Jump to content

Eredivisie 2011/2012


Dutchy3010

Recommended Posts

  • Reacties 261
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    27

  • BoerTijger

    27

  • Guardian1980

    20

  • NandroDavids

    19

Ook zonder de penalty had Ajax niet gewonnen hoor, scheidsrechters zijn ook mensen..

Inderdaad, ik ben zelf ook scheidsrechter, wel op amateur niveau maar dan nog. Je moet gewoon in de goeie positie staan wil je het echt goed zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Het grappige aan die feyenoorders is, je hoort ze nooit maar als ze een keer winnen is alles geweldig :7

Geweldige supporters ga zo door jongens !!!

Ook vorig jaar, tijdens een rampseizoen, zat de kuip gewoon elke week vol. Dus ik heb geen flauw idee waar je het over hebt? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Het grappige aan die feyenoorders is, je hoort ze nooit maar als ze een keer winnen is alles geweldig :7

Geweldige supporters ga zo door jongens !!!

Ook vorig jaar, tijdens een rampseizoen, zat de kuip gewoon elke week vol. Dus ik heb geen flauw idee waar je het over hebt? :7

Maar in dat Rampseizoen was iedereen wel boos op Feyenoord en Mario Been.

Dus ja, hij heeft wel gelijk in myn ogen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar in dat Rampseizoen was iedereen wel boos op Feyenoord en Mario Been.

Dus ja, hij heeft wel gelijk in myn ogen.

De supporters waren kritisch, en terecht met zo'n prestaties. Maar als ze speelden stonden ze er altijd achter.. Je kunt moeilijk lovend zijn als je 15e staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Het grappige aan die feyenoorders is, je hoort ze nooit maar als ze een keer winnen is alles geweldig :7

Geweldige supporters ga zo door jongens !!!

Dat is echt niet waar! De supporters van Feyenoord zijn de trouwste supporters van de Eredivisie. En die sfeer daar kunnen ander clubs nog van leren.

En nee, k ben geen Feyenoorder ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Heerlijk om Feyenoord weer eens een klassieker te zien winnen. Eerste 20 minuten waren overduidelijk voor Ajax, dus de 1-0 was terecht. Toen uiteindelijk de discutabele strafschop werd benut begon Feyenoord meer te voetballen, en had het ook het overwicht tot het einde van de wedstrijd. Ajax heeft geluk gehad bij de 3-2 bij de blunder van Mulder (die overigens verder een prima wedstrijd keepte), want het was na die eerste 20 minuten niet meer bij het goal van Feyenoord gekomen. Het was dus ook verder een verdiende overwinning.

Ajax, Guidetti snoert jullie weer de mond. :cya:

Grappenmaker.

Er was maar één man die vanmiddag Ajax de mond snoerde, en dat was Kuipers, de scheidsrechter. Dat hij in die kansloze fopduik van Guidetti trapte, ongelofelijk. Dat bracht Feyenoord terug in de wedstrijd, en heeft uiteindelijk de wedstrijd beslist. Toegegeven, Ajax speelde opnieuw niet goed (zoals ook al tegen AZ), maar Feyenoord kon tot de 1 - 1 ook weinig uitrichten. Op zich kan ik wel met een nederlaag leven, maar dan liever wanneer we op kwaliteit worden verslagen. Dit is nu al de tweede wedstrijd in korte tijd (zie de bekerwedstrijd tegen AZ) waarin de scheidsrechter met een onterechte strafschop Ajax benadeeld. Erg jammer.

Sneu dat de scheidsrechter het weer moet ontgelden voor één beslissing, die achteraf gezien inderdaad onterecht bleek te zijn. Maar vanuit zijn perspectief had hij het misschien niet goed kunnen zien, en als hij Vertonghen het standbeen van Guidetti ziet raken en hij valt dan kan hij daarvoor een strafschop geven. En had Kuipers te maken met de drie overige doelpunten? Vreselijk om het verlies gelijk aan de scheidsrechter te verwijten.

Het grappige aan die feyenoorders is, je hoort ze nooit maar als ze een keer winnen is alles geweldig :7

Geweldige supporters ga zo door jongens !!!

