Jump to content

[Stelling]Games zijn te duur!


Fiegel5

Games: Stelling van de maand  

44 leden hebben gestemd

  1. 1. Games zijn te duur!

    • Eens
      37
    • Oneens
      7


Recommended Posts

Ze zijn idd duur, maar de makers moeten ook wel wat verdienen.

als jij een goed spel maakt en je verkoopt het voor 10 euro bijv. en je verkoopt het zoals mw2 7 miljoen op de eerste dag dan verdien je denk ik toch wel wat cenetjes (70 miljoen) alleen eerste dag dus van mij mag het wel wat goedkoper rond zoon 30 euro's

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • wesley123

    9

  • Hayte

    7

  • Velaro

    5

  • Dakendak

    3

Ze zijn idd duur, maar de makers moeten ook wel wat verdienen.

als jij een goed spel maakt en je verkoopt het voor 10 euro bijv. en je verkoopt het zoals mw2 7 miljoen op de eerste dag dan verdien je denk ik toch wel wat cenetjes (70 miljoen) alleen eerste dag dus van mij mag het wel wat goedkoper rond zoon 30 euro's

Idd

Link to comment
Delen op andere websites

Ze zijn idd duur, maar de makers moeten ook wel wat verdienen.

als jij een goed spel maakt en je verkoopt het voor 10 euro bijv. en je verkoopt het zoals mw2 7 miljoen op de eerste dag dan verdien je denk ik toch wel wat cenetjes (70 miljoen) alleen eerste dag dus van mij mag het wel wat goedkoper rond zoon 30 euro's

Idd

Dat is wel waar, maar wat denk je voor de games die niet zo goed verkopen.

Als je die 10 euro maakt zullen ze nooit winst maken, terwijl het soms goede, maar niet zo bekende games zijn

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, belachelijk veel geld. Als je een gemiddelde gamer neemt, die koopt ongeveer 10 spellen per jaar (laten we het realistisch houden). 10 × €65 = €650. Voor wat? Voor een paar uur plezier.

Gamen is in de loop der jaren een peperdure hobby geworden. Maar ik moet zeggen, dat komt ook omdat de gamers steeds meer verwachten van het spel. Daardoor moeten game fabrikanten meer werken en dus worden ze productiekosten hoger. En daardoor moeten ze, om winst te kunnen maken en games te kunnen blijven produceren, de prijs opschroeven.

Koop het dan niet? Als het te duur voor je is, koop je het niet, als het binnen je budget past, koop je het wel. Ik koop zelf vrij weinig spellen vanwege de prijs. Ik koop alleen spellen als ze online kunnen (MW2, damn, wat heb ik daar zo'n über spijt van), of als ze van één van mijn favoriete ontwikkelaars afkomen.

Maar de prijs is eigenlijk niet zo gek. Ten eerste zijn console spellen duurder dan PC spellen vanwege de licentie kosten e.a. die verwant zijn met het maken van console spellen. Verder moeten de spellen eerst op een DVD'tje gesmeten worden, in een leuk doosje, en dan in een vrachtwagen gegooid (wat samen wel zo'n 5 euro is per spel, schat ik even snel zo). Dan wil het winkeltje ook nog wel wat geld krijgen, BTW erbij, dan moeten de ontwikkelaars nog betaald worden, de uitgever wilt ook wel wat money zien, alles bij elkaar is het niet zo gek veel hoor. Denk ook niet dat hij gek veel lager zal worden wanneer het illegaal downloaden van spellen weggehaald wordt (wat overigens heel makkelijk is, gewoon een steengoede multiplayer erbij gooien).

Link to comment
Delen op andere websites

Ze zijn idd duur, maar de makers moeten ook wel wat verdienen.

als jij een goed spel maakt en je verkoopt het voor 10 euro bijv. en je verkoopt het zoals mw2 7 miljoen op de eerste dag dan verdien je denk ik toch wel wat cenetjes (70 miljoen) alleen eerste dag dus van mij mag het wel wat goedkoper rond zoon 30 euro's

En er zijn geen productiekosten? Het is ook niet de bedoeling dat de ontwikkelaar verlies gaat lijden.. De prijs is volgens mij goed nu en als je een game goedkoper wilt, moet je maar een tijdje wachten voor je hem koopt of hem tweedehands kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, belachelijk veel geld. Als je een gemiddelde gamer neemt, die koopt ongeveer 10 spellen per jaar (laten we het realistisch houden). 10 × €65 = €650. Voor wat? Voor een paar uur plezier.

Gamen is in de loop der jaren een peperdure hobby geworden. Maar ik moet zeggen, dat komt ook omdat de gamers steeds meer verwachten van het spel. Daardoor moeten game fabrikanten meer werken en dus worden ze productiekosten hoger. En daardoor moeten ze, om winst te kunnen maken en games te kunnen blijven produceren, de prijs opschroeven.

Biscoopfilm van 2 uur totaal €15,- met bier en popcorn om maar een idee te krijgen. Dan kom je uit op 7,50 per uur.

