Jump to content

Eredivisie 2011/2012


Dutchy3010

Recommended Posts

post-33831-1310640308,94.jpg

Tijd voor een nieuw, schoon topic, want het volgende seizoen komt er alweer aan! :) Precies een jaar na de aanmaak van het vorige topic, is dat nu niet mooi?

De voorbereiding is alweer in volle gang, trainers worden de laan uitgestuurd, transfers worden afgerond. Het nieuwe seizoen staat voor de deur. Iedereen kan met een schone lei beginnen. Heb er nu al zin in! :)

Deelnemende teams:

  • ADO Den Haag
  • Ajax
  • AZ
  • De Graafschap
  • Excelsior
  • FC Groningen
  • FC Twente
  • FC Utrecht
  • Feyenoord
  • Heracles Almelo
  • NAC Breda
  • NEC
  • PSV
  • RKC Waalwijk
  • Roda JC Kerkrade
  • sc Heerenveen
  • Vitesse
  • VVV-Venlo

Vorige topics:

Eredivisie 2010/2011

Eredivisie 2009/2010

Eredivisie 2008/2009

Eredivisie 2007/2008

Eredivisie 2006/2007

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 261
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    27

  • BoerTijger

    27

  • Guardian1980

    20

  • NandroDavids

    19

Ajax wordt kampioen en Waalwijk degradeert.

Goh, gewaagde voorspelling :puh:

Laten we 't maar meteen over Feyenoord hebben, nu Been is vertrokken. Mijns inziens is dit het allerdomste wat Feyenoord kon doen. Natuurlijk, de spelers hebben hun vertrouwen in de trainer opgezegd, met een overgrote meerderheid. Maar kijk eens naar de selectie; wat voor spelers zijn dat? Jongens die nog nooit een andere trainer hebben gehad. Hoe kun je dan denken dat een andere trainer de beste oplossing is voor de dramatische sportieve situatie?

Bovendien: probeer maar 's een nieuwe trainer te vinden. Welke trainer is er zo gek om met deze hopeloze selectie onhaalbare doelstellingen na te streven? En wie gaat die nieuwe trainer betalen?

De laatste maanden van het afgelopen seizoen had ik serieus het idee dat Feyenoord langzaamaan op de weg terug was en dit seizoen die lijn zou kunnen doorzetten. Maar met het vertrek van belangrijke spelers als Wijnaldum en waarschijnlijk Fer en het vertrek van Been, gaat Feyenoord weer een slecht seizoen tegemoet. Linkerrijtje? Ik heb er een hard hoofd in.

Link to comment
Delen op andere websites

Precies een jaar na de aanmaak van het vorige topic, is dat nu niet mooi?

Had dan tenminste nog even gewacht tot vanavond ;)

De laatste maanden van het afgelopen seizoen had ik serieus het idee dat Feyenoord langzaamaan op de weg terug was en dit seizoen die lijn zou kunnen doorzetten. Maar met het vertrek van belangrijke spelers als Wijnaldum en waarschijnlijk Fer en het vertrek van Been, gaat Feyenoord weer een slecht seizoen tegemoet. Linkerrijtje? Ik heb er een hard hoofd in.

Inderdaad, ondanks een beroerd begin leek het er nog op dat ze aan het einde zelfs de play-offs gingen halen.

Wie wordt de nieuwe trainer van Feyenoord? Favoriet onder de stemmers op AD.nl zijn Van Hanegem, Van Gaal(!) en Van Gastel. Ik denk dat het beter is voor Van Gaal dat hij het in ieder geval niet doet, gezien zijn verleden bij Ajax.

FC Utrecht voorspel ik trouwens niet zo'n goed seizoen, ik vrees voor de grijze middenmoot.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet eens nadenken. Deze zomer is de helft van de clubs gewisseld van trainer. Dat is toch hartstikke veel?

Ik zeg kampioenschap voor: PSV Eindhoven

Degradatie voor: VVV-Venlo

Link to comment
Delen op andere websites

Laten we alsjeblieft niet hopen dat het Van Gaal of Van Hanegem wordt. Van Hanegem sowieso niet denk ik, hele tijd aan de kant gezet en hij zei dat h ij het neit meer wilde. Of dit is allemaal zo afgesproken en Van Hanegem krijgt de baan wel. Dat kan natuurlijk ook, aangezien Leo het ook niet wou dat Van Hanegem kwam, en die is er ook uitgegooid. Van Gaal hoef ik absoluut niet te zien met zijn dikke hoofd. Wat een kwal is dat.. Past absoluut niet bij Feyenoord.

Je moet eens nadenken. Deze zomer is de helft van de clubs gewisseld van trainer. Dat is toch hartstikke veel?

Ik zeg kampioenschap voor: PSV Eindhoven

Degradatie voor: VVV-Venlo

Kampioenschap voor PSV omdat je PSV'er bent of door een andere reden?

Link to comment
Delen op andere websites

Zowel Ajax als PSV heeft in mijn ogen prima aankopen gedaan (al is dit natuurlijk geen garantie voor succes, veel goede aankopen blijken om wat voor reden dan ook toch te mislukken). Het voordeel wat Ajax op dit moment heeft, is dat het de goede spelers van vorig jaar nog niet kwijt is. Ik zeg met nadruk "nog", omdat er natuurlijk nog veel kan veranderen.

Ik snap vooral niet waarom Been ineens nu weg moet. Waarom niet voor de voorbereiding startte? Waarom niet na de 10-0 nederlaag in Eindhoven vorig jaar?

