Jump to content

OG-J

Recommended Posts

  • Reacties 276
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    28

  • Phoenyxar

    26

  • Vahnstad

    24

  • Jesperkaj

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 3 weken later...

Ik denk dat het enkel Los Santos wordt met Red County en waarschijnlijk zelfs die nog niet volledig. Het zal wel niet worden zoals het geniale GTA: SA, met 3 steden, verschillende gebieden, Mount Chilliad, etc.

En er zal wel weer dlc onzin komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Denk dat alleen Los Santos met enkel wat omgeving erbij enzo, misschien wel even groot als San Andreas. R* heeft namelijk gezegd dat deze omgeving ongeveer vier keer groter zal zijn dan heel Liberty City en Liberty City was nou niet bepaald mega klein in vergelijking tot San Andreas.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

In San Andreas, als je naar een stad vliegt, ben je er ook wel na 10 seconden weer overheen he... Het Los Santos uit de trailer is gigantisch groot, en dat was alleen nog maar het centrum met de wolkenkrabbers. Ik kan best begrijpen dat ze maar voor 1 stad kiezen als hij nog grote dan Liberty City gaat worden...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Nog even aanhalen waarom ik denk dat jullie het allemaal mis hebben.

“Rockstar, I really can't wait for new information about the new GTA. And is it only in Los Santos or too in SF and LV?” - MatsvanStam

As we revealed in our announcement about the game being officially in full development, Grand Theft Auto V is set in the city of Los Santos and its surrounding hills, countryside and beaches – and it will be the largest and most ambitious open world game we’ve ever created…

Ze hebben het gezegd in de aankondiging. GTA zal zich afspelen in Los Santos en zijn omliggende heuvels, countryside en stranden. En dan heb je het merkwaardige streepje. En het zal het grootste en meest ambitieuze wereld zijn dat we ooit hebben gemaakt. Zeggen ze hiermee dat het zich niet in SF en LV zal afspelen ? Neen. Zeggen ze hiermee dat het er zich wel zal afspelen ? Uiteraard neen. Dit is gewoon rond de pot draaien. Het is hetzelfde dat ik zeg; "Ik ga seffens naar de bakker". Maar ik zeg niet dat ik ondertussen nog eens binnenwip bij persoon X en bij de slager omdat ze daar ook lekkere worstjes hebben.

Let ook goed op: men zegt, het zal de grootste en de meest ambitieuze wereld zijn die we ooit hebben gemaakt. Men zegt deze keer niet LS en countryside of city and countryside.

Het is een afwijkend antwoord. Het is een ja-nee vraag, en Rockstar geeft daar eigenlijk geen antwoord op. Omdat ze het nog langer geheim willen houden. Logisch. Een "Yes" zou onvoorstelbaar geweest zijn. Dit lijkt mij het zelfs meest positieve antwoord dat Rockstar kon geven. Men ontkent het niet, en dat is hetgene wat eigenlijk moet

Developed by series creator Rockstar North, Grand Theft Auto V heads to the city of Los Santos and surrounding hills, countryside and beaches in the largest and most ambitious game Rockstar has yet created.

GTA V gaat naar de stad van Los Santos, en zijn omliggende heuvels ... zeggen ze hier. Maar zeggen ze dat het niet gaat naar LV en SF ? Neen ze zeggen het niet. Zeggen ze dat het er wel naartoe gaat ? Neen.

