Jump to content

[Stelling]Tweedimensionale videogames hebben hun tijd gehad


Fiegel5

Stelling van de week  

35 leden hebben gestemd

  1. 1. Tweedimensionale videogames hebben hun tijd gehad

    • Eens
      9
    • Oneens
      26


Recommended Posts

Oneens! Tweedimensionale games zijn vaak veel toegankelijker voor casual-gamers! Daarbij vind ik de sfeer en de gameplay vaak veel beter! It's just; the feeling! Vooral de ouder Super Mario Bross, Super Mario World, Mega Men en Sonic The Hedgehog-series waren geweldig! Ik moet nog steeds eens een Megadrive kopen! Hier kan geen Virtual Console tegenop! Gelukkig worden er zo langszamerhand weer meer 2D-games gemaakt! Ik ben dan ook van plan een Wii te gaan kopen aangezien er nu veel meer 2D-games zijn, en dan vooral op de Wii! Helaas hebben deze een of ander vreemd, overbodig ''3D-tintje''..

@Fiegel: Bedankt :) !

Edit: Goed om te zien dat er al 4 stemmen ''oneens'' hebben gestemd en nog niemand ''eens'' heeft gestemd!

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb oneens gestemd. Zolang het een 2D game is met een goed verhaal, ben ik er wel voor te porren. Ik speel games echt niet alleen omdat ze zo mooi 3D zijn (ik geef toe, het oog wil ook wat) Ik speel vooral een game met een goed verhaal. Super Mario Bros speel ik nog geregeld, en platter dan dat kan natuurlijk niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb oneens gestemd. Zolang het een 2D game is met een goed verhaal, ben ik er wel voor te porren. Ik speel games echt niet alleen omdat ze zo mooi 3D zijn (ik geef toe, het oog wil ook wat) Ik speel vooral een game met een goed verhaal. Super Mario Bros speel ik nog geregeld, en platter dan dat kan natuurlijk niet.

Hier heb je gelijk in. Ik vindt dit soort dingen ook nog leuk :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb oneens gestemd. Zolang het een 2D game is met een goed verhaal, ben ik er wel voor te porren. Ik speel games echt niet alleen omdat ze zo mooi 3D zijn (ik geef toe, het oog wil ook wat) Ik speel vooral een game met een goed verhaal. Super Mario Bros speel ik nog geregeld, en platter dan dat kan natuurlijk niet.

Een game kan mooi zijn zonder ook maar enige 3D-effecten! Neem bijvoorbeeld Super Mario World 2: Yoshi's Island! Of Super Mario World 1! Dat waren toch wel de échte toppers! Overigens hoef je techniek niet te gebruiken voor 3D-games, je kan ook gewoon 2D-games maken met extreem veel levels en ingewikkelde levels (hijgh, slobber, kwijl)!

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

Oneens, want ik speel ze nog weleens. Niet meer zo vaak, maar mij oom had een aantal jaren geleden nog een Nintendo Entertainment System ofzoiets. Was wel leuk om dan games als Mario te spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Oneens! Vind het ook best raar dat nog zoveel mensen zeggen van wel. Zelfs "echte" 2D games van 15 jaar oud kunnen nog erg vermakelijk zijn. Speel je nog een 5 jaar oude 3D game? (ga nou niet bijdehand doen :7 ) Vaak lang niet zo veel als die vele 2D classics. Pacman, Space Invaders, Tetris en Dig Dug worden nog dagelijks gespeeld. Misschien wel geüpdatet naar een moderne versie, maar het principe blijft hetzelfde.

Daarnaast komen nog steeds hele, hele goede 3D games uit in een 2D perspectief. Zo kan ik niet wachten op LBP2 aangezien ik deel 1 plat gespeeld heb en Trine vind ik ook een zeer interessante titel.

2D gaming dead? No way! :t

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...