Jump to content

Virus verwijderen help!


jordib12

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje: ik was onlangs op internet bezig naar uitlaten van brommers te kijken, en ik opende een foto, tot opeens een soort van beveilingings programma vanzelf opende, maar het is zeker geen beveiligingsprogramma want ik moet zogezegt 100dollar betalen, en me laptop zegt dat ik infecties heb, ik kan voorbeeld bepaalde programma's niet meer openen, zelfs geen bestanden dowloaden, dus ik kan CCleaner niet downloaden om het virus te verwijderen, het beveilingsprogramma die eingelijk het virus is heet: Systeem tool.

Kan iemand me helpen, om me harde schijf of laptop te resseten en hoe ik dat kan doen?

Of andere manieren, want ik geen antivirus dowloaden, kan enkel nog internet openen, en als ik op internet zit heb ik geen last van het virus.

Alvast bedankt!

Bewerkt: door jordib12
Link to comment
Delen op andere websites

Ga eens naar taakbeheer (CTRL - ALT - DELETE, 'Taakbeheer starten') en kijk naar het tabblad 'Processen'. Vind je daar iets verdachts in, met een rare of onbekende naam?

Kan ik zelf niet open doen hij zegt: the file is infected please activate your antivirus software, maar daar moet ik dan 100 dollar voor betalen,terwijl dat juist het virus is... :s

EDIT: ik zou moeten alles kunnen resseten dat alles weg is ook het virus, maar hoe?

Bewerkt: door jordib12
Link to comment
Delen op andere websites

Dit is een bekend spyware programma. Wanneer je deze verwijderd hebt kan je hier eens kijken voor een beveiliging. Ook heb ik even gegoogeld en heb ik de volgende handmatige wijze gevonden om hem te verwijderen:

Verwijderen System Tools 2011 bestanden:

%AppData%\[willekeurige cijfers]

%AppData%\[random digits]\[willekeurige cijfers].vleermuis

%AppData%\[random digits]\[willekeurige cijfers].cfg

%AppData%\[random digits]\[willekeurige cijfers].exe

%Desktop%\System Tools 2011.lnk

%Programs%\System Tools 2011.lnk

Verwijderen System Tools 2011 registervermeldingen:

HKCU\Software\System Tools 2011

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce “[willekeurige cijfers].exe”

Dit kan je doen door je pc in "safe mode" op te starten.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is een bekend spyware programma. Wanneer je deze verwijderd hebt kan je hier eens kijken voor een beveiliging. Ook heb ik even gegoogeld en heb ik de volgende handmatige wijze gevonden om hem te verwijderen:

Verwijderen System Tools 2011 bestanden:

%AppData%\[willekeurige cijfers]

%AppData%\[random digits]\[willekeurige cijfers].vleermuis

%AppData%\[random digits]\[willekeurige cijfers].cfg

%AppData%\[random digits]\[willekeurige cijfers].exe

%Desktop%\System Tools 2011.lnk

%Programs%\System Tools 2011.lnk

Verwijderen System Tools 2011 registervermeldingen:

HKCU\Software\System Tools 2011

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce "[willekeurige cijfers].exe"

Dit kan je doen door je pc in "safe mode" op te starten.

Dankje zeer voor de goeie snelle reactie, maar hoe start ik hem in safe mode? ik ken eingelijk niets van Laptops enof pc's :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dankje zeer voor de goeie snelle reactie, maar hoe start ik hem in safe mode? ik ken eingelijk niets van Laptops enof pc's :puh:

Vlak nadat de bios is geladen, en dus even een zwart beeld krijgt, druk je F8 in, dan zou je in het menuutje moeten komen en daar staat veilige modus.

Link to comment
Delen op andere websites

Yessssss, heel erg bedankt allebei voor de geweldige tips, de manier van Tomfurga of toch wat op het forum stond was goed, zeer gemakkelijk om te deinstaleren! :)

Ik ben nu virus vrij!

Bedankt! :D

Topic mag slotje.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Eh, voordat het topic op slot staat, downloadt eerst maar eens Malwarebytes' Anti Malware en laat die in Safe mode een volledige scan doen.

Wanneer je dat gedaan hebt zou ik, als je die nog niet hebt, een betrouwbare gratis virusscanner installeren welke full-time bescherming biedt, zoals Microsoft Security Essentials of Avira Antivir.

Link to comment
Delen op andere websites

Eh, voordat het topic op slot staat, downloadt eerst maar eens Malwarebytes' Anti Malware en laat die in Safe mode een volledige scan doen.

Wanneer je dat gedaan hebt zou ik, als je die nog niet hebt, een betrouwbare gratis virusscanner installeren welke full-time bescherming biedt, zoals Microsoft Security Essentials of Avira Antivir.

Heb ik al gedaan! :)

Toch bedankt hé!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...