Jump to content

Apple - iOS 11


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Als je een CD koopt in de winkel staan er toch geen fouten in. :7 Heb ik in ieder geval nog nooit gehad.

Vind het allemaal wel een beetje vaag moet ik zeggen. Krijg het idee dat het gewoon een simpele manier van Apple is om geld te verdienen krijgen. Ben overigens echt geen Apple-hater hoor, heb een IPod Touch en ben er blij mee. Vind alleen dat ze soms het één en ander beter kunnen regelen (zoals dit). Wel ben ik een echte ITunes-hater. :puh:

Nah, als je het inderdaad daadwerkelijk zo ziet, kan ik natuurlijk ook niet gaan liggen te lullen dat dat onzin is, hoor. Ik snap verder ook wel dat sommigen het nut ervan niet zien. :puh:

Maar laat me verder even duidelijk maken dat dit heus geen plan van Apple is om geld te verdienen, maar meer om te concurreren met dergelijke diensten (nogmaals voor degenen die het ook maar proberen: vergelijk iTunes Match nóóit met Spotify!).

Trouwens, ik heb dan toch nog een vraag aan je, Kloep: waarom ben je precies een iTunes-hater? :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    297

  • MegaPilot

    118

  • Davedavy

    88

  • GolfG60

    74

Als je een CD koopt in de winkel staan er toch geen fouten in. :7 Heb ik in ieder geval nog nooit gehad.

Vind het allemaal wel een beetje vaag moet ik zeggen. Krijg het idee dat het gewoon een simpele manier van Apple is om geld te verdienen krijgen. Ben overigens echt geen Apple-hater hoor, heb een IPod Touch en ben er blij mee. Vind alleen dat ze soms het één en ander beter kunnen regelen (zoals dit). Wel ben ik een echte ITunes-hater. :puh:

^_^

Al ben ik wel nog steeds teleurgesteld dat Apple slechts 256 MB RAM in de iPod Touch stopt. Dit moeten ze bij de iPod Touch 5th Generation echt ophogen..

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een CD koopt in de winkel staan er toch geen fouten in. :7 Heb ik in ieder geval nog nooit gehad.

Vind het allemaal wel een beetje vaag moet ik zeggen. Krijg het idee dat het gewoon een simpele manier van Apple is om geld te verdienen krijgen. Ben overigens echt geen Apple-hater hoor, heb een IPod Touch en ben er blij mee. Vind alleen dat ze soms het één en ander beter kunnen regelen (zoals dit). Wel ben ik een echte ITunes-hater. :puh:

^_^

Al ben ik wel nog steeds teleurgesteld dat Apple slechts 256 MB RAM in de iPod Touch stopt. Dit moeten ze bij de iPod Touch 5th Generation echt ophogen..

Dan ben ik toch heel erg benieuwd naar de vraag of je je geld dan nog wel overhebt voor een iPod touch; kun je net zo goed voor een iPhone sparen, want die is extra duur omdat hij meer RAM heeft... :puh:

Ik las er een keer een artikel over, waarbij aangegeven werd dat een iPod touch van zijn minimumprijs (189 euro) ineens een prijskaartje van minimaal 250 euro zou kunnen krijgen. Lijkt misschien geen gruwelijk groot verschil, maar wel voor een beetje extra RAM... :7

Of het moet natuurlijk zo zijn dat de volgende iPod touch dan minder features krijgt, en dan wél dezelfde prijs blijft behouden, maar toch meer RAM heeft... :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Trouwens, ik heb dan toch nog een vraag aan je, Kloep: waarom ben je precies een iTunes-hater? :puh:

Als ik muziek op zo'n muziekgeval wil zetten, wil ik Windows Verkenner openen en mijn muziek slepen. Dat gaat niet met m'n ITouch. Hierbij moet ik ITunes openen en daar een muzieklijst maken en die op m'n ITouch zetten.

Op zich is het programma verder prima hoor. De ingebouwde App Store werkt verder prima. Sterker nog, deze vind ik fijner dat Android Market. Ik heb namelijk geen creditcard en heb bij de Market nog geen manier gevonden om te betalen buiten een creditcard.

Maar goed, ITunes. Apple verplicht je dit programma te gebruiken om bestanden aan te passen op je toestel.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat laatste wat je zegt, klopt niet helemaal. Nou ja, Apple raad je wel aan iTunes te gebruiken, maar er zijn genoeg dergelijke programma's, hoor. Met dezelfde bedoeling tenminste. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dus even vertaald: Ik koop een halfje volkoren bij de Aldi. Vervolgens laat ik dit halfje volkoren omruilen bij de Meesterbakker voor een halfje brood van zijn kwaliteit.

Like :cab:

Dan koop ik dat halfje volkoren toch gewoon gelijk bij de bakker? Als ik dan muziek uit iTunes wil, dan koop ik dat toch gelijk bij iTunes, dan ga ik niet eerst een CD kopen en dan dat liedje laten vervangen door iTunes kwaliteit wat volgens een aantal mensen boven mij ook nog eens een slechtere kwaliteit is. Dus feitelijk krijg je dan dus, als je het weer vertaald, dat je een halfje volkoren van de Meesterbakker omruilt voor een halfje volkoren van de Aldi...

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Dat laatste wat je zegt, klopt niet helemaal. Nou ja, Apple raad je wel aan iTunes te gebruiken, maar er zijn genoeg dergelijke programma's, hoor. Met dezelfde bedoeling tenminste. :puh:

Ow, ok. Naja, ik blijf alsnog een ITunes-hater. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dus even vertaald: Ik koop een halfje volkoren bij de Aldi. Vervolgens laat ik dit halfje volkoren omruilen bij de Meesterbakker voor een halfje brood van zijn kwaliteit.

