Jump to content

Apple - iOS 11


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Want zo gebruikersvriendelijk is Apple nou.

En een tijdje geleden herstelden ze nog de accu's van jaren oude iPod's, voor niks. Elk bedrijf heeft zo wel eens een misser qua service. Daarnaast is die deathgrip gigantisch opgeblazen.

Het kan zijn dat ik het fout heb, maar hadden ze die accu's niet vervangen omdat ze opblaas-gevaar hadden? En het mogelijk zou zijn geweest dat mensen brandwonden hadden kunnen krijgen door Apple?

En als die deathgrip zo was opgeblazen, waarom had Apple dan zoveel moeite gedaan om al die rubberen hoesjes uit te brengen? Eerst bestond het probleem niet, toen was het een software probleem "waar elk mobieltje last van zou hebben", daarna is het een hardware probleem, nogmaals iets waar elk mobieltje last van zou hebben...? Ze wisten het zelf niet eens!

Ben btw benieuwd of ik zo'n elastiek voor de mijne krijg, hij is atm op vakantie voor een defect scherm maar heeft ook last van deathgrip :-(

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    297

  • MegaPilot

    118

  • Davedavy

    88

  • GolfG60

    74

Sinds gisteren zijn de iCloud-diensten iTunes in de Cloud en iTunes Match ook beschikbaar in Nederland. Met iTunes in the Cloud kun je je eerdere aankopen opnieuw doen op iedere iPhone, iPad en iPod touch, en natuurlijk elke Mac en pc.

iTunes Match 'vervangt' al je muziek die niet in iTunes is gekocht, door muziek met iTunes-kwaliteit. Deze dienst kost €24,99 per jaar, en is hier te verkrijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

iTunes Match 'vervangt' al je muziek die niet in iTunes is gekocht, door muziek met iTunes-kwaliteit. Deze dienst kost €24,99 per jaar, en is hier te verkrijgen.

Ik mag hopen dat het nog wel op een andere manier op je IPhone te zetten is?

Link to comment
Delen op andere websites

Wanneer je via je iDevice iTunes Match in wilt schakelen, krijg je de volgende melding:

"iTunes Match

U bent momenteel niet aangemeld voor iTunes Match. U kunt u aanmelden via iTunes op uw computer."

Ofwel, het is helaas de enige manier. :puh:

In iTunes moet je gewoon simpelweg aan de linkerkant van je scherm op 'iTunes Match' klikken (bij de eerste keer moet je eerst naar de iTunes Store gaan, dat was bij mij zo namelijk).

EDIT: Na wat beter te hebben gezocht via iPhoneclub, is gebleken dat er gebruikers zijn die wel de mogelijkheid hebben gehad om zich aan te melden voor iTunes Match, zonder tussenkomst van een Mac / pc, maar dit simpelweg via hun iDevice konden doen. Er waren echter wel aanmeldproblemen, maar het is in ieder geval mogelijk.

Dit kan uiteraard te maken hebben met de uitrol van de dienst. Zoiets kan enkele dagen in gebruik nemen.

Even ter informatie trouwens (geldt ook voor iTunes in de Cloud): de diensten zijn pas sinds gisteren bezig met de uitrol. Tot nu toe hebben gebruikers alleen maar problemen gehad, en kunnen nummers nog niet opnieuw gedownload worden. In dit geval krijg je de melding dat het artikel niet meer beschikbaar is. Houdt de mogelijkheid in de gaten dat de dienst dus binnenkort wél degelijk werkend zal zijn.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Na wat beter te hebben gezocht via iPhoneclub, is gebleken dat er gebruikers zijn die wel de mogelijkheid hebben gehad om zich aan te melden voor iTunes Match, zonder tussenkomst van een Mac / pc, maar dit simpelweg via hun iDevice konden doen. Er waren echter wel aanmeldproblemen, maar het is in ieder geval mogelijk.