Een ander voorbeeld:

Ik bedrieg mijn lief met een ander, en als iemand vraagt "met wie vrij je ?", dan wil ik dat ook bewust geheim houden (ik denk dat Rockstar dat zeker doet in het geval dat LV, SF & andere steden er wel zijn)

Ik zeg tegen die iemand: Ik vrij met Cami. Maar ik zeg niet dat ook ik met Portosama vrij. Ik lieg niet. En zij kunnen het niet weten omdat ik het hen niet vertel. Ik verzwijg echter wel iets. Een heel belangrijk item. In het geval van Rockstar is dat zeker niet strafbaar, en zeker niet erg, maar kan dit zonder het uitlekken ook een grote stunt zijn. Dit kan ook de reden zijn waarom we tot nu toe zo weinig informatie krijgen. Men is bang dat er iets uitlekt. Mensen die bij Rockstar werken kunnen enorm veel geld krijgen om iets door te vertellen, en daarom denk ik dat het ook in beperkte kringen wordt doorverteld. En dat het zelf in de naaste omgeving van Rockstar voorlopig nog niets is verteld over SF en LV. Goede tactiek. Waarom vertelt men dan niets door. Rockstar heeft het recht om mensen die iets laten uitlekken voor de rechter uit te dagen omwille van het schenden van het beroepsgeheim, en dit zal wel in de contracten van de werknemers opgenomen zijn. Dus juridisch zal dit wel in orde zijn.

Daarnaast. We zien enkel Los Santos, en Yosemite National Park. Hoe geraak je van LS naar Yosemite National Park. Het nationale park lijkt op het eerste gezicht vrij ver van LS verwijdert, en Rockstar toont ons de weg niet naar het nationale park maar toont selectieve beelden van beelden die weinig toevoegen. Rockstar is ook een fan van subtiele hints die eigenlijk toch niet echt een hint zijn, maar misleidend. De nummerplaatjes zijn officieel en de banen zijn officieel, en dat noem ik een PRO San Andreas. Het argument over de vliegtuigen.

Ik zeg niet dat LV en SF in het spel zitten (en ook niet dat ze niet in het spel zitten) --> een goed voorbeeld ook weer. Maar het lijkt mij wel duidelijk dat Rockstar het een en het ander verzwijgt (en niet enkel over de gameplay en de steden, maar ook over de protagonist en de release data). We krijgen het gevoel dat we in een geheime operatie worden meegezogen. En ik denk dat mede daardoor door de sfeer die ik krijg het spel ook over geheime agenten gaat gaan. Veel veronderstellingen, maarja. Dat is eigenlijk van iedereen zo. Het is geen bevestiging, maar een veronderstelling. Rockstar zegt dat men iets bevestigt, maar eigenlijk bouwen ze de zin zo ingewikkeld op, dat ze het niet bevestigen. Ingewikkelde materie wel, i know.

BTW: bij deze bevestiging laten ze het woordje city of world achterwege en zeggen ze game. Dus ook hier kun je niet uitmaken of het enkel LS is.

Bewerkt: door Vahnstad
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind je hele verhaal wel erg leuk verteld, maar in het officiële persbericht van Rockstar Games wordt gemeld dat GTA V draait om de jacht op de 'almachtige dollar', in het huidige zuid-Californië. In zuid-Californië liggen grote steden als Los Angeles en San Diego (met omliggende voorsteden), maar hierbij moet je grote steden als San Francisco en Las Vegas buiten beschouwing laten, aangezien zijn beide steden in een totaal andere regio/staat liggen. Uit dit statement kunnen we dus concluderen dat nieuwere versies van San Fierro en Las Venturas niet in GTA V zullen verschijnen. Overigens kom je ook in je verhaal met Yosemite National Park aanzetten, maar ik kan in de vrijgegeven screenshots geen gelijkenissen vinden met het nationale park. Je kan ook dichterbij Los Angeles kijken, want ten noorden van de stad ligt een enorm gebergte, de San Gabriel Mountains, want bijvoorbeeld de brug uit deze screen toont grote gelijkenissen met deze brug die zich in het eerdergenoemde gebergte bevindt.

Link to comment
Delen op andere websites

Nog even aanhalen waarom ik denk dat jullie het allemaal mis hebben.

