Jump to content

[Wens] Muziek, radiostations e.d.


BelgiumRedDevils

  

155 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke genre/radiostation...

    • Flash FM & Co (Pop and Wave 70s & 80s)
      59
    • L.A Noire muziek (Oldies)
      20
    • Electroshock & Co (Electro)
      47
    • Vibe 98.8 & Co (R&B and Soul)
      22
    • V-Rock & Co (Classic Rock, Pop Rock and Metal)
      67
    • Vladivostok (House/Eurodance)
      39
    • Massive B & Co (Reggae)
      22
    • IF99 (Funk)
      10
    • The Journey (Ambient/Chillout)
      14
    • Jazz Nation Radio (Jazz)
      14
    • Fusion (Jazz Fusion/Jazz-funk/Easy Listening)
      12
    • PLR & WKKT (Talkshows)
      20
    • Lazlow show
      21
    • Eigen muziek
      69
    • San Juan (Spanish/Reggaeton)
      17
    • Allemaal / maakt mij niet uit
      30


Recommended Posts

Vind je? Ik was het allemaal al snel zat eigenlijk. Ze kunnen het wel interessant maken door dynamisch om te gaan met ingame gebeurtenissen. Nadat je in een missie bijvoorbeeld een bank hebt overvallen hierover berichten op de radio. Dat is in zo'n geval scripted, maar er zijn vast ook wel dingen te bedenken m.b.t. schietpartijen, opgeblazen voertuigen, politieachtervolgingen etc.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 195
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • BelgiumRedDevils

    24

  • thebig

    13

  • Forumrunner

    7

  • Nissan

    6

Vind je? Ik was het allemaal al snel zat eigenlijk. Ze kunnen het wel interessant maken door dynamisch om te gaan met ingame gebeurtenissen. Nadat je in een missie bijvoorbeeld een bank hebt overvallen hierover berichten op de radio. Dat is in zo'n geval scripted, maar er zijn vast ook wel dingen te bedenken m.b.t. schietpartijen, opgeblazen voertuigen, politieachtervolgingen etc.

Ja dat je later gewoon ff hoort, er zijn een paar doden gevallen op Bahblah Avenue.

Link to comment
Delen op andere websites

Vind je? Ik was het allemaal al snel zat eigenlijk. Ze kunnen het wel interessant maken door dynamisch om te gaan met ingame gebeurtenissen. Nadat je in een missie bijvoorbeeld een bank hebt overvallen hierover berichten op de radio. Dat is in zo'n geval scripted, maar er zijn vast ook wel dingen te bedenken m.b.t. schietpartijen, opgeblazen voertuigen, politieachtervolgingen etc.

Ja dat je later gewoon ff hoort, er zijn een paar doden gevallen op Bahblah Avenue.

Zo heb je in GTA IV & episodes spectaculaire missies, met veel doden(Crash op Happenis Island, brand op de Rotterdam Buiding...) Spijtig dat deze in de radiostation niet gedetailleerder word verteld.

Link to comment
Delen op andere websites

GTA Vice City speelde zich af in de jaren 80. In die tijd had je karakteristieke muziek die met die tijd verbonden was, zoals bijvoorbeeld de Glam Rock.

GTA San Andreas speelde zich af in de jaren negentig. De hiphop uit de ghetto's van die tijd komt overeen met de sfeer van de game.

Het lijkt me lastig om een goede sfeer te creëren met de soundtrack voor GTA V. Ik ge er vanuit dat de talkshows op de radio centraal gaan staan in deze game, iets waar Rockstar geniaal in is.

Bewerkt: door Dead-Lemon
Link to comment
Delen op andere websites

GTA Vice City speelde zich af in de jaren 80. In die tijd had je karakteristieke muziek die met die tijd verbonden was, zoals bijvoorbeeld de Glam Rock.

GTA San Andreas speelde zich af in de jaren negentig. De hiphop uit de ghetto's van die tijd komt overeen met de sfeer van de game.

Het lijkt me lastig om een goede sfeer te creëren met de soundtrack voor GTA V. Ik ge er vanuit dat de talkshows op de radio centraal gaan staan in deze game, iets waar Rockstar geniaal in is.

Dat is waar GTA VC & SA had een mooie, bijpassende en leuke soundtrack. In GTA IV kwamen we in een tijdperk waar het moeilijk is om (goede) muziek te zoeken bij het bijpassende tijd. Als GTA V in (2011-2012) zal afspelen dan ben ik benieuwd wat voor muziek ze er in laten spelen. Hopelijk met een User Music en een Flashback zender!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop dat ze wel 'K-dst' en 'K-rose' en 'Radio Los Santos' weer terug laten komen. Ik zou het jammer vinden als ze deze weglaten. Ik vind dat deze zenders de sfeer van GTA San Andreas een beetje hebben neergezet.

