Jump to content

De Toekomst van het Verkeer in LC


Phoenyxar

Recommended Posts

Eerst en vooral, ik heb hier nog geen enkel topic over gevonden, zoek-functie gebruikt en niks gevonden omtrent dergelijks.

Dit is ook geen vraag, eerder een kleine hypothese en een manier om gezamenlijk eventjes stil te staan bij het Liberty City zoals we het kennen, LC in 2008.

Iconische afbeelding van de Broker Bridge

188344-brooklyn_bridge_super.jpg

Nu dat een trailer is aangekondigd voor GTA V wil ik toch nog even terugkijken op het tot ons gekende Liberty City.

Ik ben dus sinds vandaag terug IV gaan spelen en er vielen mij weer enkele dingen op die ik vroeger ook al had gezien.

Werkzaamheden

Deze 2 stippenboelen staan voor enkele werkzaamheden rond Bohan en Dukes. De bovenste zijn de werken aan de Northern Expressway in Bohan,

alleszins toch het verlengde aangezien de snelweg in 2008 stopte aan het verkeerspunt met Lompoc Avenue.

Men is in 2008 aan het werken aan de steunpilaren voor deze snelweg en deze is ook begaanbaar. Ze stopt echter voor alleer

ze de kust van Chase Point bereikt. Waar gaat deze snelweg heen? Wel, onder de afrit van de East-Borough Bridge in South Bohan ligt een grote werf,

te betreden via een verlengde van Attica Avenue. Hier werkt men aan het verlengde van de snelweg, nadat ze over Chase Point zal worden aangelegd.

Hier links op de foto te zien (mogelijk te grote afbeelding)

SouthBohan-GTA4-westwards.jpg

Wanneer je deze werf bekijkt lijkt de snelweg zich dus richting Algonquin te wenden, maar naar waar dan?

Ze maakt op het laatste een vreemde bocht, dus een aansluiting met Topaz Street is het dus niet.

De tweede bollenhoop staat voor een zijbaan van de 3- en 8-Subwaylijn in Dukes, waar al een station ligt (Dukes Boulevard Station) maar waar de lijn stopt.

De lijn lijkt echter klaar voor een vervolg, dat naar mijn aanvoelen dan ene verbinding met Bohan moet gaan vormen, aangezien dit anderzijds langs Grand Easton moet verlopen.

Deze zijarm interesseert me wel. Hier een afbeelding van Dukes Boulevard Station (mogelijk te grote afbeelding)

DukesBoulevardstation-GTA4.jpg

Bierbuikje's bijdrage:

Liberty City Freight Line

Een klein stukje van een oude vrachtlijn in Liberty City, gebaseerd op de NY High Line.

In New York omgebouwd tot een klein park boven het straatbeeld, in Liberty City gewoon vervallen.

Martygascar's bijdrage:

Een snapmap met enkele snelwegen die eigelijk wel hadden gelinkt kunnen worden in de ontwikkeling van LC.

Klik

Wat zijn jullie ideeën over deze werkzaamheden? Naar waar leiden de toekomstige lijnen en zijn er ook meer van dergelijke voorbeelden? Ik hoor het graag.

The Underground Productions©

Met toestemming van IV: Moderatoren

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 35
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    13

  • Guardian1980

    3

  • Jacky-2007

    2

  • Nissan

    2

Ik weet haast zeker dat we LC nog eens terug gaan zien, in de toekomst of in het verleden. Wellicht als het het verleden is, dat we dan een groot deel ervan mogen opblazen ofzo xD. En anders zien we in de toekomst wellicht een complete weg ^^. Leuk topic, werkt goed op de nostalgie.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn eerste gedachte is eigenlijk gelijk; is er iets veranderd aan de verschillende werkzaamheden / werklui aan het einde van TBOGT, wat zich qua verhaal iets verder lijkt te reiken dan de IV storyline? Ik heb er eerlijk gezegd nooit op gelet.

Ik denk dat de snelweg die aangelegd wordt op Bohan ook naar Charger Island zal moeten leiden. Daar is tenslotte het grote verkeerspunt van Liberty City gevestigd. Een derde verkeersader naar het bovenste deel van Algonquin lijkt me namelijk wat overbodig.

De spoorlijnen kan ik weinig zinnigs over zeggen, daarvoor zal ik eerst eens even moeten gaan kijken in de game zelf.

Link to comment
Delen op andere websites

Er is met TLaD en TBoGT niets verandert, dus hiervan kunnen we niks afleiden (buiten het opblazen van een kraan in TBoGT dan in Algonquin)

De Northern Expressway maakt een knik naar het Noorden op de werf in Bohan. Dus het lijkt me zeer moeilijk om die te verbinden met Charge Island.

Het zou een rechtstreekse verbinding naar Alderney kunnen zijn (zoals de tunnel van Portland naar Shoreside Vale in III) alhoewel onwaarschijnlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb me altijd afgevraagd wat hier de bedoeling van is geweest, of deze tramlijn nog eens gebruikt zal worden of verlaten zoals het is. Het zou een mooie verbinding kunnen vormen naar Alderney.

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is een verwijzing naar een oud stuk bovengrondse Subway in NY - die ligt in Liberty City omdat ze ook in New York ligt.

Ze heeft geen nut meer, maar ik heb het me indertijd ook vaak afgevraagt, totdat ik dat ding op TV zag...

Zal het toch in de hoofdpost zetten.

http://en.wikipedia.org/wiki/High_Line_(New_York_City)

Bewerkt: door Hearv94
Link to comment
Delen op andere websites

Wat de weg betreft, zie ik twee opties.

