Jump to content

Apple - iOS 11


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Voice Dictation is inderdaad onderdeel van iOS, maar dit was nog niet beschikbaar op de iPad. Het mag niet vergeleken worden met Siri, want dat is echt een assistent. Voice Dication geeft je de mogelijkheid om tekst in te spreken wat dan naderhand automatisch op je scherm verschijnt (of alles correct gespeldt is, hangt af van je spraakniveau, zowel volume als accenten).

Siri is alleen beschikbaar op de iPhone 4S en Voice Dictation alleen op de iPhone 4S en de nieuwe iPad (in de volksmond ook wel iPad 3 genoemd).

Ik weet ook wel dat het niet hetzelfde is als Siri, maar ik had gewoon gedacht dat zo'n soort systeem al wel lang in iOS zou zitten. Vooral aangezien ik een soortgelijk systeem al had op mijn oude Sony Ericsson clamshell toestel. (dan moest ik inspreken welke naam ik wou bellen en dan zou hij die opzoeken. Niet exact hetzelfde, ik weet, maar wel vergelijkbaar)

Dat dikgedrukte vond ik overigens wel eventjes ironisch :7

Ik heb zelf geen nieuwe iPad (heb er überhaupt helemaal geen, m'n vader heeft wel een iPad 1), maar wel een iPod touch (4e generatie). En die ondersteunt ook retina. Toen ik deze kocht, stond ik echt versteld van de kwaliteit ten opzichte van de iPhone 3G die ik ook heb. Dus ik vind het nogal raar dat je geen verschil ziet. Het kan, zoals je zelf al zegt, komen doordat je misschien nog nooit een iPad 1 of 2 hebt gehad? Want dan snap ik het nog wel. :puh:

Het kan niet te maken hebben met het feit dat nog niet heel veel apps retina ondersteunen. Veel apps zijn de afgelopen dagen namelijk geoptimaliseerd met het scherm van de nieuwe iPad (o.a. Twitter, Angry Birds Space enz.).

We gaan weer offtopic... Maargoed; Het principe van het Retina scherm (wat je overigens niet kan "ondersteunen"; het is iets wat een iPad heeft, het is niet een applicatie welke je zelf kan kiezen of je hem wilt of niet) is dat je alles het scherpste van het scherpst zou moeten zien. Dus tekst in een browser zou je gewoon volledig perfect moeten kunnen zien. Apps moeten eerst gemaakt worden voor de hoge resolutie van het scherm, wat ze nu nog niet zijn. Ja, ze worden geüpscaled naar de tablet resolutie, maar dan zijn ze er nog niet voor gemaakt. Karteligheden vallen meer op als je het uitvergroot, natuurlijk.

Oh, en om even Apple af te zeiken; de Sony Xperia S heeft een ppi van 341. Een hogere ppi dus dan die van de iPhone. Dus in principe is de Xperia S retinaér dan de iPhone, als je het zo zou kunnen omschrijven :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    297

  • MegaPilot

    118

  • Davedavy

    88

  • GolfG60

    74

Dat ene foutje is toevallig verdwaald... :7

Maar Siri is sowieso trouwens een persoonlijke assistent. En wat jij als voorbeeld noemt, ook al zeg je zelf al dat het niet hetzelfde is, is slechts vergelijkbaar met Voice Control (iPhone 3GS, iPhone 4, iPod touch 3e en 4e generatie). Je hebt enkele commando's die je kunt gebruiken, meer niet (bijv. "Speel <naam liedje> af", "Bel <naam>"). Bij Siri kun je alle vormen van commando's gebruiken. Zo kun je voor het maken van een afspraak bijvoorbeeld zeggen "Kun je voor 23 april een afspraak om twaalf uur plannen bij de dokter?". En Siri heeft ook een humoristisch en persoonlijk tintje, zo heb ik al meermalen vernomen. :puh:

De iPhone heeft trouwens dan wel minder ppi dan één of andere Sony Xperia, maar dat neemt niet de kwaliteit van Apple weg. Een tijdje geleden publiceerde iPhoneclub een artikel waarin stond dat het scherm van de iPhone en iPod touch altijd even groot is geweest omdat je dan één vinger nodig hebt om het hele scherm te gebruiken. Ook heb je hiermee het voordeel dat ontwikkelaars hun apps niet aan hoeven te passen, behalve voor de iPad. Maar ook alle iPad-schermen zijn altijd even groot geweest zijn. En zulke voordelen zie je bij de meeste andere smartphones niet ziet. :puh:

Beide feiten wist ik daarvoor trouwens niet, dat maakt het zo bijzonder. Je beseft dat namelijk niet zo snel. :puh:

Niet dat het echt veel te maken heeft met de discussie, maar ik vond het toch wel iets dat als argument kan dienen. :7

