Jump to content
Joriz

Wordt de nieuwe techniek van Max Payne 3 ook in GTAV gebruikt?


Gisteravond heeft Rockstar Games een Max Payne 3 filmpje online gezet met daarin enige toelichting op het ontwerp en de technologie van het spel. Al ben ik niet per se fan van het spel laat de trailer wel goed zien hoe Rockstar Advanced Game Engine doorontwikkeld tot technologie waar steeds mooiere spellen mee worden gemaakt. Waarschijnlijk zijn enkele technieken die in dit filmpje zijn te zien ook terug te vinden in GTAV. Vooral de dynamische animaties die grotendeels door de Euphoria Engine worden gegenereerd, een techniek die ook al in Grand Theft Auto 4 zat, lijkt er nog beter uit te zien. Kortom dingen als springen en wegduiken zal in GTA5 waarschijnlijk nog realistischer zijn.

Max Payne 3 ligt ergens in maart 2012 in de winkel. Op Grand Theft Auto V moeten we helaas nog langer wachten.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Dit lijkt me eigelijk wel een coole game om in de tussentijd naar GTA V te spelen, je ziet gewoon dat het van Rockstar is eerlijk gezegt.

Ik kijk er wel naar uit ;P

Edit: Ik geloof wel dat GTA V een dergelijk systeem zal gebruiken, enkel misschien iets minder uitgebreid, aangezien Max Payne enkel om de gevechten gaat zal dit dan waarschijnlijk iets (wel heel wat) uitgebreider zijn dan in welke GTA dan ook, omdat daar ook aandacht moet besteed worden aan al het andere.

Bewerkt: door Phoenyxar

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Toen ik de titel las had ik eerst iets van, "wat is dat nou weer voor debiele vraag, ze gaan geen technologie ontwikkelen om het dan niet te implementeren in een nieuw spel".

Maar nu ik het filmpje heb gezien, begrijp ik wat je bedoelt. Ik denk dat ze, net als Pheony al zei, het op een minder uitgebreide manier gaan doen. De animaties van Max worden sowieso wel op zo'n soort manier overgenomen, maar de uitgebreide AI en verschillende animaties voor de vijanden..? Dat zou te veel werk zijn voor zo'n spel als GTA. Al verwacht ik wel dat de animaties beter zullen zijn dan die van GTA IV.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik hoop inderdaad dat ze het doen.

@ Hayte: zoveel animaties zouden ook niet werken voor GTA V. Stel je eens voor: je zit in een missie en schiet iedereen dood in een grote hal en bij de laatste krijg je dan zo'n korte flits? Ik vind het niet GTA-achtig, maar echt typisch voor Max Payne. Al hoop ik natuurlijk dat ze wel die andere dingen gebruiken die in het filmpje worden gezegd, zoals realistische wendbaarheid, dat mensen naar hun voet grijpen als je er in schiet en dus moeilijker kunnen wegvluchten,...

Bewerkt: door thebig

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik verwacht geen bullettime animaties in V, maar dat was geloof ik ook niet waar Joriz op doelt. Het dragen van twee wapens, en het 360 graden kunnen draaien tijdens het schieten, ongeacht of je staat, ligt, rent, kruipt of hurkt, en dat zonder dat je personage vreemde, onnatuurlijke bewegingen gaat maken, daarvan denk ik dan weer wél dat we dit kunnen gaan verwachten in GTA V.

Het ziet er in ieder geval super strak uit. Wauw, wat gaaf, dat deel waarbij Max op de grond ligt, en nog wel even met een Uzi om zich heen maait. Petje af, Rockstar Games. _O_

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hopelijk is het zo reallistisch dat als je op een dood iemand schiet hij nog meer verwond en het er gruwlijk uitziet smile3.gif Je weet wel wat ik bedoel. Kop eraf schieten, weet ik veel icon_mrgreen.gificon_mrgreen.gif Echt helemaal naar de klote schieten tot er alleen maar losse lichaamdelen zijn icon_mrgreen.gificon_mrgreen.gif Of ben ik nou een sadist? puh2.gif Tja, ik hou van reallistische spellen. Hoe reallistischer hoe beter. smile3.gif Hopelijk kan je ook levende vijanden in het spel hun been, arm of kop of weet ik veel (Oor? puh2.gif) eraf schieten met shotgun van dichtbij of zo en niet dat er alleen maar bloed uit komt. Das nep. puh2.gif Maar aan het filmpje te zien lijkt dat wel een beetje te zijn. Alleen ik weet niet of je ook hun hoofd eraf kan schieten, maar ik zag geloof ik wel dat een vijand zijn oor eraf werd geschoten. Of het was te veel bloed erop dat je het moeilijk kon zien. Ik vindt het er nu niet nep uitzien. Maar kan altijd beter :)

Bewerkt: door android

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...