Jump to content

Apple - iOS 11


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

En Apple wil vooruit, in plaats van te blijven hangen bij een oude standaard. Zeer begrijpelijk uiteraard.

Dus brengen ze al jaren een telefoon uit met hetzelfde model/style/uiterlijk en nauwelijks nieuwe features. Het is dat ik gewoon na een aantal jaar eens wat nieuw wil maar anders had ik écht gewacht op dé iPhone 7.

Apple stelt me de laatste jaren een beetje teleur. Het is dat ik simpelweg Android niet zo fijn vind als iOS.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    297

  • MegaPilot

    118

  • Davedavy

    88

  • GolfG60

    74

Ook achter het behouden van vrijwel hetzelfde design heeft een reden: 2017 is namelijk het jaar dat de iPhone 10 jaar bestaat. Apple kiest er misschien bewust voor om een jaartje te wachten en dan de échte 'innovatie' te presenteren. Volgens de eerste geruchten moet dat toestel wel een nieuw design gaan krijgen, een OLED-scherm met hogere resolutie en natuurlijk meer. Ik snap enerzijds ook wel dat een nieuw design zeer gewild is, maar het zou jammer zijn als Apple dit jaar de iPhone 7 presenteert en dan volgend jaar de iPhone 7s. Dat past niet mooi. Het 10-jarige bestaan van de iPhone zie ik als een goede reden om een volledig nieuw toestel aan te kondigen.

Moet overigens ook zeggen dat, als ik afga op de eerste conceptafbeeldingen van de volgende iPhone, het toestel alleen maar lelijker is geworden. De antenneband zou namelijk ietsjes aangepast worden en het resultaat is verschrikkelijk. Nooit gedacht dat zo'n lichte aanpassing ervoor zorgt dat een smartphone eruit ziet om van te kotsen. Wat dat betreft is de iPhone 6/6s véél mooier. Nog steeds ben ik fan van de iPhone 5s als het gaat om design. Maar de 6/6s ziet er nog prima uit vergeleken met wat naar verluidt de 7 moet gaan worden. Hopelijk ziet het uiteindelijke design er op z'n minst helemaal hetzelfde uit óf helemaal zonder strepen. Helaas zie ik dat laatste niet gebeuren, omdat de strepen belangrijke functies dienen voor het toestel die niet zullen werken als je alleen maar aluminium gebruikt. Dat gaat gewoon absoluut niet.

Btw, als je vindt dat Apple de laatste jaren teleurstelt... Ik ben het niet oneens met je. Maar ik zeg dat alleen omdat de kwaliteit van de software de laatste jaren enorm achteruit is gegaan, niet om zogenaamd missende innovatie. Immers, geen enkele smartphonefabrikant of softwarebedrijf innoveert op het moment. Apple doet het wat betreft de smartphone nog altijd uitstekend vind ik. En niet alleen dat, ook de Apple Watch is in mijn ogen koning op het gebied van smartwatches. Het feit dat het, ondanks dalende verkopen in het afgelopen kwartaal nog steeds marktleider is (ook al heeft Apple zelf nooit cijfers over het apparaatje meegedeeld). Ik ben er zelf dik tevreden mee, en dat zeg ik niet als 'iSheep' zijnde. Ik heb de watch nu ruim een jaar en hij doet gewoon precies wat ik ervan verwachtte.

En met iOS 10 en watchOS 3 gaat Apple weer een stuk vooruit. Ik draai beide (beta voor ontwikkelaars) en het werkt erg soepeltjes, zeker voor Apple-normen. Kwaliteit is een stuk beter en er zitten veel interessante vernieuwingen bij. Mensen die 3D Touch op de iPhone 6s beperkt vonden zullen iOS 10 sowieso omarmen. Widgets stonden eerst alleen in het berichtencentrum, maar zijn nu overal bereikbaar (ook op het toegangsscherm). Meldingen worden écht interactief doordat ontwikkelaars er animaties en andere functionaliteit kunnen inbouwen. Siri, de spraakassistent die veel Nederlanders waarschijnlijk nooit gebruiken, heeft een API gekregen. Apple Music en Maps zijn helemaal vernieuwd. HomeKit krijgt een prominentere rol dankzij een eigen app en sectie in Bedieningspaneel. En een bonus, die voor velen dé reden is om dit najaar te updaten naar iOS 10: je kunt standaard apps 'verwijderen' (lees: verbergen). Wat betreft watchOS 3 zullen apps, die in het Dock staan én waarvoor je een complicatie hebt ingesteld, gelijk opgestart zijn wanneer je deze aantikt. Dus de klacht dat apps langzaam opstarten zal niet meer zozeer van toepassing zijn.