Dit kan uiteraard te maken hebben met de uitrol van de dienst. Zoiets kan enkele dagen in gebruik nemen.

Trouwens, er wordt ook niet aangeraden om een abonnement voor iTunes Match aan te schaffen indien je niet over veel nummers beschikt die gematcht moeten worden (Apple heeft tenslotte een limiet ingesteld van 25.000 nummers!). :puh:

Daarnaast is iTunes Match ook een handige dienst voor het streamen van de muziek. Zo bespaar je veel ruimte op je apparaat (mits je natuurlijk veel nummers hebt die 'onder handen worden genomen' door iTunes Match). :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Heerlijke actie van Apple!

Koop een CD in de winkel, vervolgens mag je nogmaals een jaarlijks bedrag betalen om hem te kunnen luisteren!

Jezus...

Apple hater ? Ga ergens anders conclusies trekken die niet kloppen, iTunes Match is niet verplicht.

Link to comment
Delen op andere websites

Heerlijke actie van Apple!

Koop een CD in de winkel, vervolgens mag je nogmaals een jaarlijks bedrag betalen om hem te kunnen luisteren!

Jezus...

Apple hater ? Ga ergens anders conclusies trekken die niet kloppen, iTunes Match is niet verplicht.

Lees even dit bericht hieronder:

Wanneer je via je iDevice iTunes Match in wilt schakelen, krijg je de volgende melding:

"iTunes Match

U bent momenteel niet aangemeld voor iTunes Match. U kunt u aanmelden via iTunes op uw computer."

Ofwel, het is helaas de enige manier. :puh:

Als ik deze post mag geloven trek ik enkel conclusies die wel kloppen.

Mocht dit niet kloppen neem ik mijn post graag terug.

Link to comment
Delen op andere websites

Heerlijke actie van Apple!

Koop een CD in de winkel, vervolgens mag je nogmaals een jaarlijks bedrag betalen om hem te kunnen luisteren!

Jezus...

Apple hater ? Ga ergens anders conclusies trekken die niet kloppen, iTunes Match is niet verplicht.

Lees even dit bericht hieronder:

Wanneer je via je iDevice iTunes Match in wilt schakelen, krijg je de volgende melding:

"iTunes Match

U bent momenteel niet aangemeld voor iTunes Match. U kunt u aanmelden via iTunes op uw computer."

Ofwel, het is helaas de enige manier. :puh:

Als ik deze post mag geloven trek ik enkel conclusies die wel kloppen.

Mocht dit niet kloppen neem ik mijn post graag terug.

Uit jou bericht concludeer ik dat je bedoeld dat als je CD(s) in de winkel koopt, je 25 euro/jaar moet betalen om deze te kunnen luisteren op een iDevice. Dit zou wel heel raar zijn als ze je verplichten om te betalen voor je eigen gekochte muziek (Niet iTunes). iTunes Match is een "dienst" waarmee je muziek online kan opslaan, iTunes gekochte nummers worden dan automatisch online opgeslagen, nummers die van CD's of dergelijke afkomen kun je zelf uploaden. De muziek word vervolgens op maximaal 10 apparaten toegankelijk. Of de muziek van CD's vervangen word door iTunes kwaliteit nummers kan ik nergens vinden. iTunes Match heeft dus niks te maken met het luisteren van muziek.

Als je hierboven op de screenshot van GTA TOM kijkt, kun je ook zien dat het een optie is.

Bewerkt: door Shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

Uit jou bericht concludeer ik dat je bedoeld dat als je CD(s) in de winkel koopt, je 25 euro/jaar moet betalen om deze te kunnen luisteren op een iDevice. Dit zou wel heel raar zijn als ze je verplichten om te betalen voor je eigen gekochte muziek (Niet iTunes). iTunes Match is een "dienst" waarmee je muziek online kan opslaan, iTunes gekochte nummers worden dan automatisch online opgeslagen, nummers die van CD's of dergelijke afkomen kun je zelf uploaden. De muziek word vervolgens op maximaal 10 apparaten toegankelijk. Of de muziek van CD's vervangen word door iTunes kwaliteit nummers kan ik nergens vinden. iTunes Match heeft dus niks te maken met het luisteren van muziek.

