Jump to content

Apple - iOS 11


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Ik denk dat ik maar eerst voor een Apple Watch en/of een MacBook ga. Op dit moment heb ik een iPhone 6 die het nog prima doet, dus een 7 zal nog even moeten wachten.

Wat betreft de oortjes zie ik voor mij persoonlijk alleen maar voordelen, eindelijk geen kabels meer die me irriteren. Daarbij kan ik ze nog gemakkelijk in een binnenzakje steken, enkel het kostprijsje ligt wat aan de hoge kant.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    297

  • MegaPilot

    118

  • Davedavy

    88

  • GolfG60

    74

Ik vind het maar onzin. Ik heb geen problemen met AUX, geen problemen met draadjes, maar wordt ondertussen wel gedwongen om voor 180 euro oortjes te kopen als ik een IPhone 7 heb

Nee hoor. De iPhone 7 wordt standaard geleverd met Lightning-EarPods (dus wel met draadje) en een adaptertje voor het geval dat je nog een andere koptelefoon hebt met 3,5mm plug. Die €180 betaal je als je de AirPods wilt. Toegeven, dat is een behoorlijk bedrag, zelfs voor Apple's doen. Maar goed, de Apple Pencil en Apple Keyboard kosten ook behoorlijk wat. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het ook jammer dat ze de AUX uitgang eruit hebben gesloopt.

Nu gebruik ik deze uitgang al een lange tijd niet meer. Maar mijn ma bijvoorbeeld en zo ken ik nog genoeg andere "leken" die net snappen hoe ze een iPhone moeten gebruiken.

Wat ik nog raarder vind is dat ze nu buiten de Airpods ook Earpods met lightning leveren.

Deze kun je op geen enkele Macbook gebruiken.

Dan snap ik niet waarom ze de nieuwe iPhones geen USB C aansluiting geven zodat deze beter in lijn past met de Macbook.

Als het een trend word om op elk Apple Device zo min mogelijk aansluitingen te maken, blijf ik voorlopig bij mijn iPhone 6 en Macbook Pro 2014 die wel genoeg aansluitingen heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het ook jammer dat ze de AUX uitgang eruit hebben gesloopt.

Nu gebruik ik deze uitgang al een lange tijd niet meer. Maar mijn ma bijvoorbeeld en zo ken ik nog genoeg andere "leken" die net snappen hoe ze een iPhone moeten gebruiken.

Wat ik nog raarder vind is dat ze nu buiten de Airpods ook Earpods met lightning leveren.

Deze kun je op geen enkele Macbook gebruiken.

Dan snap ik niet waarom ze de nieuwe iPhones geen USB C aansluiting geven zodat deze beter in lijn past met de Macbook.

Als het een trend word om op elk Apple Device zo min mogelijk aansluitingen te maken, blijf ik voorlopig bij mijn iPhone 6 en Macbook Pro 2014 die wel genoeg aansluitingen heeft.

Eigenlijk best grappig nu je het erover hebt. Had hier nog helemaal niet aan gedacht. Dat zal wel even zuur zijn voor de mensen die hun EarPods ook willen gebruiken met hun Mac. Daar is nog geen adapter voor, dus dat zal helaas niet werken. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Maar die EarPods werken dus alleen voor iPhone? Niet voor PC, Ps4 controller etc.?

Die nieuwe EarPods zullen niet werken i.c.m. andere apparaten nee. Althans, dat denk ik. Misschien dat het wel lukt als je bijvoorbeeld een Lightning-naar-huppelup (bijvoorbeeld 3,5mm koptelefoonaansluiting) adaptertje koopt.

Link to comment
Delen op andere websites

@gta Tom

En wat als ik mijn iPhone 7 wil opladen en muziek wil luisteren? Kan je dan een Lightning naar 3,5 mm Jack + Lightning splitter kopen? Wat overigens alleen maar zorgt voor meer kabels waarvan je eerder al zei dat je ze irritant vond.

Link to comment
Delen op andere websites

@gta Tom

En wat als ik mijn iPhone 7 wil opladen en muziek wil luisteren? Kan je dan een Lightning naar 3,5 mm Jack + Lightning splitter kopen? Wat overigens alleen maar zorgt voor meer kabels waarvan je eerder al zei dat je ze irritant vond.

Er zijn vooralsnog twee oplossingen: inderdaad kun je een splitter gebruiken, zo is er al eentje van Belkin waarbij je dus die warboel aan kabels krijgt. Een andere oplossing is dat je zo'n dock neemt van Apple.