Lang verhaal kort: wat betreft software gaat Apple vooruit. En dan bedoel ik ook echt dat er heel wat interessants bij zit. Ik denk dat het uiteindelijk zelfs de reden zal zijn voor mensen om een iPhone te nemen. Wel vind ik nog steeds dat de iPad de functionaliteit mist in iOS 10 om het een productief apparaat te maken. Bepaalde apps voor de grote iPad Pro zijn wel aangepast met weergave waarbij je drie panelen ziet, zoals bij de Mac. Maar voor de rest is het een echt op de iPhone gerichte update.

Sorry voor het lange verhaal. Maar ik ben nou eenmaal iemand van veel woorden. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik moest even op deze post reageren..

Ook het verdwijnen van de koptelefoonaansluiting zou me niet verbazen. En in tegenstelling tot vele anderen zie ik dit niet per definitie als een nadeel. Want deze aansluiting bestaat al zo lang, er is nooit meer iets vernieuwends voor in de plaats gekomen. En Apple wil vooruit, in plaats van te blijven hangen bij een oude standaard. Zeer begrijpelijk uiteraard. Dus ze kiezen voor de drastische aanpak: helemaal geen koptelefoonaansluiting meer.
Dat het gros van de mensen een hoofdtelefoon heeft met 3,5 mm aansluiting heeft er zeker niks mee te maken? Dit is gewoon een goedkoop trucje. Want: men spaart een poort uit en alle iPhone 7 bezitters m.u.v. een minderheid die bluetooth headset gebruikt mogen een nieuwe hoofdtelefoon aanschaffen.

Het alternatief? De Lightning-connector. Dit staat high quality audio toe, dus waarom ook niet? Er zal ongetwijfeld dan wel een accessoire beschikbaar komen waarmee je alsnog de gewone koptelefoon kunt aansluiten.

iPhones staan niet gekend voor de beste te zijn qua geluid, vreemd dat dat nu plots wel een prioriteit zou zijn. Accessoires kosten geld, alweer een marketingtrucje.

Naast betere audiokwaliteit kan Apple hierdoor hun iPhone ook waterbestendig maken en er ontstaat meer ruimte voor extra hardware.

Seriously? Er zijn zat smartphones die waterbestendig zijn én een 3.5mm jack hebben.

Extra hardware vind ik maar een zwak argument, zo'n 3.5 mm poortje neemt echt niet veel ruimte in. In China is dual sim en microSD bij vele merken bijna standaard, terwijl ze gewoon even dun zijn als telefoons hier. Vaak met een nog grotere accu dan de gemiddelde telefoon hier.

Plus, Apple ziet het als de toekomst om geheel over te schakelen om draadloze technologie. Kijk maar naar de MacBook met maar één poort. Er zitten zoveel mogelijkheden op een iPhone die het gebruik van kabeltjes overbodig maken. AirPrint, AirPlay, AirDrop, iCloud, Continuity (Handoff, Instant Hotspot etc.) en natuurlijk gewoon Bluetooth. Dus ik juich het alleen maar toe.

Door mogelijkheden te verwijderen ga je er niet op vooruit, integendeel.

En Apple kennende zal het op een gegeven moment mainstream worden. puh2.gif

Mijn portemonnee hoopt alvast van niet.

Het klopt trouwens dat de iPhone 6s duurder is dan de iPhone 6 geweest bij release. Ik ben daarom ook benieuwd hoe dat gaat met de volgende iPhone (die volgens de laatste geruchten iPhone 6se genoemd gaat worden). Als die inderdaad start vanaf 32 GB is dat voor Apple reden om de 'startprijs' te verhogen. Maar dat zullen we in september wel horen dan. Ik sla deze in ieder geval over, vooral gezien al die geruchten die erop wijzen dat het design amper aangepast gaat worden. Liever dan toch maar de iPhone erna. Mijn iPhone 6s werkt nog als een tierelier, zelfs met iOS 10 beta erop. Dus waarom weer upgraden?

