Jump to content

De prijzen van games.


Davedavy

  

36 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vinden jullie van de gemiddelde prijs van een game?

    • Te duur.
      20
    • Valt wel mee.
      15
    • Anders , namelijk...
      1


Recommended Posts

Als ik eerlijk mag zijn, vind ik games eigenlijk ook behoorlijk duur. Je kunt nu wel zeggen "1 keertje 50-60 euro is toch niet zoveel?", dat klopt. Maar de meesten kopen, (of zouden) wel meer dan 1 game kopen per jaar. Stel dat je 5 games van 60 euro koopt, dan ben je al ineens 300 euro kwijt. En dat vind ik persoonlijk vrij veel.

Uiteraard is het begrijpbaar dat men er zoveel voor vraagt, maar als je erover nadenkt zijn games echt wel duur eigenlijk. 1 of 2 games is nog wel betaalbaar, maar een vaste gamer die geregeld een nieuw spel wilt kopen moet toch altijd een behoorlijk bedrag ophoesten om al deze games te kunnen betalen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Davedavy

    3

  • Basssss

    2

  • TekaLoca

    2

  • Bassieboy35

    2

Ik vind dat het op zich wel meevalt. Ik betaal graag €50 à €60 voor een zeer goede game (hiermee bedoel ik een game waar je enkele weekjes mee zoet bent). Wie trouwens slim is moet niet altijd de volle pond betalen voor een spelletje ;) Zo heb ik Sleeping Dogs (een zéér goeie game overigens, maar veel te weinig voor z'n prijs) verkocht ten tijde dat ACIII uitkwam, zodat ik maar een derde van de normale prijs moest betalen voor Assassin's Creed. Want wat doe je met je spelletjes die je al maanden niet meer hebt aangeraakt?

Link to comment
Delen op andere websites

Aan de ene kant vindt ik games wel redelijk duur. Vooral omdat van de €60,- nog niet eens de helft naar de producent gaat. En van de ongeveer 40% die een producent over houdt gaat al bijna al het geld naar het terugverdienen van de kosten. Ik ben erachter gekomen dat gemiddeld een Producent niet meer dan 4% van de kosten van een game als winst behoudt.

Dit is dan wel via het verkopen op CD in de winkel. Het meeste van het geld gaat dan ook zitten in het Branden op schijfjes, Maken en opslage van de hoesjes, Transport naar de winkel, opslag in de winkel, winstmarge in de winkel. Daarnaast nog het feit dat we een hele hoop belasting op de spellen betalen en het feit dat we ook nog 'consolerechten' betalen op een spel.

Ik ben daarom ook blij met een medium als 'Steam', Waarbij de producent bijna 70% overhoudt en een aanzienlijk bedrag aan winst over houdt. Vaak zijn de spellen hier ook goedkoper.

Maar aan de andere kant als je dus inziet wat er allemaal in gaat zitten voor een spel dan is €50/€60 voor de consument niet zo heel duur.

Het verschil ligt meer in de Portomonee van de gamer zelf. Heeft hij veel geld dan kan hij de games makkelijk betalen. Heeft hij weinig dan weer niet.

Maar het voordeel hebben we dan altijd nog in de 2e-hands bak bij de Gamemania, En het feit dat veel spellen redelijk snel zijn afgeprijst. Je kan namelijk ook 2 spellen van €30,- kopen die al een jaartje uit zijn

En gezien het verschil in kwaliteit van de Game zelf. Voor een goede game ben ik bereid meer te betalen dan voor een slechte game.

€50,- voor Call of duty: BLack ops: Declassivied (PsVita) Vindt ik weer te veel.

€50,- voor Assassins creed: III: Liberation vindt ik weer een redelijke prijs

Het ligt dus eigenlijk aan een hele hoop factoren of ik het wel of niet duur vindt.

Peroonlijk gezien, voor de games die ik koop doe ik van te voren thuis al genoeg 'research', en aangezien ik meer dan genoeg geld over houdt per maand vindt ik voor de spellen die ik tot nu toe heb gekocht, vindt ik €60,- niet te duur. Zolang het spel maar aan de kwaliteiten voldoet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de prijzen niet zozeer hoog, ik vind ze vrij goed hoe ze zijn. Ik wil best 60-65 euros neertellen voor een nieuwe GTA, vind ik zelfs nog vrij goedkoop dan. Maar ik verwacht wel dat als ik dan eens achter wat oudere games zoek, dat ze dan wel al wat in prijs zijn afgenomen. Iets als 20-30 euro vind ik vrij goedkoop en het zeker wel waard om een om het even wat nieuwe game te kopen. Rinaldootje legt hier boven mij ook al uit wat ik bedoel, alleen dan wat beter :3

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...