Apple's dock

Apple-LightningDock.jpg

De splitter van Belkin

Belkin-LightningSplitter.jpg

Ik heb zelf toevallig al een dock, dus voor mij zal het geen probleem zijn. Toch verwacht ik het niet te gaan gebruiken voor muziek én om op te laden. Sterker nog, ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er überhaupt mensen zijn die dat nodig hebben. Als mijn iPhone aan het opladen is en ik wil muziek luisteren gebruik ik gewoon m'n Mac. Dat is sowieso handiger, omdat je dan alles op één plek hebt. Misschien dat ik iets mis, maar ik zie het nut niet van muziek luisteren én opladen tegelijk. :puh:

Maar goed, dat terzijde: het kan dus in principe wel met het/de juiste accessoire(s).

Link to comment
Delen op andere websites

Heb jij al eens een 5,5 inch telefoon in je handen gehad? Al eens opengelegd? In een frame van 5,5 inch stoppen ze in China met gemak 4000 mah, 2 sim slots en een micro sd slot. De batterij van de Plus is niet eens 4k mah, de Plus heeft geen 2 sim slots en geen micro sd slot. Dus als je nu nog altijd wilt beweren dat het om plaatsgebrek gaat, dan ben je gewoon heel naïef, sorry.

Ik weet ook hoe die Chinezen dat doen, ik heb in mijn PS4 controller ook een Chinese 2000mah accu zitten.

En raad eens, hij gaat minder lang mee dan dan de originele Sony 1000mah accu, lees ik achteraf dat het opnieuw verpakte 750mah accu's zijn die de Chinezen verkopen.

Zo kan ik zelfs 10000mah in een telefoon stoppen :7

Plaatsgebrek is bullshit. Geef dat nu eindelijk eens toe, of probeer eens te argumenteren waarom ze in China veel meer in een 5,5 inch case kunnen stoppen. Juist, dat kan je niet, want tenzij Apple andere wetten van de fysica moet volgen, is plaatsgebrek gewoon bullshit. Fabrikant A stopt een 4000 mah batterij, 2 micro(!) sim sloten, een micro SD slot, een eight core processor en een headphone jack in z'n 5,5 inch case. Fabrikant B(Apple) is volgens jou niet in staat(want als je het argument plaatsgebrek gelooft, dan geloof je dat Apple daar niet in staat toe is) om in een 5,5 inch case met kleinere batterij, 1 nano(!) sim slot, quad core processor en geen micro SD slot om daar een headphone jack in te bouwen.

Plaatsgebrek bij de 5.5 inch zal idd niet direct het probleem zijn, het 'probleem' is dat Apple ook met de Mac's altijd een kleine hardware voorraad heeft die ze willen gebruiken.

Zo heeft apple altijd een standaard gehad, dit zorgt voor minder hardware variaties en is de software makkelijker te schrijven, ook precies de reden dat iPhones geen nood hebben aan een eight core leipe shit ouwe processor JEWEETZELLUFF.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet ook hoe die Chinezen dat doen, ik heb in mijn PS4 controller ook een Chinese 2000mah accu zitten.

En raad eens, hij gaat minder lang mee dan dan de originele Sony 1000mah accu, lees ik achteraf dat het opnieuw verpakte 750mah accu's zijn die de Chinezen verkopen.

Zo kan ik zelfs 10000mah in een telefoon stoppen emo.gif

Er wordt in China inderdaad gegoocheld met mah's bij goedkope prullen, maar een A-merk als Xiaomi houdt zich daar echt niet mee bezig. Tevens zijn er genoeg andere merken die al bezig zijn met 4k mah in China.

Maar goed, als deze real life accutest van de Xiaomi Redmi Note 3 je niet kan overtuigen dat er daadwerkelijk 4k mah in een 5,5 inch telefoon past, dan zal niets dat doen, vrees ik.

Plaatsgebrek bij de 5.5 inch zal idd niet direct het probleem zijn, het 'probleem' is dat Apple ook met de Mac's altijd een kleine hardware voorraad heeft die ze willen gebruiken.

Zo heeft apple altijd een standaard gehad, dit zorgt voor minder hardware variaties en is de software makkelijker te schrijven, ook precies de reden dat iPhones geen nood hebben aan een eight core leipe shit ouwe processor JEWEETZELLUFF.

En bedankt, daar ging het mij eigenlijk om. Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Het verwijderen van de 3.5mm jack is gewoonweg idioot en ik weet niet hoe iemand dat kan verdedigen. Nu kan je wel zeiken dat er adapters voor zijn, maar vijftig euro voor een adapter voor iets dat er standaard op had moeten zitten is zwaar overdreven. Plus, als het de bedoeling is dat je de telefoon nog steeds in je hand houdt of in je broekzak steekt, waarom zitten die aansluitingen dan aan de voorkant in plaats van aan de onderkant? En herinner je je die stylus? Of die muis die je langs de onderkant moet opladen zodat je 'm niet kan gebruiken? Het valt niet te ontkennen dat Apple recent slechte design keuzes heeft gemaakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Het verwijderen van de 3.5mm jack is gewoonweg idioot en ik weet niet hoe iemand dat kan verdedigen. Nu kan je wel zeiken dat er adapters voor zijn, maar vijftig euro voor een adapter voor iets dat er standaard op had moeten zitten is zwaar overdreven. Plus, als het de bedoeling is dat je de telefoon nog steeds in je hand houdt of in je broekzak steekt, waarom zitten die aansluitingen dan aan de voorkant in plaats van aan de onderkant? En herinner je je die stylus? Of die muis die je langs de onderkant moet opladen zodat je 'm niet kan gebruiken? Het valt niet te ontkennen dat Apple recent slechte design keuzes heeft gemaakt.

