Jump to content
Joriz

#GTAV nogmaals officieel bevestigd!


Rockstar Games heeft zojuist met een persbericht nogmaals de komst van Grand Theft Auto V bevestigd. Gisteren liet de eerste trailer van GTAV al zien dat dit fantastisch compleet nieuwe spel zich gaat afspelen in Los Santos.

gallery_1_5_5338.jpg

In het persbericht wordt het volgende gemeld (vertaald uit Engels):

De series maker Rockstar North kiest met Grand Theft Auto V voor de stad Los Santos en de in zijn omgeving bevindende heuvels, platteland en stranden voor het meest ambitieuze Rockstar spel tot nu toe.

"Grand Theft Auto V is een radicale heruitvinding van het Grand Theft Auto universum" zegt Sam Houser, oprichter van Rockstar Games. "We zijn enorm opgewonden om deze nieuwe visie te delen met onze fans"

Met een gedurfde nieuwe richting in een vrije open-wereld, missie gebaseerd spel met online multiplayer functionaliteit focust Grand Theft Auto V op de jacht naar het grote geld (dollars) in een op een nagemaakt modern Zuidelijk Californië verteld verhaal. Rockstar Games pionierde met open werelden in de Grand Theft Auto serie, een van de meest succesvolle entertainment merken aller tijden. De verkoop van meer dan 114 miljoen exemplaren wereldwijd heeft er mede voor gezorgd dat videogames iets is wat iedereen (mainstream) speelt. (...)

Vertel jou wensen over GTAV op het GTA Forum!

Kortom het is nu bevestigd dat Grand Theft Auto V zich duidelijk niet alleen in Los Santos (Los Angeles) afspeelt. Of er naast veel platteland en groen om de stad heen nog andere steden in het spel zitten zal uit toekomstige trailers en info moeten blijken.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik heb er zin in! Ik wist bijna al na de trailer dat het Los Santos was. Leuk dus! nu alleen nog wachten.

Wij zagen na de trailer ook wel dat het Los Santos was. ;)

Maar het staat dus eigenlijk nog niet vast dat het zich alleen in Los Santos afspeelt. Het kan natuurlijk zo zijn dat in de omgeving van Los Santos Las Venturas en San Fierro liggen. :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

de stad Los Santos en de er omheen bevindende heuvels, platteland en stranden
Ik denk dat dit aangeeft dat we een groot Los Santos gaan zien, met daar omheen wat natuur. Ik verwacht echter niet dat er, op wat in de "bush bush" gelegen gebouwen na, ver buiten de stad echt dorpen gaan zijn. Zo las ik de tekst in ieder geval, "surrounding" lijkt mij in verhouding staan, ik verwacht een strook land er omheen in een soort van driekwart cirkel, met aan één kant oceaan en aan de andere drie kanten bergtoppen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Kan me niet voorstellen dat er maar één stad zal zijn. Los Angeles bestaat nou niet echt uit eilanden of zo zoals New York dat doet, en in de trailer zien we ook niet dat Rockstar de map heeft opgesplitst zodat het wél eilanden zijn.

Ik vraag me serieus af hoe men de map unlockable wil maken als het alleen Los Angeles en countryside is. Als alles vanaf het begin al begaanbaar is denk ik dat dat toch een stap achteruit is ten opzichte van andere GTA's. In Saints Row deden ze dat elke keer en daardoor had ik eigenlijk nooit motivatie om missies te doen...

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Kan me niet voorstellen dat er maar één stad zal zijn. Los Angeles bestaat nou niet echt uit eilanden of zo zoals New York dat doet, en in de trailer zien we ook niet dat Rockstar de map heeft opgesplitst zodat het wél eilanden zijn.

In het echt is het van de pier/stranden van Santa Monica (die aan het begin van de trailer) naar de port of Los Angeles (waar die waterscooter door heen jaagt) wel 50 KM rijden. Dus ik verwacht dat ze met Grand Theft Auto V wel een echt grotere stad neer gaan zetten dan het veel te kleine Los Santos uit GTA San Andreas. Maar Rockstar Games verwachten hebben ze vast nog wel veel verrassingen voor ons.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

de stad Los Santos en de er omheen bevindende heuvels, platteland en stranden
Ik denk dat dit aangeeft dat we een groot Los Santos gaan zien, met daar omheen wat natuur. Ik verwacht echter niet dat er, op wat in de "bush bush" gelegen gebouwen na, ver buiten de stad echt dorpen gaan zijn. Zo las ik de tekst in ieder geval, "surrounding" lijkt mij in verhouding staan, ik verwacht een strook land er omheen in een soort van driekwart cirkel, met aan één kant oceaan en aan de andere drie kanten bergtoppen.

