Jump to content

V6.0 Released!


Dutchy3010

Recommended Posts

Versie 6.0 - Download

Veranderingen t.o.v. versie 5.0:

  • Grote bug gefixed, we denken dat dit veel onbekende en niet-reproduceerbare crashes heeft gegeven.
  • Voor het kleuren van objective teksten wordt vanaf deze versie een + gebruikt, in plaats van een ~. Dus +r+, dan wordt de tekst rood. Reden hiervoor is dat ~ zorgde voor veel crashes. We hebben ook een shortcut gemaakt. CTRL-r zorgt voor +r+.
  • Wanneer je een objective edit, hoef je niet je tekst opnieuw te typen.
  • Je kunt een storyline maken. Zie beta topic voor meer informatie over de storyline.
  • Je kunt tijdens de storyline (dus niet tijdens de missies, maar tijdens de "tijd tussendoor", een menuutje openen door op Y+N te drukken (dus tegelijk op Y en op N). Daarin heb je "Abort" (verlaat de storyline, terug naar design mode), "Save Progress" (sla op hoe ver je in de storyline bent, daar kan je later beginnen) en "Load progress" (dan kan je terug naar waar je opgeslagen hebt).
  • Kopieer een actor met CTRL+P. DYOM gebruikers hadden dit aangevraagd, zodat niet telkens alle eigenschappen van een actor hoeft worden gezet. Met deze functie kopieer je letterlijk een actor.

Het doel van de beta's was om zoveel mogelijk bugs te fixen. We hebben heel wat bugs gefixt, maar wanneer je nog meer bugs vind, zeg dat alsjeblieft.

We hadden wel wat problemen. De mod is te groot nu; we hebben teveel bytes gebruikt (200.000 is maximum). We moesten het nog gaan verkleinen ook. :7

Je kunt een voorbeeld van een Storyline downloaden van de DYOM GTAGarage pagina (gemaakt door een lid van GTAForums.com, Secronom President). Download.

Veel plezier met DYOM, en een goed 2011!

Link to comment
Delen op andere websites

Klinkt goed, heb 'm gelijk geïnstalleerd. Zal zo die voorbeeld-storyline eens spelen om een beter beeld te krijgen over hoe het nu precies in mekaar steekt. :sigaar:

Edit: Hoe bedoel je trouwens, "te groot"? Paste hij niet meer op GTAGarage? Of kan GTA San Andreas niet meer bytes aan? :puh: Er zijn toch geen features eruit gehaald hierdoor?

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

SA/Main kan maar 200.000 bytes zijn. De originele main.scm is 194.146, die van ons was over de 200.000. Het mooie van SCM is dat je vaak dingen die je zo kort mogelijk heb gemaakt toch nog korter kunt maken, zodat het bytes scheelt. Zo zitten we nu NET onder de 200.000. Geen features zijn hierdoor dus weg. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ah oke. En dat limiet is zeker niet aan te passen? :puh:

Maar aan de andere kant heb ik wel wat puntjes gevonden:

  • Dat tekstsysteem met + in plaats van ~ werkt volgens mij nog niet helemaal perfect. Ik voegde het toe met Ctrl + Y ect, echter toen ik het uitteste was de tekst enkel wat vier blokjes op de plaatsen waar een + hoorde te staan en de rest van de tekst was gewoon onzichtbaar. Aan het einde van de cutscene crashte SA zelfs met een "Niet Verzenden"-melding. :(
  • Het routesysteem kan misschien wel een beetje uitgebreider. Ten eerste is het jammer dat elke keer als je de actor Edit, je de route opnieuw moet doen. Dit geld ook als er maar één klein foutje in de route zit, moet je eerst de hele route opnieuw leggen. Dit kost behoorlijk wat van die checkpoints. Als je namelijk een Actor Edit die je eerder al een route hebt toegewezen, pakt 'ie de oude ID's van die punten niet meer. DYOM telt gewoon verder af.
    Bijvoorbeeld: Ik gebruik punt 250 t/m 300. Ik Edit de actor voor een ander wapen. Daardoor moet ik ook de route weer opnieuw instellen. Wat resulteerd dat ik nu punt 200 t/m 250 moet gebruiken. En die 50 van de oude route? Die zijn volgens mij onbruikbaar geworden dan.

En misschien nog een ideetje voor het routesysteem:

  • Maak routepunten zichtbaar in de editorsmode met een pion ofzo. En dat je dan elk routepunt individueel kunt aanpassen. Of vanuit de Actor gelijk de hele route aanpassen, indien je dat wil. Dit maakt het veel gemakkelijker en zo hoef je niet de route 10x te herleggen als je telkens weer een klein foutje tegenkomt.

Ik hoop dat het allemaal duidelijk is uitgelegd en dat jullie er wat mee kunnen. Ik hoop ook dat jullie begrijpen dat ik de mod niet wil afkraken, enkel verbeteren. Want het is uiteraard een schitterende mod. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

1. We hebben al meer gehoord over kleuren van teksten e.d. Hier zullen we nog even goed naar kijken.

2. Wanneer je een nieuwe route definieert, gebruik je inderdaad andere punten. Nadat je de nieuwe route echter geaccepteerd hebt, gooit hij de oude route weg en komen die punten dus weer beschikbaar voor een andere route. Dit is om te voorkomen dat de eerdere route wordt "overschreven" terwijl je later op cancel drukt (dan is het niet meer mogelijk om naar de oude route te gaan).

Je kunt toch gewoon de route houden door op "use existing" te klikken in plaats van "define route"? Je bent zeker niet verplicht om de oude route te wijzigen, al kan je dit natuurlijk wel doen. ;)

3. Hier hebben wij ook al aan zitten denken, dit is echter niet mogelijk, omdat het heel veel code zou kosten en wij al aan het maximum zitten... Dat limiet is inderdaad niet aan te passen.

Link to comment
Delen op andere websites

2. Wanneer je een nieuwe route definieert, gebruik je inderdaad andere punten. Nadat je de nieuwe route echter geaccepteerd hebt, gooit hij de oude route weg en komen die punten dus weer beschikbaar voor een andere route. Dit is om te voorkomen dat de eerdere route wordt "overschreven" terwijl je later op cancel drukt (dan is het niet meer mogelijk om naar de oude route te gaan).

Je kunt toch gewoon de route houden door op "use existing" te klikken in plaats van "define route"? Je bent zeker niet verplicht om de oude route te wijzigen, al kan je dit natuurlijk wel doen. ;)

Ik heb dat nergens zien staan bij de route die een Actor met een auto moet rijden op "Aggresive". Misschien is dat stukje er tussendoor geschoten? :puh:

3. Hier hebben wij ook al aan zitten denken, dit is echter niet mogelijk, omdat het heel veel code zou kosten en wij al aan het maximum zitten... Dat limiet is inderdaad niet aan te passen.

Da's jammer. Misschien is het mogelijk om zoiets als los script aan script.img toe te voegen? Of eventueel als los Cleo bestand. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Yay maar :(

De eerste beta werkte wel maar deze krijg ik niet aan de praat :S als ik dyom 6.0 download en t in user files plaats en naar start game gaat enz enz dan zie ik 1sec CJ en sluit t spel af :S

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...