Jump to content

Kwalificatie WK 2014


BoerTijger

Recommended Posts

De loting voor de kwalificatie is bekend! (WK 2014 in Brazilië)

Hier nogmaals de groepen:

Poule A: Kroatië, Servië, België, Schotland, Macedonië, Wales,

Poule B: Italië, Denemarken, Tsjechië, Bulgarije, Armenië, Malta

Poule C: Duitsland, Zweden, Ierland, Oostenrijk, Faeröer, Kazachstan

Poule D: Nederland, Turkije, Hongarije, Roemenië, Estland, Andorra

Poule E: Noorwegen, Slovenië, Zwitserland, Albanië, Cyprus, Luxemburg

Poule F: Portugal, Rusland, Israël, Litouwen, Azerbeidjan, IJsland

Poule G: Griekenland, Slowakije, Bosnië-Herzegovina, Noord-Ierland, Letland, Liechtenstein

Poule H: Engeland, Montenegro, Oekraïne, Polen, Moldavië, San Marino

Poule I: Spanje, Frankrijk, Wit-Rusland, Georgië, Finland.

Discussieer hier voor de loting en eventueel wedstrijden

Wales.png0 - 2 Belgium.png

BEL: Kompany 41', Vertonghen 83'

WAL: Collins

Netherlands.png2 - 0 Turkey.png

NED: Van Persie 17', Narsingh 90+'

Belgium.png1 - 1 Croatia.png

BEL: Guillaume Gillet 45+'

KRO: Ivan Perisić 6'

Hungary.png1 - 4 Netherlands.png

NED: Lens 2'/ 52', Martins Indi 18', Huntelaar 73

HON: Dzsudzsák 6' (PEN)

Serbia.png 0 - 3 Belgium.png

BEL: Benteke 35' , De Bruyne 69' en Mirallas 90'+2

Netherlands.png3 - 0 Andorra.png

NED: Van der Vaart 7', Huntelaar '15 en Schaken 50'

Belgium.png16-10-2012 Scotland.png

Romania.png16-10-2012 Netherlands.png

Macedonia.png22-03-2013 Belgium.png

Netherlands.png22-03-2013 Estonia.png

Belgium.png07-06-2013 Serbia.png

Netherlands.png07-06-2013 Romania.png

Scotland.png06-09-2013 Belgium.png

Estonia.png06-09-2013 Netherlands.png

Croatia.png11-10-2013 Belgium.png

Netherlands.png11-10-2013 Hungary.png

Belgium.png15-10-2013 Wales.png

Netherlands.png15-10-2013 Turkey.png

Gekwalificeerde Landen

Somalia-1.pngLand Nummer 1 Somalia-1.pngLand Nummer 2

Somalia-1.pngLand Nummer 3 Somalia-1.pngLand Nummer 4

Somalia-1.pngLand Nummer 5 Somalia-1.pngLand Nummer 6

Somalia-1.pngLand Nummer 7 Somalia-1.pngLand Nummer 8

Somalia-1.pngLand Nummer 9 Somalia-1.pngLand Nummer 10

Somalia-1.pngLand Nummer 11 Somalia-1.pngLand Nummer 12

Somalia-1.pngLand Nummer 13

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 363
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • BelgiumRedDevils

    73

  • Phoenyxar

    49

  • NandroDavids

    40

  • Dutchy3010

    31

Ik heb de topictitel even gewijzigd, zodat het hier niet alleen over de Europese zone hoeft te gaan, maar over de hele kwalificatie ;)

Wat betreft de loting: ik denk dat zowel Nederland als België tevreden kan zijn over de loting.

België loot uit pot 1 Kroatië, terwijl het ook een absoluut topland als Spanje, Duitsland of Italië had kunnen treffen. Verder zijn Servië, Macedonië en Wales niet de allerzwakste broeders, maar het zijn landen die België toch wel achter zich moet kunnen laten. Helemaal met deze talentvolle lichting. Een tweede plaats moet eigenlijk gewoon lukken, en met een beetje geluk kunnen ze de groep misschien zelfs wel winnen.

Nederland heeft niet de makkelijkste loting gekregen die mogelijk was, maar 'we' ontlopen in ieder geval Frankrijk. De wedstrijden tegen het Turkije van Hiddink, als die er dan nog zit, zijn natuurlijk sowieso mooi. Hongarije en Roemenië zijn subtoppers die je het moeilijk kunnen maken, en ook in Estland hebben we het wel 's heel moeilijk gehad. Ik kan me nog een heel moeizame wedstrijd daar herinneren, die we uiteindelijk wel met 4 - 2 wonnen, maar dat verschil werd echt pas in de slotfase gemaakt. Maar goed, Nederland is het natuurlijk aan zijn stand verplicht om deze poule gewoon te winnen. En misschien is dat dan ook wel het allermoeilijkste: de druk die daarbij komt kijken. Wellicht hebben we dan ook een andere bondscoach, en wie weet wat er dan allemaal verandert.

