Jump to content

Garry's Mod


Fezz

Recommended Posts

Garry's Mod

Ontwikkelaar: Garry Newman

Uitgeve: Valve

Genre: Free-Roam

Platforms:Windows en Mac

Aantal spelers: 1 tot 128

Release:

December, 2004 (originele release)

November 29, 2006 (Steam release)

Demo: Garry's Mod 9 (oude versie, gratis)

Website: Garrysmod.com

Filmpje(outdated)

Garry's mod is erg leuk als je wilt klooien met de onderdelen van Source Games. Je hebt minimaal 1 source game nodig (zoals Team Fortress 2 (die nu gratis is)) Garry's Mod is op Steam te koop voor € 10,- en is ook te koop in een bundel met Counter-Strike: Source.

In Garry's Mod kun je (als je de bijbehorende spellen op Steam geïnstalleerd en minstens 1 maal gespeeld hebt) met alle props (objecten) spelen die bijgeleverd bij de bijhorende game zijn. Er zijn veel plug-ins voor Garry's Mod. Veel props, plug-ins of maps kun je downloaden op Garrysmod.org Om deze mods te installeren, zie een tutorial bij supergtagamer:

Garry's Mod Modding tutorial

Ik heb een tut gemaakt over hoe je moet modden in garry's mod.

Belangrijk

Voor je gaat beginnen is het belangrijk dat je een back up maakt van je gmod map.

Die map staat hier: C:///Program Files/Steam/steamapps/inlognaam/garrysmod/garrysmod

Stap 1

Download een mod. Ik gebruik altijd de site: www.garrysmod.org

Inloggen kom je wel uit.

Stap 2

Heb je dit gedaan? Dan open je de .rar file en je zult mappen zien.

Ga nu naar "C://program files/steam/steamapps/inlognaam/garrysmod/garrysmod/plugins"

Stap 3

Ga nu weer naar je .zip/.rar file. Je hebt er of mappen of programma's in staan.

Als er een map in zit met een info file in, stop de map dan in de plugins folder.

Zit er een .bsp bestand in, stop het dan in de /maps folder in "C://program files/steam/steamapps/inlognaam/garrysmod/garrysmod/plugins"

Stap 4

Nu testen we de mod.

Open garry's mod, en klik op "q" dan open je het spawn menu.

Als je een wapen het geïnstalleerd, lijkt het me logisch dat je kijkt in de map: wapens

Klik je nieuwe wapen(s) aan, en je hebt ze. Staan ze er niet? Helaas, dan werken ze niet.

Als je ze niet kunt vinden, kijk je bij de enalaatse map (waar je ook de bounchy balls kunt vinden)

en als ze daar niet staan... Dan werkt de mod niet. De mod kan schadelijk zijn, en dus is het handig om het te verwijderen.

Veel plezier:

supergtagamer

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GuitarGuy666

    14

  • Votair

    5

  • .PhoeniX.

    4

  • Crypteq

    3

in garry's mod heb ik geen gewone wapens (wel gewoon die psychic gun enzo) maar geen machine geweren etc. weet iemand hoe ik die kan toevoegen? of pakken?

met 1, 2, 3, 4, 5, 6. bijv. een keer 2 is een pistool 2x op 2 drukken is revolver snap je?

En het installeren is simpel: download er een naar keuze. open het zip file en extract het op je bureaublad. dan komt het allemaal in een map.

Ga naar deze mappen: computer>C>program files>steam>steamapps>jouw steam ID>Garry's mod> garry's mod.

Dan open je de map met je bestanden. Bijvoorbeeld: de Lua map open je in bijde locaties dan open je weer de volgende map etc. bestaat de volgende map niet?

Dat plaats je de map in de locatie. Maar zijn het allemaal bestanden? plaats ze in de map die staat aangegeven.

Dat doe je ook met Materials en models, sound etc.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...

Als je Gmod hebt, Kan je gelijk aan de slag!

Maak foto's in het spel van zelfgemaakte leuke plaatjes!

