Link to comment
Delen op andere websites

Gamemania zijn inderdaad geldwolfen. En ik verkoop ook niet graag m'n games maar ik heb NFS Prostreet en GoW Chains of Olympus nog liggen en m'n PSP ligt voornamelijk stof te verzamelen dus wil ik ze verkopen

en aangezien ze al ¾jaar op marktplaats staan ga ik maar kijken wat GM ervoor geeft :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...