Als je hierboven op de screenshot van GTA TOM kijkt, kun je ook zien dat het een optie is.

In dit geval heb ik het verkeerd begrepen. Ik was in de veronderstelling dat al je muziek op je IPhone opgeslagen moest zijn in ITunes Match. Dit is dus niet het geval. In dat geval is het een optie, en mag je dus zelf weten of het er gebruik van wilt maken of niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Heerlijke actie van Apple!

Koop een CD in de winkel, vervolgens mag je nogmaals een jaarlijks bedrag betalen om hem te kunnen luisteren!

Jezus...

Apple hater ? Ga ergens anders conclusies trekken die niet kloppen, iTunes Match is niet verplicht.

Lees even dit bericht hieronder:

Wanneer je via je iDevice iTunes Match in wilt schakelen, krijg je de volgende melding:

"iTunes Match

U bent momenteel niet aangemeld voor iTunes Match. U kunt u aanmelden via iTunes op uw computer."

Ofwel, het is helaas de enige manier. :puh:

Als ik deze post mag geloven trek ik enkel conclusies die wel kloppen.

Mocht dit niet kloppen neem ik mijn post graag terug.

Uit jou bericht concludeer ik dat je bedoeld dat als je CD(s) in de winkel koopt, je 25 euro/jaar moet betalen om deze te kunnen luisteren op een iDevice. Dit zou wel heel raar zijn als ze je verplichten om te betalen voor je eigen gekochte muziek (Niet iTunes). iTunes Match is een "dienst" waarmee je muziek online kan opslaan, iTunes gekochte nummers worden dan automatisch online opgeslagen, nummers die van CD's of dergelijke afkomen kun je zelf uploaden. De muziek word vervolgens op maximaal 10 apparaten toegankelijk. Of de muziek van CD's vervangen word door iTunes kwaliteit nummers kan ik nergens vinden. iTunes Match heeft dus niks te maken met het luisteren van muziek.

Als je hierboven op de screenshot van GTA TOM kijkt, kun je ook zien dat het een optie is.

Toch wel. Muziek wordt namelijk gestreamd vanaf je iCloud-opslag naar je iDevice. :puh:

Wat betreft je opmerking (of de muziek van CD's vervangen wordt door iTunes kwaliteit nummers):

Apple heeft een muziekbibliotheek van 20 miljoen nummers, waarmee je kunt matchen. iTunes vergelijkt je muziekcollectie met deze 20 miljoen nummers, waarbij gebruik wordt gemaakt van de technologie van Gracenote. Zodra een match is gemaakt staat het betreffende nummer in een kwaliteit van 256 Kbps AAC DRM-vrij tot je beschikking, ook als je eigen muzieknummers van mindere kwaliteit waren. Er zit een limiet op iTunes Match van 25.000 muzieknummers die je buiten de iTunes Store om hebt gekocht. Je kunt dus niet meer dan 25.000 van je eigen externe mp3′tjes matchen.

Ik raad je aan eens het hele artikel van iPhoneclub over iTunes Match te lezen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat betreft je opmerking (of de muziek van CD's vervangen wordt door iTunes kwaliteit nummers):

Apple heeft een muziekbibliotheek van 20 miljoen nummers, waarmee je kunt matchen. iTunes vergelijkt je muziekcollectie met deze 20 miljoen nummers, waarbij gebruik wordt gemaakt van de technologie van Gracenote. Zodra een match is gemaakt staat het betreffende nummer in een kwaliteit van 256 Kbps AAC DRM-vrij tot je beschikking, ook als je eigen muzieknummers van mindere kwaliteit waren. Er zit een limiet op iTunes Match van 25.000 muzieknummers die je buiten de iTunes Store om hebt gekocht. Je kunt dus niet meer dan 25.000 van je eigen externe mp3′tjes matchen.

