Jump to content

[Stelling]PEGI Rating is altijd terecht


Fiegel5

Recommended Posts

Ik vind die ratings vaak niet kloppen. Niet dat ze te laag zijn, maar sommige icoontjes worden gewoon niet toegevoegd. Een heel goed voorbeeld is Black voor de xbox. Als icoontje staat er alleen maar een vuistje van gewelddadig, maar nog niet eens halverwege het eerste level kom je je kameraden tegen die om de 30 seconden wel iets in de trend van 'Fuck' 'die you mothingfucking asshole' ect etc. Maar er staat helemaal geen scheld icoontje. Terwijl die er overduidelijk wel is. Of verschilt het ook per console. Het maakt niet uit of het te zwaar is ja of nee, maar de informatie klopt gewoon niet altijd.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dr.Oppai

    4

  • Dakendak

    3

  • wesley123

    2

  • BoerTijger

    1

Ik ben oneens met deze stelling. Als je de jeugd van nu bekijkt, meer dan de helft vloekt wel eens, de jeugd houdt van aktie en bloed in games en film. Ik zelf hou ook van aktie en bloed in games en films. Als ik soms s'avonds thuis kom met een paar vrienden en ik stop een horror film in de pc zit mn moeder die dag erna meteen al weer te zeuren.

Soms zit PEGI er wel eens naast. Dan kunnen wij wel meteen gaan zeuren, maar vergissen is menselijk. Laten we dat niet vergeten! Ik vind de GTA reeks geen 18+, minimaal 16+. Omdat er soms ook seks in zit. Je kan kinderen vanaf 12+ niet aan games zetten waar Seks en Drugs in zitten. Voor de GTA reeks zou ik minimaal 14+ of 16+ goed vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het niet helemaal eens met de stelling, want ik ben nooit agressief geworden na het spelen van een game voor 18+. :t Ik speel al GTA sinds ik 11 ben. Natuurlijk snap ik dat dat bij anderen weer tegenovergesteld kan zijn. Er zijn genoeg kinderen (zo zal ik het maar zeggen) die er zeer agressief van worden.

Ik vind dat bij sommige games de leeftijdslimiet omlaag moet. Er zouden dan in principe alleen maar de icoontjes op hoeven. Leeftijd moeten de ouders maar uitmaken. Mijn ouders vonden het toendertijd goed dat ik GTA voor me verjaardag vroeg van hun. Ik leerde GTA kennen via een vriend, die had GTA III. Maar ik dwaal weer af... :7

Even als kort antwoord: Ik ben het niet eens met de stelling "PEGI rating is altijd terecht".

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Soms vind ik het echt terechts(GTA bijvoorbeeld, al is het maar om de seks, want iedereen heeft tegenwoordig wel een moord of iets in die richting gezien op TV lijkt me).

Maar soms is het onterecht vind ik, zoals al eerder genoemd DiRT2 en DTM Race Driver 3. Het draait er om racen, maar maakt dat aggressief? Lijkt me niet, tenminste mij niet en ik race vele uurtjes achter mijn PC hoor. Ik zie er dus niet altijd de nut van in om games zo'n hoge leeftijd te geven, maar mijn ouwe boeren l*llenverstand zal waarschijnlijk iets niet snappen dat ze bij Pegi wel doen.

Dus ik ben er niet helemaal mee eens, al hebben ze het ook vaak genoeg gewoon goed.

Link to comment
Delen op andere websites

Soms vind ik het echt terechts(GTA bijvoorbeeld, al is het maar om de seks, want iedereen heeft tegenwoordig wel een moord of iets in die richting gezien op TV lijkt me).

Maar soms is het onterecht vind ik, zoals al eerder genoemd DiRT2 en DTM Race Driver 3. Het draait er om racen, maar maakt dat aggressief? Lijkt me niet, tenminste mij niet en ik race vele uurtjes achter mijn PC hoor. Ik zie er dus niet altijd de nut van in om games zo'n hoge leeftijd te geven, maar mijn ouwe boeren l*llenverstand zal waarschijnlijk iets niet snappen dat ze bij Pegi wel doen.

Dus ik ben er niet helemaal mee eens, al hebben ze het ook vaak genoeg gewoon goed.

Op tv zie je ook zovaak seks of iets in die richting heur. Dan nog zou het omlaag kunnen want als je 15 bent weet je ook wel wat dat is enzo.

Ben het wel eens mee GTA Tom, zet er alleen de icoontjes op en dan kan de vader/moeder van het kind bepalen op welke leeftijd hij/zij het speelt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind die ratings wel goed maar ik zou het wel dus rot vinden als je gta echt helemaal top vindt

en niet thuis mag spelen omdat je bijv nog maar 13 bent en voor 18+ terwijl ik die rating best wel hoog vindt,

in Engeland gebruiken ze nu de zwaar geweldadige games op de basisschool om zo de leerlingen te laten onderscheiden wat nou goed of slecht is. :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind wel dat er in films heel wat gruwelijkere dingen komen dan in games, en die worden dan minder gerated? (Saw,...)

Overigens, het is ook alleen maar een waarschuwing, geen regel.

In winkels word het zowat wel gewoon als regels gebruikt hoor :S .

Link to comment
Delen op andere websites

In winkels word het zowat wel gewoon als regels gebruikt hoor :S .

