Jump to content

GTA III Tutorial - Kogelvrije Voertuigen


Dotz

Recommended Posts

Lijst van Unieke Missiegerelateerde Voertuigen - GTA III



Door Dotz - The Underground Gang Member

Dit is een lijst met alle voertuigen die je slechts d.m.v. een bepaalde handeling (meestal in een bepaalde missie) kan verkrijgen. In deze lijst staat vermeld welke voertuigen er precies zijn, en wat je ermee kunt. De lijst is volledig samengesteld door Dotz en er wordt nog steeds aan gewerkt. Dat houdt in dat er nog 2 voertuigen toegevoegd worden, en er nog (kleine) updates komen.

Ik maak onderscheid in drie soorten voertuigen, namelijk de volgende drie;

Kogelvrije Voertuigen, voertuigen die sterker zijn dan normale voertuigen. Deze voertuigen zijn kogelvrij, vuurvast, of simpelweg bestendig tegen zo'n beetje alles. Er komt nog meer informatie over de voertuigen in dit gedeelte van de lijst.

Recolors, de voertuigen uit dit gedeelte van de lijst hebben een kleur die je normaal gesproken nooit tegenkomt.

Overige Voertuigen, voertuigen die in geen van bovenstaande categorieën horen.

Alleen de Recolors-categorie is af, de Overige Voertuigen-categorie mist nog 2 voertuigen(!) en de Kogelvrije Voertuigen-Categorie mist nog exacte informatie.

Kogelvrije Voertuigen



Trashmaster

Start de missie blow fish en ga naar de trashmaster.



20blowfish1klein.jpg70blowfish2klein.jpg

Rijd dus met de trashamster naar de Callahan Bridge en spring hier overheen met behulp van de code ''voertuigen kunnen zweven''. Zet de trashmaster in de garage van je hide-out en wacht tot hij ontploft, loop dan naar buiten. Je hebt nu een kogelvrije trashmaster in je garage.

39blowfish3klein.jpg91blowfish4klein.jpg88blowfish5klein.jpg

Tips

• Aangezien er een timer op de bom zit, is het aan te raden de code in te voeren vóór dat je in de trashmaster stapt.

• De trashmaster is een traag voertuig, dus kun je het best vanaf 8-Balls bombshop naar de brug racen zodat je met een zo groot mogelijke snelheid de Callahan Bridge nadert.

88blowfish5klein.jpg

Securicar

70vanheist1klein.jpg58vanheist2klein.jpg14vanheist3klein.jpg

Dit het enige voertuig waarvan een character vermeldt dat het kogelvrij is.

Je moet om de missie te voltooien een securicar stelen en in een garage van Joey parkeren. Steel dus de securicar, dit is pas mogelijk als je hem genoeg damage/schade hebt toegebracht. Breng de securicar naar je hide-out en blaas hem op.

55vanheist4klein.jpg15vanheist5klein.jpg

Tips

• Je kunt voor het rammen van de securicar het best een sterk voertuig gebruiken zoals een flatbed of een linerunner.

• Hem opblazen kan problemen opleveren, je kan hem opblazen met een rocket launcer. Maar deze kan je alleen krijgen met een code omdat je nog niet ver genoeg gevorderd bent in het spel. Herhaaldelijk tegen de muur aan beuken wil ook wel eens helpen hem aan het branden te krijgen.

15vanheist5klein.jpg

Patriot

Dit is een makkelijke!



Start de missie en doe wat je gevraagd word, dus breng Ray binnen de tijd naar Shorsides Vale. Het best kun je hiervoor een snelle wagen gebruiken, en banshee of een infernus bijvoorbeeld. Aangezien de brug afgesloten is zul je via het metrostelsel moeten gaan, de tunnel is ook een mogelijkheid.

75man2klein.jpg

Als beloning krijg je een sleutel, deze sleutel is van een garage. Rijd naar de garage en je krijgt de beloningen; wat wapens én een kogelvrije patriot.

49man3klein.jpg13man4klein.jpg

Tip(s)

• Verlies, nadat je Ray's garage geopend hebt, de patriot niet uit het oog. Dan verdwijnt hij namelijk, dit geldt niet voor de wapens.

13man4klein.jpg

Baracks OL

64arms2klein.jpg

Start de missie Arms Shortage van Ray waar je Phil Cassidy moet helpen. Rijd vervolgens naar hem toe (er liggen sterke wapens op de containers, deze kun je bereiken via wat dozen en het muurtje tegenover het hek).