Ik raad je aan eens het hele artikel van iPhoneclub over iTunes Match te lezen. :puh:

Ik heb niet op iPhoneclub gekeken. Op tweakers staat dat iTunes je muziek zoekt op je computer en daarna beschikbaar word gemaakt via de servers van Apple. Op de telegraaf word weer gezegd dat je muziek zelf moet uploaden. Beetje vaag allemaal, er staat niks over kwaliteit veranderingen. Al vind ik iPhoneclub hierin toch betrouwbaarder als tweakers/telegraaf.

Bewerkt: door Shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

Alle informatie op iPhoneclub wordt 'overgenomen' van externe (officiële) sites, die hun informatie van betrouwbare bronnen halen. De informatie is zeer betrouwbaar, om het maar simpel te zeggen. :puh:

Trouwens, veel andere sites zetten meestal weinig informatie in hun artikel over iets. Vandaar dat er ook niks wordt gezegd over bijvoorbeeld de verbetering van kwaliteit. Overigens moet ik zeggen dat het wel raar is, want het is één van de hoofdfuncties van iTunes Match... :7

UPDATE:

Een paar uur geleden (Nederlandse tijd) was het Education Event van Apple. Tijdens de keynote werden 3 nieuwe applicaties getoond, waarvan 2 die uitgebracht zijn in de iOS App Store. De andere is alleen beschikbaar in de Mac App Store, maar ik vertel er wel wat over.

iBooks 2

Er is een update (die voorlopig alleen nog nut heeft in Amerika, helaas) voor de huidige applicatie iBooks.

Voor school heb je altijd een hele lading aan lesboeken, wat de update (ofwel, iBooks 2) moet gaan vervangen. De update voegt de mogelijkheid toe om interactieve lesboeken te kopen, welke heel uitgebreide functies bevatten. Zo kun je een 3D beeld krijgen van bijvoorbeeld het menselijk lichaam. Dit geldt uiteraard voor alles. Ook heb je de mogelijkheid toegevoegde filmpjes te bekijken, notities toe te voegen en nog veel meer.

De boeken hebben wel een aardig prijskaartje aan hun naam hangen. Zo kunnen sommige boeken wel 15 euro kosten. Dit komt met name vanwege de extra mogelijkheden.

iBooks 2 (gratis, alleen iPad).

iBooks Author

Omdat Apple zelf geen tijd besteedt aan het maken van lesboeken voor iBooks 2, besloten ze het roer helemaal om te gooien. Juist ja, ze geven jou de mogelijkheid om zelf een interactief boek te laten maken.

iBooks Author is simpel opgebouwd. Je kunt, zonder enige kennis van programmeren, een heel mooi interactief boek maken. Je moet de Mac applicatie eigenlijk als een soort Pages en Keynote (allebei applicaties, net als Office Word en PowerPoint) zien.

Met de applicatie is het zelfs mogelijk om, als je vind dat je niet genoeg mogelijkheden hebt, HTML5 en Javascript gebruiken.

iBooks Author (gratis, Mac App Store)

iTunes U

Een bekende optie in iTunes (zowel de iOS versie als de desktop-versie) is iTunes U. Hier kun je materiaal vinden die je voor school kunt gebruiken. Van films tot practica, van audioboeken tot rondleidingen. iTunes U is tot op heden toe alleen bedoeld voor de universiteit, maar komt nu ook voortaan met content voor de middelbare school, en zelfs de basisschool.

Ook is er een applicatie voor uitgebracht. Het interface doet je denken aan dat van iBooks. De applicaties linken dan ook erg aan elkaar. Het enige verschil van de layout is dat de iTunes U applicatie wat donkerder van kleur is.

iTunes U (gratis, universeel, iOS 5 of hoger vereist)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...