Ik zou het enorm droevig vinden moest je verklaren dat je telefoon van 700 euro na nog geen jaar al traag aan het worden is..Kom op, dit mag je toch gewoon verwachten?

Ik vraag me af waarom ik m'n telefoon van 160 euro mét microSD, verwisselbare batterij én 3.5mm jack zou moeten inwisselen voor een iPhone 7. Kost ongeveer 5 keer zoveel, ik ben m'n microSD slot kwijt en ik mag een nieuwe koptelefoon aanschaffen. En van wekelijkse updates is geen sprake bij Apple, bij de xiaomi.eu community is dat echter standaard.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Welke exacte nut heeft een wekelijkse update?

Eventuele vertaalfouten(xiaomi.eu maakt z'n ROMs op basis van officiële ROMs), bugfixes(eventuele bugs worden zeer snel gefixed doordat ze sowieso wekelijks een update uitbrengen) en kleine aanpassingen. Ik update niet wekelijks hoor, is me teveel moeite(duurt een tijdje en dan moet ik altijd weer SU flashen). Om de 2-4 weken update ik eens, als ik er zin in heb.

Om je maar een idee te geven wat zo'n wekelijkse update inhoudt, dit is de changelog van vorige week:

CHANGELOG

System

Optimization - Effectiveness of the swipe gesture (08-01)

Optimization - Background CPU activity made the device freeze (08-01)

Fix - Avoiding reboots when Wi-Fi is off (MI3/4) (08-04)

Fix - Issues with games brought about by updates (08-04)

Lockscreen, Status Bar, Notification Bar

Fix - UI elements didn't respond after a system update in some cases (08-02)

Home screen

Fix - FC issues during the wallpaper previews (08-02)

Settings

Optimization - After a Wi-Fi was shared using a QR code, the password is no longer shown (08-02)

Permissions Manager

New - Manage triggered start to avoid launching apps when you don't want to (08-02)

Calendar

New - Swipe right to edit month (08-01)

Optimization - Rearranged the order of the cards on the start page. Agenda and reminders are placed on top. (08-01)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moest even op deze post reageren..

Plus, Apple ziet het als de toekomst om geheel over te schakelen om draadloze technologie. Kijk maar naar de MacBook met maar één poort. Er zitten zoveel mogelijkheden op een iPhone die het gebruik van kabeltjes overbodig maken. AirPrint, AirPlay, AirDrop, iCloud, Continuity (Handoff, Instant Hotspot etc.) en natuurlijk gewoon Bluetooth. Dus ik juich het alleen maar toe.

Door mogelijkheden te verwijderen ga je er niet op vooruit, integendeel.

Ik vraag me af waarom ik m'n telefoon van 160 euro mét microSD, verwisselbare batterij én 3.5mm jack zou moeten inwisselen voor een iPhone 7. Kost ongeveer 5 keer zoveel, ik ben m'n microSD slot kwijt en ik mag een nieuwe koptelefoon aanschaffen. En van wekelijkse updates is geen sprake bij Apple, bij de xiaomi.eu community is dat echter standaard.

Je gaat er ook niet op vooruit als je een eeuwigheid bij een bepaalde standaard blijft. Op een gegeven moment houdt het gewoon een keer op, dat geldt voor veel zaken. Kijk bijvoorbeeld naar de floppy. Die was vroeger niet weg te denken, nu weet men bij wijze van niet eens meer wat het is. En schijfjes verdwijnen ook langzaam maar zeker, dankzij digitale muziek en diensten als Apple Music, Spotify en Tidal. Daarnaast worden steeds meer laptops zonder schijfstation geleverd. Niet alleen Apple's eigen MacBooks, ook bij andere fabrikanten zie ik dat ze het weglaten. Wie écht niet zonder schijfstation kan, koopt er gewoon eentje.