De baracks ol die tegenover Phil staat is kogelvrij. Je kunt het best meteen wegrijden met de baracks ol i.v.m. de Colombian Cartel. Rijd gewoon rustig naar je hide-out, er is geen reden tot paniek. De missie faal je waarschijnlijk omdat de leden van de Colombian Cartel Phil waarschijnlijk al omgebracht hebben.

Er zijn twee versies van de baracks ol, een met en zonder lading. Wil je ze allebij hebben, dan moet je deze truck twee keer toepassen.

79arms3klein.jpg93arms4klein.jpg

93arms4klein.jpg

Cheetah

Om de kogelvrije cheetah te behalen zorg je eerst voor een lang voertuig, denk hierbij aan een bus, coach of baracks ol. Deze plaats je voor je hide out in het Red Light District als hierboven weergeven.

55turismo1klein.jpg95turismo2klein.jpg

Zorg ervoor dat je alle missies van El Burro al gedaan hebt. En start de missie Turismo. Pak een snelle wagen, en start de race. Je racet niet mee maar rijdt meteen naar je hide-out en gaat in het lange voertuig zitten.

Wacht tot de wagens voorbij de hide-out komen. Denk eraan dat ze uit het noorden komen en dus spookrijden. Probeer te zorgen dat minstens een van de cheetah’s in de oprit van je hide-out beland en zorg dat deze daar blijft. Als je geluk hebt beland hij al op z’n dak zodat je alleen nog maar hoeft te wachten.

Wacht tot de race afgelopen is en duw vervolgens de cheetah je garage in.

65turismo4klein.jpg26turismo5klein.jpg

Tips



• Als het niet wil lukken om de wagens in de oprit te krijgen, of het voertuig goed te parkeren zodat het de cheetahs opvangt, schakel dan over naar top-down view.

• De eerste wagens komen na ±100 seconden.

• Zorg ervoor dat er tenminste één wagen is die de race af kan maken, anders kan je je voertuig niet opslaan omdat er niemand finisht.

26turismo5klein.jpg

Bobcat - GTA III Door Dotz - The Underground

Start de missie ''Evidence Dash'' van Ray.



15dash1klein.jpg

In deze missie moet je een bobcat achtervolgen en de foto’s die hij dropt wanneer je hem beukt oppakken. Pak dus een stevige wagen en beuk de bobcat tot je een twee sterren wantedlevel hebt bereikt. Rijd vervolgens naar de pay ‘n’ spray en raak je wantedlevel kwijt.

68dash2klein.jpg16dash3klein.jpg53dash6klein.jpg

Nu heb je een stevige wagen nodig, zoals een baracks ol of een flatbed. Rijd weer naar de bobcat toe, en beuk hem zolang tot de bobcat op zijn dak ligt en de bestuurder uitgestapt is. Nu hoef je hem alleen nog naar je hide-out te duwen, dit is echter makkelijker gezegd dan gedaan en vergt enige moeite. De garagedeur zal opengaan, maar je kan nog niet opslaan omdat de missie nog steeds bezig is. Er is namelijk een vervangende bobcat verschenen zodat je de missie toch tot een goed einde kan brengen als je wilt. Je kan proberen deze bobcat ook te pakken, deze heeft namelijk precies dezelfde eigenschappen. De missie voltooien kan ook. Ook kun je de missie beëindigen door zelfmoord te plegen, opgepakt te worden etc.

14dash8klein.jpg49dash9klein.jpg

Tips



• Verlies de bobcat nooit uit het oog als hij eenmaal op zijn dak ligt of gelegen heeft.

• Probeer, als het enigszins mogelijk is, de bobcat niet dwars naar je hide-out te duwen maar met de neus naar voren of naar achter. Dit duwt veel makkelijker! Vooral als je niet zo'n sterk voertuig meer hebt omdat je een ander voertuig hebt moeten pakken.

49dash9klein.jpg

Stretch

De allesvrije stretch kan overal tegen, als je niet in het water rijdt, hem niet achterlaat of niet gearresteerd wordt blijft hij voor altijd van jou. Maar hij vergt wel wat moeite.



Start de missie Salvatore’s called a meeting en rijd naar Joey’s garage toe. Loop niet de marker in maar voer de cheat ‘’tijd gaat sneller’’ in. Parkeer vervolgens een voertuig tegen de garage aan. Ren tegen de muur aan en je zult opeens in de garage staan.

92salvatoresmeeting2kle.jpg21salvatoresmeeting3akl.jpg65salvatoresmeeting3.jpg

Stap in de stretch en geef vol gas naar achter. Je zult in de Blue Hell vallen, maar je zult goed terecht komen. Zet de cheat ‘’tijd gaat sneller’’ (dit is niet noodzakelijk, maar wel aangeraden) uit en voer de cheat ‘’auto’s kunnen zweven’’ in.

