Jump to content

De prijzen van games.


Davedavy

  

36 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vinden jullie van de gemiddelde prijs van een game?

    • Te duur.
      20
    • Valt wel mee.
      15
    • Anders , namelijk...
      1


Recommended Posts

Mensen die verwend zijn, die downloaden illegaal. Haast iedereen dus.

Je weet dat dit echt helemaal nergens op slaat? Er zijn genoeg verwende kindertjes wiens games gewoon uit de winkel komen. :puh:

Dat geldt ook voor het gezeik van 'Games zijn te duur'. Volgens mij ligt het meer aan het feit dat die mensen er niet van genieten. Sommige mensen die ik ken die worden dolblij als ze een game krijgen, ze laten zien dat ze happy zijn dat ze na een maand sparen, eindelijk die nieuwste game konden kopen. En vervolgens zie je diezelfde mensen genieten van hun spel, ze steken er veel tijd in.

Maar sommige mensen behandelen games alsof het wegwerpartikelen zijn. Mensen denken dat games gemaakt zijn om effe een paar uur te spelen en dan weer weg te gooien. Ja, als je het zo bekijkt, dan zijn games inderdaad te duur, ja. Maar ik vind, als je games blijkbaar niet op hun kwaliteit kan schatten, moet je ook je mond houden over de prijs.

Hier geld hetzelfde, je hoeft het spel niet per sé kopen als je ervan wilt genieten. Het feit dat je ervan geniet is niet gebaseerd op de prijs die je ervoor betaalt, tenzij je het natuurlijk enorm fijn vind dat je 50 of 60 euro minder hoeft mee te slepen in je portemonnee. Aan de andere kant zijn er ook genoeg mensen die het spel kopen en het vervolgens behandelen als 'wegwerpartikelen'. Of je ervan geniet of niet heeft niks te maken met de manier waarop je het hebt verkregen. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Davedavy

    3

  • Basssss

    2

  • TekaLoca

    2

  • Bassieboy35

    2

Mensen die verwend zijn, die downloaden illegaal. Haast iedereen dus.

Je weet dat dit echt helemaal nergens op slaat? Er zijn genoeg verwende kindertjes wiens games gewoon uit de winkel komen. :puh:

Dat bedoel ik niet. Wat jij bedoelt bestaat ook ja. Vroeger, op de basisschool, ging ik elke woensdag bij een vriendje spelen omdat m'n moeder toen moest werken. Terwijl ik thuis zat te vernikkelen omdat we geen verwarming konden betalen, had hij elke week dat ik kwam wel weer een nieuw spel om te laten zien. "Maar... dat spel dat je vorige week kreeg dan?" "Oh, dat ene? Dat speel ik niet meer..."

Ik bedoel dat mensen die illegaal downloaden verwend zijn. En al helemaal als ze smoezen gaan verzinnen als "Ja die game is te duur dus ik download hem maar" of "Ik wil hem alleen uitproberen, als ik hem dan uitgespeeld heb dan kijk ik wel of ik hem nog ga kopen."

Dat is dus hetzelfde als producten uit de supermarkt jatten. "Ja, ik vind hem een beetje te duur, dus ik jat hem maar".

Of als je bij een kranten-winkel-dinges een krant pakt, helemaal uitleest, en dan weer teruglegt en zegt "Ja ik wilde kijken of ie interessant genoeg was, maar ik heb besloten hem toch maar niet te kopen."

Dat geldt ook voor het gezeik van 'Games zijn te duur'. Volgens mij ligt het meer aan het feit dat die mensen er niet van genieten. Sommige mensen die ik ken die worden dolblij als ze een game krijgen, ze laten zien dat ze happy zijn dat ze na een maand sparen, eindelijk die nieuwste game konden kopen. En vervolgens zie je diezelfde mensen genieten van hun spel, ze steken er veel tijd in.

Maar sommige mensen behandelen games alsof het wegwerpartikelen zijn. Mensen denken dat games gemaakt zijn om effe een paar uur te spelen en dan weer weg te gooien. Ja, als je het zo bekijkt, dan zijn games inderdaad te duur, ja. Maar ik vind, als je games blijkbaar niet op hun kwaliteit kan schatten, moet je ook je mond houden over de prijs.