  1. Hij gaat achter de flats aan San Quentin Avenue langs en sluit aan op het kruispunt waar de Northwood Heights Bridge overgaat in de Grand Boulevard (waar nu nog die trailers geparkeerd staan). Daar komt dan een groot kruispunt (eventueel een rotonde), met als gevolg dat er een ringweg om Bohan is gerealiseerd.
  2. Hij wordt doorgetrokken naar Alderney. In dat geval zou ik er voor kiezen om een tunnel te graven onder Algonquin door, en de aansluiting in Alderney zou ik dan hier doen. Wat er dan nog wel moet gebeuren is dat er een kruispunt moet worden gerealiseerd waar Applewhite St. kruist met Panhandle Rd., om de wijk niet te belasten met het extra verkeer.

Wat de Subway betreft, denk ik eigenlijk dat dat gesloopt gaat worden. Ik denk dat dit vroeger een kopstation is geweest van de lijnen 3 en 8, waarachter metrostellen werden gerangeerd.

Link to comment
Delen op andere websites

Denk dat die snelweg op de een of andere manier een aansluiting moet voorstellen naar de East-Borough Bridge, maar dat Rockstar 't de ruimte niet had om het realistisch op te stellen. Gezien de bouwplaats die ietwat ten westen van het eind van de East-Borough Bridge ligt, heb ik maar één vermoeden.

Waarom ik dit denk? Kijk eens naar het einde van East-Borough Bridge? Dat eindigt in twee hele vreemde, smalle bochten die totaal niet bij de brug zelf passen. Er staan daar metalen hekken en oranje hekjes, en van die oranje barriers met water erin. Alle drie die dingen zijn ook te vinden op de bouwplaatsen. Als je er zelf in Single Player rijdt staat het verkeer ALTIJD vast op die afritten, alsof het een groot verkeersprobleem is.

Hierdoor heb ik het vermoeden dat de niet voltooide snelweg aan moet sluiten op de East-Borough Bridge, maar op een manier die in het echt nooit gebruikt zou worden...

Click here to view the SnapMap

Van het Dukes Boulevard Station denk ik dat dit een station in New York voor moet stellen, waar men de ruimte niet had om op het rechte deel van de rails een station te plaatsen, althans, zo lijkt het in GTA ook te zijn: Zonder die zijtak zou er eigenlijk niet genoeg ruimte zijn voor een station.

Over die Freight line weet ik alleen dat er in Alderney ook een heel stuk treinrails ligt vanaf de fabriek waar je in een of andere missie in moet volgens mij, die loopt echter naar het westen, namelijk hier ergens...

Click here to view the SnapMap

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Hierdoor heb ik het vermoeden dat de niet voltooide snelweg aan moet sluiten op de East-Borough Bridge, maar op een manier die in het echt nooit gebruikt zou worden...

Click here to view the SnapMap

Hmm, dat lijk inderdaad wel goed mogelijk, het zou ook logisch zijn, want zo wordt het verkeer dan in 1 lus rondt Bohan gestuurt, wat makkelijker is dan de huidige situatie (ik heb hier ook aan liggen denken, met het feit dat de weg niet af is, alhoewel ik geen idee had om ze wel te verbinden).

Over de tweede spoorlijn: die verlengt zich nog wat verder naar de dokken, in de dokken van ALderney ligt ook een verlaten spoor dat in het verlengde van het andere ligt. Dus een verlaten spoorlijn van de industrie in Alderney naar de haven.

Bewerkt: door Hearv94
Link to comment
Delen op andere websites

Over de tweede spoorlijn: die verlengt zich nog wat verder naar de dokken, in de dokken van ALderney ligt ook een verlaten spoor dat in het verlengde van het andere ligt. Dus een verlaten spoorlijn van de industrie in Alderney naar de haven.

Goed punt, had ik niet aan gedacht, alleen die spoorlijn loopt helemaal niet in die richting als ik me niet vergis:

Click here to view the SnapMap

Plus die rails bestaat uit een dubbel spoor en eindigt op een verhoging als jump richting het zuiden. Waar loopt hij daarna heen, ipv naar het westen richting het spoor waar ik het over had :?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is een verwijzing naar een oud stuk bovengrondse Subway in NY - die ligt in Liberty City omdat ze ook in New York ligt.

Ze heeft geen nut meer, maar ik heb het me indertijd ook vaak afgevraagt, totdat ik dat ding op TV zag...

Zal het toch in de hoofdpost zetten.

http://en.wikipedia.org/wiki/High_Line_(New_York_City)

De spoorbaan waar jij het over hebt (the ny highline) die ligt in TBOGT ongeveer ten hoogte van de benzinepomp en de 1ste club van Tony.

Dus ik bedoel niet de homobar, maar die andere.. De spoorlijn waar deze jongen het over had met foto ligt terhoogte van waar je opdrachten voor Badman kan doen

in GTAIV..

Link to comment
Delen op andere websites

Dus ik bedoel niet de homobar, maar die andere.. De spoorlijn waar deze jongen het over had met foto ligt terhoogte van waar je opdrachten voor Badman kan doen

in GTAIV..

Over welke 'jongen' heb jij het precies? Want ik heb weldegelijk een antwoord op Bierbuije's vraag gegeven, je zou ook Mythbuster kunnen bedoelen, maar ik weet ook waar hij over bezig is...

Dus waar ben jij over bezig? o.O

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...