Jump to content

Kwalificatie WK 2014


BoerTijger

Recommended Posts

Er was al een maand geleden kritiek op Hazard, die maar niet klaar leek, zelfs bij Chelsea. Ondertussen gaat het daar weer, maar bij België laat hij het nog altijd afweten. Al vond ik dat hij de tweede helft tegen Kroatië (of was het Wales?) zijn niveau weer terughaalde.

Gelukkig voor ons Belgenlandje verkeert Dries Mertens in een bloedvorm (vind ik toch). Alles wat hij doet is goed. Toen hij inviel, kwam hij bijna meteen in een soortgelijke situatie als Hazard: alleen voor de keeper. Alleen had hij geen ruimte en moest hij snel nadenken, in tegenstelling tot Hazard. Daarom is het in zijn geval wel vergefelijk dat hij mist.

Maar wat ik me vooral herinner was de prachtige opbouw die hij opzette. Mertens draaide zijn rug naar de verdedigers, bracht de bal naar omhoog en schoot achterwaarts langs drie verdedigers tot bij Chadli. Ongelooflijk.

De Bruyne heeft ook uitmuntend gespeeld en hetzelfde mag van Kompany worden gezegd. Gelukkig hebben ze hem op tijd kunnen fixen voor de match, want ik geloof dat er zonder hem zeker een tegengoal was gevallen. Witsel vond ik wat minder soms, maar misschien kwam dat omdat de Belgen in het algemeen nog niet zo denderend waren in de eerste helft.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 363
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • BelgiumRedDevils

    73

  • Phoenyxar

    49

  • NandroDavids

    40

  • Dutchy3010

    31

Laatste nieuws over Rode Duivels België

  • België heeft al een verblijfplaats in Brazilië, in de stad Salvador da Bahia.

  • Marc Wilmots wil het basiselftal niet prijsgeven tegen Schotland (morgen).

  • Belgische supporter = 40.148 vs 3.899 Schotse supporters!

  • Twijfel of Hazard aftrap speelt wegens een te slechte prestatie van vorige matchen. Wilmots 100% achter Eden Hazard..

  • Er is plaats voor extra 1.250 supporters in het stadium. Het veiligheidsvak word vrijgegeven

  • Als België wint is er 83% kans dat we naar Brazilië gaan, Servië en/of Kroatië u bent gewaarschuwd!

  • Simulatie op FIFA 13 tussen België - Schotland zou voorspellen dat het 2 - 1 word. (Zal wel anders zijn)

Mijn pronostiek BEL 2 - 0 SCH

Bewerkt: door geoffrey11
Link to comment
Delen op andere websites

Prachtig gewoon hoe België wint. De goal zat er al een hele tijd aan te komen, maar dan krijgen we er toch twee op twee minuten.

Daarbij wint Macedonië ook nog van Servië. Als Kroatië dus de volgende match wint van Servië, daar zit toch wel een goede kans in, is het over and out als België ook nog eens wint van Macedonië.

Nu gaan we een goed half jaar zonder matchen zitten. Zouden we al GTA V spelen op 22 maart?

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Het zou vele malen interessanter zijn mocht Servië de 0-0 kunnen houden tegen Kroatië ^_^

Maar kom, best een frustrerende match, je speelt tegen een muur van 9 Schotten die bij elk mogelijk moment tijd proberen rekken... en dan komt die goal van Benteke, vanaf dat ik Hazard aan de bal zag daar wist ik dat dit de goal ging zijn, pasje naar De Bruyne, prachtige voorzet gewoon en tik! Nou ja, ontlading dus. Maar misschien iets wat ik snel uit het oog verlies, Nederland heeft mooi 1-4 in Roemenië gaan winnen, dat is eigelijk wel wat indrukwekkender dan ons kleine 2-0 thuis tegen Schotland.