66salvatoresmeeting5kle.jpg72salvatoresmeeting6kle.jpg

Rijdt vol gas over de Callahan Bridge en zorg ervoor dat je op Staunton Island terecht komt. Rijd naar de 8-Ball's Bomb Shop en laat een bom in je wagen zetten. Rijd vervolgens naar je hide-out op Staunton Island, zet de wagen in je garage en activeer de bom. Je zult nu een allesvrije stretch in je garage hebben staan.

27salvatoresmeeting8kle.jpg20salvatoresmeeting9kle.jpg[/center]

Tip(s)



• Deze is erg moeilijk, maar de stretch is écht de moeite waard! Blijven proberen dus want oefening baart kunst!

• Deze stretch is niet alleen bestendig tegen alles, de kleur is ook uniek.

Veel plezier met de wagens! Voor vragen, suggesties en/of opmerkingen pb mij![/center]

20salvatoresmeeting9kle.jpg

Recolors

Aqua Kuruma

Dit is een van de makkelijkere, en dat is nog maar zachtjes uitgedrukt. Begin een nieuwe game en volg de instructies van 8-Ball. Rijdt dus naar je hide-out en naar Sex Club 7. De missie Luigi's Girls zal automatisch opstarten.



83kuruma2klein.jpg12kuruma3klein.jpg32kuruma35klein.jpg

Je krijgt te horen dat je een voertuig moet zoeken, dit wordt uiteraard de kuruma. Als het goed is zie je hem meteen staan zodra de cutscene afgelopen is. Pak de kuruma en rijdt naar het ziekenhuis toe, daar staat Misty namelijk op je te wachten. Breng haar terug naar Luigi en voltooi de missie.

1284395843-050.jpg1284395872-840.jpg

Het enige wat je nu hoeft te doen is de auto in je garage rijden en hem daar te parkeren. Echter is er wat discussie gaande of deze kuruma wel uniek is. Echter dit is wel het geval! Hij ís uniek! Om discussie te voorkomen en tevens het te bewijzen heb ik er maar twee screentjes bijgezet. Klik op de spoiler voor vergrote versies van de screens ;). Denk er natuurlijk wel aan dat de middelste kuruma de unieke kuruma is.

90kuruma6klein.jpg1284396137-450.jpg1284396188-410.jpg

24kuruma6.jpg94kuruma7.jpg

Tip(s)

• Zorg ervoor dat je wagen heel blijft, haast jezelf dus niet.

1284396188-410.jpg

under-construction.gif

Er missen nog een boel voertuigen en er mist nog een hoop informatie, deze informatie komt eraan. Er zitten ook nog andere fouten in, maar er wordt aan gewerkt! Nog eventjes geduld!

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

Gereserveerd

Aangezien de tut al af is, was deze post overbodig. Ik was bang dat de tut er niet in één post zou kunnen. Maar dat kon dus wel.

Succes met de wagens. :*D

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

Toch handig om weten allemaal :puh: .

De Cheetah vereist wat oefening lijkt me? Want echt makkelijk lijkt het me niet, wel de moeite waard.

Mmm, hij kan in een keer lukken.. Je moet hem even doorhebben! Ik heb er 'n paar keer over gedaan voor ik hem door had, een vriend van mij had het in een keer ''door''. Hij is niet moeilijk, maar wel de moeite waard! Het is sowieso fijn om buiten de missies om met een wagen door China Town en Saint Marks te rijden zonder last te hebben van de Leone's & de Triads. :) Tenzij je uit je wagen gesleurd word, natuurlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Vandaag heb ik mijn tut nog eens overgelezen, en ik kwam wat grammaticale fouten tegen. Vandaar dat ik hem even geüpdate heb. Ook zag ik dat de laatste screens allemaal hetzelfde waren, ook niet zoals het hoort. Ik hoop dat ik de oorspronkelijke screens nog heb, als dat het geval is dan zal ik hem nogmaals updaten.

Ik heb ze nog, maar gezien het vroege tijdstip (8:38) en dat ik zo op school moet zijn zal ik de afbeeldingen vanavond, morgen of in het weekend uploaden. Ik heb vandaag namelijk een lange dag met veel huiswerk :ch: .

Ik heb ze toch maar even geüpload, m'n voer staat in de mangetron en ik was zojuist op mijn huiswerk in slaap gevallen :ch: .

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...