Jump to content

playstation 3 pakt geen ps3 spellen niet meer


cavorpa

Recommended Posts

hallo, Ik was om 4 uur gta 4 aan het spelen was klaar deed em netjes uit. om 11 uur was ik klaar met werken dus ik wouw weer gamen. en opeens pakt hij mij spel niet meer. Ik controleer de spel op krasjes of stof spel was uitstekend gezond. ik doe em weer uit en weer aan. Nog steeds niks ik probeer een anders spel van ps3 die pakt die ook niet. ik heb een laten resetten(Al mijn data's kwijt Maak niet uit) daarna nog steeds niks. en ik probeer gta san andreas van ps2. en die pakt die wel. Weet iemand mischien de probleem. De lens kan het niet zijn want hij pakt die ps2 spel wel.

Ik heb een playstation 3 model

60gb hard disk

pakt ps 1,2 en 3 spellen(3 nie meer)

hij komt van 2007 en heeft het altijd goed gedaan

Alvast bedankt

Bewerkt: door cavorpa
Link to comment
Delen op andere websites

Opzicht kan het wel de lens zijn, een Bluray staat alles heel dicht op elkaar geschreven en moet de lens dus heel precies lezen.

Als hier een foutje(denk aan stof of een haarscheurtje) inzit, kan het zijn dat ie niet goed kan lezen maar omdat een DVD alles minder dicht op elkaar staat, dat hij die wel kan lezen.

Denk maar aan een CD en een DVD, zijn allebei praktisch hetzelfde, alleen op een DVD kan dichter op elkaar geschreven worden dan een CD, maar een CD lezer kan geen DVD's lezen omdat de lens dat niet kan omdat alles te dicht op elkaar staat.

Bv. mijn Xbox 360, kon amper Xbox 360 spellen lezen, maar Xbox 1 spellen afspelen deed ie perfect, en bij mij is de lens gaar.

Dus dat het je lens is, is toch wel een kans ;) durf het alleen niet met 100% zekerheid te zeggen.

En vooral met de bouwjaar van je PS3, kan het best zijn dat je een vuiltje op je lens hebt zitten of dat ie op is, wat vaker voorkomt bij de eerste generatie PS3.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Opzicht kan het wel de lens zijn, een Bluray staat alles heel dicht op elkaar geschreven en moet de lens dus heel precies lezen.

Als hier een foutje(denk aan stof of een haarscheurtje) inzit, kan het zijn dat ie niet goed kan lezen maar omdat een DVD alles minder dicht op elkaar staat, dat hij die wel kan lezen.

Denk maar aan een CD en een DVD, zijn allebei praktisch hetzelfde, alleen op een DVD kan dichter op elkaar geschreven worden dan een CD, maar een CD lezer kan geen DVD's lezen omdat de lens dat niet kan omdat alles te dicht op elkaar staat.

Bv. mijn Xbox 360, kon amper Xbox 360 spellen lezen, maar Xbox 1 spellen afspelen deed ie perfect, en bij mij is de lens gaar.

Dus dat het je lens is, is toch wel een kans ;) durf het alleen niet met 100% zekerheid te zeggen.

En vooral met de bouwjaar van je PS3, kan het best zijn dat je een vuiltje op je lens hebt zitten of dat ie op is, wat vaker voorkomt bij de eerste generatie PS3.

Jaah hoe kan ik het beste de probleem oplossen

Link to comment
Delen op andere websites

Ik lees dat dit vaker voorkomt.

Je kan drie dingen doen, proberen wat ze in dat topic er neer zetten:

1. firmwareupdate en systeemherstel.

2. Lens schoonmaken

3. Naar Sony opsturen voor reparatie/vervangende PS3 met een prijskaartje van +/- €150, of naar een lokale beunhaas gaan die hem kan repareren voor minder.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik lees dat dit vaker voorkomt.

Je kan drie dingen doen, proberen wat ze in dat topic er neer zetten:

1. firmwareupdate en systeemherstel.

2. Lens schoonmaken

3. Naar Sony opsturen voor reparatie/vervangende PS3 met een prijskaartje van +/- €150, of naar een lokale beunhaas gaan die hem kan repareren voor minder.

Hij is naarreperatie gegaan heel erg bedank voor de moeite.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik lees dat dit vaker voorkomt.

Je kan drie dingen doen, proberen wat ze in dat topic er neer zetten:

1. firmwareupdate en systeemherstel.

2. Lens schoonmaken

3. Naar Sony opsturen voor reparatie/vervangende PS3 met een prijskaartje van +/- €150, of naar een lokale beunhaas gaan die hem kan repareren voor minder.

Hij is naarreperatie gegaan heel erg bedank voor de moeite.

Ok, van Sony zelf of naar een lokale reparateur?

Als het om Sony gaat, krijg je een reparatie of een vervangende console?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...