Jump to content

[Stelling] In 2012 komen er nieuwe consoles


Fiegel5

Recommended Posts

3D technologie is nog niet erg bekend voor handheld consoles. Alleen Sony en Nintendo hebben een 3D handheld. Ik gok dus dat Sony hun PSP Vita gaan optimaliseren om de verkoopcijfers van de 3DS ( Nintendo ) te verbeteren. Aangezien Microsoft nog geen 3D handheld hebben denk ik dat hun die gaan maken/produceren dit jaar. Ik denk dus eind 2012 een Microsoft 3D handheld te kunnen verwachten. Het is dus afwachten. :engel:

Oh, Eens. :clown:

Bewerkt: door GekkieJ01
Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk komt er een nieuwe console, namelijk de Nintendo Wii U. Deze zal dit jaar verschijnen en behoort tot de nieuwe generatie consoles. En natuurlijk de nieuwe handheld van Sony, de PS Vita. Wat mij overigens wel een interessant ding lijkt, vooral vanwege de nieuwe mogelijkheden. Helaas heb ik geen PS3 dus kan ik de Vita niet componeren met de console, wat mij dus een leuke optie lijkt. Ik denk niet dat Microsoft met een handheld komt maar wellicht met een aankondiging van een nieuwe console op de E3 in juni. Sony gaat zich focussen op de Vita en de PS3 en Microsoft komt wellicht met een nieuwe console die dan uiteindelijk in 2013 verschijnt. Nogmaals, ik ben wel benieuwd naar de Vita en zijn mogelijkheden.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je het aan mij vraagt denk ik het niet, wel is 2012 het jaar van de aankondigingen van de nieuwe Xbox en de PS4. De nieuwe Xbox gaat in 2013 komen, dat is een ding wat zeker is. De Xbox 360 is echt toe aan een opvolger, aangezien een hoop games op meerdere discs verschijnen. Alleen of we ook een PS4 in 2013 kunnen verwachten is de vraag, ik zelf denk namelijk van niet. Die komt pas in 2014 is mijn voorspelling, aangezien de PS3 ook een jaar later kwam dan de Xbox 360 heeft de PS3 een wat langere houdbaarheidsdatum plus de games zijn mooier dan op de Xbox 360 ( persoonlijke mening ook al ben ik meer ene Xbox 360 gamer )

De Wii U heb ik geen vertrouwen in, dat gaat een slecht apparaat worden vrees ik. Het idee van de Wii was ik destijds wel van onder de indruk, alleen de Wii U doet er geen dosis aan nieuwe toevoegingen boven op. Slechts een paar helaas. Net als met de 3DS, ook te weinig vernieuwends.

De PSvita gaat in europa en in amerika beter verkopen dan in Japan, omdat de top games die erop uitgekomen zijn met de release westerse games zijn. Zoals Uncharted dat is, maar echt knallen gaat dat apparaat niet. Omdat het vertrouwen in de PSP bij de consument een beetje weg is, mensen zijn bang dat er over 2 jaar geen nieuwe games meer op uit komen. Net als bij de PSP het geval was.

Ik ben in ieder geval wel benieuwd dit jaar, hopelijk laten microsoft en sony ook foto´s zien van hoe de nieuwe generatie consoles eruit gaat zien. Bij de Xbox 360 en PS3 release kwam alles wel wat aan de late kant aan het licht, we zullen zien!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vermoed ook dat 2012 vooral het jaar van de aankondigingen wordt op gebied van consoles. Ik vermoed dat ze volgend jaar uit zullen komen. Mijn wens is dan ook dat GTA V nog dit jaar uitkomt, en niet voor een nieuwe Xbox. Dat zou dan namelijk betekenen dat ik die moet kopen, en die zal wel weer een hoop geld gaan kosten.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens dit artikel zal er bij de komende E3 dit jaar een nieuwe console worden voorgesteld door Sony én Microsoft.

'Voorstelling nieuwe Xbox en PlayStation op E3-gamebeurs'

Zowel de nieuwe PlayStation als de nieuwe Xbox zouden op de gamebeurs E3 voorgesteld worden. Dat meldt het Britse vakblad MCV op basis van betrouwbare bronnen bij de uitgevers van games. De uitgevers zouden namelijk door Sony en Microsoft, de makers van respectievelijk PlayStation en Xbox, op de hoogte zijn gebracht.

Sony en Microsoft zouden op de gamesbeurs dus hun nieuwe spelconsoles voorstellen. Dit jaar wordt de beurs tussen 5 en 7 juni gehouden in Los Angeles. Eerder maakte ook al Nintendo bekend dat E3 2012 bij hen in het teken zou staan van de Wii U. Die werd vorig jaar al aangekondigd, maar dit jaar zouden alle details bekendgemaakt worden.

Specificaties

Er is nog maar weinig bekend over de specificaties van de nieuwe spelconsoles. Er zijn al veel geruchten de wereld ingestuurd, waarvan vele elkaar tegenspreken. Enkel van de Wii U zijn al details bekend, maar die zouden ook al verouderd kunnen zijn. Zo zou maker Nintendo, na feedback van gebruikers, besloten hebben om meerdere tabletcontrollers per console mogelijk te maken.

Cyclus

Het is niet de eerste keer dat E3 in het teken van consoles staat. Ook in 2005 beslisten Sony, Microsoft en Nintendo om op de beurs hun nieuwe console voor te stellen. De Xbox kwam toen enkele maanden later uit, voor de PlayStation was het toen nog meer dan een jaar wachten, net zoals voor de Wii. Alle consolemakers lijken dus dezelfde cyclus voor hun consoles te behouden.

Of dit artikel echt 100% betrouwbaar is weet ik niet. :puh:

Maar Sony zei wel dat de Ps3 normaal gezien 10 jaar zou kunnen meegaan, de ps3 is nu ondertussen 5 jaar oud een nieuwe aankondiging zou wel kunnen.

Want waarschijnlijk zal de ps3 nog ondersteund worden door updates tot de nieuwe console een paar jaar bestaat. Maar als de console dit jaar wordt aangekondigd duurt het sowieso toch nog een paar jaar voor die er is.

Ik zit eigenlijk nog niet direct op een nieuwe console te wachten, omdat als je hem snel koopt ben je veel geld kwijt, maar als je hem niet direct koopt lijk je wel achter te lopen. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Om alvast een deel van mijn eigen stelling te ontkrachten heb ik het volgende item gevonden op nu.nl

Sony komt niet met opvolger PS3

Laatste update: 11 januari 2012 16:10 info

AMSTERDAM - Sony zegt geen plannen te hebben voor het maken van een opvolger van de PlayStation 3 (PS3).

Dat meldt de Wall Street Journal op basis van uitspraken van topman Kaz Hirai tijdens gadgetbeurs CES.

De PS3, uitgebracht in 2006, is door Sony altijd gezien als een product met een levensloop van tien jaar. "Er is dus geen reden te haasten met het maken van een vervanger", zegt Hirai.

Het bedrijf ontkracht hiermee de geruchten dat een opvolger van de PS3 zou worden aangekondigd op de E3, een electronica beurs die in juni in Los Angeles plaats vindt. Traditiegetrouw worden nieuwe gadgets vaak daar gepresenteerd.

http://www.nu.nl/gadgets/2712780/sony-komt-niet-met-opvolger-ps3.html

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...