Hier geld hetzelfde, je hoeft het spel niet per sé kopen als je ervan wilt genieten. Het feit dat je ervan geniet is niet gebaseerd op de prijs die je ervoor betaalt, tenzij je het natuurlijk enorm fijn vind dat je 50 of 60 euro minder hoeft mee te slepen in je portemonnee. Aan de andere kant zijn er ook genoeg mensen die het spel kopen en het vervolgens behandelen als 'wegwerpartikelen'. Of je ervan geniet of niet heeft niks te maken met de manier waarop je het hebt verkregen. ;)

Ik zeg ook niet dat de prijs met het genot te maken heeft, maar als mensen zeggen 'Games van 50/60 euro zijn te duur' dan klinkt dat ook verwend. Maar als jij een game maanden/jaren-lang blijft spelen, dan vind ik het de prijs waard. Dan is het ook het wachten waard geweest. Ontwikkelaars doen er ook moeite voor hoor, ze toveren niet zomaar een vette game uit de lucht.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoel dat mensen die illegaal downloaden verwend zijn. En al helemaal als ze smoezen gaan verzinnen als "Ja die game is te duur dus ik download hem maar" of "Ik wil hem alleen uitproberen, als ik hem dan uitgespeeld heb dan kijk ik wel of ik hem nog ga kopen."

Mhaww, ik heb zelf heel veel gedownload, maar zelf voor de reden omdat games te duur zijn en mijn inkomen toen te laag.

Bv. Skyrim heb ik ook gedownload maar die ga ik kopen, games die ik goed vind steun ik gewoon ;)

Ik zeg ook niet dat de prijs met het genot te maken heeft, maar als mensen zeggen 'Games van 50/60 euro zijn te duur' dan klinkt dat ook verwend. Maar als jij een game maanden/jaren-lang blijft spelen, dan vind ik het de prijs waard. Dan is het ook het wachten waard geweest. Ontwikkelaars doen er ook moeite voor hoor, ze toveren niet zomaar een vette game uit de lucht.

Ik merk zelf, gedownloade games speel ik minder lang dan gekochte games, het geeft veel meer motivatie ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Nou zijn PC-games vaak wat goedkoper, maar 50 euro is en blijft veel geld, ook al kun het betalen.

@ Hierboven, vaak kun je ook niet online en dat is ook vaak jammer :puh:

Ook ja, spellen zoals BF/CoD en meer multiplayer gerichte games heb je gedownload een stuk minder aan.

Spellen als Skyrim, welke enkel offline te spelen valt, heb je in principe geen toegevoegde waarde als je het nou koopt of download.

Maar merk nu ook, vind Skyrim leuk, maar speel het niet omdat ik geen motivatie ervoor heb wat ik met gekochte spellen wel heb.

Heb namelijk ook bv. Midnight Club LA, een game die ik zowel gedownload als gekocht heb, maar de gedownloade versie heb ik 10 minuten gespeeld en de gekochte heb ik alles unlocked inclusief de R8(waar je best veel moeite voor moet doen).

Link to comment
Delen op andere websites

PC games zijn gelukkig goedkoper, maar alsnog 39 euro voor een schijfje...

de kosten die ze maken zijn niet hoger dan van een film en tegenwoordig halen ze ook nog veel binnen ( zie BF3 / MW3 ) dus dat mag van mijn part gewoon de prijs van een DVD zijn ( 15 euro )

zolang ze deze prijzen blijven houden koop ik er meestal maar 2 paar jaar, anders zou dit wel een paar keer zoveel zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Ik snap aan de ene kant wel waarom het zo duur moet zijn, ontwikkeling en mensen die eraan werken. Maar vind ook wel dat als er een nieuwe console uitkomt de games ook nog duur zijn, maar na een aantal jaar mag het wel goedkoper, alleen is dat vaak niet het geval helaas.

Pc games daar in tegen zijn wel wat goedkoper, alleen ze vereisen steeds meer van je pc. En die moet je dan ook upgraden en dergelijke en voor wat? je kan de nieuwe games spelen maar de oude steeds minder.

Maar goed in t algemeen is het een redelijke prijs.

