Jump to content

Buitenlands Voetbal


Cabyon

Recommended Posts

Nee, en hij zou natuurlijk nog meer hebben verdiend als hij bij Inter was gebleven, maat hij gaat natuurlijk voor de minuten ergens anders heen.

Ehh, volg je het wel? Inter wou hem net niet meer uitbetalen tenzij hij zijn contract verbrak en opnieuw tekende met een veel lager loon, en stelde hem als gevolg ook niet meer op. Schandalig uiteraard.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 468
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    108

  • TekaLoca

    101

  • Dutchy3010

    32

  • NandroDavids

    24

Niemand die hier de Africa Cup volgt, of vallen jullie er pas later in?

Ik volg het wel wat betreft uitslagen, doelpuntenmakers en groepsstanden, maar kijken doe ik (nog) niet. Wellicht later in het toernooi als er wat mooie affiches komen, maar dat weet ik nog niet zeker. Vorig jaar heb ik he-le-maal niets gekeken namelijk. De Africa Cup trekt me niet zo. Eigenlijk geen enkel continentaal kampioenschap buiten het EK zelfs. Ik kan me maar één wedstrijd ooit herinneren die ik van een ander continentaal kampioenschap heb gezien. Volgens mij was dat de finale van de Copa America van vorig jaar of twee jaar terug tussen Uruguay en Paraguay; 3 - 0 dacht ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, en hij zou natuurlijk nog meer hebben verdiend als hij bij Inter was gebleven, maat hij gaat natuurlijk voor de minuten ergens anders heen.

Ehh, volg je het wel? Inter wou hem net niet meer uitbetalen tenzij hij zijn contract verbrak en opnieuw tekende met een veel lager loon, en stelde hem als gevolg ook niet meer op. Schandalig uiteraard.

Ja, ik volg het zeker. :) Hij zou lekker bij Inter op de bank zijn contract laten verlopen en dan had hij ongeveer 4 keer zoveel verdiend als dat hij nu bij Galatasaray doet.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij zou lekker bij Inter op de bank zijn contract laten verlopen en dan had hij ongeveer 4 keer zoveel verdiend als dat hij nu bij Galatasaray doet.

Waar haal je die cijfers vandaan dan? Ik kom namelijk cijfers tegen die wat dichter bij elkaar in de buurt zitten dan dat hij bij Inter 4 keer zoveel zou verdienen als bij Galatasaray.

VI.nl zegt over Sneijders salaris bij Galatasaray bijvoorbeeld dit: "Sneijders netto basissalaris bedraagt 4,3 miljoen euro. Daarbovenop krijgt hij nog eens 25 duizend euro per gespeelde wedstrijd." Ga dus maar uit van 5,5 miljoen euro, zónder premies.

Voor zijn salaris bij Inter heb ik nu net even gauw 2 bronnen gevonden: Soccernews.nl spreekt van 6 miljoen euro, Loonwijzer.nl van iets meer dan 12 miljoen euro. Ik vermoed dat in die laatste ook reclame-inkomsten zijn meegenomen. Laten we er vanuit gaan dat het werkelijke salaris daar in het midden ligt, om het positief te benaderen. 9 miljoen dus, wat 'slechts' 2 x zoveel is als het basissalaris bij Galatasaray.

Maar goed, hij heeft natuurlijk niet voor het geld gekozen. Dat hoeft iemand van zijn statuur ook helemaal niet, want in de loop der jaren en met verschillende sponsordeals zal hij genoeg verdiend hebben en blijven verdienen. Bovendien is Turkije een land waar Sneijder nu de grote man is, dus wat betreft nieuwe sponsordeals zal het ook wel goed komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het wordt een beetje een welles-nietes discussie maar ik snap niet hoe je droog kan beweren dat dit niet voor het geld was. Natuurlijk wil hij naar een club waar hij speelminuten krijgt (de situatie bij Inter was onhoudbaar geworden sowieso). Maar dat zou hij ook in Engeland krijgen, bij de clubs die geïnteresseerd waren toch. Het is niet zonder reden dat Sneijder zolang heeft gewacht met bevestiging voor Galatasaray, hij wachtte tot de Engelse clubs het aanbod zouden verbeteren. Maar dat is niet gebeurd.