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

iOS511.png

Onlangs is iOS 5.1.1 voor de iPhone, iPad en iPod touch uitgebracht. Gisteren (12/05/2012) is een uitzonderlijke update voor de Apple TV uitgebracht onder dezelfde firmwareversie.

iOS 5.1.1 (draagbare iOS devices)

  • Het gebruik van de HDR-optie via het vergrendelscherm is verbeterd
  • Repareert bug die ervoor zorgde dat de nieuwe iPad niet tussen 2G en 3G kon switchen
  • Repareert bug die ervoor zorgde dat AirPlay video niet altijd wilde afspelen
  • Verbeterde synchronisatie van Safari Bladwijzers en Leeslijst
  • Repareert het probleem dat de melding ‘Kopen niet gelukt’ werd weergeven na succesvolle aankoop

iOS 5.1.1 (Apple TV)

  • Trailers voor films en tv shows (alleen Verenigde Staten) kunnen nu in HD worden bekeken
  • Probleem verholpen waarbij iOS apps soms moeilijker verbinding konden maken met AirPlay
  • Verbetert de betrouwbaarheid van verbindingen via thuisdeling
  • Lost een probleem van op die van invloed was bij login en navigatie op Netflix (alleen Verenigde Staten)
  • Inclusief oplossingen voor de stabiliteit en prestaties

Retina screens (iPod touch)

IMG_1119.png

IMG_1120.png

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Vette screenshots van het update scherm :tu: :tu: :tu: :tu: :tu: :tu: :tu: :tu: :tu: :tu: :tu: :tu:

Deed mijn iPod touch 4 het nu nog maar, maarja 30 centimeter laten vallen en toen BAKLAM en toen was hij een factor 2000 vermeervoudigd.

Link to comment
Delen op andere websites

De iPod touch is inderdaad wat kwetsbaarder dan de iPhone en iPad. Het materiaal ervan is goedkoper voor de productie, waardoor het eindproduct ook heel wat goedkoper wordt. Als de iPod touch van de vierde generatie bijvoorbeeld eruit zou zien als een iPhone 4/4S, dan zou hij waarschijnlijk al enkele tientjes duurder worden. :puh:

Maar ik ken het, mijn iPod is ook al heel erg beschadigt aan de achterkant. Maar ik heb er gelukkig een hoesje omheen zitten, zodat je er niks van ziet. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

De iPod touch is inderdaad wat kwetsbaarder dan de iPhone en iPad. Het materiaal ervan is goedkoper voor de productie, waardoor het eindproduct ook heel wat goedkoper wordt. Als de iPod touch van de vierde generatie bijvoorbeeld eruit zou zien als een iPhone 4/4S, dan zou hij waarschijnlijk al enkele tientjes duurder worden. :puh:

Maar ik ken het, mijn iPod is ook al heel erg beschadigt aan de achterkant. Maar ik heb er gelukkig een hoesje omheen zitten, zodat je er niks van ziet. :puh:

Ik denk dat apple dat marketing noemt. AJ PECH daar gaat je iProduct. nu moet je maar weer een nieuwe kopen. Apple iOnpraktisch care

Link to comment
Delen op andere websites

Tom, waar baseer jij voornamelijk je feiten op?

Verschilt per feit. Sommige feiten haal ik van iPhoneclub/iPadclub of One More Thing, terwijl andere feiten weer van Apple zélf komen. :puh:

Ik snap wel dat je me niet gelooft, omdat ik nooit een bron vermeld, maar dat lijkt me iets wat je desnoods zelf op kunt zoeken. Tenminste, in het geval dat je me niet gelooft. :puh:


wwdc2012-june-11-15.jpg

Maandag 11 juni gaat het jaarlijkse Apple-evenement weer van start. De eerste dag zal er een keynote plaatsvinden dat, vanzelfsprekend, door Apple's CEO Tim Cook geopend zal worden. OSX Mountain Lion, iOS 6 en een nieuwe Macbook-lijn zullen waarschijnlijk aan bod komen. Wat er echter per onderdeel bekend wordt gemaakt, is nog niet zeker.

De keynote wordt live gevolgd door iPhoneclub en One More Thing. One More Thing laat vooral doormiddel van korte berichten op de site zien wat er voor bijzonders gebeurd/gezegd is. iPhoneclub zal hier uitgebreidere artikelen over plaatsen.

Wat denk jij dat er precies aangekondigd zal worden? Laat het weten. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

4e76f_ios_6.png

Vandaag (11/06/2012) is WWDC 2012 van start gegaan. Apple trapte af met een keynote (presentatie). Hierbij werd onder andere iOS 6 bij aangekondigd. De update bevat nieuwe functionaliteit en is beschikbaar in de herfst. Ontwikkelaars kunnen hem al downloaden als bèta-versie.

iOS 6 is compatibel met iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S, iPad 2, de Nieuwe iPad en de iPod touch van de vierde generatie. Uiteraard zal hij gratis ter beschikking worden gesteld.

