Jump to content

[Stelling]Games zijn te duur!


Fiegel5

Games: Stelling van de maand  

44 leden hebben gestemd

  1. 1. Games zijn te duur!

    • Eens
      37
    • Oneens
      7


Recommended Posts

Je kan beter je spellen halen bij Gamemania omdat je ze daar kunt proberen voor aankoop.

Leg uit.

Overigens vind ik de games ook te duur. 40-50 euro zou mooi zijn.

Toch niet moeilijk? Je kan de games eerst uitproberen voor je ze koopt.

Lol, heb ik nog nooit van gehoord bij game mania...

Ben je wel zeker dat ze het wel doen, zo kun je namelijk ff je spel gratis spelen. Of eventueel kopiëren.

De meeste games (PC) zijn beveiligd met serials ect, dus als je dan een pc spel koopt en je installeert het is die serial van die dvd in gebruik. Ga je hem terugbrengen omdat je het geen goede vind en kan een andere klant er niets meer mee aanvangen.

Pure onzin.

Of bedoel je ze uitproberen in de winkel zelf? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • wesley123

    9

  • Hayte

    7

  • Velaro

    5

  • Dakendak

    3

Overigens zijn CD's ook duur. Gemiddeld 20 euro.

:7

Geloof je dat zelf? Ten eerste wordt het in bulk gekocht door de ontwikkelaar, en ten tweede kan je al bij de albertheijn twintig DVD's kopen voor vijftien euro, ofzo.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan beter je spellen halen bij Gamemania omdat je ze daar kunt proberen voor aankoop.

Leg uit.

Overigens vind ik de games ook te duur. 40-50 euro zou mooi zijn.

Toch niet moeilijk? Je kan de games eerst uitproberen voor je ze koopt.

Lol, heb ik nog nooit van gehoord bij game mania...

Ben je wel zeker dat ze het wel doen, zo kun je namelijk ff je spel gratis spelen. Of eventueel kopiëren.

De meeste games (PC) zijn beveiligd met serials ect, dus als je dan een pc spel koopt en je installeert het is die serial van die dvd in gebruik. Ga je hem terugbrengen omdat je het geen goede vind en kan een andere klant er niets meer mee aanvangen.

Pure onzin.

Of bedoel je ze uitproberen in de winkel zelf? :puh:

De serial kan je nog steeds gebruiken dan, alleen GFWL is een probleem.

Overigens zijn CD's ook duur. Gemiddeld 20 euro.

:7

Geloof je dat zelf? Ten eerste wordt het in bulk gekocht door de ontwikkelaar, en ten tweede kan je al bij de albertheijn twintig DVD's kopen voor vijftien euro, ofzo.

Ik denk eerderdat hij op muziek doelde

Link to comment
Delen op andere websites

Zelfs dan is het fout. Het is namelijk geen "gemiddeld 20 euro", eerder "hoogstens 20 euro". Ook is er een makkelijk manier om illegaal downloaden te stoppen, zoals ik al heb gezegd. Gewoon een steengoede multiplayer met een serial code maken. Kijk maar naar MW2. Het best verkochte spel ooit.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind games echt niet te duur. Kijk maar hoeveel het kost om een game te maken. Je moet toch nog winst hebben. Dus ja, kan iedereen wel lullen van 35 euro voor een console game. Maar als je dan is uitrekent een game heeft bijvoorbeeld 100 miljoen gekost. En ze hebben er 200 miljoen aan verdient. Dan hebben ze geen winst. Dus geen geld in het laatje voor een volgende game. Dus dat kost dan weer langer. En het is ook de schuld van ons allemaal. Kijk maar is hoeveel winst ze verliezen door illegale rotzooi. Als dat als is kapt. Dan zullen games ook wel weer goedkoper worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind games echt niet te duur. Kijk maar hoeveel het kost om een game te maken. Je moet toch nog winst hebben. Dus ja, kan iedereen wel lullen van 35 euro voor een console game. Maar als je dan is uitrekent een game heeft bijvoorbeeld 100 miljoen gekost. En ze hebben er 200 miljoen aan verdient. Dan hebben ze geen winst. Dus geen geld in het laatje voor een volgende game. Dus dat kost dan weer langer. En het is ook de schuld van ons allemaal. Kijk maar is hoeveel winst ze verliezen door illegale rotzooi. Als dat als is kapt. Dan zullen games ook wel weer goedkoper worden.

en daar is dus niks van waar,zoals ik al heb uitgelegt.

Het kost ze geen zak per disc qua ontikkelings kosten, en het kost al zeker geen 100 miljon om een spel te maken, houd het max maar op 5 miljoen.

