Jump to content

Apple - iOS 11


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

't Is sowieso al een 'faal' van Apple dat iOS 6 niet naar de eerste generatie iPad en 3e generatie iPod touch komt. Vooral als je bedenkt dat de eerste generatie iPad sneller is dan de iPhone 3GS, welke wel nog ondersteund wordt. Maar wat mij sowieso teleurstelde tijdens de keynote gisteren, was dat ze niet eens Siri voor de iPhone 4 en iPod touch van de vierde generatie toonden. Op de iPad lijkt het me nogal onhandig, net als de camera en daarnaast zijn de iPhone 4 en iPod touch van de vierde generatie wel krachtig genoeg. Echter blijkt dat voor Siri een speciale chip gebruikt is voor het beter begrijpen van tekst die gesproken wordt door de gebruiker. Dat is (waarschijnlijk) de reden dat Siri niet naar andere apparaten komt. :puh:

Ik moet wel zeggen dat ik erg tevreden ben over de keynote. Er zijn naar mijn mening meer interessante features bij iOS 6, ten opzichte van iOS 5. Daarbij waren (en zijn) alleen het berichtencentrum, de nieuwe manier voor het ontvangen van meldingen en iMessage de belangrijkste toevoegingen. Bij iOS 6 lijkt de nieuwe Maps-app me wel interessant, de 'Niet storen'-schakelaar, Safari in volledige schermweergave in landscape modus, de Offline Reading List in Safari en de Facebook-integratie. Ook het nieuwe design voor de Stores en de standaard apps bevalt me wel. Althans, het ziet er veel 'relaxter' uit op de foto's op de website van Apple. :puh:

Denk je nou echt dat Siri niet naar de iPhone 4 komt omdat er een chip ontbreekt?

Zoja, dan moet je echt eens je Apple bril afzetten knul, reden dat het er niet komt is dat het een verkooptruc van de iPhone 4S was en nu ook voor de nieuwe iPad.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    297

  • MegaPilot

    118

  • Davedavy

    88

  • GolfG60

    74

Ik heb gisteravond de eerste beta van iOS 6 geïnstalleerd. In eerste instantie valt je niet veel op, niet echt een compleet nieuwe richting van Apple. Alleen zou je zien dat wat springboard icoontjes iets zijn bewerkt waaronder het Maps-app icoon.

Als je maps opstart ziet het er inderdaad totaal anders uit. Aangezien ik een iPhone 4 heb zie je meteen dat Apple niet de volledige functionaliteit erin heeft gedaan. Zo heb ik geen 3D mode en geen fancier routeplanner in de Maps-app.

*afbeelding*

Ook is de nieuwe map geïntegreerd in bijvoorbeeld de foto-app:

*afbeelding*

Wat het grootste voordeel is aan iOS 6 voor de meeste gebruikers is waarschijnlijk dat je vanuit alle Apple apps meteen iets makkelijk naar Facebook kan posten. Zo kan je bijvoorbeeld vanuit je fotoboek niet alleen een foto zoals normaal mailen maar ook naar Facebook posten.

Volgens Tweakers zou de Safari internetbrowser ook nu sneller moeten zijn. Ik heb er niet heel veel van gemerkt. Mijn Safari deed het altijd al redelijk snel, als websites bij mij traag op mijn iPhone laden komt dit eigenlijk altijd door een trage GSM internetverbinding.

Andere functionaliteit zoals de niet storen functie die Grand Theft Auto TOM noemde heb ik nog niet getest.

Zit er geen routeplanner bij jou? Ik neem aan dat je dus trouwens 'turn-by-turn navigatie' bedoelt? In dat geval vind ik het vreemd. Want zelfs mijn iPod touch ondersteunt dit (heb inmiddels ook iOS 6 bèta). :puh:

De Facebook-integratie zie ik ook als één van de grotere toevoegingen, maar ik gebruik Twitter veel meer dan Facebook. Toch vind ik de vernieuwde integratie in het berichtencentrum een hele toevoeging. Kun je rechtstreeks een gewone tweet sturen, zonder perse een foto ofzo bij te voegen.