Zo kan je hier wat wapen mods en tools downloaden:Klik

Maar inloggen om te downloaden geeft wel gezeur :( Maar als je het snapt, lukt het je wel ;)

Zo maak je wat je wilt :)

Supergtagamer

>>> Door Kai-ShockWave: Post verplaatst. Een apart topic is echt niet nodig hiervoor. <<<

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Ik snap iets niet,

ik heb gewoon Gmod 9 gedownload(wat gratis is)

geinstalleerd.

kijk ik in de map,

zie ik nix, behalve allemaal mapjes wat je nodig heb, maar geen Gmod zelf,

Help,

Je moet wel steam hebben.

EDIT: Gmod 9 is het spel niet :puh:

Bewerkt: door supergtagamer
Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap iets niet,

ik heb gewoon Gmod 9 gedownload(wat gratis is)

geinstalleerd.

kijk ik in de map,

zie ik nix, behalve allemaal mapjes wat je nodig heb, maar geen Gmod zelf,

Help,

Je moet wel steam hebben.

EDIT: Gmod 9 is het spel niet :puh:

@ hierboven , ben jij valve fan? zoja , welke valve games heb je, ik ben ook valve fan ^^ Mijn bezittingen:

L4D2

TF2

CS:S

HL2 epi 1

HL2DM

gmod

Portal

en hldms ^^ ( en ook nog hl2 los coast mr dat doet er nie toe )

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap iets niet,

ik heb gewoon Gmod 9 gedownload(wat gratis is)

geinstalleerd.

kijk ik in de map,

zie ik nix, behalve allemaal mapjes wat je nodig heb, maar geen Gmod zelf,

Help,

Je moet wel steam hebben.

EDIT: Gmod 9 is het spel niet :puh:

@ hierboven , ben jij valve fan? zoja , welke valve games heb je, ik ben ook valve fan ^^ Mijn bezittingen:

L4D2

TF2

CS:S

HL2 epi 1

HL2DM

gmod

Portal

en hldms ^^ ( en ook nog hl2 los coast mr dat doet er nie toe )

Op steam heb ik:

Team fortress 2, Bully, Quantum of Solace, Half life 2(en ep: 1/2) en Counterstrike source, and at last but not least: Garry's mod.

PS: Heb jij L4D2? Als je de kopie erbij hebt, zou je die dan aan mij willen geven?

Link to comment
Delen op andere websites

Garry's Mod Modding tutorial

Ik heb een tut gemaakt over hoe je moet modden in garry's mod.

Belangrijk

Voor je gaat beginnen is het belangrijk dat je een back up maakt van je gmod map.

Die map staat hier: computer/program files/steam/steamapps/gebruikersnaam/garry's mod/garry's mod

Stap 1

Download een mod. Ik gebruik altijd de site: www.garrysmod.org

Inloggen kom je wel uit.

Stap 2

Heb je dit gedaan? Dan open je de .rar file en je zult mappen zien.

Ga nu naar "computer/program files/steam/steamapps/gebruikersnaam/garry's mod/garry's mod"

Stap 3

Ga nu weer naar je rar file. Je hebt er of mappen of programma's in staan.

De losse programmas (die niet in een map zitten) stop je in de map waar je nu zit bij

je andere venster met de gmod map. Die losse bestanden stop je in die map. Als dat niet

werkt, stop je ze in de map: Addons

Als je nu een map hebt waar: "lua" op staat, zoek je de lua map op in je andere venster.

Open die map. Als je nuin je rar file losse bestanden in de lua map hebt zitten, stop je die in de

lua map in je andere venster. Dan kunnen er ook nog mappen

in het rar file zitten. Die zoek je op, en stop je die bestanden er weer in.

Zo ga je door.

Nu doe je dit ok met de model map of die andere dingen.

stap 4

Nu testen we de mod.

Open garry's mod, en klijk op "q" dan open je het spawn menu.

Als je een wapen het geinstalleerd, lijkt het me logysch dat je kijkt in de map: weapons

Klik je nieuwe wapen(s) aan, en je hebt ze. Staan ze er niet? Helaas, dan werken ze niet.

Als je ze niet kunt vinden, kijk je bij de een na laatse map (waar je ook de bounchy balls kunt vinden)

en als ze daar niet staan... Dan werkt de mod niet. De mod kan schadelijk zijn, en dus is het handig om he te verwijderen.

Veel plezier:

supergtagamer

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...