Link to comment
Delen op andere websites

Zou leuk zijn als ze weer een flashback FM hebben maar dan met Old School Westcoast hiphop, NWA enzo

Denk dat Radio X ook wel terugkomt, LA is toch ook een stad van de (alternatieve) muziek. Aangezien we weer countryside hebben hoop ik ook weer op K-DST en K-Rose. Die 90's r&b op CSR vond ik ook altijd wel grappig om te luisteren :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Ze zouden de originele radiozenders echt moeten behouden. Maar bijvoorbeeld uit andere GTA's nog radiozenders toevoegen. Of varianten ervan. Mijn wishlist zou zijn:

MSX FM (GTA III & LCS)

Double Cleff FM (GTA III & LCS)

Rise FM / SF-UR (GTA III & LCS, San Andreas) -underground & trance classics-

Vice City FM (GTA IV) -samenvoeging van Flash FM en Wave 103 uit Vice City-

Radio Espantoso (GTA Vice City)

V-Rock (GTA Vice City) -de échte 80s rock-

K-Rose (GTA San Andreas)

Bounce FM (GTA San Andreas)

Radio Los Santos (GTA San Andreas) - duh 8) -

Radio X (GTA San Andreas) -smerige grunge, as it should be!-

Master Sounds 98.3 (GTA San Andreas) -de funky classics-

Vladivostok FM (GTA IV)

Electro Choch (GTA IV) -hedendaagse floorfillers-

Jazz Nation Radio 108.5 (GTA IV)

The Classics (GTA IV) -de 80s hip-hop van voor de tijden van Radio Los Santos, met Run-D.M.C., Grandmaster Flash, ...

The Journey (GTA IV)

en nog een praatradio met laszlow natuurlijk!

Verder had ik nog op GTAForums gelezen dat er geruchten zouden zijn van een britpop/britrock radiozender. Laat maar komen!

Btw, zou ook leuk zijn moesten er meer dan gemiddeld 15 nummers per radiozender zijn. Niet dat ik het erg vond, maar ik had altijd het gevoel dat wanneer ik in een auto stapte ik hetzelfde nummer hoorde :puh:

EDIT: Oh en een radiozender met van die 40s en 50s muziek zoals in Mafia II vind ik ook schitterend! We're gonna rock around Los Santos tonight, hehe!

Bewerkt: door EazyEvert
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik zo eens kijk naar je lijstje, valt me op dat alle zenders die in GTA III gebruikt werden, automatisch terugkomen in LCS.

Dus zou het wel logisch zijn da talle zenders uit SA ook weer terugkomen, al zijn er in IV wel volledig nieuwe zenders uitgevonden en zit er 20 jaar tussen de twee games.

We zullen wel zien, moet ik eens te meer zeggen.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Vond de muziek in GTA altijd één van de leukste dingen aan de game, ik ben GTA beginnen spelen op men 6 jaar, door men pa. Maar de eerste maanden luisterde ik gewoon mee naar de radio terwijl hij rondreed. Ik heb m'n eerste 80s classics geleerd a.d.h.v. Vice City :puh: En door GTA III ben ik enkele jaren later naar Drum & Bass en Trance beginnen luisteren. En door San Andreas eigenlijk naar al de rest. (grunge, funk, rap) In GTA IV daarentegen vond ik de muziek eigenlijk best tegen vallen. Maar ik begrijp dat het moeilijk is om in een game die zich vandaag de dag afspeelt muziek te vinden met een bepaalde 'sfeer'.

Weet iemand of er typische muziekgenres of rages uit Los Angeles, San Fransisco en Las Vegas zijn op dit moment? Het underground dance wereldje leeft er nog wel (SF-UR) dat weet ik, maar voor de rest ben ik niet echt op de hoogte eigenlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Op je 6 jaar? Dat is er vroeg ingebakken. Ik speelde vroeger soms eens, maar het is maar sinds een goede twee jaar dat ik echt veel speel.

Alle muziek op SA vond ik goed, ik moet zeggen dat er nooit een liedje was waarbij ik dacht 'Ah, rotlied!'

Het is natuurlijk wel iets minder als je sommige liedjes 2 keer na elkaar hoort en andere juist amper hoort.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...