Game van 8 uur singleplayer en 25 uur multiplayer kost €60,- en dat is minder dan 2 euro per uur. Niet elke game heeft single- en/of multiplayer en je kan ook chips binnensmokkelen bij de bios, maar het gaat om het idee.

Alsnog vind ik games duur. Vooral de consolegames zijn niet normaal duur. Ik zou zeggen:

PC - 25 euro

Console: 35 euro

Handheld: 20 euro

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, maar ik denk dat dat ook door ons komt. We maken die games overhyped (CoD, GTA,...) Daardoor weten ze dat iedereen het gaat kopen, gewoon, omdat het een CoD is. Daardoor maken ze de prijs zo hoog.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, maar ik denk dat dat ook door ons komt. We maken die games overhyped (CoD, GTA,...) Daardoor weten ze dat iedereen het gaat kopen, gewoon, omdat het een CoD is. Daardoor maken ze de prijs zo hoog.

Uiteindelijk betaal je voor sommige games meer het merknaam dan de kwaliteit (dat is bij meerdere producten zo). Uiteindelijk wil ik altijd de nieuwste games kopen maar omwille dat deze zo duur zijn ga ik wel eens regelmatig langs bij de piratenbaai. :) Ik koop ook alleen maar games bij "speciale" gebeurtenissen zoals kerst, nieuwjaar, pasen, verjaardag, goed rapport ect.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind 2 euro voor mijn spellen helemaal niet duur hoor.

ben er 50/50 over, sommige spellen zijn veelste duur voor wat ze te bieden hebben maar sommige zijn het waard zoals GTA of BF of CoD. Je kan beter je spellen halen bij Gamemania omdat je ze daar kunt proberen voor aankoop. (en ze doen niet moeilijk met leeftijdsgrenzen!).

Praat voor je zelf :7 .

In ROtterdam is dat juist de enigste zaak die er wel streng in is hoor :puh: .

Bewerkt: door BoerDave
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het hier gedeeltelijk mee eens. Maar meer oneens.

Sommige van die spellen van boven de €50,- vind ik wel te duur ja. En dan vaak zijn die spellen nog niet eens zo geweldig. Kijk, als een spel enorme publiciteit heeft gekregen en ook daadwerkelijk geweldig is dan is het niet zo erg dat ze wat moge kosten. Maar sommige van die spellen die ik in de schappen zie heb ik nog nooit van gehoord en nog betaal je er klauwen vol met geld aan.

Ook heb ik geen geldboom aan mijn rug hangen dus zou het enerzijds wat goedkoper mogen.

Maar ga je naar de getallen kijken dan is gamen juist niet zo duur als je denkt.

In 2009 zijn de bladen 'Power unlimited' en 'NGamer' tot de conclusie gekomen dat je van een gemiddelde game van €50,- 23,8 uur plezier hebt. Omgerekend is dat 2,10 euro per uur. En voor sommige games heb je veel meer plezier en dus ook minder Euro per uur. Dan zijn er weer geweldige games voor weer minder geld dus nog minder per uur.

Dat in vergelijking met de andere dingen die per uur wel veel meer kosten.

Bron:

Dus ja Gamen, is helemaal niet zo duur. Maar natuurlijk zou het wel wat goedkoper mogen.

Maar ik heb Dus Oneens gestemd. Games zijn helemaal niet te duur. Niet in vergelijking van een potje lasergamen of karten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind games niet 'duur', kijk naar een film, €10, van een game kan je je hele leven plezier hebben, dus €60 voor een goede leuke game vind ik niet erg, ik wil niet opscheppen maar zo zie ik het, natuurlijk zou ik ook wel willen dat het goedkoper wordt maar volgens mij verdient de gamewinkel er toch echt meer aan dan de maker etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan beter je spellen halen bij Gamemania omdat je ze daar kunt proberen voor aankoop.

Leg uit.

Overigens vind ik de games ook te duur. 40-50 euro zou mooi zijn.

Toch niet moeilijk? Je kan de games eerst uitproberen voor je ze koopt.

Link to comment
Delen op andere websites

Games zijn imo echt overdreven duur, en om maar even duidelijk te zijn, alles is overdreven duur. Voor een pak koffie betaal je minimaal 100 keer zoveel dan voor de prijs waar het allemaal mee begon. Voor de gamemakers zijn de productie kosten ook gewoon achterlijk laag, maar dan heb je de winkels die het voor 20 per stuk bestellen, dat moet vervoert worden en willen ze er zelf ook nog een uberdikke winst uit halen, tadaa je 50 euro, het kost de ontwikkelaars hooguit 1 euro per spel om te maken.

Maar zoals ik al zei is dat met alles zo, een beetje goeie tv kost 600 euro, je gaat mij niet wijs maken dat zo'n ding 500 euro kostte om te maken, dat is hooguit 10 euro dat het kostte om te maken. Zo zit gewoon de huidige maatschappij in elkaar en dan vinden ze het gek dat er veel piraterij is...

Je kan beter je spellen halen bij Gamemania omdat je ze daar kunt proberen voor aankoop.

Leg uit.

Overigens vind ik de games ook te duur. 40-50 euro zou mooi zijn.

schat, zoveel kosten ze nu ook :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...