Link to comment
Delen op andere websites

Wacht even. Winst = Opbrengst - Kosten, ofzo

Opbrengst = 200 mil

Kosten = 100 mil

200 - 100 = 100, of heb ik dat nou mis? :bonk:

Overigens heeft Gran Turismo 5 al 60 miljoen dollar gekost, en dat is nog niet eens af. Dus dat verhaaltje van je vijf miljoen dollar klopt niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Wacht even. Winst = Opbrengst - Kosten, ofzo

Opbrengst = 200 mil

Kosten = 100 mil

200 - 100 = 100, of heb ik dat nou mis? :bonk:

Overigens heeft Gran Turismo 5 al 60 miljoen dollar gekost, en dat is nog niet eens af. Dus dat verhaaltje van je vijf miljoen dollar klopt niet.

om grand turismo nou op te noemen is wel beetje onzin, vind het niet gek dat het 60 miljoen kost als je het al 5 jaar uitstelt...

En ff duidelijk, het kost echt geen 100 miljoen om een spel te maken, kosten hangen natuurlijk af van wat voor soort spel het is, maar dan nog komt het echt niet boven de 40 mijoen uit.

En 200 miljoen aan opbrengst is ook niet helemaal waar. Er word namelijk vergeten dat de gamemaker het voor minder word verkocht aan de uiteindlijke verkoper.

En om nog ff verder op mijn punt in te gaan, spellen worden heel snel in prijs verlaagt, het zit snel al op de 30 euro of zelfs al lager, daar maken ze nog steeds dikke winst op, denk je dat ze een spel met verlies gaan verkopen? Ze verkopen oudere spellen zelfs voor een tientje, daar word nog steeds ruim winst op gemaakt, het kost ze geen drol per disc anders gingen ze de prijzen niet zo omlaag doen. Er word gewoon dik bij op getelt, de gemiddelde tv van 600 eruo kost heus geen 500 euro om te maken, ze maken met 50 euro nog steeds winst op het product, alleen door de vele vraag is de prijs zo hoog, de mensen leggen het er toch wel voor neer omdat tv voor de gemiddelde mens gewoon nodig is. Zo was het ook met games, die is altijd al rond deze prijs geweest, toen was er nog weinig piraterij, maar nu het toeneemt omdat het gewoon een goedkoper alternatief is dan de dure games die zijn geld eigenlijk niet waard is. Een mooi voorbeeld is de upc reeclame waar de buurman altijd bij de buurvrouw tv komt kijken omdat die een upc abbo heeft, dat is een goedkoper alternatief dan zef het abbo te kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet dat de getallen ook niet kloppen, maar daar ging het even niet om. Hij zei dat je bij die getallen geen winst maakt, terwijl dat juist helemaal niet zo is.

Overigens, dat heet economie. Wij dommerikken blijven die spellen maar kopen, die slimmerikken blijven het geld maar binnen zien stromen, dus waarom zouden ze het willen veranderen? Als jij sinaasappel sap verkoopt voor vijf euro, en dat blijkt razend populair te zijn, ga je de prijs toch niet verlagen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet dat de getallen ook niet kloppen, maar daar ging het even niet om. Hij zei dat je bij die getallen geen winst maakt, terwijl dat juist helemaal niet zo is.

Overigens, dat heet economie. Wij dommerikken blijven die spellen maar kopen, die slimmerikken blijven het geld maar binnen zien stromen, dus waarom zouden ze het willen veranderen? Als jij sinaasappel sap verkoopt voor vijf euro, en dat blijkt razend populair te zijn, ga je de prijs toch niet verlagen?

nee idd dat is waar, maar ik kan moeilijk naar de cassier gaan en zeggen; 'Hij kost 50 euro maar ik geef je er 5, meer is hij niet waard' en uit dat idee komt ook merendeels van de piraterij.

Link to comment
Delen op andere websites

Een game kost de ontwikkelaar vaak meer dan 40 miljoen $. Ook marketing hoort hierbij. Denk maar aan GTA IV (100 miljoen $) en Modern Warfare 2 (200 miljoen $). Als ze dan aan zo'n lage prijs gaan verkopen, hoe gaan ze dat bedrag dan ooit terug kunnen verdienen? Het is toch niet de bedoeling verlies te draaien, zoals ik al eerder zei.

En is je voorbeeld over de TV nu niet heel erg overdreven? Een TV die minder dan €50 kost om te maken, gaat volgens mij niet verkocht worden voor €600, hoor. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een game kost de ontwikkelaar vaak meer dan 40 miljoen $. Ook marketing hoort hierbij. Denk maar aan GTA IV (100 miljoen $) en Modern Warfare 2 (200 miljoen $). Als ze dan aan zo'n lage prijs gaan verkopen, hoe gaan ze dat bedrag dan ooit terug kunnen verdienen? Het is toch niet de bedoeling verlies te draaien, zoals ik al eerder zei.

Bron van die bedragen?

En is je voorbeeld over de TV nu niet heel erg overdreven? Een TV die minder dan €50 kost om te maken, gaat volgens mij niet verkocht worden voor €600, hoor. :7

Massaproductie ;) een pen kost nog geen cent om te maken maar word wel voor veel meer verkocht, slecht dat de economie zo werkt, de prijs van de producten bestaat voor 95% uit toegevoegde waarde, kortom gewoon winst. En waarom die TV wel verkocht word heb ik al uitgelegd, het is een primaire behoefte voor de mens geworden, kortom ze kunnen in feit vragen wat ze willen, die tv's worden toch wel gekocht omdat het pure nood is voor de mens om zo'n ding te hebben.

