Jump to content

Apple - iOS 11


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Ja maar ik meen me te herinneren dat in iOS 8 Photo's in iCloud is veranderd. Anyhoe. Is in iCloud reservekopie ook wel fotobibliotheek aangevinkt? Anders manueel via iTunes overzetten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    297

  • MegaPilot

    118

  • Davedavy

    88

  • GolfG60

    74

Ook handig om te weten: als je op je iPhone 4s gebruikmaakt van iCloud-fotobibliotheek (optie helemaal bovenaan pagina Foto's en Camera), dan werkt synchronisatie niet zo goed i.c.m. een apparaat dat deze functie überhaupt niet ondersteunt.

Link to comment
Delen op andere websites

Weet iemand een website waar ik eenvoudig een app voor iOS kan maken (het liefst gratis) zonder enig coding kennis? Ik wil namelijk een app maken waar ik ook Excel-achtige formules in kan verwerken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Draai nu paar dagen iOS10 en macOS sierra, vooral ios10 bevalt me erg goed, zeker dat het scherm automatisch aangaat als je de iPhone oppakt, voorkomt het te snel ontgrendelen middels touchID terwijl ik bijv alleen even mijn lockscreen/tijd wou checken.

macOS is echter nog wat buggy, vooral safari is rete traag,

Link to comment
Delen op andere websites

vooral safari is rete traag,

Naar mijn mening is Safari (in El Capitan) in sommige opzichten al trager dan op Mavericks/Yosemite. Als ik bijv. een tabblad open hangt die soms 4/5 sec en een pagina laden is er ook niet sneller op geworden. Vergeleken met Chrome is Safari op El Capitan überhaupt traag. Maarja, daar weegt het idiote RAM gebruik en batterij consumptie van Chrome dan weer niet tegen op.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit zelf ook op iOS 10 en macOS Sierra en kan bevestigen dat het inderdaad wat trager is. Als ik echter iOS 10 beta 1 vergelijk met bijvoorbeeld iOS 9 beta 1 zie ik toch een groot verschil. Positief gezien uiteraard. Prestaties zijn prima, accuduur eveneens en ik ben vooral tevreden met de featureset. Ook die van macOS Sierra trouwens. Siri op de Mac is nog niet helemaal perfect, maar daar zal de komende paar maanden ongetwijfeld nog aan gesleuteld worden.

Wat ik voornamelijk gaaf vind in iOS 10 is, naast inderdaad 'til om te activeren' / raise to wake, dat je kunt kopiëren en plakken tussen iPhone en Mac. Dus als ik een stukje tekst uit een app op m'n iPhone kopieer, kan ik dit meteen plakken in macOS. En je Mac kunnen ontgrendelen met de Apple Watch zie ik ook als een mooie toevoeging, helaas zit die nog niet in de beta. Dus dat kan ik nog niet uitproberen. puh2.gif

Safari op de Mac is bij mij trouwens niet rete traag te noemen, maar wel dat als ik bijvoorbeeld op vernieuwen klik er wat vertraging is. Over het algemeen valt het echt wel mee eigenlijk.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Beta 5 is altijd een beetje het moment dat Apple echt de puntjes op de 'i' zet. Prestaties zouden dan al op het niveau moeten zijn dat iOS gereed is om te worden uitgebracht. Zo heb ik dat altijd ervaren, althans. En ik doe al sinds iOS 5 betas testen, dat zegt toch wel wat. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

vooral safari is rete traag,

Naar mijn mening is Safari (in El Capitan) in sommige opzichten al trager dan op Mavericks/Yosemite. Als ik bijv. een tabblad open hangt die soms 4/5 sec en een pagina laden is er ook niet sneller op geworden. Vergeleken met Chrome is Safari op El Capitan überhaupt traag. Maarja, daar weegt het idiote RAM gebruik en batterij consumptie van Chrome dan weer niet tegen op.

