Jump to content

Emigreren


Bassieboy35

Emigreren  

57 leden hebben gestemd

  1. 1. Wil je (later) emigreren

    • Ja
      35
    • Nee
      8
    • Weet ik nog niet
      14


Recommended Posts

Ik wil graag emigreren met de reden mijn wereld nog meer te verbreden, Nederland is een prima land waar de premier gewoon op een plein rond kan lopen zonder bewaking (Geert wilders is een ander verhaal :7 ) maar het is zeker niet het enige land.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 122
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Davedavy

    7

  • Guardian1980

    7

  • Bassieboy35

    6

  • flippie13

    5

Ik wil graag emigreren met de reden mijn wereld nog meer te verbreden, Nederland is een prima land waar de premier gewoon op een plein rond kan lopen zonder bewaking (Geert wilders is een ander verhaal :7 ) maar het is zeker niet het enige land.

Dus je wilt naar meer landen waar de premier op een plein rond kan lopen? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Ja joh, fantastisch idee! Gewoon eventjes een hotel opzetten, dat ik daar niet eerder aan heb gedacht! Dat je een aardig startkapitaal moet lospeuteren bij de bank, die daar absoluut niet voor open staat, en knoerthard moet werken voor relatief weinig salaris, dat maakt het erg aanlokkelijk! En ja, in Amerika zijn er meer kansen, maar er zijn ook véél meer valkuilen. Als je daar niet slaagt, dan zit je ook gelijk aan de grond. En gratis eten? Als je het nodig hebt, krijg je in Nederland én een uitkering én kan je bij de voedselbank terecht. Nederland is zo slecht nog niet, hoor. Zeker niet wat betreft sociale zekerheid. Ik zei het al eerder in dit topic: het gras lijkt altijd groener aan de overkant.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 years later...

Bump.

 

We zijn een paar jaar verder sinds de laatste post, zijn er intussen leden die hun droom om te emigreren waargemaakt hebben? Of verder gevorderde plannen hebben nu? Of juist niet meer willen emigreren?

Bewerkt: door Sentasi
Link to comment
Delen op andere websites

Op 18-8-2011 om 14:53, Cabyon zei:

Uiteindelijk zou ik wel graag willen emigreren enzo. Het liefst naar Scandinavië, ik heb daar op een of andere manier gewoon een soort fascinatie voor: oneindige naaldwouden en talloze meren. Dat is ook de pullfactor van dat land; ik heb eigenlijk nog geen pushfactor nu. Ik ben ook nog veel te jong om te emigreren, maar studeren in het buitenland zou een eerste mooie stap zijn. :puh:

Leuk om te zien hoe ik er vroeger over dacht.

 

Ik heb geen intentie om te emigreren nu. Het ironische wil wel dat ik een studie in een internationale omgeving doe, de meeste van m'n vrienden niet in Nederland leven en mijn SO ook een internationale is. Predestinatie wellicht?

Link to comment
Delen op andere websites

Op 2-11-2011 om 00:35, Guardian1980 zei:

Toen ik dat poste hadden we serieuze plannen om naar Duitsland te verhuizen. Inmiddels zijn er een paar factoren veranderd, en blijven we in NL, maar waarschijnlijk verhuizen we naar het zuiden.

Ons huis heeft wel een tijdje te koop gestaan, maar dat was in de "slechte" periode. Toen de kinderen ook kwamen en de gezondheid van m'n vrouw achteruit ging hebben we besloten te blijven en hebben we het huis een facelift gegeven; nieuwe keuken, nieuwe vloer etc. Nooit spijt van gehad.

 

Op 16-8-2011 om 00:37, Sentasi zei:

Ik zou ook wel willen emigreren, het liefst naar Canada. Waarom weet ik niet exact, het is een drang die ik al sinds kinds af aan heb. Ik vindt het ook een fantastisch land, waar ik een grote intresse in heb.

Nou, vertel.

Link to comment
Delen op andere websites

Op 14-1-2013 om 00:11, Bierbuikje zei:

Ik hou het maximaal een halfjaar uit in het buitenland en dan weer gillend terug naar de zekerheden, gewoontes en het zorgstelsel van Nederland. Het buitenland lijkt me leuk, maar als Nederlands burger ben je denk ik verzekerd van een goed leven. Als er iets gebeurd op vlakten van ziekte of ongemakken wordt je opgevangen in het ziekenhuis ongeacht of je de zorgpremie nu wel of niet betaald hebt. Als je je baan uit gekickt wordt heb je gewoon recht op een WW en daarna de bijstand. In Nederland laat de overheid je niet zakken. We kibbelen altijd over dat alles te duur is, en dat is deels ook waar. De zorgpremie is duur, de belasting die we moeten afdragen is ook veel te hoog, maar in Nederland hoeft niemand van de straat te leven. Iedereen heeft een dak boven zijn hoofd, voor alles wat je kan overkomen is in Nederland een instantie opgericht die je helpt. Die zekerheid heb je niet overal op de wereld (en zeker niet in Amerika!).

Ik zou mijn emigratie plannen willen bijstellen naar 'maximaal op een uur rijafstand van Nederland'. Verder zijn mijn inzichten nog weinig veranderd. Zwitserland, Tirol of Bayeren lijkt me wel wat maar om er permanent te wonen? Zo goed pas ik nu ook weer niet in die cultuur.