Natuurlijk is het niet louter voor het geld, dan had hij wel naar een woestijnland of China gegaan, het feit dat hij de onbetwiste #1 in het team is en speelgarantie heeft, is ook fijn. Maar dat geld ook een bijzonder grote motivatiefactor was, valt niet te ontkennen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ik volg het zeker. :) Hij zou lekker bij Inter op de bank zijn contract laten verlopen en dan had hij ongeveer 4 keer zoveel verdiend als dat hij nu bij Galatasaray doet.

En denk je dat er nog zoveel reclameopbrengsten zijn op het moment dat hij nog op de bank zit? Dan speelt hij ook niet meer bij het NL elftal, bijvoorbeeld. Alle reclame-opbrengsten m.b.t. oranje vallen dus ook al weg. Dan komt Sneijder in een neerwaartse spiraal waar hij nooit meer uit komt. Natuurlijk moest hij weg bij Inter. Daarna heeft hij gewoon voor het geld gekozen (of de roem/status).

Link to comment
Delen op andere websites

Waar haal je die cijfers vandaan dan? Ik kom namelijk cijfers tegen die wat dichter bij elkaar in de buurt zitten dan dat hij bij Inter 4 keer zoveel zou verdienen als bij Galatasaray.

VI.nl zegt over Sneijders salaris bij Galatasaray bijvoorbeeld dit: "Sneijders netto basissalaris bedraagt 4,3 miljoen euro. Daarbovenop krijgt hij nog eens 25 duizend euro per gespeelde wedstrijd." Ga dus maar uit van 5,5 miljoen euro, zónder premies.

Voor zijn salaris bij Inter heb ik nu net even gauw 2 bronnen gevonden: Soccernews.nl spreekt van 6 miljoen euro, Loonwijzer.nl van iets meer dan 12 miljoen euro. Ik vermoed dat in die laatste ook reclame-inkomsten zijn meegenomen. Laten we er vanuit gaan dat het werkelijke salaris daar in het midden ligt, om het positief te benaderen. 9 miljoen dus, wat 'slechts' 2 x zoveel is als het basissalaris bij Galatasaray.

Maar goed, hij heeft natuurlijk niet voor het geld gekozen. Dat hoeft iemand van zijn statuur ook helemaal niet, want in de loop der jaren en met verschillende sponsordeals zal hij genoeg verdiend hebben en blijven verdienen. Bovendien is Turkije een land waar Sneijder nu de grote man is, dus wat betreft nieuwe sponsordeals zal het ook wel goed komen.

Ik had de 25.000 per wedstrijd inderdaad niet meegeteld. Ik bedoelde 3 trouwens, aangezien Sneijder ik ook op Loonwijzer 12 miljoen las. 16 miljoen zou een beetje uit proportie zijn, dan zou hij ongeveer hetzelfde verdienen als Eto'o bij Anzhi.

Maar dat is juist wat ik bedoel, hij wil natuurlijk in Europa blijven voetballen, Champions League etc. Hij kiest niet voor het geld door naar bijvoorbeeld Qatar of China te gaan. Je kan het wel zo zien dat hij van de clubs waar hij aanbiedingen van ontving voor het grootste salaris heeft gekozen. Maar persoonlijk zou ik nooit naar QPR willen en over Liverpool valt te twijfelen, maar daar speel je geen Champions League, waar je bij Galatasaray zo goed als verzekerd van bent. Toch is hij ook onder druk gezet door Galatasaray, want ik denk dat hij nog wat langer had willen wachten met zijn keuze. Hij had nog ruim de tijd.

Waarschijnlijk vind hij het ook wel lekker om 'de man' bij Galatasaray te zijn, maar nu eerst nog zien of hij in het team past, aangezien hij bij Inter toch een counter ploeg gewend was.

