Jump to content

DiRT3


wesley123

Recommended Posts

Wesley ik denk ook dat je dit nog niet kan zien. Ik speel tegenwoordig vrij veel Dirt 2, en als ik mijn replays bekijk vind ik dat het lijkt alsof ik amper controle heb over wat die auto doet... Daarbij moet je je afvragen of er tijdens deze trailer gestuurd word met een racestuur of met een toetsenbord... Met een toetsenbord is pijltje naar links gewoon full lock wielen naar links hè, en pijltje omhoog is VOL gas, pijltje omlaag is rempedaal tegen de grond ingedrukt. Dan krijg je dus al heel snel dit: bocht in, stuur VOL naar links met handrem d'r op, vervolgens plankgas in de bocht, steeds een tikje rechts en dan weer links om op de weg te blijven, eventueel een paar keer VOL de rem 'aantikken' en het gas compleet loslaten... Als je dan in de replay kijkt lijkt het veel meer op de echte Gymkhana, omdat je in het echt steeds je stuur ietsjes verder en dan weer terug moet draaien... In het echt voel je de auto onder je schuiven en voel je wat een auto gaat doen, daar reageer je op door heel lichtjes mee of tegen te sturen, dit is in een game zonder speciale simulator niet te doen, jouw bureaustoel zal blijven staan... Je weet alleen wat hij gaat doen door naar het model van je auto op je scherm te staren...

Als je in een game met een stuurtje en pedalen rijdt, kun je echter bepalen hoe ver je je wielen wil laten sturen, en hoeveel gas je wil geven, en hoe diep je wil remmen... Als je dan bedenkt dat je al je besturingen baseert op dat model op je scherm, en niet op het gevoel dat de achterkant van de auto onder je vandaan glijdt, kun je zelf ook wel bedenken dat je veel minder heftig stuurt... Juist omdat je met een stuurtje veel meer controle hebt(omdat je niet alle bewegingen gelijk maximaal hoeft te maken) dan met een toetsenbord lijkt het alsof je veel minder moeite hoeft te doen en alsof je auto toch wel doet wat hij moet doen... Als ik echter Dirt 3 met een toetsenbord ga spelen(Wat veel gamers nog steeds doen), dan zal ik met Gymkhana net zo veel sturen als Ken Block in het echt....

Met andere woorden: Met een stuurtje in een game ziet het er veel minder heftig uit dan met een toetsenbord... Met een toetsenbord lijk je meer moeite te doen omdat het niet hebben van directe feedback van je auto dmv je stoel en het altijd maximaal sturen elkaar opheft... 'T kost veel meer moeite, maar in een replay lijk je ook meer controle te hebben :) Met een stuurtje heb je zo veel voordeel dat je zulk stuurwerk niet meer nodig hebt... Denk dat ze er dus meer voor gaan om toetsenbord spelers de juiste replay actie te geven...

Daarnaast denk ik dat deze mensen echt wel weten wat ze doen hoor, als ze zelf allemaal rallyrijden lijkt het me dat ze heus wel weten wat goed voelt en wat niet goed voelt. Daarbij kan ik niet wachten om in al die verschillende bakken te kruipen! Dirt 2 was al fantastisch in mijn ogen, behalve dat het erg makkelijk is en veel te korte en te weinig tracks heeft!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • wesley123

    14

  • moechy

    6

  • Mythbuster

    3

  • Rullez

    2

Ik kan weinig tegen je post inbrengen Myth, maar toch blijf ik bij mijn punt, ze plaatsen er ten slotte Gymkhana in, maar het echte lijkt er gewoon uit te zijn, zo zie je tussen de vergelijking dat in het echte filmpje(Gymkhana 3) dat Ken Block veel meer tegenstuurt en dergelijke, als je het filmpje ziet zie je gewoon de wagen echt van koers wisselen, een beetje heen en weer bewegen, de auto pitchen en dergelijke, en dat mis ik gewoon bij de DC Compound trailer, en dat vind ik gewoon jammer.