Ik hoor ze in ieder geval nooit de ploeg uitfluiten als ze achterstaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de wedstrijd niet gezien, dus zal niet oordelen over spelbeeld e.d. Alleen wat ik wel weet, is dat 1 verkeerde beslissing van de scheids, grote invloed kan hebben op de rest van het spel. Terugkomen van een achterstand is altijd een gigantische mentale opsteker en kan zeker een kanteling van de wedstrijd betekenen.

Link to comment
Delen op andere websites

Jullie snappen goed dat het moeilijk was voor Kuipers om precies te zien wat er aan de hand was? Scheidsrechters moeten aquedaat daar op reageren en meteen een beslissing nemen. In dit soort situaties (en ja, ik geef toe, Guidetti maakte wel een beetje 'n fopduik) is dat gewoon moeilijk om te zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de wedstrijd niet gezien, dus zal niet oordelen over spelbeeld e.d. Alleen wat ik wel weet, is dat 1 verkeerde beslissing van de scheids, grote invloed kan hebben op de rest van het spel. Terugkomen van een achterstand is altijd een gigantische mentale opsteker en kan zeker een kanteling van de wedstrijd betekenen.

En bij zo'n situatie moet Ajax laten zien dat ze dus beter zijn door te herpakken en door te blijven voetballen en niet de tegenstander naar 3-1 laten uitlopen.

Neem Feyenoord dat na de blunder niet totaal de weg kwijtraakte, maar juist er nog 1 in legt.

Link to comment
Delen op andere websites

Neemt niet weg dat hij door een verkeerde beslissing de wedstrijd op zijn kop heeft gezet. Hoe dat ook te verklaren valt.

Oneens. De omwenteling van de wedstrijd kwam nadat Ajax op 0-1 kwam. Dat Ajax niet over die strafschop heen komt, dat ligt volkomen aan hun zelf. Na de blunder van Mulder, waardoor de 3-2 viel, ging Feyenoord ook weer op jacht naar het extra doelpunt, wat er uiteindelijk ook kwam. Dit gebeurde niet bij Ajax, die heel de tweede helft niet bij het doel van Feyenoord zijn gekomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Neemt niet weg dat hij door een verkeerde beslissing de wedstrijd op zijn kop heeft gezet. Hoe dat ook te verklaren valt.

Oneens. De omwenteling van de wedstrijd kwam nadat Ajax op 0-1 kwam. Dat Ajax niet over die strafschop heen komt, dat ligt volkomen aan hun zelf. Na de blunder van Mulder, waardoor de 3-2 viel, ging Feyenoord ook weer op jacht naar het extra doelpunt, wat er uiteindelijk ook kwam. Dit gebeurde niet bij Ajax, die heel de tweede helft niet bij het doel van Feyenoord zijn gekomen.

Dat laatste is natuurlijk een beetje overdreven. Ajax bracht extra aanvallers in om nog op zoek te gaan naar de 3 - 3, en kwam zeker wel in de buurt van het doel. Alleen daar bleef het inderdaad bij: Ajax creëerde heel weinig. Dat die 4 - 2 valt is dan nog vrij logisch, aangezien Ajax vol op de aanval probeerde (want daar bleef het dus bij) te spelen en er ruimte achterin ontstond.

Maar goed, ik blijf van mening dat tot aan de penalty beide ploegen gelijk op gingen, en dat de penalty zeker een omslag in de wedstrijd was. Dat wil niet zeggen dat zonder de penalty Ajax sowieso zou hebben gewonnen, want we speelden ook gewoon weer heel slecht. En Feyenoord maakte de kansen prima af, dus wat dat betreft hebben ze terecht gewonnen. Dat durf ik dan ook nog wel toe te geven.

Het is gewoon erg zuur dat Ajax in de Champions League genaaid wordt, in de KNVB Beker een onterechte strafschop tegen krijgt en nu dus tegen Feyenoord wéér een onterechte strafschop. Dat is vervelend, en helpt niet voor het vertrouwen en de resultaten. Maar nogmaals: Ajax speelt de laatste tijd ook gewoon zwak.

Link to comment
Delen op andere websites

Ook zonder de penalty had Ajax niet gewonnen hoor, scheidsrechters zijn ook mensen..

Inderdaad, ik ben zelf ook scheidsrechter, wel op amateur niveau maar dan nog. Je moet gewoon in de goeie positie staan wil je het echt goed zien.

Zeker, ik ben zelf ook scheidsrechter en soms is het echt moeilijk te zien!

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...