Zo'n adapter kost geen drol (€9) én er zit er eentje bij de iPhone 7 en 7 Plus. En hoezo móet het er standaard op zitten? Je doet net alsof je voor iedereen spreekt. Dat jij dat wil, betekent niet dat iedereen dat wil. Nu zal een overgrote meerderheid ook wel tegen de beslissing van Apple zijn, maar daar gaat het verder ook niet om. Apple heeft een rijke historie op het gebied van 'extreme veranderingen', soms met drastische gevolgen, soms met alleen de kritiek. Apple koos ervoor de gok te wagen en die keuze steun ik. Niet als iSheep-zijnde, maar als iemand die vóór innovatie is. Het verschil met andere fabrikanten is dat Apple zich het kan veroorloven om dit te doen. Zodra Samsung dit probeert zijn ze meteen hun halve customer base kwijt, kijk maar naar toen ze de SD-kaartslot weghaalden. Ondanks Apple's rare fratsen soms doen ze het nog steeds geweldig. Los van het feit dat de iPhone 6s voor het eerst voor een daling in verkopen heeft gezorgd, maar dat komt omdat die vooral intern anders is en veel mensen de verschillen niet zien én omdat de iPhone 6 al extreem veel verkocht is. :puh:

Die voorbeelden van designs die je noemt zijn misschien niet Apple's beste ooit. Maar je moet niet vergeten dat sommige dingen zijn gedaan om juist te zorgen dat het design mooi is. Apple heeft zelf namelijk over die muis gezegd dat ze de Lightning-poort niet aan de zijkanten konden doen als ze hetzelfde design wilden houden. De beste plek was dus onderop. En wat betreft die stylus: ik zag gisteren toevallig een reactie van iemand op The Verge dat die zelf een iPad Pro heeft met zo'n Apple Pencil. Hij zei dat hij de stylus nog nooit zo heeft opgeladen als waar het om belachelijk wordt gemaakt (dus dat je het in de iPad steekt). Dat is alleen maar om het te laten lijken alsof Apple haar visie voor design is verloren. Het is een mogelijkheid, meer voor bij een noodgeval bijvoorbeeld. Maar er zit gewoon een normale adapter bij, dus je hoeft hem echt niet zo op te laden als je dat niet wilt. Maar het is wel handig, mocht de Apple Pencil leeg zijn en je bent onderweg ofzo. Tien minuutjes in de iPad Pro, en hij is weer vol.

Je moet het van een ander perspectief zien. Het ziet er weliswaar belachelijk uit wat Apple de laatste tijd aan designs uitbrengt, maar dat is om het strakkere geheel te behouden en/of geen vereiste om het te doen zoals waar je erover leest (zoals met de Apple Pencil dus).

Zo, dat is er ook weer uit. :7

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Zo'n adapter kost geen drol (€9) én er zit er eentje bij de iPhone 7 en 7 Plus. En hoezo móet het er standaard op zitten? Je doet net alsof je voor iedereen spreekt.

95% van de mensen die ik tegenkom op het openbaar vervoer die oortjes en/of hoofdtelefoons gebruiken, gebruiken een 3.5mm jack. Dus ja, hij mag van mij best voor zo goed als iedereen spreken. emo.gif

Dat je argumenteert dat zo'n adapter geen drol kost, vind ik al helemaal belachelijk. Zo kan je ook de oplaadkabel niet meer leveren bij je smartphone en argumenteren dat zo'n kabel "toch geen drol kost".

Het verschil met andere fabrikanten is dat Apple zich het kan veroorloven om dit te doen. Zodra Samsung dit probeert zijn ze meteen hun halve customer base kwijt, kijk maar naar toen ze de SD-kaartslot weghaalden. Ondanks Apple's rare fratsen soms doen ze het nog steeds geweldig.

Dat zegt meer over de customer base van Apple dan van Apple zelf.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Die voorbeelden van designs die je noemt zijn misschien niet Apple's beste ooit. Maar je moet niet vergeten dat sommige dingen zijn gedaan om juist te zorgen dat het design mooi is.

Functionaliteit > design

Ik vind het een beetje raar dat je Apple hierin verdedigt. Ik vind het belangrijker dat ik een muis kan gebruiken tijdens het opladen dan het design.

If a mouse can't be used while charging, the mouse needs to be redesigned.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...