Dat verwacht ik ook, al kan ik mij best voorstellen dat er enkele dorpen of kleine voorsteden zich in het spel bevinden, zoals Los Puerta. Ik denk dat het persbericht juist uitsluit dat we grote steden als San Fierro en Las Venturas kunnen verwachten.

Kan me niet voorstellen dat er maar één stad zal zijn. Los Angeles bestaat nou niet echt uit eilanden of zo zoals New York dat doet, en in de trailer zien we ook niet dat Rockstar de map heeft opgesplitst zodat het wél eilanden zijn.

Een GTA hoeft toch niet altijd uit eilanden te bestaan? Bruggen zijn inderdaad makkelijk af te sluiten voor gebieden die je vrij kan spelen, maar je kan dat ook best in een stad doen met terreurdreiging of militaire oefening waar je niet bij mag zijn. Rockstar kennende zullen we het snel genoeg op de radio horen. :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Kan me niet voorstellen dat er maar één stad zal zijn. Los Angeles bestaat nou niet echt uit eilanden of zo zoals New York dat doet, en in de trailer zien we ook niet dat Rockstar de map heeft opgesplitst zodat het wél eilanden zijn.

In het echt is het van de pier/stranden van Santa Monica (die aan het begin van de trailer) naar de port of Los Angeles (waar die waterscooter door heen jaagt) wel 50 KM rijden. Dus ik verwacht dat ze met Grand Theft Auto V wel een echt grotere stad neer gaan zetten dan het veel te kleine Los Santos uit GTA San Andreas. Maar Rockstar Games verwachten hebben ze vast nog wel veel verrassingen voor ons.

Om even een beeld te krijgen van het metropoolgebied van Los Angeles:

los_angeles.jpg

Het landoppervlak van het metropoolgebied is 87,490 km², terwijl dat van Nederland 41,848 km² is, dus het metropoolgebied is twee keer zo groot dan Nederland. Het metropoolgebied heeft ongeveer 18,000,000 inwoners. Zo zie je hoe groot de regio rondom Los Angeles in werkelijkheid is en hoe dichtbevolkt het wel niet is.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is dus maar 1 stad ???

Zoals het persbericht meld wel. Ik citeer:

De series maker Rockstar North kiest met Grand Theft Auto V voor de stad Los Santos en de in zijn omgeving bevindende heuvels, platteland en stranden voor het meest ambitieuze Rockstar spel tot nu toe.

Er zullen wel wat voorsteden en plattelanddorpjes kunnen voorkomen. ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is dus maar 1 stad ???

Zoals het persbericht meld wel. Ik citeer:

De series maker Rockstar North kiest met Grand Theft Auto V voor de stad Los Santos en de in zijn omgeving bevindende heuvels, platteland en stranden voor het meest ambitieuze Rockstar spel tot nu toe.

Er zullen wel wat voorsteden en plattelanddorpjes kunnen voorkomen. ;)

k zou het jammer vinden ik vond los santo's altijd mooi met het zand enz.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Als het alleen in Los Santos afspeelt, vraag ik me af waarom ze het geen 'Grand Theft Auto: Los Santos' noemen. De naam GTA:V konden ze dan eigenlijk beter bewaren voor de volgende generatie consoles imho.

Bewerkt: door Gangsta

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Enkel Los Santos met wat natuurgebied en gebergte lijkt me aan de kleine kant, nu weet ik wel dat deze LS stukken groter zal zijn dan die uit San Andreas maar toch lijkt het me niet logisch. Er zitten vliegtuigen in het spel met zelfs de terugkerende Hydra (of hoe die ook nu mag heten), die dingen vliegen ongelooflijk hard gezien de trailer, nu lijkt het me wel dat je gewoon naar de andere steden kunt vliegen. Maar goed, enkel LS en wat dorpjes, natuur en gebergte zou ik ook helemaal niet erg vinden. Laat maar komen die game!

Ik verwacht dus eigenlijk heel San Andreas in de game, met name omdat we in de eerste trailer van GTA: SA ook alleen LS hebben gezien.

De eerste SA trailer:

Het zou mij dus niks verbazen als we in de volgende trailers Las Venturas en San Fiero terug zouden zien, dat zou helemaal mooi zijn. :bier:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...