Link to comment
Delen op andere websites

Net nog eens wat beelden gezien van de zogenaamde "Trap van Hazard", hij trapt dus gewoon de bal onder dat joch uit en pakt hem zo mee. Onverdiende rode kaart dus, maar dat was ook enkel achteraf pas te zien, op de eerste beelden leek hij daadwerkelijk dat joch een trap te geven. De Engelse media is toch zo'n hoopje immorele hypocrieten :N

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, het was niet heel slim, want je weet dat je die jongen ook kan raken, maar hij overdreef inderdaad wel. :puh: Maar volgens gaat Hazard een lange schorsing tegemoet.

Overdrijven? OVERDRIJVEN? Een gewone trap op een bal waarbij hij het joch NIET raakt is overdrijven?? :bonk:

Die jongen doet publiekelijk met heel veel show aan tijdrekken, dat joch verdient een ferm pak slaag met 4 weken ziekenhuis voor zo'n laffe daad. Naar het schijnt is hij zelfs naar het ziekenhuis afgevoerd, waar werd vastgesteld dat dat stuk vuil niks had natuurlijk. Dat joch, dat al bekend heeft dat hij tijd aan het rekken was én dat hij voor de tegenpartij was, gaat vrijuit. Idiote maatschappij.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, het was niet heel slim, want je weet dat je die jongen ook kan raken, maar hij overdreef inderdaad wel. :puh: Maar volgens gaat Hazard een lange schorsing tegemoet.

Overdrijven? OVERDRIJVEN? Een gewone trap op een bal waarbij hij het joch NIET raakt is overdrijven?? :bonk:

Die jongen doet publiekelijk met heel veel show aan tijdrekken, dat joch verdient een ferm pak slaag met 4 weken ziekenhuis voor zo'n laffe daad. Naar het schijnt is hij zelfs naar het ziekenhuis afgevoerd, waar werd vastgesteld dat dat stuk vuil niks had natuurlijk. Dat joch, dat al bekend heeft dat hij tijd aan het rekken was én dat hij voor de tegenpartij was, gaat vrijuit. Idiote maatschappij.

Gelukkig reageer jij genuanceerd. Verder was die ballenjongen inderdaad in schuld (en het op voorhand aankondigen is ook niet bijster slim) maar Hazard had beter moeten weten. Schorsing is uiteraard niet nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij is als profvoetballer toch een rolmodel, iemand aan wie vele jongens zich willen spiegelen. En zeker als speler van Chelsea en het Belgische nationale team is hij iemand die het goede voorbeeld moet geven. Ook al is het zijn intentie om de bal te trappen, hij maakt een trappende beweging naar die jongen en dat is wat men ziet. Of ie nou geschorst wordt of niet, ik hoop dat hij er van leert, maar ook dat dat snotjong er van leert, want ook die krijgt online een hoop smerigheid over zich heen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is die jongen zijn schuld, hij moet zich niet aan de bal vastklampen alsof het zijn moeder is. Hazard raakt de bal en niet de jongen, die jongen moet niet Suarez nadoen, maar ja, hij had het al op Twitter verkondigd. Irritant jochie is het als ik zijn twitter zie.

Hazard had hem echt mogen raken en dan hard ook, doet die jongen dat nooit meer.

Bewerkt: door Gtaboy107
Link to comment
Delen op andere websites

ik hoop dat hij er van leert

Wat moet hij er van leren? Volgens mij heeft hij net het beste gedaan wat hij kon, dat joch te slim af te zijn door de bal onder hem uit te trappen, dat die actie dan op de camera anders lijkt en door middel van wat komedie door dat joch dan een negatieve bijklank krijgt is niet zijn fout. Je merkt het ook wel na de match tijdens zijn interview, hij is zich van geen direct kwaad bewust. Hij heeft volwassener gehandeld dan ik eerst had verwacht dat hij zou doen. Hij had er moeilijk naast kunnen staan met zijn armen gekruist van: "Nou joh, geef die bal eens, kom op, geef die bal..." Had niet gewerkt denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...