Het lijkt misschien een domme zet van Apple om de aansluiting in z'n geheel te verwijderen, maar anders blijven mensen het gebruiken en zal een nieuwe implementatie nooit mainstream worden. Dus je moet wel risico nemen. Trouwens, het gerucht gaat dat Apple zo'n omvormer gewoon mee gaat leveren. Zo niet, dan is dat natuurlijk pech. En geloof me, ook ik zou dat wel balen vinden als ik zo'n connectortje moet kopen. Maar liever dat we iets compleet nieuws krijgen dan dat we nog een eeuw opgescheept zitten met zo'n oude standaard. Natuurlijk zullen de huidige EarPods trouwens wel een Lightning-connector krijgen.

En wat betreft Apple's update-strategie: bij de iPhone worden updates uitgerold wanneer dat nodig is. Kritische bugs, zeker die met betrekking tot beveiliging worden vrij snel tot direct verholpen. Tussen iOS 9.3.3 en 9.3.4 zat 2,5 week. Dat is ook best snel vind ik. En tot zover ziet het ernaar uit dat iOS 10 erg stabiel is, zeker vergeleken met iOS 9. Ik heb op YouTube van die filmpjes zitten kijken waarbij alle iPhones die iOS 10 ondersteunen worden vergeleken met de meest recente stabiele versie (bijvoorbeeld iOS 10 beta 4 vs iOS 9.3.4 op een iPhone 5s). En dat ziet er op alle apparaten netjes uit, ook op de iPhone 5 (uitgebracht in 2012).

In ieder geval, ik steun Apple's strategie. Niet als iSheep zijnde, maar als iemand die innovatie wil zien. En innovatie krijg je niet door te blijven 'hangen' helaas. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Welke exacte nut heeft een wekelijkse update?

Eventuele vertaalfouten(xiaomi.eu maakt z'n ROMs op basis van officiële ROMs), bugfixes(eventuele bugs worden zeer snel gefixed doordat ze sowieso wekelijks een update uitbrengen) en kleine aanpassingen. Ik update niet wekelijks hoor, is me teveel moeite(duurt een tijdje en dan moet ik altijd weer SU flashen). Om de 2-4 weken update ik eens, als ik er zin in heb.

Om je maar een idee te geven wat zo'n wekelijkse update inhoudt, dit is de changelog van vorige week:

CHANGELOG

System

Optimization - Effectiveness of the swipe gesture (08-01)

Optimization - Background CPU activity made the device freeze (08-01)

Fix - Avoiding reboots when Wi-Fi is off (MI3/4) (08-04)

Fix - Issues with games brought about by updates (08-04)

Lockscreen, Status Bar, Notification Bar

Fix - UI elements didn't respond after a system update in some cases (08-02)

Home screen

Fix - FC issues during the wallpaper previews (08-02)

Settings

Optimization - After a Wi-Fi was shared using a QR code, the password is no longer shown (08-02)

Permissions Manager

New - Manage triggered start to avoid launching apps when you don't want to (08-02)

Calendar

New - Swipe right to edit month (08-01)

Optimization - Rearranged the order of the cards on the start page. Agenda and reminders are placed on top. (08-01)

Is het dan niet wat reëler om dit te vergelijken met een Samsung of HTC die dezelfde roms als basis hebben met hun eigen laag?

Dit is hetzelfde zeggen dat Windows wekelijkse updates krijgt en Mac OS X niet, terwijl beiden los van elkaar staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon even voor de gein, voor de mensen hier die bezig zijn met een security-gerelateerde opleiding: Apple heeft een tijdje geleden op Black Hat 2016 een presentatie gegeven en verteld over verbeteringen op het gebied van beveiliging in iOS 10. Aantal onderwerpen die aan bod kwamen: beveiliging van HomeKit (beheren van apparaten in een huis), Auto Unlock (ontgrendelen van je Mac met een Apple Watch) en iCloud Keychain (opslag van wachtwoorden en creditcardgegevens). De werking van de Secure Enclave in de iPhone 5s en nieuwer wordt besproken en tot slot komt een unieke JIT hardening mechanisme voor iOS 10 aan bod, wat iets met Safari te maken heeft blijkbaar. :puh:

Geloof me, ik begrijp zelf ook maar weinig van wat er in de video wordt verteld (al wist ik al wel hoe de Secure Enclave in elkaar steekt). Maar misschien leuk voor de 'security junkies' hier. Het laat ook heel goed zien hoe serieus Apple is als het gaat om beveiliging van iOS.