De hoofdpost zal worden bijgewerkt met informatie over iOS 6. Meer weten? Ga naar de iOS 6-pagina van Apple. Let op, de pagina is momenteel nog niet in het Nederlands.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Wat een BS van Apple, ze brengen Siri wel naar de 'nieuwe iPad', maar vinden het dan niet nodig om Siri ook naar iPad 2 te brengen terwijl dat ook perfect mogelijk zou moeten zijn.

Ze kunnen zelfs Siri naar Ipod Touch 4g brengen, maar ook dat vinden ze niet nodig.

Niet moeilijk dat mensen hun 'verouderde' Apple devices beginnen te jailbreaken. :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een BS van Apple, ze brengen Siri wel naar de 'nieuwe iPad', maar vinden het dan niet nodig om Siri ook naar iPad 2 te brengen terwijl dat ook perfect mogelijk zou moeten zijn.

Ze kunnen zelfs Siri naar Ipod Touch 4g brengen, maar ook dat vinden ze niet nodig.

Niet moeilijk dat mensen hun 'verouderde' Apple devices beginnen te jailbreaken. :duh:

't Is sowieso al een 'faal' van Apple dat iOS 6 niet naar de eerste generatie iPad en 3e generatie iPod touch komt. Vooral als je bedenkt dat de eerste generatie iPad sneller is dan de iPhone 3GS, welke wel nog ondersteund wordt. Maar wat mij sowieso teleurstelde tijdens de keynote gisteren, was dat ze niet eens Siri voor de iPhone 4 en iPod touch van de vierde generatie toonden. Op de iPad lijkt het me nogal onhandig, net als de camera en daarnaast zijn de iPhone 4 en iPod touch van de vierde generatie wel krachtig genoeg. Echter blijkt dat voor Siri een speciale chip gebruikt is voor het beter begrijpen van tekst die gesproken wordt door de gebruiker. Dat is (waarschijnlijk) de reden dat Siri niet naar andere apparaten komt. :puh:

Ik moet wel zeggen dat ik erg tevreden ben over de keynote. Er zijn naar mijn mening meer interessante features bij iOS 6, ten opzichte van iOS 5. Daarbij waren (en zijn) alleen het berichtencentrum, de nieuwe manier voor het ontvangen van meldingen en iMessage de belangrijkste toevoegingen. Bij iOS 6 lijkt de nieuwe Maps-app me wel interessant, de 'Niet storen'-schakelaar, Safari in volledige schermweergave in landscape modus, de Offline Reading List in Safari en de Facebook-integratie. Ook het nieuwe design voor de Stores en de standaard apps bevalt me wel. Althans, het ziet er veel 'relaxter' uit op de foto's op de website van Apple. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gisteravond de eerste beta van iOS 6 geïnstalleerd. In eerste instantie valt je niet veel op, niet echt een compleet nieuwe richting van Apple. Alleen zou je zien dat wat springboard icoontjes iets zijn bewerkt waaronder het Maps-app icoon.

Als je maps opstart ziet het er inderdaad totaal anders uit. Aangezien ik een iPhone 4 heb zie je meteen dat Apple niet de volledige functionaliteit erin heeft gedaan. Zo heb ik geen 3D mode en geen fancier routeplanner in de Maps-app.

post-1-1339583271,67.png post-1-1339583264,56.png post-1-1339583268,25.png

Ook is de nieuwe map geïntegreerd in bijvoorbeeld de foto-app:

post-1-1339583274,62.png

Wat het grootste voordeel is aan iOS 6 voor de meeste gebruikers is waarschijnlijk dat je vanuit alle Apple apps meteen iets makkelijk naar Facebook kan posten. Zo kan je bijvoorbeeld vanuit je fotoboek niet alleen een foto zoals normaal mailen maar ook naar Facebook posten.

Volgens Tweakers zou de Safari internetbrowser ook nu sneller moeten zijn. Ik heb er niet heel veel van gemerkt. Mijn Safari deed het altijd al redelijk snel, als websites bij mij traag op mijn iPhone laden komt dit eigenlijk altijd door een trage GSM internetverbinding.

Andere functionaliteit zoals de niet storen functie die Grand Theft Auto TOM noemde heb ik nog niet getest.

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt het aan mijn iPhone 3GS of is de batterij bij 5.1.1 6x zo snel leeg als bij 4.2.1? Als ik nu mijn telefoon op standby naast me leg voor 1 nacht is er daarna 45% van de batterij af, terwijl het bij 4.2.1 maximaal 10% was.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...