Link to comment
Delen op andere websites

5 hours ago, Cabyon said:

Leuk om te zien hoe ik er vroeger over dacht.

 

Ik heb geen intentie om te emigreren nu. Het ironische wil wel dat ik een studie in een internationale omgeving doe, de meeste van m'n vrienden niet in Nederland leven en mijn SO ook een internationale is. Predestinatie wellicht?

Leuk, waar kom zij/hij vandaan? Zou je voor de liefde de stap zetten om te emigreren?

 

5 hours ago, Guardian1980 said:

Ons huis heeft wel een tijdje te koop gestaan, maar dat was in de "slechte" periode. Toen de kinderen ook kwamen en de gezondheid van m'n vrouw achteruit ging hebben we besloten te blijven en hebben we het huis een facelift gegeven; nieuwe keuken, nieuwe vloer etc. Nooit spijt van gehad.

 

Nou, vertel.

Misschien had het dan wel zo moeten zijn, om in de buurt te blijven. Hopelijk gaat het intussen beter met je vrouw. 

 

Ik heb mijn droom intussen kunnen waarmaken. Ik ben zielsgelukkig in Canada met de liefde van mijn leven, die intussen in verwachting is van ons eerste kindje. Ik heb absoluut geen intentie om terug te keren naar Nederland, ik ben hier meer thuis dan ik ooit in Nederland geweest ben. 

Bewerkt: door Sentasi
Link to comment
Delen op andere websites

Grappig genoeg las ik dit topic ff snel door voor het reageren, en m'n laatste Posts is nog steeds wat er door m'n hoofd ging bij het lezen: het gras lijkt altijd groener aan de overkant. 

 

Ben wel een keer 3 maanden naar het buitenland geweest voor werk en overweeg om 2-3 jaar naar het buitenland te gaan voor werk, maar dat is meer in het kader van persoonlijke en professionele ontwikkeling. Ok en het was leuk. :puh: maar definitief emigreren lijkt mij niets.

 

Zeker niet naar de US, met hun befaamde green card. Als ik zou moeten emigreren, dan naar Scandinavië of Australië. Beide prachtige landen, leuke mentaliteit mensen en goede vormgeving van het maatschappelijk stelsel.

 

@Sentasi tof joh! Lijkt me niet makkelijk om te emigreren, in ze zin van wet en regelgeving? 

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb altijd wel een soort van liefde gehad voor Canada, ondanks dat ik er nog nooit geweest ben. Of ik er nu direct wil gaan wonen? Misschien.

 

Mijn plan is om eerst nog enkele jaren in België te blijven voor mijn studies en werk te vinden. Eens ik een klein startkapitaal heb en zeker ben van een vaste job in Canada maak ik misschien wel de overtocht. Laat ik maar beginnen met het land eerst te bezoeken. :) 

 

@Sentasi Hoe ben jij er aan begonnen? :puh: 

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

9 hours ago, Dutchy3010 said:

 

@Sentasi tof joh! Lijkt me niet makkelijk om te emigreren, in ze zin van wet en regelgeving? 

Is het ook zeker niet, het is een heel proces waar je doorheen moet en je moet aan allerlei eisen kunnen voldoen. Ik ben bijna een jaar bezig met alles en zit nog in de mallemolen van papierwerk en aanvragen. Maar dat heeft ook te maken met het feit dat de processing times erg lang zijn, 12+ maanden wachten op een antwoord is geen uitzondering. Ik heb gelukkig wel een werkvisum, maar nog niet de permanente status zeg maar, de Canadese versie van de Greencard.  En niet te vergeten de nodige fees die betaald moeten worden.

 

Niet iedereen wordt zomaar toegelaten, wat opzich wel een goed iets is natuurlijk. Maar de belonging is alle moeite zeker waard. 

 

 

9 hours ago, Skullz-000 said:

 

@Sentasi Hoe ben jij er aan begonnen? :puh: 

 

 

Jaren geleden een wonderschone Candese leren kennen. :7

 

Uiteindelijk vorig jaar besloten de stap te wagen en hierheen te verhuizen, omdat we beiden hier in Canada een beter bestaan denken te hebben dan in Nederland. Het hele emigratieproces lijkt best ingewikkeld en overweldigend, maar is goed zelf te doen. Doe je huiswerk, en lees je goed in over werkelijk alles. 

 

Mocht je (ooit) serieuze plannen hebben, zorg dan dat je alle benodigde documenten in huis heb om op tijd je aanvraag in te sturen, dat is vaak nog meer stress dan de aanvraag an sich. 

 

Canada is een groot land trouwens, waar zou je heen willen voor vakantie? Of verhuizen?

Link to comment
Delen op andere websites

20 uur geleden, Bierbuikje zei:

maximaal op een uur rijafstand van Nederland ... Zwitserland, Tirol of Bayeren

Flink doorrijden.

 

20 uur geleden, Sentasi zei:

Ik heb mijn droom intussen kunnen waarmaken. Ik ben zielsgelukkig in Canada met de liefde van mijn leven, die intussen in verwachting is van ons eerste kindje. Ik heb absoluut geen intentie om terug te keren naar Nederland, ik ben hier meer thuis dan ik ooit in Nederland geweest ben. 

Gefeliciteerd, leuk om te horen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...