Poule E en G zijn in mijn ogen absoluut de zwakste poules, met respectievelijk Noorwegen, Slovenië en Zwitserland en Griekenland en Slovenië als de 'toplanden'. Poule B, C en H daarentegen vind ik erg sterk bezet. Waarschijnlijk zullen Italië, Duitsland en Engeland wel boven komen drijven, maar in elke poule zitten nog 3 kanshebbers. Tweede plaats in die poules wordt dus sowieso spannend, en wellicht kunnen ze het groepshoofd wel in de problemen brengen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de topictitel even gewijzigd, zodat het hier niet alleen over de Europese zone hoeft te gaan, maar over de hele kwalificatie ;)

Nouja ik plaatste alleen hier de loting van de Europese zone maar dit is ook goed :puh:.

En klopt. Zelf zie ik België ook weer een zicht hebben op het WK als ze goed mee voetballen. Nederland heeft wel weer een leuke poule. Niet te makkelijk, niet te moeilijk. Ik heb er zin in! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de topictitel even gewijzigd, zodat het hier niet alleen over de Europese zone hoeft te gaan, maar over de hele kwalificatie ;)

Nouja ik plaatste alleen hier de loting van de Europese zone maar dit is ook goed :puh:.

En klopt. Zelf zie ik België ook weer een zicht hebben op het WK als ze goed mee voetballen. Nederland heeft wel weer een leuke poule. Niet te makkelijk, niet te moeilijk. Ik heb er zin in! :tu:

Toen ik het voor het eerst zag bij Veronica. Toen dacht ik dat het een zware poule was, maar toen kwam Ronald de Boer eraan dat hij zei dat het 'appeltje eitje' zou worden. Maar dat denk ik niet. Je moet Turkije, Hongarije en Roemenie niet gaan onderschatten, maar we zullen zien.

Verder hebben we eerst nog een EK voordat ze hier aan beginnen. Dus ik kijk veel meer uit naar het EK dan die kwalificatie.

Link to comment
Delen op andere websites

Brazilie heeft het wat mij betreft wel verdient om het WK te organiseren, ze zijn er al zo'

n hele tijd mee bezig. Argentinie zit er dit keer niet bij zie ik, dan heeft Nederland een tegenstander minder. Alleen ik hoop toch wel dat Spanje dit keer weer niet wint, als dat zo is kan ik het WK wel eten als koude pap.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop dat Webb geen wedstrijd mag fluiten, de finale van WK 2010 was een grote flop.

België moet 2des kunnen zijn, een onmogelijke opgave is het zeker niet. En ja, Nederland zal zich vanzelfsprekend wel plaatsen, een moeilijke poule is het niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Argentinie zit er dit keer niet bij zie ik, dan heeft Nederland een tegenstander minder.

:?

Het overzicht in de openingspost betreft de Europese kwalificatiepoules. Argentinië speelt zijn kwalificatiewedstrijden in Zuid Amerika. 9 Zuid Amerikaanse landen spelen in één grote poule, waarvan de nummers 1 t/m 4 gaan naar het WK, terwijl de nummer 5 een dubbele wedstrijd speelt tegen een land uit ander continent voor nog een plek op het WK. Ik acht de kans toch redelijk groot dat Argentinië gewoon meedoet.

Link to comment
Delen op andere websites

Hahaha, mag Nederland weer tegen Andorra, ik herinner me nog wel die vorige wedstrijd met die geniale actie van Van Nistelrooy _O_

Al hoop ik wel dat ze wat minder kinderachtig spelen dan toen. Wat een stel irritantjes.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is wel een redelijk gunstige poule, deze moeten we wel kunnen winnen, tegen Turkije word het wel een leuke wedstrijd denk ik, ze kunnen allemaal wel knap lastig zijn maar we moeten wel van ze kunnen winnen. België maakt dit keer ook wel een redelijke kans denk ik!

Ik herinner me nog wel die vorige wedstrijd met die geniale actie van Van Nistelrooy _O_

Is dat niet die ene dat hij voor die speler gaat juichen en geel krijgt?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ja dat is hem, maar daarvoor mist van nistelrooy een penalty en doet een speler ook zoiets, een paar minuten later scoord van nistelrooy en heeft hij echt zoiets van "In Your Face" alstublieft.

geweldig was hij XD

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop dat Webb geen wedstrijd mag fluiten, de finale van WK 2010 was een grote flop.

:7

Hij had moeten fluiten voor die overtreding van Robben, ja. Maar da's allemaal achteraf.

Moet te doen zijn voor Nederland. De Turken zullen geen makkelijke partij zijn, maar toch te overwinnen, als je ziet hoe Oranje nu speelt. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 11 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...