Jump to content

De prijzen van games.


Davedavy

  

36 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vinden jullie van de gemiddelde prijs van een game?

    • Te duur.
      20
    • Valt wel mee.
      15
    • Anders , namelijk...
      1


Recommended Posts

Ik zag net wat reclame hier op GTAF over verschillende games, en de prijs viel me best op, 50 euro voor een spel? Ik vind 50 euro best wel duur voor een spel, nu zal dat wel nodig zijn voor de verdere ontwikkeling, maar 50/60 euro vind ik nog best een hoop geld.

Wat vinden jullie van de gemiddelde prijs?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Davedavy

    3

  • Basssss

    2

  • TekaLoca

    2

  • Bassieboy35

    2

Waarom denk je dat illegaal downloaden zo'n groot probleem is? Mensen gaan echt niet illegaal downloaden omdat ze kassamedewerkers van de winkel niet mogen. (Misschien in sommige gevallen wel) De grootste reden achter illegaal downloaden is zover ik weet nog steeds het feit dat men niet bereid is de gevraagde prijs te betalen, omdat deze simpelweg te hoog is naar hun mening. ;) Het leuke is dat de meeste bedrijven hun teruglopende winst dan weer bestrijden met nóg hogere prijzen voor hun spellen.

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de prijs wel meevallen, ik koop wel vrij veel dure dingen onder andere heb ik veel gereedschap en een lasapparaat, wat ik zelf allemaal heb betaald. Maar ik heb er ook voor gewerkt. Dus mij maakt het niet zo veel uit, als het maar goed is.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom denk je dat illegaal downloaden zo'n groot probleem is? Mensen gaan echt niet illegaal downloaden omdat ze kassamedewerkers van de winkel niet mogen. (Misschien in sommige gevallen wel) De grootste reden achter illegaal downloaden is zover ik weet nog steeds het feit dat men niet bereid is de gevraagde prijs te betalen, omdat deze simpelweg te hoog is naar hun mening. ;) Het leuke is dat de meeste bedrijven hun teruglopende winst dan weer bestrijden met nóg hogere prijzen voor hun spellen.

Er zijn zó veel leuke games, maar als je die allemaal moet betalen , dan ben je een paar euro's minder rijk :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

Het is wel echt te duur voor wat je krijgt maar dat houd me niet tegen om het wel degelijk te kopen. Ik hoop wel dat het met de jaren wat gaat dalen want als ik nu bijvoorbeeld een gezinnetje heb, ga ik niet om de twee maanden 60€ neertellen om gewoon een game te kopen.. Dat gaat gewoon niet :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

€50 voor een nieuwe game die nog niet lang uit is vind ik echt nog wel goed meevallen eigenlijk. Meestal kosten ze tussen de €60 - €70, dat vind ik dan wel weer veel te duur.

En als je echt niet veel geld wilt uitgeven aan games dan kan je best in winkels zoals de Mediamarkt kopen of je gebruikt het geld dat je krijgt door het verkopen van je oude games.

Dat scheelt ook weer wat. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom denk je dat illegaal downloaden zo'n groot probleem is? Mensen gaan echt niet illegaal downloaden omdat ze kassamedewerkers van de winkel niet mogen. (Misschien in sommige gevallen wel)

Lololol,

Ik vind de meeste games veel te duur, €55-70 al helemaal, maar €50-65 voor een DS game? dat gaat veel te ver.

Link to comment
Delen op andere websites

In vergelijking met de guldentijd valt het wel mee, er werken altijd wel minimaal een paar honderd man aan een game. Die moeten allemaal het hele jaar betaald worden, ook moeten er nog meer dingen betaald worden.

