Jump to content

PS3 disk drive probleem


Miek

Recommended Posts

Heey

Sinds vandaag heb ik een probleem. Ik speel al 2 maanden non stop( zonder de disk er dus uit te halen) F1 2010 maar vandaag wou ik eens GTA spelen. De disc F1 2010 wou niet meer uit de PS3 komen. Gevolg: ik moest zoeken op internet en ik vond een trucje om hem er weer uit te vissen (15 sec eject knop drukken). Problem solved, dacht ik , laat ik GTA spelen.

Ik wil GTA IV in de disk speler duwen, maar hij wordt niet opgenomen door de drive ! Hij zit er gewoon in vast. Gelukkig kan ik hem er weer uitvissen door op de eject knop te drukken (soms werkt ie wel, soms werkt ie niet, de eject knop, raar) . Ik heb ondertussen een vrij slecht trukje gevonden om weer spellen te kunnen spelen: als ik 15 sec de eject knop druk, gaat mijn spel disc in de disk drive en er weer uit. Maar hij blijft nooit zitten; DUS OP het moment dat de disc in de PS3 zit, schakel ik hem uit ( door de stroomtoevoer uit te trekken aan de schakelaar achter de PS3) dit is erg slecht voor het systeem dat ik zomaar de stroomtoevoer uitzet maar het is de enige manier dat de disc wordt opgenomen en blijft zitten. Hij wordt dan dus weer gewoon gelezen en ik kan spelen.

Maar in de normale modus van PS3 (dus als ik gewoon speel of rond zit te kijken op me ps3) kan ik geen disc laten inwerpen of opnemen, moet ik altijd eerst 15 sec de eject knop indrukken, , neemt hij de disc op, maar dan werpt hij hem weer uit, dus zorg ik ervoor dat de PS3 uitvalt voor hij de disc weer uitwerpt. Als ik de PS3 opniuew opstart blijf de disk zitten en kan ik dus verder spelen...

Erg lastig, eerst wou hij ook de disk niet meer uitwerpen, nu wel weer, maar nu wil hij ze neit meer opnemen. wat moet ik doen?? Please help. Ik heb geen zin om 150 eu te betalen voor een nieuwe drive.

http://www.youtube.com/watch?v=5FqbTQe9xwM

Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem even aan dat je geen garantie meer hebt?

Je zou zelf even de PS3 open kunnen doen en kijken of je er iets kan zien. Als je de DVD-drive zou moeten vervangen moet je de PS3 toch openmaken enzo.

Ik kan nergens zien op m'n PS3 waar er mogelijkheden zijn om ze te openen, kan je me even helpen?

Link to comment
Delen op andere websites

Zover ik weet heb je twee mogelijkheden. Je pakt een hamer en slaat je PS3 aan diggelen, of je gebruikt je hersenen en gaat op google en youtube filmpjes opzoeken. Heb zelf nooit de behoefte gehad om mijn PS3 uit elkaar te halen, dus hoe het werkt weet ik ook niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Uhm ja, die lijkt mij aardig aan de klote.

over het algemeen houd ik de CDs er ook vaak gewoon in, maarja mijne werkt nog wel.

Iets wat me wel opmerkte is dat mijn broer dat probleem wel een keer had, hij duwde domweg de hele disk derin en toen kwam hij der dus ook niet uit, maar

dat was opgelost door het systeem gewoon opnieuw op te starten. Ik denk echt wel dat hij gewoon "kapot" is.

Het kan zijn dat er een veertje uit is gesprongen ofzo die kijkt of er iets in de Cd gleuf wordt gedouwd.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Uhm ja, die lijkt mij aardig aan de klote.

over het algemeen houd ik de CDs er ook vaak gewoon in, maarja mijne werkt nog wel.

Iets wat me wel opmerkte is dat mijn broer dat probleem wel een keer had, hij duwde domweg de hele disk derin en toen kwam hij der dus ook niet uit, maar

dat was opgelost door het systeem gewoon opnieuw op te starten. Ik denk echt wel dat hij gewoon "kapot" is.

Het kan zijn dat er een veertje uit is gesprongen ofzo die kijkt of er iets in de Cd gleuf wordt gedouwd.

Echt waar he weer al een probleem met die kut Blu-ray speler.

ik heb 2 oplossingen

1. Koop Playstation 3 Slim

2. Donder je PS3 in de prullenbak en koop Xbox 360

Link to comment
Delen op andere websites

Echt waar he weer al een probleem met die kut Blu-ray speler.

ik heb 2 oplossingen

1. Koop Playstation 3 Slim

2. Donder je PS3 in de prullenbak en koop Xbox 360

Echt waar, alsof een Xbox 360 feilloos is :schater:

Maargoed, Miek, heb je nog garantie, als je garantie hebt hoef je toch niks te betalen voor reparatie?

Anders heb je nog marktplaats beuners(er zullen vast ook wel een aantal Belgische klussers zijn) die dat evt. kunnen doen.

Maar onderaan je PS3 heb je een sticker waarop staat als die sticker stuk is, dat je garantie weg is, en achter dat stickertje zit een schroefje zodat je de deksel eraf kunt halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...