De Safari-webbrowser zou inderdaad sneller moeten zijn. Tot nu toe heb ik hier nog weinig van gemerkt, maar er is wel iets van te zien. Toen ik het bij GTAForum uitprobeerde, laadde het forum enkele seconden sneller dan normaal. Omdat het echter om een bèta-versie van iOS 6 gaat, kan ik me nog best voorstellen dat er weinig veranderingen in de snelheid te zien is. Safari is nu al enkele keren gecrasht door de traagheid. :puh:

Buiten dat om is iOS 6 prima gemaakt, hoor. :)

Ligt het aan mijn iPhone 3GS of is de batterij bij 5.1.1 6x zo snel leeg als bij 4.2.1? Als ik nu mijn telefoon op standby naast me leg voor 1 nacht is er daarna 45% van de batterij af, terwijl het bij 4.2.1 maximaal 10% was.

Dat is het probleem sinds iOS 5: de batterij gaat vele malen sneller leeg dan ervoor. Apple wilde de problemen oplossen met iOS 5.0.1, maar dit lukte niet. Naderhand hebben ze er niks meer aan gedaan. Of dit in iOS 6 gefixt wordt/is, durf ik niet te zeggen.

't Is sowieso al een 'faal' van Apple dat iOS 6 niet naar de eerste generatie iPad en 3e generatie iPod touch komt. Vooral als je bedenkt dat de eerste generatie iPad sneller is dan de iPhone 3GS, welke wel nog ondersteund wordt. Maar wat mij sowieso teleurstelde tijdens de keynote gisteren, was dat ze niet eens Siri voor de iPhone 4 en iPod touch van de vierde generatie toonden. Op de iPad lijkt het me nogal onhandig, net als de camera en daarnaast zijn de iPhone 4 en iPod touch van de vierde generatie wel krachtig genoeg. Echter blijkt dat voor Siri een speciale chip gebruikt is voor het beter begrijpen van tekst die gesproken wordt door de gebruiker. Dat is (waarschijnlijk) de reden dat Siri niet naar andere apparaten komt. :puh:

Ik moet wel zeggen dat ik erg tevreden ben over de keynote. Er zijn naar mijn mening meer interessante features bij iOS 6, ten opzichte van iOS 5. Daarbij waren (en zijn) alleen het berichtencentrum, de nieuwe manier voor het ontvangen van meldingen en iMessage de belangrijkste toevoegingen. Bij iOS 6 lijkt de nieuwe Maps-app me wel interessant, de 'Niet storen'-schakelaar, Safari in volledige schermweergave in landscape modus, de Offline Reading List in Safari en de Facebook-integratie. Ook het nieuwe design voor de Stores en de standaard apps bevalt me wel. Althans, het ziet er veel 'relaxter' uit op de foto's op de website van Apple. :puh:

Denk je nou echt dat Siri niet naar de iPhone 4 komt omdat er een chip ontbreekt?

Zoja, dan moet je echt eens je Apple bril afzetten knul, reden dat het er niet komt is dat het een verkooptruc van de iPhone 4S was en nu ook voor de nieuwe iPad.

Tuurlijk komt het niet alleen door de chip. Maar als je kijkt naar hoe traag Apple zijn apparaten maakt met de nieuwere updates (kijk maar naar post van Maddox, dat is een voorbeeld daarvan), kun je al bedenken dat ze, zoals jij al zegt, dit als verkooptruc gebruiken. Ik heb echter Siri uitgeprobeerd een tijdje geleden (hóe ik dat heb gedaan, mag ik helaas niet vertellen gezien het reglement hier op het forum). En het werkte totaal niet vloeiend. Toegang tot Apple's servers ging heel langzaam. En om nog maar te zwijgen over de spraakherkenning zelf. Doordat de microfoon van de iPod touch slecht is, verstaat Siri vaak niet wat je zegt, hoe goed je Engels is. :puh:

Dat hij dan alsnog niet naar de iPhone 4 komt, snap ik dan ook weer niet. Want die beschikt over een prima microfoon en volgens veel gebruikers zou hij ook gewoon vloeiend werken, doordat de chip beter is dan die van de iPod touch. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm ik hoor zelfs van mensen die een iPhone hebben dat android deze functionaliteiten al veel langer heeft.