“Rockstar, I really can't wait for new information about the new GTA. And is it only in Los Santos or too in SF and LV?” - MatsvanStam

As we revealed in our announcement about the game being officially in full development, Grand Theft Auto V is set in the city of Los Santos and its surrounding hills, countryside and beaches – and it will be the largest and most ambitious open world game we’ve ever created…

Ze hebben het gezegd in de aankondiging. GTA zal zich afspelen in Los Santos en zijn omliggende heuvels, countryside en stranden. En dan heb je het merkwaardige streepje. En het zal het grootste en meest ambitieuze wereld zijn dat we ooit hebben gemaakt. Zeggen ze hiermee dat het zich niet in SF en LV zal afspelen ? Neen. Zeggen ze hiermee dat het er zich wel zal afspelen ? Uiteraard neen. Dit is gewoon rond de pot draaien. Het is hetzelfde dat ik zeg; "Ik ga seffens naar de bakker". Maar ik zeg niet dat ik ondertussen nog eens binnenwip bij persoon X en bij de slager omdat ze daar ook lekkere worstjes hebben.

Let ook goed op: men zegt, het zal de grootste en de meest ambitieuze wereld zijn die we ooit hebben gemaakt. Men zegt deze keer niet LS en countryside of city and countryside.

Het is een afwijkend antwoord. Het is een ja-nee vraag, en Rockstar geeft daar eigenlijk geen antwoord op. Omdat ze het nog langer geheim willen houden. Logisch. Een "Yes" zou onvoorstelbaar geweest zijn. Dit lijkt mij het zelfs meest positieve antwoord dat Rockstar kon geven. Men ontkent het niet, en dat is hetgene wat eigenlijk moet

Developed by series creator Rockstar North, Grand Theft Auto V heads to the city of Los Santos and surrounding hills, countryside and beaches in the largest and most ambitious game Rockstar has yet created.

GTA V gaat naar de stad van Los Santos, en zijn omliggende heuvels ... zeggen ze hier. Maar zeggen ze dat het niet gaat naar LV en SF ? Neen ze zeggen het niet. Zeggen ze dat het er wel naartoe gaat ? Neen.

Een ander voorbeeld:

Ik bedrieg mijn lief met een ander, en als iemand vraagt "met wie vrij je ?", dan wil ik dat ook bewust geheim houden (ik denk dat Rockstar dat zeker doet in het geval dat LV, SF & andere steden er wel zijn)

Ik zeg tegen die iemand: Ik vrij met Cami. Maar ik zeg niet dat ook ik met Portosama vrij. Ik lieg niet. En zij kunnen het niet weten omdat ik het hen niet vertel. Ik verzwijg echter wel iets. Een heel belangrijk item. In het geval van Rockstar is dat zeker niet strafbaar, en zeker niet erg, maar kan dit zonder het uitlekken ook een grote stunt zijn. Dit kan ook de reden zijn waarom we tot nu toe zo weinig informatie krijgen. Men is bang dat er iets uitlekt. Mensen die bij Rockstar werken kunnen enorm veel geld krijgen om iets door te vertellen, en daarom denk ik dat het ook in beperkte kringen wordt doorverteld. En dat het zelf in de naaste omgeving van Rockstar voorlopig nog niets is verteld over SF en LV. Goede tactiek. Waarom vertelt men dan niets door. Rockstar heeft het recht om mensen die iets laten uitlekken voor de rechter uit te dagen omwille van het schenden van het beroepsgeheim, en dit zal wel in de contracten van de werknemers opgenomen zijn. Dus juridisch zal dit wel in orde zijn.

Daarnaast. We zien enkel Los Santos, en Yosemite National Park. Hoe geraak je van LS naar Yosemite National Park. Het nationale park lijkt op het eerste gezicht vrij ver van LS verwijdert, en Rockstar toont ons de weg niet naar het nationale park maar toont selectieve beelden van beelden die weinig toevoegen. Rockstar is ook een fan van subtiele hints die eigenlijk toch niet echt een hint zijn, maar misleidend. De nummerplaatjes zijn officieel en de banen zijn officieel, en dat noem ik een PRO San Andreas. Het argument over de vliegtuigen.