Nog een voorbeeld, Intel verkoppt cpu's voor 200 euro, denk jij echt dat het 150 euro kost om een stukje metaal met gel erin door een machine mt honderden tegelijk te maken en te vervoeren? :7 zulke dingen kosten hooguit een euro om te maken maar hebben een bepaalde waarde op de markt waarop de prijs is afgestemt.

En zo is ht met alles, zo zit de economie gewoon in elkaar.

En om nog even op de spellen die voor 10 euro verkocht worden, dat heeft vrij weinig invloed op de gamemaker zelf, tot de 30 euro zelfs helemaal niet, de verlaging word door de verkoper doorgevoert, niet door de maker, daarom blijven ze ook een tijdje rond die prijs hangen.

Bewerkt: door wesley123
Link to comment
Delen op andere websites

Massaproductie ;) een pen kost nog geen cent om te maken maar word wel voor veel meer verkocht, slecht dat de economie zo werkt, de prijs van de producten bestaat voor 95% uit toegevoegde waarde, kortom gewoon winst. En waarom die TV wel verkocht word heb ik al uitgelegd, het is een primaire behoefte voor de mens geworden, kortom ze kunnen in feit vragen wat ze willen, die tv's worden toch wel gekocht omdat het pure nood is voor de mens om zo'n ding te hebben.

Nog een voorbeeld, Intel verkoppt cpu's voor 200 euro, denk jij echt dat het 150 euro kost om een stukje metaal met gel erin door een machine mt honderden tegelijk te maken en te vervoeren? :7 zulke dingen kosten hooguit een euro om te maken maar hebben een bepaalde waarde op de markt waarop de prijs is afgestemt.

En zo is ht met alles, zo zit de economie gewoon in elkaar.

En om nog even op de spellen die voor 10 euro verkocht worden, dat heeft vrij weinig invloed op de gamemaker zelf, tot de 30 euro zelfs helemaal niet, de verlaging word door de verkoper doorgevoert, niet door de maker, daarom blijven ze ook een tijdje rond die prijs hangen.

Hier kan je lezen dat MW2 200 miljoen dollar gekost heeft. En hier dat GTA IV 100 miljoen dollar gekost heeft. Maar vanwaar haal jij die productiekosten van een TV en een processor? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Uit mijn eigen kennis en wat ik op school heb geleerd. Het kost echt geen ene drol om wat dan ook te maken, maar het word wel voor veel meer verkocht, dat zijn gewoon de basics van economie. De reden dat het niks kost heeft te maken met hoe makkelijk er aan de grondstoffen te komen is. Zo is bijvoorbeeld je benzine heel erg duur, maar daarvan is ook ruim 60 procent extra tax erop, zelfde voor sigaretten.

Naar mate een product ouder word is het ook stukken goedkoper te produceren, men weet inmiddels makkelijkere en goedkopere manieren om het te maken, dan zie je ook vaak een prijsdaling.

Zie de playstation 3, bij de launch werd er bij de verkoopsprijs verlies gemaakt, gewoon omdat die dingen moeilijker te produceren zijn, nu is het product stukken goedkoper, maar er word nu gewoon flinke winst op gemaakt.

En met de spellen neem je wel overdreven voorbeelden, maar ook heb ik nergens gezegt dat het ook marketing etc. inhoud, want dan kom je wel op iets wat wel correct is; 'Only about $50 million of this, or one quarter, was actually spent on developing the game' Kortom je zit in de 50 miljoen en dan heb je met gta4 en MW2 wel een dure pil.

Dan nog over het marketing gedeelte, dat is dus voor MW2 150 miljoen, maar uit dat deel komt ook eigenlijk gratis reclame, zoals op een forum dat mensen zeggen hoe goed het is, hun eigen forum, dat is gratis voor hun maar heeft toch ook een geldwaarde wat hierin is opgenomen.

En dan kom je alsnog uit op dast de prijs van zo'n cd te duur is, je verkoopt er 7 miljoen op dag 1, laten we zeggen dat Activision ze voor 35 euro verpatst aan de winkeliers, dan is dat 7 miljoen x 35 = 245 miljoen, kortom op de eerste dag word al een omzet van 45 miljoen behaald, dan heb je ook nog de maanden erna, ik geloof dat het spel al iets van 16 miljoewn keer verkocht is, dan kom je uit op 35 x 16 miljoen = 560 miljoen, kortom er word ruim 360 miljoen omzet gemaakt. Dus om recht te draaien kun je de prijs 360 / 16 = 22 euro 50 omlaag doen. Dus om het samen te vatten, activision maakt per spel al 22 euro 50 winst, kortom het kost ze bij die verkooprijs maar 12,50 euro aan productiekosten. Als het spel rond de 30 euro komt te liggen maken de makers dus nog steeds winst. Conclusie, de prijs van games kan best omlaag, maarja dat willen de gierige bazen niet, raar he piraterij?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...