Maarja, als je je geld kwijt moet dan is apple natuurlijk de keuze.

Bepaalde functies zijn inderdaad al mogelijk op Android. Maar bedenk wel dat Apple de kwaliteit van zijn software en hardware juist béter maakt. Zo komen zij met een gebruiksvriendelijkere interface dan bij Android. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Android is pure poep vergeleken met iOS. iOS is veel overzichtelijker en gebruiksvriendelijker. Daarnaast heeft Android ook z'n voordelen(bijvoorbeeld niet 1000 keer in je leven je Android paswoord moeten ingeven om apps te updaten/downloaden, hetgeen bij Apple wel moet -wat dan wel weer veiliger is, maar heel irritant- ).

Begrijp me niet verkeerd, een iPhone is zwaar overpricede shizzle, maar als ik moest kiezen tussen een iPhone of een Samsung Galaxy S3 is mijn keuze toch wel de iPhone(de opkomende iPhone 5 dan, want 3,5 inch is toch echt te klein aan het worden en de hardware valt tegen - geruchten spreken over een 4 inch scherm voor de iPhone 5).

Voorlopig ben je zwaar getikt als je een iPhone verkiest boven een Android smartphone, te zwaar overpriced tov Android. Nuja, verkiezen. Laten we zeggen: betalen. Ik verkies nog steeds de iPhone, maar zou nooit zoveel neertellen voor dat ding. Gewoonweg niet waard.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Android is pure poep vergeleken met iOS. iOS is veel overzichtelijker en gebruiksvriendelijker. Daarnaast heeft Android ook z'n voordelen(bijvoorbeeld niet 1000 keer in je leven je Android paswoord moeten ingeven om apps te updaten/downloaden, hetgeen bij Apple wel moet -wat dan wel weer veiliger is, maar heel irritant- ).

Begrijp me niet verkeerd, een iPhone is zwaar overpricede shizzle, maar als ik moest kiezen tussen een iPhone of een Samsung Galaxy S3 is mijn keuze toch wel de iPhone(de opkomende iPhone 5 dan, want 3,5 inch is toch echt te klein aan het worden en de hardware valt tegen - geruchten spreken over een 4 inch scherm voor de iPhone 5).

Voorlopig ben je zwaar getikt als je een iPhone verkiest boven een Android smartphone, te zwaar overpriced tov Android. Nuja, verkiezen. Laten we zeggen: betalen. Ik verkies nog steeds de iPhone, maar zou nooit zoveel neertellen voor dat ding. Gewoonweg niet waard.

Met iOS 6 is dit opnieuw inloggen niet meer nodig. :puh: Maar je hebt wel gelijk, het is een stuk veiliger. :)

Ik kan uit je zinnen opmaken dat je verwacht dat de volgende iPhone een groter scherm gaat krijgen. Maar ik zal je eens een lesje Apple geven: de iPhone en iPod touch hebben altijd dezelfde schermdiagonaal gehad. Dit hebben ze expres gedaan, zodat men maar één vinger hoeft te gebruiken voor het hele scherm. Je kunt het apparaat dus met één hand vasthouden en met je duim navigeren en zelfs moeiteloos typen. Tenzij je dikke vingers hebt natuurlijk. :puh:

Maar ik hoop dus juist niet op een groter scherm. Dan gaan ze meer richting de 'low-prices' telefoons. Het is natuurlijk wel fijn om met een groot scherm te browsen, maar daarvoor gebruik ik mijn laptop of m'n vaders' iPad wel. :puh:

Wat betreft de prijs, Apple's producten zijn duur, omdat ze onder andere door hardwerkende Chinezen worden gemaakt. Hoogstens 5 tot 10% wordt door robots gedaan. De buitenkant van Apple's apparaten zijn sowieso met de hand gemaakt. :puh:

Zou Apple de prijzen met op z'n minst 25% verlagen, dan zijn ze binnenkort net zo arm als Microsoft. En nog even later zelfs erger dan Facebook. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan uit je zinnen opmaken dat je verwacht dat de volgende iPhone een groter scherm gaat krijgen. Maar ik zal je eens een lesje Apple geven: de iPhone en iPod touch hebben altijd dezelfde schermdiagonaal gehad. Dit hebben ze expres gedaan, zodat men maar één vinger hoeft te gebruiken voor het hele scherm. Je kunt het apparaat dus met één hand vasthouden en met je duim navigeren en zelfs moeiteloos typen. Tenzij je dikke vingers hebt natuurlijk. :puh:

