Jump to content

[Stelling]Games moeten meer aandacht krijgen in de media


Fiegel5

Games: Stelling van de week  

8 leden hebben gestemd

  1. 1. Games moeten meer aandacht krijgen in de media

    • Eens
      5
    • Oneens
      3


Recommended Posts

Ik kwam deze stelling een tijdje geleden elders op internet tegen, het was een discussie dat games amper tot niet positieve aandacht krijgen in de media. Dus weinig positief nieuws over games op TV, radio en dergelijke. Een voorbeeld van een reclame zou de huidige reclame van het gamesblad PU kunnen zijn, of de TV reclames van Read Dead Redemption.

[Hoofdtopic]

Link to comment
Delen op andere websites

Ehm, wat versta jij onder media? Ik heb namelijk niet het gevoel alsof games meer aandacht moeten krijgen. Ze komen in het nieuws als een spel weer wat records verbroken hebben, er zijn meerdere tv-programma's ervoor, ze hebben hun eigen bladen, ik heb niet meer het gevoel alsof gamen "underground" is, zoals vroeger wel het geval was.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het op zich wel eens met de stelling. Als ontwikkelaar zijnde wil je dat je game een succes word natuurlijk, je maakt een aantrekkelijke en mooie website waar veel informatie is te vinden over de game. Als je daar genoeg aandacht aan besteed ben je al goed op weg naar een succes, maar wat reclame op televisie kan natuurlijk ook nooit verkeerd zijn. Wel zijn de kosten weer van belang bij het maken van een reclame, en ik denk niet dat veel uitgevers daar op zitten te wachten. Daarom denk ik ook dat (bijna) niemand dit doet, het kost weer tijd, energie en geld.

Zelf vind ik dat bepaalde game wel wat meer aandacht mogen krijgen, maar ook weer niet te veel dat je er op een gegeven moment gek van word. Als je een game populairder wilt maken kun je natuurlijk ook een (apart) gameblad uitbrengen, maar ook dat kost weer extra geld. Het is aan je eigen of je er extra aandacht aan wilt besteden, veel zal het denk ik niet uitmaken, zo heb je genoeg folders, gamebladen of sites waar alle informatie van diverse games instaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat games genoeg aandacht krijgen in de media. Gamebladen, -sites en -programma's zijn de belangrijkste vormen. In de vormen van nieuws, reviews en previews worden games in de aandacht gebracht. Verder zie je soms reclame op televisie of langs de weg. Veel ontwikkelaars trekken ook een groot budget uit voor reclame.

Bewerkt: door Velaro
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...