Films waren eerder ook veel duurder en zijn nu voor een habbekrats te koop, waarom niet bij games?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind 60 euro een niet al te hoge prijs voor een gloednieuwe game, als je niet bereid bent om zoveel te betalen moet je maar wachten tot hij goedkoper word. Ik vind dat namelijk geen goede rede om te downloaden, want als de game goedkoper is koop je hem dan waarschijnlijk alsnog niet. Ik zelf koop altijd alleen de games die ik moet hebben als ze nog 60 euro zijn. Bij andere games wacht ik een tijdje.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom denk je dat illegaal downloaden zo'n groot probleem is? Mensen gaan echt niet illegaal downloaden omdat ze kassamedewerkers van de winkel niet mogen. (Misschien in sommige gevallen wel) De grootste reden achter illegaal downloaden is zover ik weet nog steeds het feit dat men niet bereid is de gevraagde prijs te betalen, omdat deze simpelweg te hoog is naar hun mening. ;) Het leuke is dat de meeste bedrijven hun teruglopende winst dan weer bestrijden met nóg hogere prijzen voor hun spellen.

Niet iedereen die een game download is/was een potentiële koper.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom denk je dat illegaal downloaden zo'n groot probleem is? Mensen gaan echt niet illegaal downloaden omdat ze kassamedewerkers van de winkel niet mogen. (Misschien in sommige gevallen wel) De grootste reden achter illegaal downloaden is zover ik weet nog steeds het feit dat men niet bereid is de gevraagde prijs te betalen, omdat deze simpelweg te hoog is naar hun mening. ;) Het leuke is dat de meeste bedrijven hun teruglopende winst dan weer bestrijden met nóg hogere prijzen voor hun spellen.

Niet iedereen die een game download is/was een potentiële koper.

Waar zie jij dat Basssss beweren? Bassss beweert dat de meeste mensen die illigaal downloaden dat doen puur omdat het product dat ze downloaden te duur is, en volgens mij is dat ook zo.

Onlangs heb ik COD: Black Ops gekocht voor 30 euro en dat vind ik persoonlijk de hoogste prijs die men kan vragen voor een game die nu al bijna 3 jaar oud is.

50 tot 70 euro voor een game? Nopes, dat betaal ik niet. :)

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf een peiling gedaan in 2010, ook toen vonden veel leden games te duur.

Ik hoor daar zelf ook bij, ik wil eigenlijk Black Ops II en Sleeping Dogs aanschaffen maar heb dat nog niet gedaan omdat ze te duur vind. Ik vind het gewoon een akelig idee dat ik 120 euro lichter ben en 2 DVDtjes rijker.

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan er niet echt mee zitten dat games zo duur zijn, aangezien ik er maar zeer weinig koop. Wat ik wel vind, is dat áls ze die games zo duur willen maken, ze ook vaker béta's uitreiken. Dan niet een trial van bijvoorbeeld 30 dagen, want dan krijg je gemakkelijk veel cracks, maar gewoon een gedeelte van een game. Kan me voorstellen dat het bij GTA nogal moeilijk is -het landschap moet er immers toch zijn-, maar je vraagt nu veel geld voor iets waarvan iedereen maar moet afwachten of het goed is.

Link to comment
Delen op andere websites

60 euro is een aardig bedrag, maar als het echt een topgame is heb ik er geen problemen mee (zoals een kwaliteit Rockstar game). Overigens pre-order ik altijd de games die ik wil of zoek ik een goedkoop adres. Zo ben ik meestal tussen de 40-50 euro kwijt voor een PS3 game en dat is een mooi bedrag.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan er niet echt mee zitten dat games zo duur zijn, aangezien ik er maar zeer weinig koop. Wat ik wel vind, is dat áls ze die games zo duur willen maken, ze ook vaker béta's uitreiken. Dan niet een trial van bijvoorbeeld 30 dagen, want dan krijg je gemakkelijk veel cracks, maar gewoon een gedeelte van een game. Kan me voorstellen dat het bij GTA nogal moeilijk is -het landschap moet er immers toch zijn-, maar je vraagt nu veel geld voor iets waarvan iedereen maar moet afwachten of het goed is.

Dit gebeurt op de PS3 en de Xbox wel vaak genoeg, meestal kan je van elk spel een demo downloaden die één of twee missies bevat. ;)

Maar op de PC gebeurt dit inderdaad vrij weinig.

Zelf vind ik de prijzen niet echt heel duur, ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je ter besteding hebt. Maar een keer 60 euro in de maand weg leggen voor een spel heb ik geen problemen mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...