En toch gaat ook Apple waarschijnlijk grotere schermen gebruiken. Dit gaat ten koste van het gebruiken van je telefoon met één hand, maar je hebt er niet voor niks twee. En het grootste deel van de markt wil nou eenmaal grotere schermen. Wat niet zo gek is, dat is ook één van de redenen waarom ik geen iPhone heb gekocht.

Wat betreft de prijs, Apple's producten zijn duur, omdat ze onder andere door hardwerkende Chinezen worden gemaakt. Hoogstens 5 tot 10% wordt door robots gedaan. De buitenkant van Apple's apparaten zijn sowieso met de hand gemaakt. :puh:

Onzin. iPhone's worden gewoon in de Foxconn fabrieken gemaakt, waar ook een heleboel andere telefoons, tablets, laptops etc. weg komen. En met de hand maken/assembleren is zelfs goedkopen dan machinaal. Simpelweg omdat het proces dan niet om de acht maanden aangepast hoeft te worden(update tot update). De behuizing is trouwens wel machinaal gemaakt, met cnc frezen, het aluminium gedeelte althans. De echter reden van de hoge prijzen is dat Apple zo andere kosten dekt. Apple geeft gigantisch veel uit in R&D, wat niet simpel per device te bereken valt. Ook zetten ze b.v. de iPad qua prijs erg competatief in de markt en halen ze de winst weer op de iPod's en iPhone's.

Zou Apple de prijzen met op z'n minst 25% verlagen, dan zijn ze binnenkort net zo arm als Microsoft. En nog even later zelfs erger dan Facebook. :7

Want dat zijn ook zulke arme bedrijven....

Link to comment
Delen op andere websites

Microsoft en Facebook zijn heus geen straatarme bedrijven, maar je kunt ze niet vergelijken met Apple. Bewijs:

33etpg3.jpg

En dan heb je trouwens ook nog de bedrijfswaarde. Apple is meer waard dan Microsoft en zelfs Google bij elkaar. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Psst, dat zegt heul niks over wat Apple in kas heeft. Het zegt enkel wat het aandeel waard is. Apple heeft overigens inderdaad meer geld in kas, maar dat doet er niks vanaf dat zowel Microsoft als Facebook verre van straatarm zijn.

Bewerkt: door Teh_Ninja
Link to comment
Delen op andere websites

Apple propoganda, het feit dat ze zoveel geld hebben betekend dat ze niet veel investeren en al hun klanten afzetten. Ze huren alleen rechters in om innovatie van anderen te belemmeren.

En stel als de iPhone met de hand is gemaakt, wat maakt mij dat nou uit. Ik wil gewoon een goede telefoon en natuurlijk zo goedkoop mogelijk. En als je een iPhone via een abbonoment koopt merk je dat wel, uiteindelijk moet jij toch gewoon de prijs van de telefoon betalen.

Link to comment
Delen op andere websites

Apple propoganda, het feit dat ze zoveel geld hebben betekend dat ze niet veel investeren en al hun klanten afzetten. Ze huren alleen rechters in om innovatie van anderen te belemmeren.

En stel als de iPhone met de hand is gemaakt, wat maakt mij dat nou uit. Ik wil gewoon een goede telefoon en natuurlijk zo goedkoop mogelijk. En als je een iPhone via een abbonoment koopt merk je dat wel, uiteindelijk moet jij toch gewoon de prijs van de telefoon betalen.

Ze investeren juist wel heel veel. Dat is iets waar Apple om bekend staat. Ze nemen bedrijven over om te innoveren (denk aan C3 Technologies, Placebase en Poly9 voor de nieuwe Kaarten-app in iOS 6). En aandeelhouders krijgen daarnaast een groot deel van dit geld. Een tijdje geleden was er nog een presentatie over wat Apple wil gaan doen met al het geld dat ze nu hebben. Ze lieten weten dat aandeelhouders dividend uitgekeerd krijgen en aandelen terugkopen tegen $2,65 per aandeel. Het plan is dat ze binnen 3 jaar in totaal 10 miljoen dollar aan aandelen terug gekocht hebben.