Als je het te duur vind kun je het bij de mediamarkt voor 50 euro kopen, maar ik bestel het altijd gewoon voor 60 euro op bol.com

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind een bedrijf als media markt juist een van de duursten, toevallig vandaag een DJ Hero setje gekocht maar zoals je al hoorde een game inleveren en het spel goedkoper hebben is wel handig, maar €50 euro vind in best redelijk voor wat je krijgt of ik wacht gewoon met kopen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet dat voor de PC de gemiddelde release prijs milder is, maar voor de 360 betaal je standaard tussen de €60 en €70, gelijk aan de PS3 zo te zien. (Zie post van EOTR hierboven)

Ik denk dat het wel duur is voor veel van jullie, maar voor mij totaal niet. Ik koop maar hooguit één game per jaar direct bij release omdat ik die "heel heel heel heel heel erg" graag wil hebben, verder af en toe eens wat uit de budget-bak bij Game Mania voor een tientje of twee. Bij Cilly werkt het hetzelfde, ook heel af en toe een game. Zo heeft ze Fable II bij release gekocht (2009?) en dit jaar voor haar verjaardag LEGO Harry Pottert. De games waarvoor ik na release het volle pond heb betaald tot nu toe: GTA IV (2008), TLAD en TBOGT DLC's (2009) en Red Dead Redemption (2010). In 2011 nog geen één. LANoire heb ik een paar weken na release voor €40 overgenomen van een vriend, dus dat telt niet mee vind ik. ^_^

Als je op deze manier je games koopt, is die €60 niet zo duur meer. Daarnaast, alles wat niet van Rockstar Games komt, gaat vanzelf na een bepaalde periode terug naar Game Mania, waar je een waardebon krijgt van rond de €50 per 10 á 12 ingeleverde games. Geen slechte business. (Voor de Wii voor zoonlief komt trouwens op Mario Kart na alles uit de budget-bak)

Link to comment
Delen op andere websites

Opzich is het wel logisch dat het rond de 60 euro zit. Kijk hoeveel geld er verloren gaat.

De retailer, die de game verkoopt krijg een percentage

De uitgever krijgt een percentage (hoog percentage)

Dan de ontwikkelaar zelf nog. (ongeveer 10%).

Degene waar de console van is krijgt ook nog geld..

Blijft er niet veel over :7

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

Mensen die verwend zijn, die downloaden illegaal. Haast iedereen dus.

Dat geldt ook voor het gezeik van 'Games zijn te duur'. Volgens mij ligt het meer aan het feit dat die mensen er niet van genieten. Sommige mensen die ik ken die worden dolblij als ze een game krijgen, ze laten zien dat ze happy zijn dat ze na een maand sparen, eindelijk die nieuwste game konden kopen. En vervolgens zie je diezelfde mensen genieten van hun spel, ze steken er veel tijd in.

Maar sommige mensen behandelen games alsof het wegwerpartikelen zijn. Mensen denken dat games gemaakt zijn om effe een paar uur te spelen en dan weer weg te gooien. Ja, als je het zo bekijkt, dan zijn games inderdaad te duur, ja. Maar ik vind, als je games blijkbaar niet op hun kwaliteit kan schatten, moet je ook je mond houden over de prijs.

Kijk, het geldt natuurlijk niet voor elk spel, als iemand crap in de winkels legt voor 60 euro is het natuurlijk ook niet goed, maar jullie begrijpen wat ik bedoel.

Oh... eigenlijk is dit een soort van wat Jacky-2007 zei (hij zegt het op een nettere manier :puh: ). Ik sluit me volledig bij hem aan.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Maakt mij niet zo uit, duurder dan €50,- is inderdaad wel te duur, ik heb dan ook geen baantje :puh:

Ik koop gewoon amper spellen, en ik heb steam.

Op steam heb je elke week 1 a 2 deals, een spel met bijvoorbeeld 50% of 75% korting, dan ben je al behoorlijk goedkoop uit en je hebt in de zomer en kerst een HELE grote sale met elke dag meerdere verschillende games, en bundels, rond die tijd koop ik ook het meeste.

Maar dat gamemakers hun spellen nog voor 60 of meer verkopen....

Link to comment
Delen op andere websites

50 of 60 euro voor een spel vind ik een hoop geld. Daarom heb ik met mijzelf de afspraak dat ik maar 1 spel per jaar bij de release koop. Aangezien er sowieso maar weinig games zijn die ik echt goed vind, is dat geen probleem. Tenzij GTA V volgend jaar uitkomt, want Max Payne 3 ga ik zeker weten ook aanschaffen bij de release. De rest van mijn collectie komt uit de budgetbak of heb ik voor een prikkie van iemand anders overgenomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...