Als ik blijvoorbeeld rFactor speel, een erg realistisch spel, dan merk je het gewoon als je overstuurt of onderstuurt of als je over een heuvel gaat, en dat lijkt hier bij DiRT3 gewoon niet het geval te zijn. En even voor de duidelijkheid, die DC Compound trailer is gewoon met een gamepad gedaan. De besturing lijkt gewoon echt hetzelfde als je in F1 2010 hebt, totaal geen controle over je wagen, hij lijkt vastgelijmt te zijn aan de ondergrond en dat is gewoon jammer. Als ik Ken Block's Gymkhana 'na wil doen' wil ik of ik met keyboard, controller of stuurtje speel gewoon 'voelen' dat ik de auto echt bestuur, en niet dat ik alleen maar richting bepaal zoals bij F1 2010 heel erg het geval was en bij DiRT en GRiD ook.

Zelfs al was de trailer met een stuurwiel gedaan dan nog slaat het nergens op als je ziet hoe bijvoorbeeld Ken Block in de Gymkhana video's toch veel tegenstuurt en dergelijke en hij doet elk ding dat je ziet niet achter elkaar maar gewoon per keer, kortom dan is het makkelijker om iets perfect te doen dan dat jij het in 1 keer achter elkaar doet.

De plaatsing van de auto, de weinige controle die ik zie in de trailer, de reactie van de auto, het lijkt gewoon niet zoals het hoort.

Link to comment
Delen op andere websites

Op zich heb je daar wel weer gelijk in ja, de auto lijkt niet echt rap van koers te wisselen zoals in het echt... Nouja voorlopig vermaak ik me nog wel met Dirt 2... Ik denk dat we maar beter gewoon kunnen afwachten op een demo... TBH lijkt het me, of het nou zo is zoals het volgens jou lijkt of niet, erg leuk om dat Gymkhana eens te proberen :) Asfalt rallyracen vind ik sowieos erg leuk, en ik hoop ook dat er weer veel Kroatië van Dirt 2-achtige tracks in zitten...

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

De release datum is trouwens 24 Mei 2011 staat ook nog niet in de hoofdpost.

>>> Door Kai-ShockWave: Aangezien de topicstarter niet meer aanwezig is op dit forum, heb ik de datum er voor je ingezet. Bedankt. :) <<<

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Ik zat toevallig gisteren Gamekings te kijken op MTV en ik zag daar wat gameplay van de game. Heb hem eigenlijk helemaal niet in de gaten gehouden maar 't ziet er wel interessant uit. Weet iemand of er een demo van komt op de PlayStation 3?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zat toevallig gisteren Gamekings te kijken op MTV en ik zag daar wat gameplay van de game. Heb hem eigenlijk helemaal niet in de gaten gehouden maar 't ziet er wel interessant uit. Weet iemand of er een demo van komt op de PlayStation 3?

Als die demo er nu niet is, zal die er ook niet komen omdat het spel al uitgekomen is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Heb `m ook even gedown-kocht, en ik vind het best een leuk spel Graphics zien er erg nice uit maar de races zijn me véél te kort en veel te veel dezelfde. Heb nu net 't eerste seizoen af en heb al 5 keer dezelfde maps gereden. Lijkt wel nog minder dan in DiRT2. Hoop dat t nog veranderd straks. Gymkhana is wel cool maar ook daarin weinig variatie. Hoop dat de andere tracks daarvan de echte Gymkhana tracks van YouTube zijn of iets wat er op lijkt, of anders iets geïnspireerd door dat vliegveldje in de woestijn van tijdje terug met Top Gear...

Beetje jammer dat ik toch niet met dashcam kan rijden met toetsenbord, want m`n stuurtje werk niet op DiRT3 :(

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Moet zeggen, het spel irriteert me nu al mateloos. Waarom?

Ik heb een roze/gele zon, mijn auto is op sommige momenten ook gewoon Roze/geel als reflectie, en het spel crashte eigenlijk al bij de eerste Dirt Tour race in Finland. Kon wel rijden, maar had geen beeld. Ik heb het spel gekocht via Steam, al 2x geïnstalleerd en blijf het probleem houden. Weet iemand misschien een oplossing hiervoor? Ben anders lekker 40 euro kwijt aan een spel dat eigenlijk niet eens werkt.

En als je wilt weten: Mijn PC kan GTA IV op high gemakkelijk aan, dus erg oud is die niet. Ik ga nu even mijn videokaart updaten, misschien wil dat een beetje helpen.

Edit: Ik heb dus mijn drivers etc. een update gegeven, heb er nu geen problemen meer mee. Zeer leuk spel, spektakel van gymkana gescheiden van de echte rally's.

Bewerkt: door Indycar series
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...