Ook zet Apple zijn klanten heus niet af, hoor. Ze zijn soms gewoon onduidelijk over bepaalde dingen, geef ik toe (zoals bijvoorbeeld het 'AppleCare'-gedoe een tijdje geleden), maar klanten worden heus niet afgezet. Is er een bedrijf dat, wanneer je apparaat stuk is, een nieuwe geeft? Behalve Apple is er geen enkele! Dat laat al zien dat ze het beste willen voor hun klanten. :puh:

Maar goed, het is en blijft je mening, hoor. Ik ken genoeg mensen die zich ergeren aan Apple's 'beleid'. Toch heb ik nog nooit problemen gehad. Toen ik een tijdje geleden een miskoop had gedaan (ik had de applicatie iPhoto via een omweg kunnen kopen, maar deze werkt niet op de iPod touch), kreeg ik m'n geld terug. Mailtje sturen naar iTunes Store support + nummer van je aankoop en je geld is weer in enkele minuten teruggestort. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ook zet Apple zijn klanten heus niet af, hoor. Ze zijn soms gewoon onduidelijk over bepaalde dingen, geef ik toe (zoals bijvoorbeeld het 'AppleCare'-gedoe een tijdje geleden), maar klanten worden heus niet afgezet. Is er een bedrijf dat, wanneer je apparaat stuk is, een nieuwe geeft? Behalve Apple is er geen enkele! Dat laat al zien dat ze het beste willen voor hun klanten. :puh:

Mijn levensgevaarlijke iPod die elektrische schokken naar je stuurde die echt niet normaal zijn hebben ze NIET vervangen, maar gerepareerd. In mijn geval had ik minstens op een nieuwe iPod gehoopt, was m'n pa redacteur van een krant en ik dreigde ermee om het in de krant te laten zetten, ik had meteen een iPhone 4S teruggekregen. ;)

Apple is net als elk ander bedrijf uit op je geld en qua garantie suckt Apple even hard als elk ander bedrijf.

Trouwens, mocht ik een Mac hebben en er is een fabrieksfout mee, dan zijn die idioten van Apple VERPLICHT om het te repareren. Je hebt GEEN jaar garantie, MAAR 2 JAAR. Hun garantie is nog steeds vaag op de site. Betalen voor garantie bij Apple(AppleCare)? Ik noem het belachelijk.

PS:

http://www.apple.com...k-pro/features/

Moet je kijken hoe fake dat scherm is van de Macbook Pro zonder retina! :7 Btw, de 17 inch Macbook Pro is niet meer verkrijgnbaar, erg domme zet van Apple. Trouwens, die 13 inch Macbooks zijn echt véél te klein, valt NIET op te werken voor school..Je ergert je kapot aan het te kleine beeldscherm als je erop wilt werken..

PS2:

http://techcrunch.co...ch-macbook-pro/

Reactie waar ik het volledig mee eens ben: "this sucks. "retina" density is not a replacement for a physically bigger display."

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ook zet Apple zijn klanten heus niet af, hoor. Ze zijn soms gewoon onduidelijk over bepaalde dingen, geef ik toe (zoals bijvoorbeeld het 'AppleCare'-gedoe een tijdje geleden), maar klanten worden heus niet afgezet. Is er een bedrijf dat, wanneer je apparaat stuk is, een nieuwe geeft? Behalve Apple is er geen enkele! Dat laat al zien dat ze het beste willen voor hun klanten. :puh:

Mijn levensgevaarlijke iPod die elektrische schokken naar je stuurde die echt niet normaal zijn hebben ze NIET vervangen, maar gerepareerd. In mijn geval had ik minstens op een nieuwe iPod gehoopt, was m'n pa redacteur van een krant en ik dreigde ermee om het in de krant te laten zetten, ik had meteen een iPhone 4S teruggekregen. ;)

Apple is net als elk ander bedrijf uit op je geld en qua garantie suckt Apple even hard als elk ander bedrijf.

