Jump to content

[Stelling] 2010 Bracht ons betere games dan 2009


Fiegel5

Recommended Posts

Lastige keuze, het is wat je onder beter verstaat. Kijk je naar pure kwaliteit, dan is het logische antwoord ja, de techniek wordt met de jaren steeds beter dus logischerwijs de games ook. Grafisch worden de games steeds mooier en geluidstechnisch ziet alles ook steeds beter in elkaar. hoogtepunt hierin zijn de steeds realistischere bewegingen en lipsync van de personages.

Kijk je naar beter in de zin van originaliteit kan je je vraagtekens plaatsten. Tuurlijk er zijn vele geweldige originele games gekomen, het eerste waar ik dan aan moet denken is Heavy Rain. Daarnaast hebben we dit jaar ook de echte opmars van apple gezien met de games op de Iphone en Ipod touch en natuurlijk ook de Ipad. Hier bruist het van de originaliteit in games. Toch als je echt puur naar de echte toptitels van dit jaar gaat kijken zijn het overgrote gedeelte vervolg delen van eerdere games en hierin is er niet echt sprake van originaliteit.

Maarja ik denk als je op die manier gaat kijken dat het echt azijnzeiken begint te worden dus mijn mening is dat 2010 betere games heeft gebracht dan 2009. Kijk naar Red Dead Redemption, Gran Turismo 5, Halo: Reach, Mass Effect 2, FIFA II, Assassin's Creed: Brotherhood en mijn nummer 1 van dit jaar Heavy Rain. Dit zijn stuk voor stuk geweldige games en verdienen hun succes absoluut. Hiermee wil ik overigens het jaar 2009 ook niet te kort doen want dat jaar heeft in mijn ogen ook echt geweldige games gebracht, denk aan een Uncharted 2 etc. Toch vind ik dat games ieder jaar beter worden dmv verbeterde technieken dus is 2010 beter.

Link to comment
Delen op andere websites

Maarja ik denk als je op die manier gaat kijken dat het echt azijnzeiken begint te worden dus mijn mening is dat 2010 betere games heeft gebracht dan 2009. Kijk naar Red Dead Redemption, Gran Turismo 5, Halo: Reach, Mass Effect 2, FIFA II, Assassin's Creed: Brotherhood en mijn nummer 1 van dit jaar Heavy Rain. Dit zijn stuk voor stuk geweldige games en verdienen hun succes absoluut. Hiermee wil ik overigens het jaar 2009 ook niet te kort doen want dat jaar heeft in mijn ogen ook echt geweldige games gebracht, denk aan een Uncharted 2 etc. Toch vind ik dat games ieder jaar beter worden dmv verbeterde technieken dus is 2010 beter.

Behoorlijk ondergewaardeerd naar mijn mening :( .

OT: Naar mijn mening bracht 2010 ons goede games, ik kan dit niet vergelijken met 2009 aangezien ik me daar niets meer van kan heugen. Overigens loop ik 10 à 5 jaar achter met games ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk het wel, eigenlijk wel logisch aangezien we elk jaar weer een stapje vooruit gaan qua techniek en het grafische werk. Ik ben het eens met Ikkes, de originaliteit is ver te zoeken bij de meeste ontwikkelaars. De gamers willen een keer wat anders dan Call of Duty of Fifa. Dit jaar heb ik geen originaliteit gevonden in games, bijna alle (top) titels hadden een twee achter hun naam. Noem ze maar op, Just Cause 2, Mass Effect 2, Mafia 2, Bad Company 2 en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen. Natuurlijk, ze zijn best leuk om te spelen maar je weet allemaal al wat je kunt verwachten. Het is vrijwel allemaal hetzelfde, bedenk eens wat nieuws. Ik zelf heb erg genoten van Red Dead Redemption, wat mij betreft ook de beste game van het jaar. Als je kijkt naar de sfeer, gameplay en het verhaal, echt fantastisch. Kortom, 2010 heeft ons in zekere zin betere games gebracht maar het is allemaal vrijwel van hetzelfde. Maar als je weer kijkt naar de techniek is 2010 absoluut een beter jaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil geen ''originaliteit'' bij FIFA, voetbal is voetbal. Ik wil geen streakers die het veld op rennen of andere ''originaliteit''. Andere voorbeelden kan ik me niet bedenken, jij wel?

Mijn punt is dat de meeste game ontwikkelaars in herhaling vallen, ze komen steeds weer met het zelfde principe. Sla eens een andere weg in, als je bijvoorbeeld kijkt naar de wat kleinere games voor PlayStation Network of Xbox Live, daar zit vaak genoeg originaliteit in. Ook veel verrassende dingen die we nog niet eerder hebben gezien in het verleden.

Link to comment
Delen op andere websites

hmm...

vond het tegenvallen, van wat betreft de verwachtingen.

Mafia 2 was minder

Cod: was en wordt minder

maar ook zaten er wel goede titels onder:

Mass Effect 2

Fallout New Vegas

al was deze laatste ook niet echt vernieuwend...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind zelf van wel. Natuurlijk komen er weer jaarlijkse versies uit van bepaalde gameseries, maar de aparte titels die we zagen waren zeer goed. Ikzelf, verwend Nintendo-speler, heb een goed jaar gehad met de DS en Wii. Er kwamen zeer goede games uit, zoals Super Mario Galaxy 2, Pokemon SoulSilver, Miles Edgeworth. De nieuwe, maar zeer goede Professor Layton En De Verloren Toekomst was ook zeer goed. Ik vond het een zeer goed jaar, ook als ik kijk naar de PC. Er zijn zeer goede en leuke games uitgekomen, waar sommigen zeer goed uitgewerkt zijn. Natuurlijk moet ik RDR niet vergeten, wat een meesterwerk was. Ik weet zeker dat het een beter jaar was voor de games, maar in 2011 zal het allemaal wel weer beter worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn punt is dat de meeste game ontwikkelaars in herhaling vallen, ze komen steeds weer met het zelfde principe. Sla eens een andere weg in, als je bijvoorbeeld kijkt naar de wat kleinere games voor PlayStation Network of Xbox Live, daar zit vaak genoeg originaliteit in. Ook veel verrassende dingen die we nog niet eerder hebben gezien in het verleden.

Probleem hier is dat het maken van grote games steeds meer geld kost, de techniek wordt gewoon duurder. Om het rendabel te houden kiezen ontwikkelaars dus (helaas) vaak voor de "makkelijke" en veilige weg waarvan ze weten dat ze er heel veel exemplaren van gaan verkopen. Wat ook moet, want anders houden ze het hoofd niet meer boven water. Het wordt jammer genoeg dus steeds zeldzamer dat ontwikkelaars risico's nemen, waaruit vaak de beste games uit voortkomen.

Games voor PSN, Xbox Live en Ipod/Iphone/Ipad hebben vaak een veel minder klein budget en krijgen veel meer ruimte om te experimenteren. Daarom is het echt een aanwinst voor de gameindrustrie dat dit "platform" echt zulke stappen heeft gemaakt het afgelopen jaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...