Overigens heeft Apple ook een Security Bounty Program gelanceerd waarbij men rijkelijk beloond wordt voor het vinden van kritieke bugs die invloed hebben op de beveiliging. Wordt ook over verteld bij de presentatie.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Het blijven natuurlijk geruchten, maar het verleden heeft bewezen dat met name in de laatste paar maanden geruchten steeds accurater blijken te zijn. Dat 32 GB het instapmodel wordt zie ik daarom wel gebeuren. Ook het verdwijnen van de koptelefoonaansluiting zou me niet verbazen. En in tegenstelling tot vele anderen zie ik dit niet per definitie als een nadeel. Want deze aansluiting bestaat al zo lang, er is nooit meer iets vernieuwends voor in de plaats gekomen. En Apple wil vooruit, in plaats van te blijven hangen bij een oude standaard. Zeer begrijpelijk uiteraard. Dus ze kiezen voor de drastische aanpak: helemaal geen koptelefoonaansluiting meer.

Het alternatief? De Lightning-connector. Dit staat high quality audio toe, dus waarom ook niet? Er zal ongetwijfeld dan wel een accessoire beschikbaar komen waarmee je alsnog de gewone koptelefoon kunt aansluiten. Naast betere audiokwaliteit kan Apple hierdoor hun iPhone ook waterbestendig maken en er ontstaat meer ruimte voor extra hardware. Plus, Apple ziet het als de toekomst om geheel over te schakelen om draadloze technologie. Kijk maar naar de MacBook met maar één poort. Er zitten zoveel mogelijkheden op een iPhone die het gebruik van kabeltjes overbodig maken. AirPrint, AirPlay, AirDrop, iCloud, Continuity (Handoff, Instant Hotspot etc.) en natuurlijk gewoon Bluetooth. Dus ik juich het alleen maar toe. En Apple kennende zal het op een gegeven moment mainstream worden. puh2.gif

Het klopt trouwens dat de iPhone 6s duurder is dan de iPhone 6 geweest bij release. Ik ben daarom ook benieuwd hoe dat gaat met de volgende iPhone (die volgens de laatste geruchten iPhone 6se genoemd gaat worden). Als die inderdaad start vanaf 32 GB is dat voor Apple reden om de 'startprijs' te verhogen. Maar dat zullen we in september wel horen dan. Ik sla deze in ieder geval over, vooral gezien al die geruchten die erop wijzen dat het design amper aangepast gaat worden. Liever dan toch maar de iPhone erna. Mijn iPhone 6s werkt nog als een tierelier, zelfs met iOS 10 beta erop. Dus waarom weer upgraden?

Jij hebt zeker een shitload aan Apple-aandelen dat je zo een consumentonvriendelijke actie als deze durft te verdedigen met wat slap gelul over innovatie :t
Link to comment
Delen op andere websites

Jij hebt zeker een shitload aan Apple-aandelen dat je zo een consumentonvriendelijke actie als deze durft te verdedigen met wat slap gelul over innovatie :t

Dat JIJ het een consumentonvriendelijke actie vindt wil niet zeggen dat dat het ook werkelijk is. ;)

Ik zou het trouwens ook geen 'gelul over innovatie' noemen. Maar volgens mij heb je ook niet alles gelezen óf je begrijpt niet wat ik bedoel óf je steunt gewoon niet de verbetering van producten. Wat betreft dat laatste: zoals je wellicht kon lezen is het belangrijk dat we niet een eeuwigheid bij dezelfde standaard blijven hangen.

Je ziet met USB hetzelfde gebeuren. Jarenlang is USB 2 de standaard geweest, toen kwam er USB 3 dat gewoon 'backwards compatible' is, en niet lang daarna kregen we ineens USB-C met een compleet ander uiterlijk. Dat laatste is iets totaal anders en kan niet worden gebruikt met de gewone USB-poorten. Er zijn nog niet veel computers die over een dergelijke nieuwe poort beschikken. De Nexus 5X die ik heb kan ik niet opladen via USB, omdat het een USB-C kabel betreft. Is dat dan wel normaal?