Link to comment
Delen op andere websites

Belachelijk dat die spelers dit beslissen. Ze presteren het hele jaar niks en dan de coach eruit gooien. Been is juist nu goed voor Feyenoord. De manier waarop Vlaar dit doet is ook niet goed. Hij had gewoon naar de coach moeten gaan en Mario had het niet van Van geel moeten horen. Stevens zat btw alweer te flirten als coach.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik wou dat ik kon zeggen dat Zwolle eens leuk ging spelen, maar dat ging niet door. Nou ja, de Johan Fruitschaal is alweer geweest en Twente heeft met tien man toch nog gewonnen van Ajax met 2-1. Sinds lange tijd heb ik weer eens genoten van het spel van Ajax. Aanvallend, tik-tak voetbal en goed teamwork, zo wil ik het wel vaker zien. De wissels van de Boer, tja... Ik hoop maar dat het wat experimenteren van hem was, want het waren geen goede wissels. O ja, Ebecilio. :7 Egoïstisch, nog even hands maken(Deed een Paul Scholesje na tegen Zenit) en geen overzicht hebben. Snap niet dat de Boer hem erin doet ipv Serero, want die speelde de sterren van de hemel tegen Independiente. Goede acties, snel en ook nog eens gevaarlijk. Zo'n speler gaat nog veel laten zien. Dat we als Ajax-fans maar eens prachtig voetbal voorgeschoteld krijgen.

Bewerkt: door Gtaboy107
Link to comment
Delen op andere websites

Ach, die Johan Cruijf schaal.. Het gaat in mijn ogen om die andere schaal. :puh:

To be honest, interesseert mij die schaal geen donder. De beker vind ik iets interessanter, maar is een leuke troostprijs t.o.v. de titel. Europees voetbal is altijd een leuk avontuur, maar daar zijn de Nederlandse clubs toch niets, dus is "leuke bijkomstigheid" als ze daar paar rondes verder komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop natuurlijk dat PSV dit jaar weer de schaal pakt, maar ik denk dat het moeilijk wordt ook al hebben ze zich versterkt met de nieuwe aankopen. Want ik vind dat Ajax en FC Twente allebei ook nog een sterke selectie hebben en ze hebben allebei in mij ogen 2 goede (top)trainers. Maar ja we zullen zien. Het wordt ingeval weer een spannend seizoen met 3 clubs die voor het kampioenschap strijden met misschien nog wel een 4e.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ach, die Johan Cruijf schaal.. Het gaat in mijn ogen om die andere schaal. :puh:

To be honest, interesseert mij die schaal geen donder. De beker vind ik iets interessanter, maar is een leuke troostprijs t.o.v. de titel. Europees voetbal is altijd een leuk avontuur, maar daar zijn de Nederlandse clubs toch niets, dus is "leuke bijkomstigheid" als ze daar paar rondes verder komen.

Inderdaad, het Nederlands voetbal in de CL/EL stelt niets voor, daar hebben we het Nederlands Elftal voor. ;)

Ontopic: Ik denk dat Ajax dit jaar weer de landstitel pakt, Twente op 2 en PSV op 3.. Feyenoord zie ik later in de eredivisie weer in het rechter rijtje staan. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Europees voetbal is altijd een leuk avontuur, maar daar zijn de Nederlandse clubs toch niets, dus is "leuke bijkomstigheid" als ze daar paar rondes verder komen.

Inderdaad, het Nederlands voetbal in de CL/EL stelt niets voor, daar hebben we het Nederlands Elftal voor. ;)

Zolang de nationale toppers voor het grote geld van het buitenland kiezen, zal dat zo blijven.

Persoonlijk vind ik het maar niks dat FC Utrecht grote uitverkoop heeft gehouden. Nu ook Vorm weg is en Rob van Dijk in het doel staat, zal men daar de doelstelling moeten wijzigen; niet degraderen zal het hoofddoel van dit seizoen moeten worden :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, inderdaad.. Utrecht is niet erg slim bezig geweest om de toppers als Van Wolfswinkel en Mertens te verkopen. Dat waren altijd de spelers waar het om draaide. Vorm is natuurlijk ook een uitstekende keeper en het was ook wel logisch dat hij een transfer zou gaan krijgen. Om dan Rob van Dijk te gaan halen is daarnaast wel grote onzin. Maarja, wel een stuk goedkoper natuurlijk. Ben benieuwd hoe ze 't gaan doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nog één wedstrijd en dan zit de tweede speelronde er al op en wat mij betreft kan de eerste conclusie wel worden getrokken: Ajax wordt kampioen. Stekelenburg missen 'we' al wel, vind ik, maar verder is het een uitstekend elftal. Als verder iedereen er op 1 september gewoon nog is, heeft Ajax simpelweg de beste selectie. Bovendien was vandaag al goed te zien hoe Frank de Boer wil voetballen: 90 minuten lang dominant. Heerenveen kwam er absoluut niet aan te pas vandaag. Wat me nog wel tegenvalt, is hoe makkelijk De Graafschap vorige week in het eerste half uur kon meedoen. Dat mag niet gebeuren. Daarnaast verslapte Ajax vandaag na de 1-0, waardoor Heerenveen te makkelijk op gelijke hoogte kon komen.

Verder valt PSV me vies tegen tot nu toe, en het zou me niet verbazen als Rutten op deze manier de kerst niet gaat halen. FC Groningen valt qua voetbal positief op, ondanks het weggeven van een zekere overwinning in Kerkrade vorige week. Het voetbal is goed, en ze moeten daar hopen dat Matavz niet alsnog verkocht gaat worden. Want met de assists van Tadic wordt Matavz dit jaar topscorer van de Eredivisie.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...