Like :cab:

Dan koop ik dat halfje volkoren toch gewoon gelijk bij de bakker? Als ik dan muziek uit iTunes wil, dan koop ik dat toch gelijk bij iTunes, dan ga ik niet eerst een CD kopen en dan dat liedje laten vervangen door iTunes kwaliteit wat volgens een aantal mensen boven mij ook nog eens een slechtere kwaliteit is. Dus feitelijk krijg je dan dus, als je het weer vertaald, dat je een halfje volkoren van de Meesterbakker omruilt voor een halfje volkoren van de Aldi...

Ja en nee, een CD blijf je houden(en enkel je muziek in je cloud ofzo wordt vervangen, wss niet die op je hdd/cd/etc.), maar je kan ook je oude en huidige beschimmelde broden inleveren voor betere kwaliteit broden.

En kwaliteit, dat is hetzelfde als als je smaak papillen zijn verschroeit(slechte/gemiddelde oordopjes), het verschil tussen schimmelbroden en broden van Meesterbakker merk je niet tot amper.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat de fuck? Sorry hoor, maar, wat de fuck?

Dus je betaalt 25 euro aan Apple, en dan gaat Apple al jouw bestanden vergelijken met zijn database, AANNEMEN dat die van hem superieur is boven die van de CD's, blitzkriegt ALLE muziekbestanden waar IK voor betaald heb, en verandert die in zijn eigen versie?

Dus ik betaal 25 euro aan Apple, en wat krijg ik er voor terug? Een muziek bestand met een lagere kwaliteit dan waar ik eerst voor had betaald?

Dat is nu wat jij zegt he Tom?

En over je RAM verhaal, kom op. De iPhone is zo veel duurder door, bijvoorbeeld, de vele patenten die berusten op telefoon technieken zoals 3G en GPRS. RAM is in deze tijden zo goedkoop...

Link to comment
Delen op andere websites

Nope. iTunes Match stelt je in staat om je muziekbibliotheek, gekocht in iTunes of niet, te streamen met maximaal 10 ondersteunende apparaten. Hierbij zal de muziek die al op je hardeschijf staat niet aangepast worden.

Bewerkt: door Teh_Ninja
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens colonel Tom niet. Hij zegt hier dat Apple al je mooie CD-kwaliteit liedjes verandert in een minder-goede kwaliteit "AAC-Plus" zooi.

Ik denk dat ie het zelf door de war heeft gegooid, het lijkt mij eerder dat Match enkel je muziek in iTunes verandert en niet op je schijf.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens colonel Tom niet. Hij zegt hier dat Apple al je mooie CD-kwaliteit liedjes verandert in een minder-goede kwaliteit "AAC-Plus" zooi.

Ik denk dat ie het zelf door de war heeft gegooid, het lijkt mij eerder dat Match enkel je muziek in iTunes verandert en niet op je schijf.

Ik heb ook niet gezegd dat er niks op je schijf wordt gewijzigd, hoor. Dat gebeurt pas in iCloud, maar de originele bestanden blijven staan. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Nummers die je niet in iTunes gekocht hebt, worden, indien deze wel in de iTunes Store te vinden zijn, vervangen door dát nummer. Theoretisch gezien wordt je 'niet-iTunes nummer' dan verwijderd, en wordt er een iTunes-versie voor in de plaats gezet. Niet alleen het nummer wordt dan vervangen, maar ook bijvoorbeeld het albumhoesje. En natuurlijk nog meer.

En dan met name:

Theoretisch gezien wordt je 'niet-iTunes nummer' dan verwijderd, en wordt er een iTunes-versie voor in de plaats gezet

Maarja, het zel wel. Vraag me trouwens af hoe erg hun inkomsten gaan dalen door hun iTunes Match idee.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Nummers die je niet in iTunes gekocht hebt, worden, indien deze wel in de iTunes Store te vinden zijn, vervangen door dát nummer. Theoretisch gezien wordt je 'niet-iTunes nummer' dan verwijderd, en wordt er een iTunes-versie voor in de plaats gezet. Niet alleen het nummer wordt dan vervangen, maar ook bijvoorbeeld het albumhoesje. En natuurlijk nog meer.

En dan met name:

Theoretisch gezien wordt je 'niet-iTunes nummer' dan verwijderd, en wordt er een iTunes-versie voor in de plaats gezet

Maarja, het zel wel. Vraag me trouwens af hoe erg hun inkomsten gaan dalen door hun iTunes Match idee.

Hmm, ik geef toe: ik had wat uitgebreider moeten uitleggen hoe het precies in zijn werk gaat met die wijzigingen. :puh:

Trouwens, je vraagt je dan wel af hoe erg Apple's inkomsten hiermee zouden moeten gaan dalen, maar dat is echt onzin. Lees eens op iPhoneclub's artikel over de lancering van iTunes Match in Nederland. Heel veel mensen hebben er lang op zitten wachten, voor zij eindelijk eens gebruik konden gaan maken van deze 'unieke' dienst. Het gaat hier natuurlijk wel om Apple-gebruikers, maar dan nog is iTunes Match absoluut een winstgevende dienst. :puh:

Ik kan me best voorstellen dat het niet Apple's beste dienst ooit is, maar het is er ook geen waar Apple verlies mee gaat maken. Voorbeeld: veel Apple-gebruikers waren teleurgesteld dat er in oktober geen iPhone 5, maar een iPhone 4 met wat aanpassingen, uiteindelijk de iPhone 4S, werd aangekondigd. Toch heeft Apple enorm veel winst gemaakt met een telefoon met slechts wat aanpassingen. :puh:

En bedenk daarnaast ook dat iTunes Match al langer bestaat. Sinds een paar maanden terug was het al gelanceerd in de Verenigde Staten.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...