Apple wil met het weghalen van de koptelefooningang in principe hetzelfde bereiken: richten op het verbeteren van audiokwaliteit bij een koptelefoon. Bij de huidige 3,5-aansluiting kan dat niet, omdat het niet meer dan een analoge aansluiting betreft. Dus wil Apple de Lightning-aansluiting gaan gebruiken, welke High Quality audio toe kan staan. Dus 'gelul over innovatie'? Het is gewoon zoals het is. Dat je het maar niks vind, dat kan ik natuurlijk begrijpen. Maar het is zeker geen 'gelul over innovatie', hoor. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan perfect innovatie steunen door koptelefoons te verkopen met een lightning-aansluiting én het behouden van de 3.5 mm poort.

Maar dan zouden die koptelefoons met lightning-aansluiting niet verkopen, want het zogenaamde kwaliteitsverschil gaat niemand zoveel boeien(op wat audiofielen na) dat ze een nieuwe koptelefoon zouden aanschaffen. En net daarom verwijderen ze die poort meteen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

De nieuwe iPhones zijn inmiddels aangekondigd. En jawel, ze hebben géén koptelefoonpoort meer! Het goede nieuws is dat Apple zelf zo'n dongle meelevert, en natuurlijk Lightning-EarPods. Mocht je ooit je dongle kwijtraken of hij gaat kapot ofzo, dan kun je die voor €9 los kopen. Je leest het goed, Apple die voor een gemiddelde prijs accessoires verkoopt. Sta daar toch wel van te kijken eigenlijk.

De AirPods, Apple's nieuwe draadloze oortjes zullen wel wat duurder zijn €179 kosten. :puh:

---

De iPhone 7 en 7 Plus samengevat: nieuw design met nieuwe Jet Black-kleur, quad-core A10 Fusion processor (big.LITTLE), verbeterd scherm met 25% hogere helderheid en wide color gamut (ipv full sRGB standaard), vernieuwde 12 MP f/1.8 camera, 7 MP front cam, dual-lens bij iPhone 7 Plus met optische zoom en object detection naast face detection, optische stabilisatie voor beide modellen, fysieke thuisknop is vervangen door een drukgevoelige knop, stereo speakers en keuze uit 32, 128 en 256 GB opslag (geen 16 GB meer dus, maar ook geen 64 GB).

En natuurlijk iOS 10, laten we die niet vergeten. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Die iPhone 7 gitzwart (glimmend, Jet Black) ziet er echt sick uit en doet me denken kwa kleur aan die iPhone 3G

Deze komt zeker in huis, want ben weer toe aan een nieuwere versie.

Ps: Ik heb momenteel die 5s. ;)

http://www.iculture....l-aangekondigd/

16 september ook gelijk te verkrijgen in Nederland/België, dus hoef dan niet naar Duitsland toe.

Oja, morgenochtend gelijk mijn pre-order plaatsen. :puh:

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

En hoeveel moet dat alles kosten? :7

De iPhone 7 kost bijna evenveel als de iPhone 6s, maar daar krijg je wel meer opslag voor:

- 32 GB: €769*

- 128 GB: €879

- 256 GB: €989

De iPhone 7 Plus is echter een stuk duurder geworden:

- 32 GB: €909*

- 128 GB: €1019

- 256 GB: €1129

* geldt niet voor Jet Black variant

----

Btw, voor de mensen die nog steeds tegen het weghalen van de koptelefoonaansluiting zijn, er werd gisteren bij de keynote een interessante uitspraak gedaan:

"The reason to move on: courage. The courage to move on and do something new that betters all of us,"

Ik vind het goed dat ze dit gedaan hebben. Het lijkt erg drastisch, maar als je maar bij dezelfde standaard blijft hangen rem je innovatie af. Door meteen deze stap te nemen wordt Apple gedwongen met een oplossing te komen. En dat is niet Bluetooth. De nieuwe AirPods hebben een door Apple ontworpen chip, de W1. Die gebruikt een eigen protocol om te zorgen dat de kwaliteit van het geluid hoog blijft zonder interrupties.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...