Ik zeg niet dat LV en SF in het spel zitten (en ook niet dat ze niet in het spel zitten) --> een goed voorbeeld ook weer. Maar het lijkt mij wel duidelijk dat Rockstar het een en het ander verzwijgt (en niet enkel over de gameplay en de steden, maar ook over de protagonist en de release data). We krijgen het gevoel dat we in een geheime operatie worden meegezogen. En ik denk dat mede daardoor door de sfeer die ik krijg het spel ook over geheime agenten gaat gaan. Veel veronderstellingen, maarja. Dat is eigenlijk van iedereen zo. Het is geen bevestiging, maar een veronderstelling. Rockstar zegt dat men iets bevestigt, maar eigenlijk bouwen ze de zin zo ingewikkeld op, dat ze het niet bevestigen. Ingewikkelde materie wel, i know.

BTW: bij deze bevestiging laten ze het woordje city of world achterwege en zeggen ze game. Dus ook hier kun je niet uitmaken of het enkel LS is.

Mooi stukkie, zit ook echt wat in. Het mooie aan deze hype vind ik dat Rockstar zo sterk speelt. Ze laten eerst een trailer zien, heel de wereld word gek. Dan eigenlijk 9 maanden niks. Dan weer wat screenshots. In de tussentijd word de game gehyped door de fans zelf en hoeft R* niks meer te doen.

Persoonlijk vind ik het wel fijn dat ik niks weet over het spel zelf, omdat ik gewoon het gevoel heb dat ik die dag dat het spel uitkomt er mee ga zitten en me compleet laat verassen. Ik heb er ook over nagedacht om de trailer die uitkomt ( zal toch echt wel komen) niet te gaan kijken. Uiteindelijk ga ik die wel zeker kijken omdat ik zoiets niet kan weerstaan ;) . R* kan ook gewoon morgen komen en een of ander verhaal vertellen wat niemand had verwacht. Wij nemen het aan want we weten niks. Bij bijvoorbeeld een EA of Activion waar bij BF en CoD tientallen trailers komen en een jaar van te voren eigenlijk alles al bekend is, is niks aan (vind ik dan)

Bewerkt: door ajaxjeroenajx
Link to comment
Delen op andere websites

mm3afm.png

Ligging yosemite national park

Upper_Yosemite_Falls,_Yosemite_National_Park,_California.jpg

2726637585_dc4dc8a098.jpg

Nog heel veel foto's te vinden. Die berg vanuit de trailer doet mij daaraan denken (en deels ook aan Mt. Chilliad). Een prachtige waterval ook met de naam Yosemite falls.

street_signs16x9.jpg

Ander onderwerp ook.

Hier staat. North Los Puertas Fwy. Fwy is afkorting voor Freeway wat afkorting is voor snelweg. Je hebt de Interstate 5, dit zal gebaseerd zijn op de officiele interstate 5 dat leidt van San Diego naar San Francisco (niet door, maar naar). Feit is dat de snelweg noordelijker gaat dan naar het centrum van LA, wat logisch is voor de zogezegde San Gabriels Mountains, en om het rijke oosten te bekijken, maar de snelweg moet toch ergens stoppen.

De naam zelf opent ook nieuwe perspectieven. Los Puertas betekent de deur. De deur kan in het engels vertaald worden naar The Door, The Gate, The Border. Zeg ik daar The border. De grens ? De grens tussen South Californie en Mexico. Dit opent perspectieven voor een Mexicaanse drugsbende dat vanuit Tijuana naar Los Puertas wilt. Ik denk mede door dat omdat de weg ook zuidwaarts voortgaat (en zuidwaarts onder Downtown gaat), en ook ergens naartoe leidt.