Ja, tuurlijk. De PEGI regeling moeten ze gebruiken, ze mogen deze niet aan kinderen onder die bepaalde leeftijd verkopen. Het is inderdaad gewoon een regel, welke sommige winkels niet toepassen. Zoals een winkel hier, geeft je alles wel mee. Omdat je 'hem anders bij vrienden wel speelt'. Nouja, ideaal toch. Daarnaast klopt het inderdaad bij sommige spellen niet, maar toch. PEGI zal er vast wel wat vanaf weten hoor..

Link to comment
Delen op andere websites

ach, zo'n rating is zo-wie-zo gaar.Misschien voor een overbezorgde ouder, maar meestal merk je al meteen of et een spelletje is voor 7 jarige of gewoon voor het volledige publiek ( 12+).

en het niet mogen kopen van PEGI 18+ games door een (bijv.) 14 jarige vind ik ook gaar, want je kan ze zonder problemen downloaden op bijv. steam.

ik vind ook dat die ratings, wat anders mogen. K/T/A Ratings ofzo ( Kids/Teen/Adult ) maar ook daarbij moet et alleen bij advies blijven... destijds kocht ik als 14 jarig joggie GTA3 en had er geen probleem mee, maar een oma van 80 zou er miss wel problemen mee hebben...

dus vind ik et altijd terecht? nah... :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

ik vind het vaak wat overdreven die Ratings, neem Dirt 2 eens als voorbeeld; 12+ voor een racegame! komaan man!

ja dat is een leuke, ben het met je eens maar er zijn een aantal redenen aangebonden(zeg neit dat ik ze terecht vind);

-Overdreven veel reclame naar energy drinks, niet bepaald gezonde troep

-Beetje grof taalgebruik, woorden zoals 'dude' en dat zulk taal

-de verwijzingen naar extreme sports

Al met al vin ik ze soms wat overdreven, maar met gta zeker niet. Kinderen moeten opgeleid worden tot een bepaald beroep, niet tot volwaardige moordmachines

Link to comment
Delen op andere websites

ik vind het vaak wat overdreven die Ratings, neem Dirt 2 eens als voorbeeld; 12+ voor een racegame! komaan man!

ja dat is een leuke, ben het met je eens maar er zijn een aantal redenen aangebonden(zeg neit dat ik ze terecht vind);

-Overdreven veel reclame naar energy drinks, niet bepaald gezonde troep

-Beetje grof taalgebruik, woorden zoals 'dude' en dat zulk taal

-de verwijzingen naar extreme sports

Al met al vin ik ze soms wat overdreven, maar met gta zeker niet. Kinderen moeten opgeleid worden tot een bepaald beroep, niet tot volwaardige moordmachines

-Energy drink reclames zijn nou niet bepaald aanstootgevend, er zijn ergere dingen (bier reclame, sigaretten reclame..)

-'Dude' lijkt niet eens op een scheldwoord je kunt het als het ware vergelijken met 'gast'.

-Extreme sports zijn gewoon sporten zoals surfen, skaten en motorcrossen etc. (Wel in ExtremeSports op TV)

Ik weet niet wie dit tegen jou gezegd heeft, maar het is nou niet echt iets waarvoor je een 12+ rating geeft.

Link to comment
Delen op andere websites

ik vind het vaak wat overdreven die Ratings, neem Dirt 2 eens als voorbeeld; 12+ voor een racegame! komaan man!

ja dat is een leuke, ben het met je eens maar er zijn een aantal redenen aangebonden(zeg neit dat ik ze terecht vind);

-Overdreven veel reclame naar energy drinks, niet bepaald gezonde troep

-Beetje grof taalgebruik, woorden zoals 'dude' en dat zulk taal

-de verwijzingen naar extreme sports

Al met al vin ik ze soms wat overdreven, maar met gta zeker niet. Kinderen moeten opgeleid worden tot een bepaald beroep, niet tot volwaardige moordmachines

-Energy drink reclames zijn nou niet bepaald aanstootgevend, er zijn ergere dingen (bier reclame, sigaretten reclame..)

-'Dude' lijkt niet eens op een scheldwoord je kunt het als het ware vergelijken met 'gast'.

-Extreme sports zijn gewoon sporten zoals surfen, skaten en motorcrossen etc. (Wel in ExtremeSports op TV)

Ik weet niet wie dit tegen jou gezegd heeft, maar het is nou niet echt iets waarvoor je een 12+ rating geeft.

ow denk je dat? nou noem jij eens een andere reden dan?

-Energy Drinks zijn niet bepaald gezond voor kinderen onder de 12(erboven ook niet, maar eronder is gevaarlijk) dus das al 1 reden.

-Nou ik wil niet veel zeggen maar denk niet dat je baas het appricieert als jij hem met 'gast' benoemt of 'gozer' en zulk taalgebruik hebt, nog een reden.

-Extreme sports zijn nou niet graag gewilt, omdat het ook vaak gerelateert word met vandalisme(Mensen noemen skaters enzo vaak vandalen omdat ze de lak van railings enzo vernaaien), tadaa nog een reden.

Maar aangezien dit volgens jou geen redenen zijn, noem jij eens een paar wat wel een reden ervoor zou kunnen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...