En een leuk iets: Noord-Ierland staat momenteel 0-1 in Portugal voor, wat een leut voor Ronaldo

Link to comment
Delen op andere websites

Belgium.png 2 - 0 Scotland.png

BEL: Benteke 69' , Kompany 71'

Romania.png1 - 4 Netherlands.png

NED: Lens 9', Martins Indi 29', Van Der Vaart 45+1' (PEN), Van Persie 86'

ROEM: Marica

40'

Verslag

Weeral hebben de lage landen gewonnen WHOOP WHOOP! De sfeer zat er weer goed in, in het Boudewijnstadium. Dit is zeker als Belg aangeraden om één keer in je leven te doen. Voor de rest was de match geslaagd... ik heb het gevoel dat nu Mertens niet in z'n nopjes was, Mertens werd vervangen tijdens de rust door EDEN HAZARD! Hij heeft fantastisch gespeeld !



Thanks Vince Prince :klap:

900629-15043361-640-360.jpg

Mijn pronostiek BEL-SCH klopte ook, eerste keer dat dit is :*D

Viola het is nog een lange weg "goed begonnen is half gewonnen",

Ander nieuws: De landen die in CONCACAF (Noord/Centraal Amerika en Caraïben) spelen hun laatste en beslissende 4th Round landen die gekwalificeerd zijn: Costa Rica, Honduras, Jamaica, Mexico, Panama en de Verenigde Staten. 3 gaan door 4de doet barrages en de laatste 2 zijn uitgeschakeld.

Bewerkt: door geoffrey11
Link to comment
Delen op andere websites

Even over de wedstrijd van het Nederlands Elftal; Wat is Lens toch een baas zeg. Kijk hoe hij speelt bij PSV, en ook bij het Nederlands elftal speelt hij fantastisch.

Maar (zoals ik al eerder aangaf) leid Strootman nou echt zoveel balverlies? Of ligt dat gewoon aan mij?

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, het viel mij ook op. Op het middenveld geeft hij gewoon de verkeerde ballen, als hij zelf aan de bal is raakt hij 'm ook regelmatig kwijt. Ik vond Van der Vaart gisteren de beste man van het middenveld, die was de regisseur van de wedstrijd. Ook De Jong had zich verbeterd t.o.v. Nederland-Andorra.

Link to comment
Delen op andere websites

Tegen wie moet België eigenlijk nog winnen om door te gaan naar Brazilië?

Nog 3-4 overwinningen zo en we zijn door... winnen in Kroatië zou mooi zijn en zou onze eerste plaats in de groep verzekeren, eigelijk de enige moeilijke match nog als je erover nadenkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof dat het in de volgende match al voor 90% kan worden vastgezet. Ik zei het al in het vorige bericht: wint België van Macedonië en zet Kroatië Servië opzij (en eventueel nog dat Wales Schotland verslaat) dan lijkt het me nog heel moeilijk om de twee eerste plaatsen terug te veroveren. Of Servië zou nog eens een zeer voorspoedige campagne moeten hebben en België of Kroatië zouden het moeten laten afweten.

Persoonlijk vind ik België wel het sterkste team van groep A(dit oordeel vel ik enkel uit de matchen van de Belgen, niet tussen de andere teams onderling). Sowieso waren Servië en Kroatië de enige die als evenwaardig of 'beter' werden beschouwd dan de Belgen, maar als je ziet dat België Servië aan de kant zet (na veel moeite, maar desalniettemin) en tegen Kroatië had moeten winnen, dan kan je toch wel stellen dat ze de sterkste in de groep zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Op het moment in de poule van België;

poule

België 3-7 (6-1)

Kroatië 3-7 (4-2)

Servië 2-3 (6-4)

Wales 3-3 (3-9)

Schotland 2-1 (2-3)

Macedonië 3-1 (2-4)

Ze spelen 10 wedstrijden. Er zijn er al 3 gespeeld, dus er worden nog 21 punten verdeeld. Meestal kun je pas in de 8e speelronde zeggen van; ja deze gaan wel door.

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn al 4 matchen gespeelt hoor ;) :

[table=header]

België|10|8|1

Kroatië|10|6|2

Servië|4|6|5

Macedonië|4|3|4

Wales|3|3|11

Schotland|2|2|5

[/table]

Zeg wat je wilt, maar na 4 matchen is zo'n verdeling toch al best idioot...

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...