Trouwens, mocht ik een Mac hebben en er is een fabrieksfout mee, dan zijn die idioten van Apple VERPLICHT om het te repareren. Je hebt GEEN jaar garantie, MAAR 2 JAAR. Hun garantie is nog steeds vaag op de site. Betalen voor garantie bij Apple(AppleCare)? Ik noem het belachelijk.

PS:

http://www.apple.com...k-pro/features/

Moet je kijken hoe fake dat scherm is van de Macbook Pro zonder retina! :7 Btw, de 17 inch Macbook Pro is niet meer verkrijgnbaar, erg domme zet van Apple. Trouwens, die 13 inch Macbooks zijn echt véél te klein, valt NIET op te werken voor school..Je ergert je kapot aan het te kleine beeldscherm als je erop wilt werken..

PS2:

http://techcrunch.co...ch-macbook-pro/

Reactie waar ik het volledig mee eens ben: "this sucks. "retina" density is not a replacement for a physically bigger display."

Als je een nieuw apparaat ter vervanging wilt, dan moet je bij de Apple Store zijn en niet bij een Authorised Reseller. Deze repareren namelijk alleen maar. :puh:

Hoezo is het scherm van de non-Retina Mac fake? En die 17 inch MacBook Pro uit de handel halen is helemaal geen domme zet, hoor. Mac's zijn duur, terwijl de cosument ze wel wilt. Er wordt steeds minder verdiend met die grote Mac's. De nieuwe MacBook Pro kost meer dan aanvankelijk verwacht werd. Daarom hoor ik nu ook heel veel mensen zeggen dat ze besloten hebben liever een geüpgrade Mac aan te gaan schaffen. Dus gewoon de nieuwe versie van de MacBook Air en de gewone MacBook Pro. :puh:

Dat het scherm te klein is om schoolwerk op te doen, kan ik me voorstellen. Maar wees blij dat het nog net geen Mini-Notebook is (bijv. 11 inch.). Daarnaast, de Mac staat bekend om zijn gebruiksvriendelijkheid (OSX uiteraard) en de snelheid hiervan. Ik vind de Mac persoonlijk trouwens meer voor mensen die aan foto- en/of videobewerking doen. Zeker het met Retina-scherm van de nieuwe MacBook Pro is dit dé notebook hiervoor. Maar dat is dus m'n eigen mening. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een nieuw apparaat ter vervanging wilt, dan moet je bij de Apple Store zijn en niet bij een Authorised Reseller. Deze repareren namelijk alleen maar. :puh:

Hoezo is het scherm van de non-Retina Mac fake? En die 17 inch MacBook Pro uit de handel halen is helemaal geen domme zet, hoor. Mac's zijn duur, terwijl de cosument ze wel wilt. Er wordt steeds minder verdiend met die grote Mac's. De nieuwe MacBook Pro kost meer dan aanvankelijk verwacht werd. Daarom hoor ik nu ook heel veel mensen zeggen dat ze besloten hebben liever een geüpgrade Mac aan te gaan schaffen. Dus gewoon de nieuwe versie van de MacBook Air en de gewone MacBook Pro. :puh:

Dat het scherm te klein is om schoolwerk op te doen, kan ik me voorstellen. Maar wees blij dat het nog net geen Mini-Notebook is (bijv. 11 inch.). Daarnaast, de Mac staat bekend om zijn gebruiksvriendelijkheid (OSX uiteraard) en de snelheid hiervan. Ik vind de Mac persoonlijk trouwens meer voor mensen die aan foto- en/of videobewerking doen. Zeker het met Retina-scherm van de nieuwe MacBook Pro is dit dé notebook hiervoor. Maar dat is dus m'n eigen mening. :)

Hoezo dat scherm fake? Check hoe onhelder Apple de vorige Macbook voorstelt, alsof je de pixels kan tellen op die vorige Macbook..

En als je ermee akkoord gaat dat de Macbook niet groot genoeg is voor schoolwerk begrijp ik niet dat je de Macbook aanraad voor foto- en/of videobewerking. Mensen met verstand kopen hiervoor een custom build pc en een Eizo scherm, daar kan NIKS tegen op!

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...