Hmm ja het kan al tijden net even wat sneller inderdaad, maar nu bij Sierra is het gewoon storend, maar goed het is natuurlijk pas de eerste beta dus klagen mogen we niet :puh:

Nja meestal zijn de beta's 2 en 3 een verre sprong vooruit qua performance. Ik wacht meestal tot augustus voordat ik die beta neem puh2.gif

Klopt maar voor een eerste beta zoals Tom al zegt is dit in tijden de snelste en stabielste van allemaal. Kan me nog herinneren dat ik met ios8 beta1 een zware batterydrain had, ios7 beta 1 crashte supervaak.

@Tom, Ja zeker waar, heel erg handige feature! Toch weer een wat grotere release nu dan ios8 was. Als je bijvoorbeeld een Mail binnenkrijgt van een of andere mailinglist/spamlist oid dan krijg je bovenaan de mail nu ook de melding of je je direct wil uitschrijven voor die list, ook een handige feature!

Wel mogen ze iTunes nog even op de schop zetten aangezien alles nu achterlijk groot is..

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Nog even en het is weer zover. De iPhone 7 (of de iPhone 6ss). Ik ben benieuwd wat waar is van de geruchten. Zeker mbt het 32gb instapmodel en het verdwijnen van de jack plug. Jullie?

Ik denk er overigens over na om hem dit jaar te halen in Duitsland. Dat is namelijk waar de dichtstbijzijnde Apple store is voor mij en ik wil wel eens een iPhone óp releasedag meemaken :) Zie overigens ook dat de 6S 50 euro duurder is dan de 6 bij de release. nopompom.gif

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Het blijven natuurlijk geruchten, maar het verleden heeft bewezen dat met name in de laatste paar maanden geruchten steeds accurater blijken te zijn. Dat 32 GB het instapmodel wordt zie ik daarom wel gebeuren. Ook het verdwijnen van de koptelefoonaansluiting zou me niet verbazen. En in tegenstelling tot vele anderen zie ik dit niet per definitie als een nadeel. Want deze aansluiting bestaat al zo lang, er is nooit meer iets vernieuwends voor in de plaats gekomen. En Apple wil vooruit, in plaats van te blijven hangen bij een oude standaard. Zeer begrijpelijk uiteraard. Dus ze kiezen voor de drastische aanpak: helemaal geen koptelefoonaansluiting meer.

Het alternatief? De Lightning-connector. Dit staat high quality audio toe, dus waarom ook niet? Er zal ongetwijfeld dan wel een accessoire beschikbaar komen waarmee je alsnog de gewone koptelefoon kunt aansluiten. Naast betere audiokwaliteit kan Apple hierdoor hun iPhone ook waterbestendig maken en er ontstaat meer ruimte voor extra hardware. Plus, Apple ziet het als de toekomst om geheel over te schakelen om draadloze technologie. Kijk maar naar de MacBook met maar één poort. Er zitten zoveel mogelijkheden op een iPhone die het gebruik van kabeltjes overbodig maken. AirPrint, AirPlay, AirDrop, iCloud, Continuity (Handoff, Instant Hotspot etc.) en natuurlijk gewoon Bluetooth. Dus ik juich het alleen maar toe. En Apple kennende zal het op een gegeven moment mainstream worden. :puh:

Het klopt trouwens dat de iPhone 6s duurder is dan de iPhone 6 geweest bij release. Ik ben daarom ook benieuwd hoe dat gaat met de volgende iPhone (die volgens de laatste geruchten iPhone 6se genoemd gaat worden). Als die inderdaad start vanaf 32 GB is dat voor Apple reden om de 'startprijs' te verhogen. Maar dat zullen we in september wel horen dan. Ik sla deze in ieder geval over, vooral gezien al die geruchten die erop wijzen dat het design amper aangepast gaat worden. Liever dan toch maar de iPhone erna. Mijn iPhone 6s werkt nog als een tierelier, zelfs met iOS 10 beta erop. Dus waarom weer upgraden?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...