Men zegt South Californie. SF ligt niet specifiek in North Californie maar eerder in het centrum. Het uiterste noorden heeft geen nut. Yosemite National Park kan perfect bij SF of zelfs zonder SF in de game gestoken worden. De oostwaartse desert (LV is geen bewijs, en blijft moeilijk in te schatten). Maar ik denk dat Rockstar iets van plan is met Tijuana.

Bewerkt: door Vahnstad
Link to comment
Delen op andere websites

R* zegt inderdaad niet dat er geen andere steden in zitten, maar zoals Jesperkaj al aanhaalde: ze zeiden ook dat het zich in Zuid-Californië afspeelt. Verder dan dat moet je het dus ook niet gaan zoeken.

Het park dat je toont kan gelijkenissen hebben met de beelden uit de trailer, maar er zijn vast plaatsten zat die ook gelijkenissen hebben. De meesten zullen zich ver van Los Angeles bevinden, maar zeker ook een paar dichtbij. Er zijn al linken gelegd tussen bepaalde beelden en bestaande plaatsen.

Dat Interstate 5 langs San Francisco loopt wil niets zeggen over San Fierro. Er zijn genoeg andere interessante steden waar de interstate door loopt/langs loopt en die zich in Zuid-Californië bevinden. Voor de steden die er iets verder van af liggen, kunnen er nog kleinere wegen zijn vanaf de interstate.

En wat je grens-theorie betreft: het bord van de interstate zegt dat Los Puerta in het noorden ligt. Dit is fout, gezien vanaf Los Angeles. Tenzij de screen genomen is in een plaatsje in Mexico, maar ik geloof dat het gebouw al werd herkend als een uit Los Angeles.

Link to comment
Delen op andere websites

En de grens-theorie: er staat niet dat Los Puertas in het noorden ligt. Er staat dat men als je noordwaarts rijdt, dat je verder op de Los Puertas Freeway rijdt.

Nja, onderstaande map was wel nice geweest, maar dat zal toekomstmuziek zijn voor een GTA VIII. :D

akUzT.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

San Francisco wordt samen met andere grote steden als San Jose, Oakland en Sacramento gerekend tot Northern California.

Ik denk dat je de berg uit deze screencap uit de trailer in je gedachte hebt. Opzich zou dat nog kunnen, maar Yosemite wordt gekenmerkt door de watervallen die perfect te zien zijn vanuit Glacier Point. Ik ben er zelf drie jaar geleden geweest en het was een ontzettend gaaf beeld om de watervallen vanaf dat punt te zien, maar in die screencap is geen waterval te zien. Ik denk dat Yosemite misschien iets te ver gezocht is.

Het knooppunt uit de screencap uit je post toont gelijkenissen met de Santa Ana Freeway die er door loopt als een gedeelte van de Interstate 5. Santa Ana is een grote voorstad in het zuiden van Orange County, wat je misschien als 'de poort' tot de metropool Los Angeles kan zien. De San Diego Freeway komt pas op de wegwijzers te staan nadat je Santa Ana voorbij bent. Uiteindelijk zal de Interstate 5 ten zuiden van Chula Vista, een grote voorstad van San Diego, de grens oversteken nabij Tijuana. Het eerstgenoemde lijkt me het meest logische.

Link to comment
Delen op andere websites

Nja, onderstaande map was wel nice geweest, maar dat zal toekomstmuziek zijn voor een GTA VIII. :D

Daar zitten een resum aan geweldig droge verzonnen namen tussen. Maar ik mis daar toch een speling op Houston.

Anyway, het verhaal van de snelweg is hier nog eens gepasseerd, zelf denk ik dat we er niet meer in moeten zien als de grote verbindingsweg doorheen Los Santos (en een verbinding met zijn voor- en satelietsteden) Het verste dat ik durf hopen hier is dat het een verbindingsweg zou zijn met San Diego, wat ook een stad is die ik zeker graag in GTA V zou zien. Maar ik betwijfel of er daadwerkelijk iets grootschalig te vinden zal zijn buiten Los Santos.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...