Jump to content

PS3 disk drive probleem


Miek

Recommended Posts

Heey

Sinds vandaag heb ik een probleem. Ik speel al 2 maanden non stop( zonder de disk er dus uit te halen) F1 2010 maar vandaag wou ik eens GTA spelen. De disc F1 2010 wou niet meer uit de PS3 komen. Gevolg: ik moest zoeken op internet en ik vond een trucje om hem er weer uit te vissen (15 sec eject knop drukken). Problem solved, dacht ik , laat ik GTA spelen.

Ik wil GTA IV in de disk speler duwen, maar hij wordt niet opgenomen door de drive ! Hij zit er gewoon in vast. Gelukkig kan ik hem er weer uitvissen door op de eject knop te drukken (soms werkt ie wel, soms werkt ie niet, de eject knop, raar) . Ik heb ondertussen een vrij slecht trukje gevonden om weer spellen te kunnen spelen: als ik 15 sec de eject knop druk, gaat mijn spel disc in de disk drive en er weer uit. Maar hij blijft nooit zitten; DUS OP het moment dat de disc in de PS3 zit, schakel ik hem uit ( door de stroomtoevoer uit te trekken aan de schakelaar achter de PS3) dit is erg slecht voor het systeem dat ik zomaar de stroomtoevoer uitzet maar het is de enige manier dat de disc wordt opgenomen en blijft zitten. Hij wordt dan dus weer gewoon gelezen en ik kan spelen.

Maar in de normale modus van PS3 (dus als ik gewoon speel of rond zit te kijken op me ps3) kan ik geen disc laten inwerpen of opnemen, moet ik altijd eerst 15 sec de eject knop indrukken, , neemt hij de disc op, maar dan werpt hij hem weer uit, dus zorg ik ervoor dat de PS3 uitvalt voor hij de disc weer uitwerpt. Als ik de PS3 opniuew opstart blijf de disk zitten en kan ik dus verder spelen...

Erg lastig, eerst wou hij ook de disk niet meer uitwerpen, nu wel weer, maar nu wil hij ze neit meer opnemen. wat moet ik doen?? Please help. Ik heb geen zin om 150 eu te betalen voor een nieuwe drive.

http://www.youtube.com/watch?v=5FqbTQe9xwM

Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem even aan dat je geen garantie meer hebt?